-->

Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy

Redakcia 30.10.2023 6 minútové čítanie    Kategórie: Social Media
Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy

Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročné príjmy v histórií.

A hoci stále vynakladá veľké prostriedky do virtuálnej reality, aj v tejto oblasti sa situácia začína vyvíjať o niečo ružovejšie.

Najprv k používateľom. Facebook v treťom štvrťroku navýšil počet mesačných aktívnych používateľov o ďalších 19 miliónov, čím sa dostal na 3,049 miliardy aktívnych používateľov.

Graf: Mesační aktívni používatelia (podľa regiónu)

Ako vidíte na týchto grafoch, prakticky celý rast Facebooku pochádza zo segmentov „Ázia a Tichomorie“ a „Zvyšku sveta“, pričom platforma zaznamenala výrazný rast najmä v Indii a Indonézii, v súlade so zlepšovaním miestneho pripojenia.

Znepokojujúce však je, že Meta v Európe opäť prišla o používateľov a v Severnej Amerike sa jej podarilo získať len milión používateľov, čo sú jej dva najväčšie trhy, pokiaľ ide o príjmy na používateľa.

Graf: Priemerný príjem na užívateľa – Facebook (podľa regiónu)

To do určitej miery tieto radostné správy zmierňuje. Aj napriek tomu je však vidno budúci potenciál spomedzi všetkých sociálnych platforiem, keďže Facebook má pravdepodobne najväčšie predpoklady na to, aby tieto trendy využil.

Denný počet aktívnych používateľov Facebooku sa taktiež zvýšil o 21 miliónov, pričom sa do aplikácie vracia stále viac používateľov, keďže stále viac z nich sa vracia na sieť, aby mali prehľad o všetkých novinkách.

Graf: Denní aktívni používatelia – Facebook

Z veľkej časti sa o to zaslúžila spoločnosť Meta, ktorá sa snaží o navýšenie interakcií za pomoci stále významnejších odporúčaní obsahu založených na umelej inteligencii, predovšetkým prostredníctvom funkcie Reels, ktorá sa teraz zobrazuje v rámci viacerých miest na Facebooku, ale aj Instagrame. Po vzore firmy TikTok, Meta postupne rozšírila používanie širších odporúčaní obsahu, a to nielen od ľudí a profilov, ktoré sledujete, čo spôsobuje nárast stráveného času v rámci jej aplikácií.

To viedlo aj k väčšiemu zobrazovaniu reklám, pričom celkový počet zobrazení reklám sa medziročne zvýšil až o razantných 31 %.

A keďže sa čoraz viac využíva aj služba Threads, bude zaujímavé sledovať, aký vplyv to bude mať na celkové štatistiky používania služieb Meta a prípadne aj na celkové vystavenie voči reklamám.

Pre kontext, „rodina aplikácií“ spoločnosti Meta (používatelia na Facebooku, Instagrame, WhatsApp, Messengeri a Threads) sa približuje k 4 miliardám mesačných aktívnych používateľov.

Graf: Mesační aktívni používatelia – “rodina aplikácií“

Pre porovnanie, počet obyvateľov celej planéty je približne 8 miliárd, pričom 1,4 miliardy ľudí žije v Číne, kde aplikácie skupiny Meta (alebo Facebook) nie sú (technicky) dostupné.

Napriek všetkým prognózam o poklese Facebook a jeho “rodiny aplikácií“ sa zdá, že sa stále drží neoblomne, a hoci radi by sme videli údaje o priemernom čase strávenom na používateľa a o tom, ako sa menil v čase, je zaujímavé vidieť pokračujúci rast Facebooku, a to aj na trhoch, kde sa musí blížiť k vrcholu, teda čo sa týka povedomia.

Z hľadiska príjmov boli výsledky spoločnosti Meta ešte lepšie, keď za 3. štvrťrok dosiahly objem 34,15 miliardy dolárov, čo predstavuje medziročný nárast až o 23 %.

Graf: Príjmy na užívateľa podľa geografie

Ako môžete vidieť na grafe, ďalší najlepší štvrťročný výsledok spoločnosti Meta bol v 4. štvrťroku 2021, ktorý zohľadňuje sviatočnú sezónu, a vzhľadom na to, že tento výsledok prišiel v 3. štvrťroku, analytici to považujú za solídny ukazovateľ potenciálu spoločnosti pre úspech v budúcnosti.

Skupina Meta taktiež pristúpila k zvýšeniu svojho výhľadu na 4. štvrťrok, čo akcie Meta po výsledkoch poslalo do zisku 5 %, hoci zároveň varovala, že makroekonomické podmienky (t. j. celosvetové konflikty, regionálne spory/zákazy) by jej výsledky mohli ovplyvniť.

Ďalším kľúčovým prvkom v číslach spoločnosti Meta je znižovanie nákladov, ktoré v poslednom čase výrazne znepokojuje analytikov, keďže do svojho projektu Metaverzu vkladá čoraz viac peňazí. Meta v skutočnosti v treťom štvrťroku vykázala medziročný pokles nákladov o 7 %, a to najmä v dôsledku prepúšťania, ktoré sa uskutočnilo začiatkom roka a ktoré je už ukončené.

Hoci jej divízia virtuálnej reality s označením Reality Labs aj naďalej výrazne zaťažuje hospodársky výsledok.

Ako vidíte v tabuľke, predaj súprav virtuálnej reality sa opäť znížil, pričom spoločnosť Reality Labs dosiahla príjmy vo výške 210 miliónov dolárov, čo je predovšetkým vďaka predaju jednotiek Quest.

Spoločnosť Meta sa v tomto segmente snaží o výraznejšie presadenie, pretože jej nový headset Quest 3 získal dobré recenzie, zatiaľ čo ďalšia aktualizácia okuliarov Ray Ban Stories taktiež prvých používateľov naozaj nadchla. A vďaka možnosti tzv. živého vysielania pre Facebook a IG priamo zo zariadenia si viacerí analytici myslia, že o nich bude väčší záujem, pretože Meta sa snaží získať väčšiu okamžitú hodnotu zo svojich investícií v rámci oblastí virtuálnej a rozšírenej reality.

Celkové náklady a výdavky spoločnosti Meta za tento štvrťrok dosiahli 20,40 miliardy dolárov, pričom len Reality Labs zodpovedá za 3,7 miliardy dolárov. To znamená, že Meta takmer určite prekoná stratu 14 miliárd dolárov, ktorú vlani vykázala v súvislosti s vývojom virtuálnej reality.

Na výsledkoch spoločnosti Meta sa toho dá toho veľa oceniť, pričom hlavným prínosom je, že po dopadoch aktualizácie operačného systému iOS 14 od spoločnosti Apple na ochranu osobných údajov a rôznych regulačných zmien v Európe sa jej reklamný biznis opäť vrátil do normálnych koľají. Meta pravdepodobne ťaží aj zo zníženia výdavkov na reklamu v rámci sociálnej siete X, a to v súvislosti s obavami z toho, ako sa pod vedením Elona Muska mení, pričom marketéri na základe toho následne toho presúvajú viac peňazí práve do Facebooku a Instagramu.

To vyzerá ako pozitívny trend do budúcnosti, a ako už bolo uvedené, vzhľadom na to, že aj Threads zrejme preberá aspoň časť užívateľov zo siete X, sa zdá, že Meta má dobrú pozíciu, a to aj napriek tomu, že jej náklady na vývoj virtuálnu realitu stále rastú.

Nadšenie okolo zariadenia Quest 3 je pre spoločnosť taktiež dobrým znamením, zatiaľ čo najnovšie okuliare Ray Ban Stories zároveň predstavujú jasnejší obraz o tom, ako môže vyzerať jej krok do oblasti nositeľnej rozšírenej reality. A vďaka zavedeným výrobným a distribučným procesom a oveľa nižšej cene svojej jednotky pre rozšírenú realitu (v porovnaní s firmou Apple), môže teraz širší trh vidieť viac z vízie metaverza pod vedením Marka Zuckeberga a toho, kam sa veci v oblasti virtuálnej reality postupne uberajú.

Keď v priebehu minulého roka zverejnili jeden obrázok metaverza so svojím avatarom pred nákresom repliky Eiffelovej veže, akcie spoločnosti Meta klesli, ale teraz sa situácia opäť zlepšuje, keďže v rôznych projektoch spoločnosti Meta svoju jasnosť smerovania vylepšuje.

Pred nami je ešte dlhá cesta a môžete sa staviť, že vo štvrtom štvrťroku sa objaví ešte veľa otázok o tom, kam vlastne smerujú ročné investície spoločnosti Meta do VR v objeme 16 miliárd dolárov (alebo viac). Čoraz viac sa však zdá, že bude schopná poskytnúť životaschopnejší priestor na tomto fronte, pričom bude naďalej prinášať príjmy aj zo svojho primárneho biznisu, ktorým je reklama v rámci sociálnych médií.

zdroj: WSJ, ZDnet, Facebok


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.