GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?

Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?

Vlastnú stránku môže mať na Facebooku dnes už každý. Či ide o veľké korporácie, malých podnikateľov na lokálnej úrovni alebo dokonca aj slávne osobnosti. Hoci táto forma reklamy dávno nepatrí k tým najlacnejším, jej popularita stále rastie a rastie.

Ako takúto jednoduchú stránku vytvoriť si ukážeme, pretože to fakt ide 🙂

Nečakajte ale že hneď po založení vám začnú pribúdať lajky ako na bežiacom páse. Zapamätajte si, že je vždy lepšie mať menej fanúšikov, ktorý sú vašimi potenciálnymi zákazníkmi, ako veľa a tzv. “mŕtvych”.Ako to robiť čo najlepšie sa dozviete v našom článku.

Štartujeme po prihlásení

Po prihlásení na Facebook kliknete na šípku v pravej modrej časti Facebook lišty a vyberiete možnosť vytvoriť stránku (“create page”):

facebook stranka 1

Ďalej si zvolíte druh/typ stránky. Či ju zakladáte pre konkrétnu firmu, produkt (bezpečnostné dvere), známu osobnosť (moderátor, spevák) alebo len tak pre zábavu či komunitu. Po tomto kroku nám vyskočí aby sme si zadali názov stránky, vybrali podkategóriu a potvrdili kliknutím na tlačidlo začať, že súhlasíme s pravidlami na Facebooku.

facebook stranka 2

facebook stranka 3

Následne krátko opíšete vašu stránku v popise. Pridáte link na web (ak ho samozrejme máte) a nahráte si profilovú fotografiu alebo video.

Týmto krokom ste sa dostali k spusteniu vašej stránky, čím sa stala hotová. Nezabudnite na ňu pozvať svojich priateľov pri ktorých si myslíte, že by ich mohla zaujať. Nastavte si peknú cover (titulnú fotku) alebo ak máte k dispozícii aj cover video.

Správne rozmery obrázkov

Samozrejme uvedieme si nejaké tipy a triky aby sa vaša stránka uberala tým správnym smerom 😉

Aby sme predišli zbytočným nervóznym situáciám, keď vám fotky všelijak porozťahuje alebo naopak, máte ich príliš malé, napíšeme si aj správne rozmery, ktoré by ste mali dodržiavať.

Začneme profilovou fotografiou, ktorá by mala mať minimálne 180 x 180 pixelov, cover foto čiže titulná 820 x 312 pixelov (resp. 828 x 315 pixelov) (novinkou je video ktoré by malo mať medzi 20 až 90 sekúnd). Pri profilových obrázkoch alebo úvodných fotkách dosiahneme lepší výsledok tým,  že nahráme fotku z logom alebo textom vo formáte PNG.

Príspevky ktoré vytvárate pre svoju Facebook stránku už majú v dnešnej dobe veľmi malý organický dosah, preto si musíte príspevky boostovať čo znamená že ich podporíte reklamou. Ku tomu chcete aby mohol príspevok zasiahnuť konkrétne publikum Facebook užívateľov? Dajte mu rozmery 1200 x 900px. Rozmery iných typov príspevkov, ako napr. reklama na získavanie lajkov pre vašu stránku či preklikov na váš web, nájdete v Centre pomoci.

Tvorte príspevky a prispievajte nimi pravidelne

Pri vytvorení stránky práca nekončí, práve naopak. Postarajte sa o ňu čo najlepšie! K tomu aby ste získavali nových fanúšikov a udržali tých starých, potrebujete byt aktívni. Netvrdíme non-stop ale pravidelnosť by tam mala určite byť. Keď to ešte spravíte ako sa hovorí “na parádu”, výsledky sa určite dostavia. Žiadne siahodlhé texty ani prezdieľavanie z iných webov! Urobte si stratégiu dopredu. Ideálne na pol roka alebo aj celý rok. Viete, kedy sú vaši fanúšikovia najčastejšie online? Pozrite si to v štatistikách. Na ktorý typ príspevku reagujú ľudia najviac? Prinášajte novinky o produkte, pýtajte sa na názory, odpovedajte na komentáre, vytvárajte súťaže, pobavte, vzdelajte. Samozrejme nič nasilu ale všetko pekne nenútene. Všetko v závislosti od typu stránky, ktorú spravujete. Len na vás záleží ako vás bude vaša cieľová skupina vnímať. Všetko preto robte s rozvahou 😉

Cielenie

Ak chcete zasiahnuť širšie publikum a nespoliehať sa len na organický dosah vašich príspevkov (ktorý vzniká šírením postov medzi priateľov vašich fanúšikov vďaka ich komentovaniu, zdieľaniu,…), podporte príspevok reklamou a zacieľte ho na potenciálnych zákazníkov. Za niekoľko eur môžete príspevok dostať na nástenky tisícov užívateľov, ktorí vašu stránku zatiaľ nelajkli. Každý príspevok môžete cieliť podľa demografických charakteristík (krajina, pohlavie, vek,…) či záujmov a mnoho iných kritérií.

Viete, kto je vaša cieľovka, poznáte konkurenčné stránky a máte prehľad o záujmoch ľudí, ktorým by sa mohol páčiť váš produkt/služba? Využite to. Facebook ponúka hneď niekoľko formátov reklamy (a stále je ich viac). Vyberte si ten správny.

Vytvorte si viac reklamných skupín, testujte, či lepšie reagujú muži alebo ženy. Oplatí sa vám reklamu púšťať aj na desktopy? Keď chcete získať zapojenie pod príspevkom, nebolo by lepšie vypnúť zobrazovanie v pravom stĺpci? Resp. ak ste aj vlastníkom Instagramového účtu, nebolo by vhodné príspevok zdieľať aj tam? Chcete info v príspevku šíriť masívnejšie medzi ľudí alebo chcete interakcie? Nasmerujte ľudí z vášho webu na svoj Facebook. Skúšajte, čarujte, optimalizujte.

Merajte

Facebook vám ponúka možnosť nahliadnuť do aktivít na vašej stránke. Nájdete tu napr. údaje o dosahu konkrétnych príspevkov, vývoji počtu či demografickej štruktúre fanúšikov. Viete vyselektovať, ktorý typ postov vám engagement (zapojenie) fanúšikov neprináša a ktorý je, naopak, úspešný. Spoznávajte svoje publikum a prispôsobujte mu stratégiu. Viete, ako fungujú  vaši fanúšikovia a akého pohlavia sú? V štatistikách si zistíte mnoho vám užitočných informácií.

Máte vytvorenú stránku, ale nemáte čas venovať sa jej správe naplno? Nemáte vytvorenú stránku, pretože prostredie Facebooku nepoznáte, ale veríte sile reklamy na sociálnej sieti? No tak nás neváhajte kontaktovať 🙂

A ak vás zaujíma Facebook a reklama na ňom, prečítajte si aj naše ostatné články v ktorých sa dozviete novinky zo sociálneho sveta a to nie len Facebooku. Rôzne vylepšenia, typy a triky ako na niektoré veci sú nemenej zaujímavé.

 


  • Thanks for the mention! And great cover photo 🙂

    • Barbora Jurovcová

      Thanks for your template! Really helpful 🙂

  • Pingback: Facebook stránku máme. Poďme robiť dobrý obsah (2/4) - GoUP Blog()

  • Dávid Průša

    Dobrý, mám jeden dotaz. Ak vytvorím stránku cez svoj profil môžem umožniť jej spravovanie aj ďalším ľudom? Ak áno viete mi poradiť ako? Ďakujem

    • Patrik Pribišan

      Dobrý deň, samozrejme viete správu stránky určiť aj iným ľuďom. Stačí ak máte otvorenú Vašu konkrétnu stránku ktorej ste správcom a v hornej bielej lište napravo kliknete na tlačidlo NASTAVENIA (vedľa ktorého je hneď tlačidlo POMOC). Ďalej sa Vám v ľavej časti zobrazia podrobnejšie možnosti nastavéní. V nich si kliknete na ROLY STRÁNKY a keď to rozkliknete tak pod možnosťou Assign a New Page Role (priraďte novú rolu stránky) si určíte používateľské meno toho, koho chcete určiť (či už ako prispievateľa, administrátora, analytika, atď.). Ak by Vám nebolo niečo jasné kľudne napíšte. Pekný deň 🙂

  • Matej Zigo

    zdravim ste odbornici na FB …. ako kontaktovat Fb viete mi pomoct ?
    Zmazali mi 30 stránok (750,000+ fans )
    najvacsia stránka 145,000 fans ….. viete mi pomôct ? 0911630100 / vykupim@gmail.com

Najnovšie články
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?
Aký vplyv majú sociálne médiá na návratnosť investícií do marketingu?
Či už sa jedná o reakciu na negatívnu spätnú väzbu zo strany zákazníkov alebo o ohlasovanie nových produktov, spoločnosti využívajú sociálne siete prevažne reaktívnym alebo promočn [...]
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?
Ako sme s Chernobylwel.com ovládli svet. A prihlásili sa na Premier Partner Awards do Dublinu [Case Study]
Máme radi globálny rast a aj keď je klientov s takýmito ambíciami na Slovensku ako šafranu o to radšej sme, keď sa niečo takéto podarí. Príbeh Chernobylwel.com (The Story) Cher [...]
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?
Vylúčte falošné správy a hoaxy zo svojej marketingovej stratégie
V súčasnosti sa často skloňujú pojmy ako falošné správy a hoaxy a médiá často nazývajú modernú éru označením doba post-faktická. Nech už použijete akýkoľvek termín, nikdy si nemôže [...]
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?
Ako predchádzať najčastejším chybám vo video marketingu
Video marketing bol kedysi považovaný za príliš drahú a zdĺhavú stratégiu. Technologické pokroky v oblasti profesionálneho video príslušenstva a smartfónov, v kombinácii s mimoriad [...]
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?
Prečo by ste mali maximalizovať lokálne SEO?
Zorganizovali by ste večierok bez toho, aby ste rozoslali pozvánky? Jednoznačne nie. Ale presne tak sa správate, keď ignorujete lokálne SEO. Ak však na druhej strane vhodne optimal [...]
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?
4 spôsoby, pomocu ktorých dosiahnete rast vašej spoločnosti
Na ceste za budovaním vašej spoločnosti by ste mali využiť niektorú z efektívnych rastových stratégií. Patrí medzi ne napríklad optimalizácia miery konverzie, vytváranie neodolateľ [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP