-->

Ako vytvoriť účet Google Tag Manager a udeliť prístup agentúre

Tomáš Varga 23.03.2023 2 minútové čítanie    Kategórie: Web a analytika
Ako vytvoriť účet Google Tag Manager a udeliť prístup agentúre

Google Tag Manager je veľmi šikovný nástroj pre marketing vášho webu. Vďaka nemu sa nemusíme s každou integráciou merania, pixelu alebo remarketingu oslovovať programátorov, ale to dokážeme nastaviť priamo.

Čo je to Google Tag Manager

Google Tag Manager, skrátene GTM je vlastne 1 kód, ktorý si vložíte na web (alebo váš programátor) a do tohto kódu už všetky sledovacie značky, pixely a nastavenia môže robiť priamo agentúra bez zásahu programátora. Takže namiesto kódov pre:

  • Google Analytics
  • Konverzie Google Ads
  • Facebook Pixel
  • Cookie Consent
  • Meranie predaja cez Google Ecommerce
  • a veľa ďalšieho

stačí jeden Google Tag Manager.

Ako vytvoriť / zaregistrovať účet Google Tag Manager

Prihláste sa

Otvorte stránku https://tagmanager.google.com/ a prihláste sa svojim Google účtom. Stačí na to aj Váš Gmail účet. Ak v prehliadači prihlásený ste, hneď sa vám zobrazí možnosť „Vytvoriť účet“ / „Create account“.

Vytvorenie účtu Google Tag Manager
Vytvorenie účtu Google Tag Manager

Vytvorte účet a kontainer pre svoju webstránku

Vyplňte základné údaje:

Account name / Názov účtu – ideálne názov vašej spoločnosti. Na jednom účte môžete viac svojich projektov alebo webstránok. Krajinu zvoľte Slovakia.

Container Name / Názov kontainera: Kontainer si predstavte ako takú krabičku v ktorej budete mať všetky kódy a sledovacie značky pre jeden konrétny web. Teda všetko k jednému projektu na jednom mieste.

Z cieľov / target platform vyberte Web. A kliknite na Vytvoriť / Create

 Nastavenie základných parametrov účtu Google Tag Manager
Nastavenie základných parametrov účtu Google Tag Manager

Potvrďte súhlas s podmienkami

Zaškrtnite súhlas a kliknite na Yes / ÁNO

Pridajte kód na svoj web

Pošlite tento k´ód svojmu programátorovi (aj s informáciou čo má isť do HEAD a čo do BODY). Pošlite mu to ako text a nie ako printscreen, to by nevedel prepísať.

Alebo ak používate WordPress prípadne iné CMS riešenie pridajte si ID tag managera.

Hotovo. Keď ste kód poslali správcovi, kliknite na krížik.

A teraz nám udeľte prístup

Kliknite na Admin / Správca a následne na User Management / Správa používateľov:

Správa používateľov v Google Tag Manager

V nasledujúcom okne pridajte email svojho správcu týmto tlačidlom:

Otvorí sa nové okno kam zadajte email, v našom prípade je to admin1@goup.sk:

Pridanie administrátora v Google Tag Manager

Pozn.: Je veľmi dôležité aby sme mali práva na úrovni Administrátor.
A to len z dôvodu aby sme si mohli pre každý váš kontainer udeliť práva k publikovaniu našich zmien. Inak by sme v GTM nemohli urobiť prakticky nič a vy by ste museli potvrdzovať každú našu zmenu.

A teraz už ideme nabúšiť váš online marketing. 💪


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy


6 minútové čítanie

Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročné príjmy v histórií. A hoci stále vynakladá veľké prostriedky do virtuálnej reality, aj v tejto oblasti sa situácia začína vyvíjať o niečo ružovejšie. Najprv k používateľom. Facebook v treťom štvrťroku navýšil počet mesačných […]

Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023


4 minútové čítanie

Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe analýzy trendov zapojenia viac ako 34 tisíc používateľov spoločnosti Sprout (v priebehu uplynulého roka). Po prvýkrát spoločnosť Sprout poskytla údaje zo služby TikTok, ktoré by mohli poskytnúť ďalšie pomocné usmernenia v širšom marketingovom procese sociálnych […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.