--> Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1 • GoUP

Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1

Libor Toporcer 19.05.2017 2 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete,Web a analytika
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1

Môj PPC-čkár odo mňa chce aby som mu nahodil na webovú stránku Google Tag Manager (správcu značiek Google). Tento šikovný nástroj z dielne Google značne zjednoduší prácu vášmu PPC-čkárovi.

Ale pekne po poriadku. Najprv si vysvetlíme, čo je funkciou tohto šikovného nástroja, ktorý je zadarmo. Nástroj slúži na správu značiek, ktoré sa implementujú na meranie akýchkoľvek aktivít na vašej webovej stránke.

Značkou môže byť:

  • Značka Google analytics,
  • udalostí pre ich zachytávanie v Google analytics,
  • Elektronický obchod pre Google analytics,
  • Konverzná značka Google Adwords,
  • Remarketingová značka Google Adwords,
  • Značka Facebook pixel,
  • Smarlook sledovanie správania návštevníkov,
  • Hot jar pre zachytávanie heatmapov a sledovanie správania návštevníkov,
  • Iný vlastný HTML kód.

Ako začať používať tento nástroj?

V prvom kroku si na stránke https://tagmanager.google.com vytvoríme svoj vlastný účet, v ktorom vy alebo váš PPC-čkár bude môcť nastavovať značky na meranie.

Pri vytváraní účtu Vám nástroj v poslednom kroku vygeneruje kód, ktorý vám musí programátor nasadiť na všetky vaše stránky. A teraz hor sa nastavovať.

V priebehu roka 2016 Google prišiel s novinkou kódu. Po novom sa implementujú dve časti kódu. Prvá časť kódu sa implementuje do <head> (hlavička stránky) a druhá časť do <body> (tela stránky). Touto novinkou Google zabezpečil ešte viac merania a tým pádom eliminoval úniky merania na minimum.

Ako vyzerá kód Google tag manager (Správcu značiek Google)

<!– Google Tag Manager –>

<script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({‚gtm.start‘:

new Date().getTime(),event:’gtm.js‘});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],

j=d.createElement(s),dl=l!=’dataLayer‘?’&l=’+l:“;j.async=true;j.src=

‚https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id=’+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);

})(window,document,’script‘,’dataLayer‘,’GTM-XXXXXX‘);</script>

<!– End Google Tag Manager –>

<!– Google Tag Manager (noscript) –>

<noscript><iframe src=“https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-XXXXXX“

height=“0″ width=“0″ style=“display:none;visibility:hidden“></iframe></noscript>

<!– End Google Tag Manager (noscript) –>

Ako funguje nástroj?

Základným princípom fungovania je prepojiteľnosť toku informácií od vstupu (webová stránka) až po výstup (napr. Google Analytics)

Prepojiteľnosť toku informácií od vstupu až po výstup
Prepojiteľnosť toku informácií od vstupu až po výstup

Vstupný bod

Vstupný bod predstavuje webová stránka a  milióny udalostí, ktoré sa udejú na webovej stránke. Práve tieto informácie či udalostí sú základom merania, vyhodnocovania či sledovania.

Na samom začiatku zachytenia týchto informácií pre koncového užívateľa, čiže značka, ktorou môže byť napríklad Google Analytics, sa musíte rozhodnúť aké informácie budete posielať do neho.

Možnosti máme tri:

a) zachytávanie iba jednej informácie/ jedného druhu informácií,

b) zachytávanie okruhu viacerých informáciíí,

c) zachytávanie všetkých informácií.

Tieto informácie sa zachytávajú prostredníctvom premenných. Preto pre jednotlivé značky nastavujete spúšťač, ktorý rozpoznáva a zachytáva z milióna informácií práve tie, ktoré ste si nadefinovali.


Stay22 connected
Reklama
Najnovšie články

8 modulov, ktoré nesmú chýbať na žiadnej WordPress stránke


4 minútové čítanie

Každý užívateľ WordPressu vie, že webstránka potrebuje mať určité druhy modulov, teda isté základné funkcie. Výber správnych modulov je veľmi dôležitou, ale aj náročnou úlohou. Pre tých, ktorí túto službu nepoznajú, WordPress je najvyhľadávanejším systémom na spravovanie obsahu webových stránok na trhu a takmer 27% všetkých stránok funguje práve na tejto platforme. Moduly v podstate […]

Ako osloviť cieľové publikum pomocou YouTube


4 minútové čítanie

Portál YouTube je nástrojom s mimoriadne veľkým potenciálom. Zoznámte sa so šiestimi spôsobmi, ako z neho môžete spraviť súčasť vašej celkovej online podnikateľskej a marketingovej stratégie. 1. Prezentujte výpovede zákazníkov Ak podnikáte už dlhšiu dobu a získali ste si rešpekt mnohých verných zákazníkov či klientov, pomocou videa na YouTube môžete prezentovať vyjadrenia niektorých z týchto […]

Prečo sa vám nedarí dosiahnuť explozívny rast v online podnikaní


5 minútové čítanie

Ak stojíte na čele vlastného podnikania, je veľmi pravdepodobné, že ste svoju spoločnosť začali budovať okolo konkrétnej myšlienky – mala sa stať spôsobom, ktorým by ste dokázali pomôcť vašim cieľovým zákazníkom a zabezpečiť si požadovaný príjem. Môže sa jednať o prevádzku kamenného obchodu alebo ak ste začali podnikať pomerne nedávno, významnú úlohu vo vašom podnikateľskom […]

Potrebuje sa vaša spoločnosť skutočne zamerať na SEO?


7 minútové čítanie

Mnohí ambiciózni podnikatelia si kladú otázku, či optimalizácia pre vyhľadávače („Search Engine Optimization; SEO“) je naozaj nevyhnutnou súčasťou online marketingovej stratégie ich spoločnosti. Odpoveď na túto otázku však nie je úplne jednoznačná. Začnime od začiatku a zopakujme si, čo SEO vlastne predstavuje. Viacerí podnikatelia totiž majú tendenciu príliš komplikovať túto tému. V konečnom dôsledku tak […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.