GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1

Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1

Môj PPC-čkár odo mňa chce aby som mu nahodil na webovú stránku Google Tag Manager (správcu značiek Google). Tento šikovný nástroj z dielne Google značne zjednoduší prácu vášmu PPC-čkárovi.

Ale pekne po poriadku. Najprv si vysvetlíme, čo je funkciou tohto šikovného nástroja, ktorý je zadarmo. Nástroj slúži na správu značiek, ktoré sa implementujú na meranie akýchkoľvek aktivít na vašej webovej stránke.

Značkou môže byť:

  • Značka Google analytics,
  • udalostí pre ich zachytávanie v Google analytics,
  • Elektronický obchod pre Google analytics,
  • Konverzná značka Google Adwords,
  • Remarketingová značka Google Adwords,
  • Značka Facebook pixel,
  • Smarlook sledovanie správania návštevníkov,
  • Hot jar pre zachytávanie heatmapov a sledovanie správania návštevníkov,
  • Iný vlastný HTML kód.

Ako začať používať tento nástroj?

V prvom kroku si na stránke https://tagmanager.google.com vytvoríme svoj vlastný účet, v ktorom vy alebo váš PPC-čkár bude môcť nastavovať značky na meranie.

Pri vytváraní účtu Vám nástroj v poslednom kroku vygeneruje kód, ktorý vám musí programátor nasadiť na všetky vaše stránky. A teraz hor sa nastavovať.

V priebehu roka 2016 Google prišiel s novinkou kódu. Po novom sa implementujú dve časti kódu. Prvá časť kódu sa implementuje do <head> (hlavička stránky) a druhá časť do <body> (tela stránky). Touto novinkou Google zabezpečil ešte viac merania a tým pádom eliminoval úniky merania na minimum.

Ako vyzerá kód Google tag manager (Správcu značiek Google)

<!– Google Tag Manager –>

<script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({‘gtm.start’:

new Date().getTime(),event:’gtm.js’});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],

j=d.createElement(s),dl=l!=’dataLayer’?’&l=’+l:“;j.async=true;j.src=

‘https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id=’+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);

})(window,document,’script’,’dataLayer’,’GTM-XXXXXX’);</script>

<!– End Google Tag Manager –>

<!– Google Tag Manager (noscript) –>

<noscript><iframe src=“https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-XXXXXX“

height=“0″ width=“0″ style=“display:none;visibility:hidden“></iframe></noscript>

<!– End Google Tag Manager (noscript) –>

Ako funguje nástroj?

Základným princípom fungovania je prepojiteľnosť toku informácií od vstupu (webová stránka) až po výstup (napr. Google Analytics)

Prepojiteľnosť toku informácií od vstupu až po výstup

Prepojiteľnosť toku informácií od vstupu až po výstup

Vstupný bod

Vstupný bod predstavuje webová stránka a  milióny udalostí, ktoré sa udejú na webovej stránke. Práve tieto informácie či udalostí sú základom merania, vyhodnocovania či sledovania.

Na samom začiatku zachytenia týchto informácií pre koncového užívateľa, čiže značka, ktorou môže byť napríklad Google Analytics, sa musíte rozhodnúť aké informácie budete posielať do neho.

Možnosti máme tri:

a) zachytávanie iba jednej informácie/ jedného druhu informácií,

b) zachytávanie okruhu viacerých informáciíí,

c) zachytávanie všetkých informácií.

Tieto informácie sa zachytávajú prostredníctvom premenných. Preto pre jednotlivé značky nastavujete spúšťač, ktorý rozpoznáva a zachytáva z milióna informácií práve tie, ktoré ste si nadefinovali.


Najnovšie články
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
Kombinácia sociálnych sietí s e-mailom
Mnoho ľudí predpovedalo, že vzostup sociálnych sietí povedie k nevyhnutnému úpadku e-mailového marketingu. Nestalo sa tak. A veľmi pravdepodobne k tomu nedôjde ani v budúcnosti. [...]
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
5 online prvkov, ktoré vaša firma potrebuje
Nie je tajomstvom, že internet ovládol svet. Mnohí z nás by si už bez neho nedokázali predstaviť svoj každodenný život. Na internet sa spoliehame pri vyhľadávaní odpovedí na bežné [...]
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
Ako písať krátke a pútavé nadpisy
Nadpis článku sa podobá názvu knihy. Úlohou oboch je upútať pozornosť čitateľa. Prvý odstavec pripomína úryvok knihy na zadnej obálke. Tento krátky text určuje tón článku, ale takt [...]
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
3 spôsoby propagácie kvality vášho produktu v online prostredí
Spotrebitelia majú pri nakupovaní v kamennom obchode možnosť dotknúť sa materiálu oblečenia, otestovať ostrie noža či poťažkať si hlávku kapusty. Každý výrobok vnímajú viacerými rô [...]
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
7 trendov online marketingu, ktoré budú dominovať v roku 2018
  Ak sa pohybujete v oblasti online marketingu, nepochybne ste si vedomí toho, že jednotlivé jeho prvky sa neustále menia. Menia sa však predovšetkým aj požiadavky zákazník [...]
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
6 inteligentných investícií pre váš obmedzený marketingový rozpočet
Ak ste majiteľom malého podniku či start-upovej spoločnosti, viete že marketing máte možnosť pokryť iba obmedzeným rozpočtom. Niet pochýb o tom, že pri rozbiehaní vašej marketingov [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP