Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vylúčte falošné správy a hoaxy zo svojej marketingovej stratégie

Redakcia 04.07.2018    Kategórie: Nezaradené
Vylúčte falošné správy a hoaxy zo svojej marketingovej stratégie

V súčasnosti sa často skloňujú pojmy ako falošné správy a hoaxy a médiá často nazývajú modernú éru označením doba post-faktická. Nech už použijete akýkoľvek termín, nikdy si nemôžete byť istí, čo sa skrýva za odkazom, na ktorý klikáte.

Marketéri už v minulosti čelili obvineniam zo šírenia falošných správ, aj keď ich tak ešte nikto nenazýval. Boli obviňovaní zo zveličovania pravdy, vytvárania senzácií a manipulácie s faktami za cieľom upútať pozornosť potenciálnych zákazníkov. Niektorí z nich dokonca čelili obvineniam, že si informácie priamo vymýšľajú.

Prirodzene,

cieľom marketéra je prezentovať značku v čo možno najlepšom svetle.

Práve týmto spôsobom sa spoločnosti dopracovávajú k predaju svojich produktov a služieb. Má to však jeden háčik. Všetky príbehy, ktoré marketéri vytvárajú, by mali byť pravdivé. Všetky produkty a služby, ktoré sa snažia predať, by mali skutočne priniesť hodnotu do života konkrétnych zákazníkov.

Radi by sme verili tomu, že drvivá väčšina marketérov pristupuje k svojej úlohe s maximálnou zodpovednosťou a komunikuje so zákazníkmi otvoreným a úprimným spôsobom. Pravdou však napriek tomu ostáva, že viacerí z nich sa z času na čas nechávajú uniesť. Stáva sa, že sú pri tvorbe reklamy príliš kreatívni a snažia sa budovať prehnane pozitívnu reputáciu svojej značky. V takom prípade sa stávajú súčasťou neslávne známeho fenoménu falošných správ.

Kľúčovou stratégiou je, aby ste sa nenechali strhnúť najnovšími trendmi vo svete marketingu. Predstavujeme vám niekoľko spôsobov, pomocou ktorých sa vyhnete nevhodnej propagácii spoločnosti a udržíte rovnovážny stav vašej marketingovej kampane.

Nepreháňajte to s konkurenčným bojom

Keď sledujete stratégiu a úspech vašich konkurentov, je pomerne ľahké nechať sa uniesť a vynaložiť maximálnu snahu na to, aby ste sa im vyrovnali, prípadne ich predbehli. Takýmto prístupom sa však jednoducho dostanete do pozície, v ktorej stratíte prehľad a kontrolu nad vašou vlastnou marketingovou kampaňou a odkloníte sa od základných princípov vašej značky. V najhoršom prípade tak zabudnete na to, aké hodnoty skutočne reprezentujete a aký cieľ ste si vytýčili.

Prirodzene, je dôležité, aby ste venovali dostatočnú pozornosť úsiliu vašej konkurencie. Ak sa skutočne nachádza vo výhodnej pozícii, mali by ste pracovať na tom, aby ste sa jej vyrovnali. Vašou primárnou snahou by malo byť zdokonaľovanie vlastných produktov a služieb prostredníctvom inovácií a revolučných prvkov. Keď však budete aplikovať stratégiu, pomocou ktorej bude vaša ponuka iba znieť lepšie, základný problém vzniknutej situácie nedokážete vyriešiť.

Na sociálnych sieťach nereagujte prehnane

Keď do svojich marketingových stratégií zapájame sociálne siete, obsah uverejňovaný na týchto platformách má tendenciu žiť vlastným životom. Zásadným problémom sociálnych sietí je však skutočnosť, že marketéri sa na nich často dostávajú do situácií, v ktorých sa skutočne nechcú ocitnúť. A keď sa ocitáme mimo našej komfortnej zóny, buď sa nám naskytne príležitosť na rozvoj, alebo sme nútení reagovať neprimeraným spôsobom.

Ideálnou stratégiou v takomto prípade je nezabúdať na hodnoty vašej značky. Keď bude každý váš príspevok a komentár korešpondovať s reputáciou a prioritami vašej spoločnosti, úspešne sa vyhnete pokušeniu zapojiť sa do trendu falošných správ. Tento prístup je obzvlášť dôležitý v situácii, v ktorej budete musieť reagovať na komentáre ostatných užívateľov.

Vhodnou voľbou je vypracovanie dôsledného plánu prezentácie vašej značky na sociálnych sieťach.

Využitím takéhoto prístupu udržíte svoju činnosť na verejných platformách v súlade s cieľmi vašej značky a nepodľahnete pokušeniu šíriť neoverené informácie.

Neostávajte pasívni

Žijeme vo svete, ktorý sa vo veľkej miere zameriava na marketing. Naši zákazníci hodnotia, recenzujú a komentujú naše produkty a služby. Mnohé z týchto reakcií zo strany nášho publika nám zdieľajú dôležité informácie a pomáhajú našej spoločnosti napredovať tým správnym smerom. Niektoré prvky spätnej väzby však môžu byť až prehnane negatívne či pozitívne.

Keď sa stanete svedkami toho, že niekto prekrúca pravdu a začína šíriť falošné správy o vašej značke, v žiadnom prípade by ste sa nemali iba nečinne prizerať. Vašou úlohou je zakročiť. Ak niekto nadcení vašu značku a pripíše vašim produktom vlastnosti, ktorými nedisponujú, mali by ste tento omyl napraviť. V opačnom prípade sa stávate účastníkmi pasívnej reklamy a zavádzajúce výroky postupne začnú nadobúdať omnoho väčšiu váhu.

Falošné správy sú falošnými správami bez ohľadu na zdroj, z ktorého pochádzajú. Situácia môže byť dokonca ešte omnoho horšia, keď takéto hoaxy pochádzajú z iných zdrojov. Zdroje mimo vašej spoločnosti totiž vyjadrujú svoj názor s predpokladanou nezaujatosťou. Keď chcete zachovať úprimnosť a autentickosť svojej značky, vyvracanie poloprávd a plnohodnotných klamstiev by ste mali považovať za svoju povinnosť.

Žijeme v čoraz komplexnejšom svete, ktorý disponuje nespočetnými zdrojmi pravdivých, ale aj zveličených informácií. Omnoho výraznejší a dlhotrvajúcejší úspech však dosahujú spoločnosti, ktoré otvorene a úprimne propagujú svoje produkty a riešenia ponúkané zákazníkom. A zákazníci si takýto prístup nadovšetko cenia. Rovnako aj nasledovatelia týchto spoločností na sociálnych sieťach sa vyznačujú vyššou mierou lojality a ochotou zdieľať obsah či odporúčať produkty podnikov s pozitívnou reputáciou.

Zdroj: Medium, AdWeek


Najnovšie články

4 stratégie, pomocou ktorých kamenné obchody môžu nonšalantne predbehnúť online predajcov

Kamenné obchody v posledných rokoch opakovane čelia  názorom spotrebiteľskej verejnosti, ktorá sa domnieva, že nakupovanie vo fyzických predajniach neodvratne vychádza z módy. Nie je ničím výnimočným, že čoraz viac tradičných predajných spoločností oznamuje rušenie svojich kamenných obchodov. Za zmienku stoja napríklad mená ako Sears, Barnes & Noble, JC Penney a mnoho ďalších. Na druhej strane spektra sa však nachádza mimoriadne […]

VIDEO MARKETING sa stal kráľom kontentu. How to: dobré video.

Povedzme, že si prezeráte novinky na Facebooku a zastavíte sa pohľadom na videu (alebo na ilustračnom obrázku nášho článku 😊), ktoré popisuje jednotlivé kroky pútavého a chutného receptu. Možno vašu pozornosť upútal nadšený spotrebiteľ, ktorý sa vo videu chváli novou maskou komixovej postavy. Blahoželáme, práve ste prispeli k ôsmim miliardám videní, ktoré Facebook zaznamenával každým dňom, […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.