--> Spôsoby, ktorými zvýšite svoju prítomnosť v online prostredí • GoUP

Spôsoby, ktorými zvýšite svoju prítomnosť v online prostredí

Redakcia 20.03.2018    Kategórie: Reklama na Internete
Spôsoby, ktorými zvýšite svoju prítomnosť v online prostredí

Nedávne zmeny v algoritmoch internetových vyhľadávačov a sociálnych sietí sú faktorom, na ktorý majú online marketéri iba minimálny vplyv. Existuje však niekoľko spôsobov, ktorými môžu zdokonaliť svoju online marketingovú stratégiu, a tak efektívne ovplyvniť proces rozhodovania zákazníkov.

Dobrou taktikou v rámci zvyšovania úspešnosti vášho online podniku je neustále vylepšovanie vašej predajnej webovej stránky. Avšak budovanie pútavej vstupnej stránky a uverejňovanie zaujímavého obsahu je iba vrcholom ľadovca. Postupom času dospejete k tomu, že vaša webstránka bude preplnená prvkami rôznych marketingových stratégií, ktoré začnú strácať efektivitu.

Ambiciózne spoločnosti by mali hľadať alternatívne riešenia, pomocou ktorých dokážu udržať náskok pred svojou konkurenciou.

Kľúčovou vlastnosťou každej novej stratégie by mala byť schopnosť, poskytnúť zákazníkom dôvod na návštevu vašej stránky a následná realizácia nákupu vašich produktov. To si bude vyžadovať omnoho viac ako zaužívanú filozofiu optimalizácie pre vyhľadávače (SEO).

Ponúkame vám päť spôsobov, ktorými dokážete zvýšiť váš vplyv v online prostredí bez toho, aby ste sa museli spoliehať na internetové vyhľadávače a sociálne siete.

1. Propagujte svoje produkty pomocou produktového manažéra

Štatistiky udávajú, že až 96% nových spoločností zlyhá už v priebehu desiatich rokov od začiatku svojho podnikania. Ako je to možné? Mnoho spoločností dokáže svojmu zákaznikovi ponúknuť dostatočne kvalitný produkt, či služby na prvotriednej úrovni. Pričom v konečnom dôsledku môže byť podnik vystavený neúspechu.

Hlavným dôvodom je obyčajne skutočnosť, že dané podniky, svoje produkty nepropagujú vhodným spôsobom v rámci aktuálneho stavu trhu.

Aby sa spoločnosti vyhli takýmto problémom, mali by sa snažiť optimalizovať svoju stratégiu pri príprave konceptov jednotlivých produktov. Tento proces má na starosti produktový manažér. Ten je zodpovedný za identifikáciu potenciálnych nedostatkov marketingovej kampane a nachádzanie efektívnych riešení, ktoré sú v súlade s podnikateľskými cieľmi danej spoločnosti.

Produktový manažér znižuje riziko zlyhania produktu a zvyšuje účinnosť procesu vývoja. Jeho úloha spočíva nielen v starostlivom študovaní súčasnej trhovej klímy (správanie užívateľov, technológie, emocionálne potreby zákazníkov a tak ďalej.), ale aj v predpovedaní budúceho správania sa cieľového trhu.

Bez prihliadania na potenciálne prekážky, podniky budú mať časom problémy s prispôsobovaním sa zmien na trhu. A takéto zmeny sa skôr či neskôr dostavia. Spoločnosti musia byť flexibilné a ich produkty sa musia vyvíjať v súlade s požiadavkami spotrebiteľov.

Úspešní produktoví manažéri sa pozerajú na podnikanie v širšom zmysle a neustále zvažujú, ako môžu pomocou ponúkaných produktov zlepšiť život svojich zákazníkov.

2. Zabezpečujte blízku spoluprácu medzi oddeleniami vašej spoločnosti

V koľkých spoločnostiach naozaj spolupracujú všetky oddelenia ako jeden celok? Nie je ich veľa. Vedúci všetkých oddelení si síce môžu prečítať ten istý e-mail od generálneho riaditeľa, to však neznamená, že sa budú dopĺňať v snahe riešiť vzniknutú situáciu.

Úzkou spoluprácou medzi tímom produktového manažmentu, predajným tímom, marketingovým tímom, dizajnérmi a autormi reklám dosiahnete, že vaša značka bude pôsobiť konzistentným dojmom a svojím marketingom oslovíte tých správnych ľudí.

Zameranie sa na súčasné marketingové trendy je jedinečnou príležitosťou na dosiahnutie úspechu.

Zároveň by ste sa však mali uistiť, že vaša marketingová stratégia nestagnuje, vyvíja sa a spolu s ňou narastá aj kvalita vašich produktov. Iba touto cestou uspokojíte dopyt a potreby zákazníkov.

Neustály dialóg medzi jednotlivými oddeleniami vašej spoločnosti môže pomôcť identifikovať nové trendy v každej oblasti podnikania. Neprekvapia vás, tak žiadne náhle zmeny v rámci dizajnu produktov, SEO stratégií, správania zákazníkov či aktualizácie internetových algoritmov.

3. Vytvorte bohaté užívateľské zážitky

Online zákazníci sú nároční a nevyznačujú sa prehnanou trpezlivosťou. Nebudú jednoducho nečinne čakať, kým sa webstránka načíta. Nebudú prácne hľadať nič, čo nenájdu pomocou niekoľkých kliknutí.

Užívateľský zážitok sa stal prioritou číslo jeden.

Najmä v oblasti internetových vyhľadávačov. To znamená, že aj vy by ste sa naňho mali zamerať v čo najväčšej miere. Spoločnosť Forrester Research tvrdí, že takmer 50% návštevníkov okamžite opustí webovú stránku, keď nevedia nájsť objekt svojho záujmu.

Je dôležité, aby návštevníci vašej stránky rýchlo porozumeli jej štruktúre. Skúmaním analýzy údajov a používaním technológie tepelných máp môžete určiť, akým spôsobom návštevníci využívajú vašu stránku. Následne budete môcť odhaliť, ktoré oblasti potrebujú zlepšenie.

4. Propagujte prémiové produkty

Spotrebitelia sú čoraz viac leniví a nerozhodní. Dokonca až natoľko, že ak vaša ponuka obsahuje priveľa produktov, jednoducho si pravdepodobne nezvolia ani jeden.

Výsledky jednej štúdie prezrádzajú, že

rozhodovanie si vyžaduje príliš vysokú mentálnu kapacitu, je vyčerpávajúce a moderní spotrebitelia sa vo väčšine prípadov nedokážu rozhodnúť pre jedinú možnosť.

Ľudia, ktorí nakupujú cez internet (a obzvlášť príslušníci generácie milénia) navyše veľmi často vôbec nevedia, čo chcú.

Snažte sa svojich návštevníkov nevystavovať neprimeranému nátlaku. Namiesto toho im ponúknite zúžený výber vašich najlepších produktov. Vysvetlite im, čo od nich môžu očakávať a povedzte im, ktorý produkt najviac vyhovuje ich požiadavkám.

5. Zvýšte ochranu údajov

V súčasnej dobe sa čoraz viac rozrastá kybernetický zločin a preto odporúčame, aby online spoločnosti venovali zvýšenú pozornosť ochrane údajov svojich zákazníkov. Nedávno čelili útokom napríklad aj generálni riaditelia spoločností Google, Facebook a Twitter. Všetci z nich skončili s nabúranými účtami.

Bezpečnostné spoločnosti dokonca často predvádzajú verejné nabúrania rôznych systémov, prostredníctvom ktorých dokazujú, že hackeri sa v niektorých prípadoch naozaj ľahko dostanú k vašim osobným informáciám. Spoločnosť Apple už viackrát čelila útokom, takže ani takáto gigantická spoločnosť nie je neomylná. Aj na účty v aplikácii iCloud sa dá dostať nelegálnym spôsobom.

Na scénu vstúpili aj vládni predstavitelia a poskytujú komplexné informácie, ktoré ochránia užívateľov pred potenciálnym kybernetickým zločinom. Chráňte svojich zákazníkov pred prípadnými kyberútokmi.

Online bezpečnosť je kľúčovou záležitosťou predovšetkým v prípade, že chcete zlepšiť svoju reputáciu a získať dôveru vašich zákazníkov.

Keď porozumiete správaniu svojich zákazníkov v rámci nákupného cyklu a zameriate sa na potenciálne rozvíjajúce sa trhy, budete schopní propagovať svoje produkty tomu správnemu cieľovému publiku a zvyšovať všeobecnú reputáciu vašej značky.

 

Zdroj: Rank Executives, The Muse


Najnovšie články

Ako propagovať produkty v online prostredí, keď vám to Facebook a Google nedovolia

Aký prístup zvolíte v rámci svojej marketingovej strategie v prípade, že vám služba Facebook a služba Google Ads zamietnú reklamy? Takúto otázku si často kladú majitelia podnikov v rámci odvetví priemyslu, ktoré nie sú v súlade so smernicami spoločností Google a Facebook týkajúcimi sa reklamy na ich stránkach. Najčastejšie sa jedná o spoločnosti, ktoré sa venujú predaju elektronických cigariet, vaporizérov a podobných […]

4 tipy ako urobiť z návštevníka vašej webstránky zákazníka

Predstavte si nasledovnú situáciu. Vaša značka bezkonkurenčne dominuje medzi výsledkami internetových vyhľadávačov, vaša sieť influencerov denne produkuje kvalitný obsah a odkazuje svojich nasledovateľov vaším smerom a miera otvárania vašich e-mailov je vyššia ako kedykoľvek predtým. Blahoželáme, práve ste dosiahli vysnený scenár každého digitálneho marketéra. Ani v takejto situácii by ste však nemali vo svojej snahe […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.