Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Nastavenie Analytics

Merať výsledky je dobré. Ale merať zisk je lepšie

Analytics zmeria takmer všetko. Ale nie sám od seba.

Google Analytics je silný nástroj. Je to základ analytiky vášho webu a dnes už sa nestretávame s webom, ktorý by Analytics nemal. Ale len veľmi zriedkavo sa stretneme s webom, ktorý by mal v Analytics nastavené pokročilé funkcie merania návratnosti investície – ROI a ROAS.

Pokiaľ máte e-shop, to čo vás zaujíma je zisk. Vedieť, že dnes prišlo 20 objednávok je dobré, ale skutočne dôležité je vedieť, že tých 20 objednávok vás stálo 100€ a vytvorilo obrat 1200€. Potom sa môže začať skutočná optimalizácia všetkých, nie len Adwords kampaní. Ak budete vedieť, že Facebook vám prinesie síce stovku objednávok, ale v hodnote po 5€, zameriate sa radšej na reklamu, ktorá prinesie 10 objednávok po 100€.

Nastavenie Cieľov a Elektronického obchodu je základ analytiky e-shopu.

Definovať skutočné ciele

Je cieľom odoslanie formulára? Alebo objednávka v e-shope? A ako merať stiahnutie e-booku? Za to sa predsa neplatí.

Určiť cieľom hodnotu

Ten e-book bude mať predsa len nejakú hodnotu. Ale vás aj tak zaujíma koľko ste zarobili.

Analyzovať výsledky

Keď máte všetko dobre nastavené, môžete na to pustiť nadšeného marketéra.

Čo vlastne treba v Google Analytics nastavovať a prečo?

Vačšinu metrík zmeria Google Analytics automaticky len vďaka kódu, ktorý máte nasadený na webe. Na to, aby vedel vyhodnotiť napríklad nákupný proces, teda cestu zákazníka od košíka ku konverzii musíte mu dať informáciu, z ktorých krokov ten proces pozostáva.

Pre e-shopy Google vyvinul prehľad eCommerce (Elektronický obchod), meria viaceré zaujímavé dimenzie, najdôležitejšou je však „Výnosy“ (Revenue) vášho e-shopu. Na ich základe môžeme analyzovať zdroj najhodnotnejších objednávok. Nastaviť teda treba:

Konverzie – objednávky / registrácie / odoslané dopytové formuláre…

Zúženie k cieľu – kroky platobného procesu, ktoré umožňujú sledovať ako sa zákazníci pohybujú v nákupnom procese a odhaliť jeho slabé miesta.
Elektronický obchod – umožňuje sledovať hodnotu objednávok, najpredávanejší tovar a veľa ďalšieho.

Konverzie a Zúženie je niekedy možné nastaviť aj priamo v Analytics, často je však potrebný zásah programátora, ktorý nastaví potrebné parametre v Analytics aj na vašej stránke. Investícia do týchto nastavení však dostane váš e-shop na novú úroveň.

A koľko také nastavenie stojí? 249 € + DPH

Chcem nastaviť Analytics

Prečítajte si náš online magazín o online

4 stratégie, pomocou ktorých kamenné obchody môžu nonšalantne predbehnúť online predajcov

Kamenné obchody v posledných rokoch opakovane čelia  názorom spotrebiteľskej verejnosti, ktorá sa domnieva, že nakupovanie vo fyzických predajniach neodvratne vychádza z módy. Nie je ničím výnimočným, že čoraz viac tradičných predajných spoločností oznamuje rušenie svojich kamenných obchodov. Za zmienku stoja napríklad mená ako Sears, Barnes & Noble, JC Penney a mnoho ďalších. Na druhej strane spektra sa však nachádza mimoriadne […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.