--> Aj malé podniky potrebujú online marketingovú komunikáciu (1. časť) • GoUP

Aj malé podniky potrebujú online marketingovú komunikáciu (1. časť)

Redakcia 09.02.2018 4 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete,Social Media
Aj malé podniky potrebujú online marketingovú komunikáciu (1. časť)

Nedá sa poprieť, že mnohí podnikatelia sú majstrami vo svojom remesle. Či sa jedná o vodoinštalatérov, kaderníčky alebo o cukrárky. Mnohé z týchto malých podnikov nedokážu alebo nevedia ako efektívne propagovať svoje podnikanie.

„Som najlepším vo svojom odbore. Ľudia sa o tom predsa dozvedia.”

„Veď predsa Tonke moje koláčiky chutili, určite sa pochváli, kto jej ich napiekol. Netreba mi žiadne fejsbúky, či instagramy.”

Je síce pravda, že ak sú zákazníci s poskytnutou službou spokojní, majú tendenciu odporúčať ju i ľuďom vo svojom okolí. V dnešnom svete, plnom konkurencie, bohužiaľ, takáto stratégia nemusí byť dostačujúca. A do svojho podnikania budeme musieť zaradiť aj online marketingovú stratégiu, napríklad už spomínané fejsbúky a instragramy :-).

Výskumy preukázali, že priemerný majiteľ podniku dosahuje vek 50 rokov, čo môže byť jeden z dôvodov absencie online marketingovej reklamy.

„Veď prečo by som mal vkladať svoje peniaze, čas a energiu, do nejakej reklamy na internete, keď môj biznis funguje už niekoľko rokov a stále ma dokáže ako tak uživiť?!”

Avšak doba ide dopredu… Nejazdíme na kočoch, nechodíme prať svoje veci do miestneho rybníka a kúpiť si rifle je ľahšie ako pripraviť si chutnú večeru. A takisto aj svet podnikania sa pohol míľovými krokmi vpred. Ak chceme na trhu prežiť, odlíšiť sa od konkurentov alebo získať si dobrú pozíciu v mysliach zákazníkov, musíme inovovať aj svoju marketingovú stratégiu.

Existuje štúdia, ktorá hovorí o tom, že približne 39 % zákazníkov, ktorí nakúpia v kamennom obchode, si urobí pred nákupom internetový prieskum. Zákazníci si vyhľadávajú podrobné informácie o produkte, či službe, o ktorú majú záujem, čítajú recenzie na samotný produkt alebo na vašu predajňu. Ak chcete získať nových zákazníkov, či neprísť o tých, čo máte nesmiete ignorovať využívanie online marketingu vo svojom podnikaní

Pričom stále platí, že:

ani tá najkvalitnejšia marketingová kampaň nie je náhradou za výborné služby zákazníkom

a kvalitné produkty. Môžete propagovať svoju spoločnosť tými najúčinnejšími a najkreatívnejšími metódami, no kľúčovým faktorom je v konečnom dôsledku úroveň ponúkaných služieb, či produktov vašej spoločnosti.

Marketing na sociálnych sieťach je dôležitý

 

Určite ste už boli svedkom situácie, v ktorej sedí partia ľudí pri stole v kaviarni, v bare alebo v reštaurácií a namiesto toho, aby sa bavili medzi sebou, o sto šesť ťukajú do svojich smartfónov. Drvivá väčšina ,,ťukačov”, kontroluje práve obsah na svojich sociálnych sieťach, či už na Instagrame alebo Facebooku.

Výrok: ,,Kto nie je na Facebooku, ako keby ani neexistoval.” Ste už určite zachytili. Každý je na Facebooku, moja babka, tvoja babka, teta Tonka, proste každý!

Avšak z pohľadu mladšej generácie, Facebook o svoje prvé miesto musí bojovať z čoraz populárnejšou sociálnou sieťou – Instagramom. Mladí ľudia sa radi podelia v online svete s tým, čo cez deň zažili, zjedli, vypili, precestovali, kúpili,… Je toho veľa, o čom chceme, aby svet vedel.

Sociálne siete sú výborným priestorom nielen pre zdieľanie dobre vyzerajúcej sviečkovej na smotane, ale i vlastného podnikania. Práve prostredníctvom sociálnych sietí vieme najlepšie osloviť našu cieľovú skupinu, podľa Páči sa mi to v ich profile, či sledovaných uživateľov na Instagrame, alebo podľa vyhľadávaných #hashtagov. Hashtag môžme chápať ako formu kľúčového slova.

Uveďme si príklad. Som v reštaurácií a objednala som si už spomínanú dobre vyzerajúcu sviečkovú na smotane. A samozrejme, že chcem, aby o tom všetci vedeli, prostredníctvom mojej sociálnej siete. Aby som mala, čo najviac lajkov, a aby videlo môj post, čo najviac ľudí na instagrame, použijem relevantné #hashtagy, ktoré sa hodia k môjmu postu, a podľa ktorých môžu ostatní uživatelia instagramu sympatizovať s mojím postom. Vhodné variácie by boli #food #foodporn #eat #dinner a iné, kreativite sa medze nekladú.

Ďalším podporným nástrojom vášho podnikania na sociálnych sieťach je využitie geoznačiekGeoznačky jednoducho udávajú polohu vášho obchodu a zvýšia jeho viditeľnosť v rámci vášho okolia. Ak nedefinujete svoje podnikanie pomocou geografických súradníc, prostredníctvom vyhľadávania na internete sa o vás dozvedia ľudia z celého sveta. Čo nie je vôbec zlé, najmä ak prevádzkujete aj elektronický obchod.


Stay22 connected
Reklama
Najnovšie články

Ako sa vyhnúť otravnému marketingu a vzbudzovať dôveru v zákazníkoch


5 minútové čítanie

Každý deň sa na internete stretávame s ponukami a marketingovými správami, ktoré využívajú naše osobné údaje a zacieľujú na nás svoje odkazy. Neustále o sebe poskytujeme informácie na základe webových stránok, ktoré navštevujeme, obsahu, ktorý čítame a hotelov, v ktorých si rezervujeme ubytovanie. Marketéri využívajú našu digitálnu stopu, aby nám cielene prezentovali svoje ponuky. Takáto […]

Ako zvýšiť efektivitu retargetingovej kampane počas nákupných sviatkov


5 minútové čítanie

Keď si predstavíte typickú nákupnú sezónu pred veľkými sviatkami, pravdepodobne sa vám vybavia davy nakupujúcich, prechádzajúcich sa krížom-krážom uličkami nákupného centra. Alebo si možno predstavujete davy na mrazivom parkovisku o tretej ráno na „Čierny piatok“, čakajúce na to, až predajca otvorí svoje dvere. To je však len polovica príbehu – v skutočnosti dokonca menej ako […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.