-->

Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023

Dušan Bajnák 11.05.2023 4 minútové čítanie    Kategórie: Social Media
Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023

Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe analýzy trendov zapojenia viac ako 34 tisíc používateľov spoločnosti Sprout (v priebehu uplynulého roka).

Po prvýkrát spoločnosť Sprout poskytla údaje zo služby TikTok, ktoré by mohli poskytnúť ďalšie pomocné usmernenia v širšom marketingovom procese sociálnych sietí – treba však poznamenať, že ide o zovšeobecnené výsledky týkajúce sa celého radu značiek a používateľov.

Spoločnosť Sprout zverejnila aj rozdelenie podľa jednotlivých odvetví, ktoré poskytuje konkrétnejšie informácie, ale kľúčovou poznámkou je, že výsledky sa tak budú líšiť.

Hoci tieto správy môžu byť užitočným sprievodcom pri zdokonaľovaní vašej stratégie, všetko sa odvíja od experimentovania a analýzy toho, čo pre vaše konkrétne publikum najlepšie funguje.

Vzhľadom na to uvádzame informácie spoločnosti Sprout ohľadom najlepších časov pre uverejňovanie príspevkov roka 2023 pre každú z hlavných sociálnych aplikácií (všetky výsledky sú v miestnom čase, založené na výkonnosti v rámci jednotlivých regiónov).

Na prvom mieste je Facebook, ktorá je pre mnohé značky aj naďalej kľúčovou.

Podľa údajov spoločnosti Sprout, v roku 2023 pre uverejňovanie príspevkov na Facebooku sú najlepšími časmi:

  • Pondelky od 8:00 do 13:00 hod.
  • Utorky od 8:00 do 14:00 hod.
  • Stredy od 8:00 do 13:00 hod.
  • štvrtky od 8:00 do 12:00 hod.

Podľa počtu odpovedí sú teda lepšie rána, zatiaľ čo pracovné dni dosahujú lepšie výsledky ako víkendy.

To by vám mohlo dať určitý smer pre váš prístup k zverejňovaniu a východiskový bod pre vaše experimenty, čo sa týka zverejňovania obsahu.

Na Instagrame sú medzitým rána taktiež obdobím, kedy dochádza k najväčšiemu zapojeniu.

Najlepšie časy pre zverejnenie príspevkov pre Instagram:

  • Pondelky od 10:00 do 12:00 hod.
  • Utorky od 9:00 do 13:00 hod.
  • Stredy od 10:00 do 13:00 hod.
  • Piatky od 9:00 do 11:00 hod.

Pre Facebook aj Instagram sú nedele najhoršími dňami, čo sa týka miery angažovanosti – hoci súčasne by to mohlo otvoriť aj nové príležitosti pre angažovanosť, teda ak iné značky v nedeľu nepublikujú.

Opäť je to všetko o experimentovaní a využití týchto údajov nielen pre zváženie stratégií, ktorým sa možno chcete uberať, ale aj toho, čo tieto čísla znamenajú.

Môže to byť tým, že viac značiek zverejňuje príspevky v pracovných dňoch, a preto sa cez víkendy zaznamenáva menej zapojenia?

Mohla by vaša firma dosahovať lepšie výsledky počas víkendov na základe toho, ako ľudia pravdepodobne používajú tieto aplikácie aj v rámci svojho voľného času?

Ráno je zrejme tiež najlepší čas na tweetovanie:

Samozrejme, Twitter je v súčasnosti vzhľadom na rôzne zmeny pod vedením svojho nového vlastníka a riaditeľa – Elona Muska neprehľadný, ale ak chcete získať lepšiu predstavu o potenciáli tweetov pre vašu značku, tieto informácie by vám mohli pomôcť.

Čo sa týka siete LinkedIn firma Sprout uviedla, že u firemných stránok sú utorky a stredy od 10:00 do 12:00 hod. sú najlepšími časmi pre zverejňovanie príspevkov.

Víkendy nie sú príliš vhodné, ale výsledky sa opäť budú líšiť atď.

Podľa údajov spoločnosti Sprout, pre sociálnu sieť TikTok sú skutočne lepšie časy popoludnia.

Najväčšie miery zapojenia sú zaznamenané od utorka do štvrtka, po 14:00 hod. a pred 18:00 hod., čo poukazuje na rozdiely v používaní sociálnych aplikácií a na to, kedy ľudia hľadajú rôzne typy obsahu.

Napriek tomu údaje zároveň naznačujú, že ani víkendy nie sú pre angažovanosť TikToku dobré, teda ako by ste si mohli myslieť v kontraste ostatných sociálnych sietí.

Nakoniec tu máme Pinterest, ktorý podľa spoločnosti Sprout zaznamenáva najvyššiu mieru angažovanosti medzi 13:00 a 15:00 hod., od utorka do štvrtka.

Aj keď piatok je taktiež dňom s vysokou aktivitou – zatiaľ čo nedele a pondelky sú menej aktívnymi.

Jedná sa o niekoľko zaujímavých podnetov na zamyslenie, ktoré by vám mohli pomôcť usmerniť vašu stratégiu zverejňovania – aj keď opäť zopakujeme (pretože niekto zareaguje a povie, že všetky tieto údaje sú nesprávne), že tieto poznámky sú navrhnuté len ako návod a nemusia byť nevyhnutne predpísaným návodom pre každú firmu.

Využite tieto uvedené informácie na zváženie svojho prístupu k zverejňovaniu a ak vyskúšate niektoré nové časy a následne uvidíte, aké výsledky dosiahnete. Môže to viesť k veľkému nárastu aktivity – alebo vám to umožní nahradiť iný čas v rámci vašej stratégie.

Kompletného sprievodcu najlepšími časmi na uverejňovanie príspevkov pre rok 2023 od spoločnosti Sprout vrátane rozdelenia podľa odvetví si môžete prezrieť tu.

Zdroj: SocialSprout


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy


6 minútové čítanie

Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročné príjmy v histórií. A hoci stále vynakladá veľké prostriedky do virtuálnej reality, aj v tejto oblasti sa situácia začína vyvíjať o niečo ružovejšie. Najprv k používateľom. Facebook v treťom štvrťroku navýšil počet mesačných […]

Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023


4 minútové čítanie

Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe analýzy trendov zapojenia viac ako 34 tisíc používateľov spoločnosti Sprout (v priebehu uplynulého roka). Po prvýkrát spoločnosť Sprout poskytla údaje zo služby TikTok, ktoré by mohli poskytnúť ďalšie pomocné usmernenia v širšom marketingovom procese sociálnych […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.