GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Aj malé podniky potrebujú online marketingovú komunikáciu (1. časť)

Aj malé podniky potrebujú online marketingovú komunikáciu (1. časť)

Nedá sa poprieť, že mnohí podnikatelia sú majstrami vo svojom remesle. Či sa jedná o vodoinštalatérov, kaderníčky alebo o cukrárky. Mnohé z týchto malých podnikov nedokážu alebo nevedia ako efektívne propagovať svoje podnikanie.

„Som najlepším vo svojom odbore. Ľudia sa o tom predsa dozvedia.”

„Veď predsa Tonke moje koláčiky chutili, určite sa pochváli, kto jej ich napiekol. Netreba mi žiadne fejsbúky, či instagramy.”

Je síce pravda, že ak sú zákazníci s poskytnutou službou spokojní, majú tendenciu odporúčať ju i ľuďom vo svojom okolí. V dnešnom svete, plnom konkurencie, bohužiaľ, takáto stratégia nemusí byť dostačujúca. A do svojho podnikania budeme musieť zaradiť aj online marketingovú stratégiu, napríklad už spomínané fejsbúky a instragramy :-).

Výskumy preukázali, že priemerný majiteľ podniku dosahuje vek 50 rokov, čo môže byť jeden z dôvodov absencie online marketingovej reklamy.

„Veď prečo by som mal vkladať svoje peniaze, čas a energiu, do nejakej reklamy na internete, keď môj biznis funguje už niekoľko rokov a stále ma dokáže ako tak uživiť?!”

Avšak doba ide dopredu… Nejazdíme na kočoch, nechodíme prať svoje veci do miestneho rybníka a kúpiť si rifle je ľahšie ako pripraviť si chutnú večeru. A takisto aj svet podnikania sa pohol míľovými krokmi vpred. Ak chceme na trhu prežiť, odlíšiť sa od konkurentov alebo získať si dobrú pozíciu v mysliach zákazníkov, musíme inovovať aj svoju marketingovú stratégiu.

Existuje štúdia, ktorá hovorí o tom, že približne 39 % zákazníkov, ktorí nakúpia v kamennom obchode, si urobí pred nákupom internetový prieskum. Zákazníci si vyhľadávajú podrobné informácie o produkte, či službe, o ktorú majú záujem, čítajú recenzie na samotný produkt alebo na vašu predajňu. Ak chcete získať nových zákazníkov, či neprísť o tých, čo máte nesmiete ignorovať využívanie online marketingu vo svojom podnikaní

Pričom stále platí, že:

ani tá najkvalitnejšia marketingová kampaň nie je náhradou za výborné služby zákazníkom

a kvalitné produkty. Môžete propagovať svoju spoločnosť tými najúčinnejšími a najkreatívnejšími metódami, no kľúčovým faktorom je v konečnom dôsledku úroveň ponúkaných služieb, či produktov vašej spoločnosti.

Marketing na sociálnych sieťach je dôležitý

 

Určite ste už boli svedkom situácie, v ktorej sedí partia ľudí pri stole v kaviarni, v bare alebo v reštaurácií a namiesto toho, aby sa bavili medzi sebou, o sto šesť ťukajú do svojich smartfónov. Drvivá väčšina ,,ťukačov”, kontroluje práve obsah na svojich sociálnych sieťach, či už na Instagrame alebo Facebooku.

Výrok: ,,Kto nie je na Facebooku, ako keby ani neexistoval.” Ste už určite zachytili. Každý je na Facebooku, moja babka, tvoja babka, teta Tonka, proste každý!

Avšak z pohľadu mladšej generácie, Facebook o svoje prvé miesto musí bojovať z čoraz populárnejšou sociálnou sieťou – Instagramom. Mladí ľudia sa radi podelia v online svete s tým, čo cez deň zažili, zjedli, vypili, precestovali, kúpili,… Je toho veľa, o čom chceme, aby svet vedel.

Sociálne siete sú výborným priestorom nielen pre zdieľanie dobre vyzerajúcej sviečkovej na smotane, ale i vlastného podnikania. Práve prostredníctvom sociálnych sietí vieme najlepšie osloviť našu cieľovú skupinu, podľa Páči sa mi to v ich profile, či sledovaných uživateľov na Instagrame, alebo podľa vyhľadávaných #hashtagov. Hashtag môžme chápať ako formu kľúčového slova.

Uveďme si príklad. Som v reštaurácií a objednala som si už spomínanú dobre vyzerajúcu sviečkovú na smotane. A samozrejme, že chcem, aby o tom všetci vedeli, prostredníctvom mojej sociálnej siete. Aby som mala, čo najviac lajkov, a aby videlo môj post, čo najviac ľudí na instagrame, použijem relevantné #hashtagy, ktoré sa hodia k môjmu postu, a podľa ktorých môžu ostatní uživatelia instagramu sympatizovať s mojím postom. Vhodné variácie by boli #food #foodporn #eat #dinner a iné, kreativite sa medze nekladú.

Ďalším podporným nástrojom vášho podnikania na sociálnych sieťach je využitie geoznačiekGeoznačky jednoducho udávajú polohu vášho obchodu a zvýšia jeho viditeľnosť v rámci vášho okolia. Ak nedefinujete svoje podnikanie pomocou geografických súradníc, prostredníctvom vyhľadávania na internete sa o vás dozvedia ľudia z celého sveta. Čo nie je vôbec zlé, najmä ak prevádzkujete aj elektronický obchod.


Najnovšie články
Aj malé podniky potrebujú online marketingovú komunikáciu (1. časť)
Pomôžte Vášmu podnikaniu! Bezplatnou analýzou sociálnych médií.
Sociálne médiá si vyžadujú odhodlanie a starostlivé plánovanie. Tvorba stratégie či hĺbková analýza je však možná aj bez vybielenia vášho účtu.Viete, že vaše podnikanie sa musí pre [...]
Aj malé podniky potrebujú online marketingovú komunikáciu (1. časť)
7 spôsobov, ako dosiahnuť, aby návštevníci na vašom blogu trávili viac času
Čas, ktorý strávia používatelia na vašej webstránke je dôležitou metrikou vo svete online marketingu. Spoločnosť Google síce otvorene nepriznala, že zohľadňuje tento činiteľ vo svo [...]
Aj malé podniky potrebujú online marketingovú komunikáciu (1. časť)
Aký vplyv majú sociálne médiá na návratnosť investícií do marketingu?
Či už sa jedná o reakciu na negatívnu spätnú väzbu zo strany zákazníkov alebo o ohlasovanie nových produktov, spoločnosti využívajú sociálne siete prevažne reaktívnym alebo promočn [...]
Aj malé podniky potrebujú online marketingovú komunikáciu (1. časť)
Ako sme s Chernobylwel.com ovládli svet. A prihlásili sa na Premier Partner Awards do Dublinu [Case Study]
Máme radi globálny rast a aj keď je klientov s takýmito ambíciami na Slovensku ako šafranu o to radšej sme, keď sa niečo takéto podarí. Príbeh Chernobylwel.com (The Story) Cher [...]
Aj malé podniky potrebujú online marketingovú komunikáciu (1. časť)
Vylúčte falošné správy a hoaxy zo svojej marketingovej stratégie
V súčasnosti sa často skloňujú pojmy ako falošné správy a hoaxy a médiá často nazývajú modernú éru označením doba post-faktická. Nech už použijete akýkoľvek termín, nikdy si nemôže [...]
Aj malé podniky potrebujú online marketingovú komunikáciu (1. časť)
Ako predchádzať najčastejším chybám vo video marketingu
Video marketing bol kedysi považovaný za príliš drahú a zdĺhavú stratégiu. Technologické pokroky v oblasti profesionálneho video príslušenstva a smartfónov, v kombinácii s mimoriad [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP