Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku? (1/4) - GoUP

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNE NÁVRH

Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku? (1/4)

Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?	 (1/4)

Mať vlastnú stránku na Facebooku dnes môže mať každý. Ten, kto chce robiť úspešný biznis, ju dokonca mať musí. O tom sme presvedčení.

Teraz si v rýchlosti ukážeme, ako takú stránku vytvoriť (pretože je to naozaj jednoduché). A keďže nie každá stránka sa môže pochváliť pribúdajúcim počtom fanúšikov, ktorí navyše nepredstavujú len „mŕtve” lajky, ale potenciálnych zákazníkov pre váš produkt/službu, ukážeme si, ako to robiť dobre.

 

Poďme si vytvoriť Facebook stránku 

Ste prihlásení na Facebooku, kliknete na šípku v pravej časti modrej Facebookovskej lišty (prostredníctvom ktorej sa napr. odhlasujete) a vyberiete „Create page“ („Vytvoriť stránku“). Takto:

facebook stranka 1

 

 

V druhom kroku si zvolíte typ stránky. Ide o to, či chcete založiť page pre konkrétny produkt/značku, fan page pre svoju kapelu, miesto, kde budete propagovať reštauráciu, zgrupovať ľudí pre rozšírenie pôsobnosti danej komunity alebo vytvoriť stránku pre knihu či športový klub.

facebook stranka 2

 

 

Ďalej je potrebné zadať názov stránky, vybrať si konkrétnu podkategóriu a, samozrejme, zaškrtnúť, že súhlasíte s pravidlami Facebooku.

facebook stranka 3

 

 

Následne vás čaká krátky opis vašej novej stránky, pridanie linku na web a nahratie profilovej fotografie. Vaša stránka je hotová a nebolo na tom nič ťažké :)

Pozvite na ňu svojich priateľov, nech zbiera prvé lajky, nezabudnite uploadnúť pekný cover, nastaviť administrátorov a možnosti užívateľov (prispievanie na nástenke). Viete, čo robiť vtedy, keď sa počet fanúšikov zastaví na určitom čísle a nie a nie ho dostať vyššie?

 

Správne rozmery obrázkov

Rozčuľovali ste sa, keď ste nahrali titulnú (cover) photo a ono vám ju nejako hlúpo roztiahlo, alebo si chcete vytvoriť epický Facebook profil, v ktorom bude profilová fotografia tematicky zapasovaná do coveru, ale netušíte, ako na to?

 

facebook stranka 4

 

Naša grafička Miška (vyššie) vie, že rozmer titulnej fotografie je 851 x 315 px a profilová fotografia musí mať minimálne 180 x 180 px. Tu však hovoríme o osobných profiloch. Vaša Facebook fan page má dnes cover o rozmere 828 x 315 px. Ak ste trochu graficky zruční a chcete sa so vzhľadom vášho profilu vyhrať, pridávame priamy link na stiahnutie template-u, v ktorom si napasujete profilovku na titulku presne podľa vašich predstáv (update: tento template dnes bude pasovať len na vaše osobné profily).

Ešte na okraj k osobným profilom na Facebooku. Sociálna sieť prináša novinku, ktorá sa týka možnosti zmeniť vašu profilovú fotografiu za 7 sekundové video – slučku, ktorá bude na mobilných zariadeniach vycentrovaná pod vašim coverom. To prináša ešte viac možností pre kreatívnych jedincov.

stranka na facebooku 6

 

Vytvárate príspevok, ktorý chcete boostnuť, teda podporiť reklamou, aby mohol zasiahnuť konkrétne publikum Facebook užívateľov? Dajte mu rozmery 1200 x 900px. Rozmery iných typov príspevkov, ako napr. reklama na získavanie lajkov pre vašu stránku či preklikov na váš web, nájdete v Centre pomoci.

 

Prispievajte pravidelne

S vytvorením stránky nič nekončí, práve naopak. Musíte sa o ňu starať. Na to, aby ste získavali nových fanúšikov a udržali tých starých, potrebujete byt aktívni. Zasahovať ľudí pravidelnými príspevkami a robiť to dobre. Nie „od buha do buka“, prezdieľavať externý obsah a písať textové statusy. Urobte si plán dopredu. Minimálne mesačný. Viete, kedy máte najviac online fans? Pozrite si to v štatistikách. Na ktorý typ príspevku reagujú ľudia najviac? Prinášajte novinky o produkte, pýtajte sa na názory, odpovedajte na komentáre, vytvárajte súťaže, pobavte, vzdelajte. Všetko v závislosti od typu stránky, ktorú spravujete. Kto ste a ako chcete, aby vás videli ľudia na Facebooku? Kto je vaša cieľovka? Robíte to pre nich, určite si stratégiu a držte sa vlastnej identity.

 

Cielenie

Ak chcete zasiahnuť širšie publikum a nespoliehať sa len na organický dosah vašich príspevkov (ktorý vzniká šírením postov medzi priateľov vašich fanúšikov vďaka ich komentovaniu, zdieľaniu,…), podporte príspevok reklamou a zacieľte ho na potenciálnych zákazníkov. Za niekoľko eur môžete príspevok dostať na nástenky tisícov užívateľov, ktorí vašu stránku zatiaľ nelajkli. Každý príspevok môžete cieliť podľa demografických charakteristík (krajina, pohlavie, vek,…) či záujmov.

Viete, kto je vaša cieľovka, poznáte konkurenčné stránky a máte prehľad o záujmoch ľudí, ktorým by sa mohol páčiť váš produkt/služba? Využite to. Facebook ponúka hneď niekoľko formátov reklamy (a dnes ich je ešte viac, než koľko spomíname v tomto článku). Vyberte si ten správny.

Vytvorte si viac reklamných skupín, testujte, či lepšie reagujú muži alebo ženy. Oplatí sa vám reklamu púšťať aj na desktopy? Keď chcete získať zapojenie pod príspevkom, nebolo by lepšie vypnúť zobrazovanie v pravom stĺpci? Chcete info v príspevku šíriť masívnejšie medzi ľudí alebo chcete interakcie? Možno by sa vám zišlo vyplniť dopytový formulár na vašom webe. Aj tam viete nasmerovať ľudí z Facebooku. Dokonca si viete vytvoriť vlastný formulár (Lead Ad) vo Facebooku samotnom. Skúšajte, čarujte, optimalizujte.

 

Sledujte štatistiky

Facebook vám ponúka možnosť nahliadnuť do pozadia vašej stránky. Nájdete tu napr. údaje o dosahu konkrétnych príspevkov, vývoji počtu či demografickej štruktúre fanúšikov. Viete vyselektovať, ktorý typ postov vám engagement (zapojenie) fanúšikov neprináša a ktorý je, naopak, úspešný. Spoznávajte svoje publikum a prispôsobujte mu stratégiu. Viete, o akom čase je online najviac fanúšikov? Viete:

facebook stranka 5

 

Máte vytvorenú stránku, ale nemáte čas venovať sa jej správe naplno? Nemáte vytvorenú stránku, pretože prostredie Facebooku nepoznáte, ale veríte sile reklamy na sociálnej sieti? No tak nás neváhajte kontaktovať :)

A ak vás zaujíma Facebook reklama tak, že máte chuť čítať viac, tu píšeme o tom, ako zvýšiť hodnotu značky na Facebooku, tu o tom, ako sme robili klasickú komentovaciu súťaž pre klienta, no a napríklad tu sa náš leader Tomáš zamýšľa nad tým, či na Facebooku súťažiť alebo nesúťažiť.

Zdroje: adomasbaltagalvis.comFacebook


Najnovšie články
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?	 (1/4)
5 trendov v social media, o ktorých je dobré vedieť
Keď nechytíte tú správnu vlnu, tak viete, ako to je. Možno chytíte ďalšiu, ale tí ostatní sú už dávno niekde inde. Platí to aj v social media sfére. Ak ste si vytvorili Facebook st [...]
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?	 (1/4)
Rozdiel medzi brandovou a výkonovou kampaňou (budovanie značky vs. priamy predaj)
Viem, čo si teraz asi myslíte. Otrepaný názov alebo (ešte lepšie) otrepaná téma. Môže byť :) Ak chcete, tak ste práve dočítali, a ak nie, tak som rád. V nasledujúcich riadkoch si p [...]
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?	 (1/4)
Redizajn web stránky. Kedy áno a kedy nie?
Ste si istí, že je redizajn vášho webu naozaj nevyhnutný? V tomto článku sa vás budem snažiť nasmerovať k správnej odpovedi. Kedy ÁNO 1. Dizajn vyzerá staro Poznáte to, pustít [...]
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?	 (1/4)
Ako si vziať 2 mesačnú dovolenku z práce
Predstavte si to. Po úspešnom stážovaní v reklamke sa rozhodnú si vás nechať. Sedíte v kancelárii s CEO-om a accountkou, dvíhate klientske telefonáty, riešite faktúry, kampane – vc [...]
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?	 (1/4)
3 rady, ako byť dobrým klientom online agentúry
Snažíme sa byť najlepšou agentúrou pre našich klientov, ale máme radi keď si s klientom "sadneme". Ak sa nám s niekym pracuje dobre, výrazne sa to prejaví na výsledkoch, takže ak u [...]
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?	 (1/4)
Pracujeme s Google Analytics 1: Ako nastaviť ciele a prečo sú také dôležité?
Vyhodnocovať, vyhodnocovať, vyhodnocovať! Nezáleží na tom, či ste malá stránka alebo veľký internetový obchod s tisíckami produktov. Základnou vecou je vyhodnocovať všetko, čo sa [...]

GoUP