--> Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku? • GoUP

Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?

Patrik Pribišan 24.08.2017    Kategórie: Social Media
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?

Vlastnú stránku môže mať na Facebooku dnes už každý. Či ide o veľké korporácie, malých podnikateľov na lokálnej úrovni alebo dokonca aj slávne osobnosti. Hoci táto forma reklamy dávno nepatrí k tým najlacnejším, jej popularita stále rastie a rastie.

Ako takúto jednoduchú stránku vytvoriť si ukážeme, pretože to fakt ide 🙂 Nečakajte ale že hneď po založení vám začnú pribúdať lajky ako na bežiacom páse. Zapamätajte si, že je vždy lepšie mať menej fanúšikov, ktorý sú vašimi potenciálnymi zákazníkmi, ako veľa a tzv. “mŕtvych”.Ako to robiť čo najlepšie sa dozviete v našom článku.

Štartujeme po prihlásení

Po prihlásení na Facebook kliknete na šípku v pravej modrej časti Facebook lišty a vyberiete možnosť vytvoriť stránku (“create page”):

 Ďalej si zvolíte druh/typ stránky. Či ju zakladáte pre konkrétnu firmu, produkt (bezpečnostné dvere), známu osobnosť (moderátor, spevák) alebo len tak pre zábavu či komunitu. Po tomto kroku nám vyskočí aby sme si zadali názov stránky, vybrali podkategóriu a potvrdili kliknutím na tlačidlo začať, že súhlasíme s pravidlami na Facebooku. facebook stranka 2 facebook stranka 3 Následne krátko opíšete vašu stránku v popise. Pridáte link na web (ak ho samozrejme máte) a nahráte si profilovú fotografiu alebo video. Týmto krokom ste sa dostali k spusteniu vašej stránky, čím sa stala hotová. Nezabudnite na ňu pozvať svojich priateľov pri ktorých si myslíte, že by ich mohla zaujať. Nastavte si peknú cover (titulnú fotku) alebo ak máte k dispozícii aj cover video.

Správne rozmery obrázkov

Samozrejme uvedieme si nejaké tipy a triky aby sa vaša stránka uberala tým správnym smerom 😉 Aby sme predišli zbytočným nervóznym situáciám, keď vám fotky všelijak porozťahuje alebo naopak, máte ich príliš malé, napíšeme si aj správne rozmery, ktoré by ste mali dodržiavať. Začneme profilovou fotografiou, ktorá by mala mať minimálne 180 x 180 pixelov, cover foto čiže titulná 820 x 312 pixelov (resp. 828 x 315 pixelov) (novinkou je video ktoré by malo mať medzi 20 až 90 sekúnd). Pri profilových obrázkoch alebo úvodných fotkách dosiahneme lepší výsledok tým,  že nahráme fotku z logom alebo textom vo formáte PNG. Príspevky ktoré vytvárate pre svoju Facebook stránku už majú v dnešnej dobe veľmi malý organický dosah, preto si musíte príspevky boostovať čo znamená že ich podporíte reklamou. Ku tomu chcete aby mohol príspevok zasiahnuť konkrétne publikum Facebook užívateľov? Dajte mu rozmery 1200 x 900px. Rozmery iných typov príspevkov, ako napr. reklama na získavanie lajkov pre vašu stránku či preklikov na váš web, nájdete v Centre pomoci.

Tvorte príspevky a prispievajte nimi pravidelne

Pri vytvorení stránky práca nekončí, práve naopak. Postarajte sa o ňu čo najlepšie! K tomu aby ste získavali nových fanúšikov a udržali tých starých, potrebujete byt aktívni. Netvrdíme non-stop ale pravidelnosť by tam mala určite byť. Keď to ešte spravíte ako sa hovorí “na parádu”, výsledky sa určite dostavia. Žiadne siahodlhé texty ani prezdieľavanie z iných webov! Urobte si stratégiu dopredu. Ideálne na pol roka alebo aj celý rok. Viete, kedy sú vaši fanúšikovia najčastejšie online? Pozrite si to v štatistikách. Na ktorý typ príspevku reagujú ľudia najviac? Prinášajte novinky o produkte, pýtajte sa na názory, odpovedajte na komentáre, vytvárajte súťaže, pobavte, vzdelajte. Samozrejme nič nasilu ale všetko pekne nenútene. Všetko v závislosti od typu stránky, ktorú spravujete. Len na vás záleží ako vás bude vaša cieľová skupina vnímať. Všetko preto robte s rozvahou 😉

Cielenie

Ak chcete zasiahnuť širšie publikum a nespoliehať sa len na organický dosah vašich príspevkov (ktorý vzniká šírením postov medzi priateľov vašich fanúšikov vďaka ich komentovaniu, zdieľaniu,…), podporte príspevok reklamou a zacieľte ho na potenciálnych zákazníkov. Za niekoľko eur môžete príspevok dostať na nástenky tisícov užívateľov, ktorí vašu stránku zatiaľ nelajkli. Každý príspevok môžete cieliť podľa demografických charakteristík (krajina, pohlavie, vek,…) či záujmov a mnoho iných kritérií. Viete, kto je vaša cieľovka, poznáte konkurenčné stránky a máte prehľad o záujmoch ľudí, ktorým by sa mohol páčiť váš produkt/služba? Využite to. Facebook ponúka hneď niekoľko formátov reklamy (a stále je ich viac). Vyberte si ten správny. Vytvorte si viac reklamných skupín, testujte, či lepšie reagujú muži alebo ženy. Oplatí sa vám reklamu púšťať aj na desktopy? Keď chcete získať zapojenie pod príspevkom, nebolo by lepšie vypnúť zobrazovanie v pravom stĺpci? Resp. ak ste aj vlastníkom Instagramového účtu, nebolo by vhodné príspevok zdieľať aj tam? Chcete info v príspevku šíriť masívnejšie medzi ľudí alebo chcete interakcie? Nasmerujte ľudí z vášho webu na svoj Facebook. Skúšajte, čarujte, optimalizujte.

Merajte

Facebook vám ponúka možnosť nahliadnuť do aktivít na vašej stránke. Nájdete tu napr. údaje o dosahu konkrétnych príspevkov, vývoji počtu či demografickej štruktúre fanúšikov. Viete vyselektovať, ktorý typ postov vám engagement (zapojenie) fanúšikov neprináša a ktorý je, naopak, úspešný. Spoznávajte svoje publikum a prispôsobujte mu stratégiu. Viete, ako fungujú  vaši fanúšikovia a akého pohlavia sú? V štatistikách si zistíte mnoho vám užitočných informácií. Máte vytvorenú stránku, ale nemáte čas venovať sa jej správe naplno? Nemáte vytvorenú stránku, pretože prostredie Facebooku nepoznáte, ale veríte sile reklamy na sociálnej sieti? No tak nás neváhajte kontaktovať 🙂 A ak vás zaujíma Facebook a reklama na ňom, prečítajte si aj naše ostatné články v ktorých sa dozviete novinky zo sociálneho sveta a to nie len Facebooku. Rôzne vylepšenia, typy a triky ako na niektoré veci sú nemenej zaujímavé.  


Najnovšie články

máme Prvý online magazín o online

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.