GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1

Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1

Môj PPC-čkár odo mňa chce aby som mu nahodil na webovú stránku Google Tag Manager (správcu značiek Google). Tento šikovný nástroj z dielne Google značne zjednoduší prácu vášmu PPC-čkárovi.

Ale pekne po poriadku. Najprv si vysvetlíme, čo je funkciou tohto šikovného nástroja, ktorý je zadarmo. Nástroj slúži na správu značiek, ktoré sa implementujú na meranie akýchkoľvek aktivít na vašej webovej stránke.

Značkou môže byť:

  • Značka Google analytics,
  • udalostí pre ich zachytávanie v Google analytics,
  • Elektronický obchod pre Google analytics,
  • Konverzná značka Google Adwords,
  • Remarketingová značka Google Adwords,
  • Značka Facebook pixel,
  • Smarlook sledovanie správania návštevníkov,
  • Hot jar pre zachytávanie heatmapov a sledovanie správania návštevníkov,
  • Iný vlastný HTML kód.

Ako začať používať tento nástroj?

V prvom kroku si na stránke https://tagmanager.google.com vytvoríme svoj vlastný účet, v ktorom vy alebo váš PPC-čkár bude môcť nastavovať značky na meranie.

Pri vytváraní účtu Vám nástroj v poslednom kroku vygeneruje kód, ktorý vám musí programátor nasadiť na všetky vaše stránky. A teraz hor sa nastavovať.

V priebehu roka 2016 Google prišiel s novinkou kódu. Po novom sa implementujú dve časti kódu. Prvá časť kódu sa implementuje do <head> (hlavička stránky) a druhá časť do <body> (tela stránky). Touto novinkou Google zabezpečil ešte viac merania a tým pádom eliminoval úniky merania na minimum.

Ako vyzerá kód Google tag manager (Správcu značiek Google)

<!– Google Tag Manager –>

<script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({‘gtm.start’:

new Date().getTime(),event:’gtm.js’});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],

j=d.createElement(s),dl=l!=’dataLayer’?’&l=’+l:“;j.async=true;j.src=

‘https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id=’+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);

})(window,document,’script’,’dataLayer’,’GTM-XXXXXX’);</script>

<!– End Google Tag Manager –>

<!– Google Tag Manager (noscript) –>

<noscript><iframe src=“https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-XXXXXX“

height=“0″ width=“0″ style=“display:none;visibility:hidden“></iframe></noscript>

<!– End Google Tag Manager (noscript) –>

Ako funguje nástroj?

Základným princípom fungovania je prepojiteľnosť toku informácií od vstupu (webová stránka) až po výstup (napr. Google Analytics)

Prepojiteľnosť toku informácií od vstupu až po výstup

Prepojiteľnosť toku informácií od vstupu až po výstup

Vstupný bod

Vstupný bod predstavuje webová stránka a  milióny udalostí, ktoré sa udejú na webovej stránke. Práve tieto informácie či udalostí sú základom merania, vyhodnocovania či sledovania.

Na samom začiatku zachytenia týchto informácií pre koncového užívateľa, čiže značka, ktorou môže byť napríklad Google Analytics, sa musíte rozhodnúť aké informácie budete posielať do neho.

Možnosti máme tri:

a) zachytávanie iba jednej informácie/ jedného druhu informácií,

b) zachytávanie okruhu viacerých informáciíí,

c) zachytávanie všetkých informácií.

Tieto informácie sa zachytávajú prostredníctvom premenných. Preto pre jednotlivé značky nastavujete spúšťač, ktorý rozpoznáva a zachytáva z milióna informácií práve tie, ktoré ste si nadefinovali.


Najnovšie články
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
Prečo by ste mali maximalizovať lokálne SEO?
Zorganizovali by ste večierok bez toho, aby ste rozoslali pozvánky? Jednoznačne nie. Ale presne tak sa správate, keď ignorujete lokálne SEO. Ak však na druhej strane vhodne optimal [...]
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
4 spôsoby, pomocu ktorých dosiahnete rast vašej spoločnosti
Na ceste za budovaním vašej spoločnosti by ste mali využiť niektorú z efektívnych rastových stratégií. Patrí medzi ne napríklad optimalizácia miery konverzie, vytváranie neodolateľ [...]
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
Vonkajšia reklama by sa mala inšpirovať digitálnym marketingom
Marketéri každoročne míňajú milióny na televízne reklamné spoty, ktoré sa prehrávajú napríklad počas amerického športového podujatia Super Bowl. Prečo? Prirodzene, jedná sa síce o [...]
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
Ako dosiahnuť, úspešnú spoluprácu s vašou Facebookovou stránkou?
Nedávne zmeny rozloženia prvkov na stránkach sociálnej siete Facebook spôsobili, že niektoré spoločnosti s precízne vybudovanými profilmi začali zalamovať rukami. Nové rozmiestneni [...]
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
Ako budovať identitu značky pomocou Instagramu?
Predstavte si priemerného používateľa sociálnej siete Instagram, ktorý chce docieliť, aby ho okolie považovalo za dobrodružného. Uverejňuje na svojom profile fotografie zo vzdialen [...]
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
Nehádžte polená pod "nohy" svojej SEO stratégií
Kľúčom k úspešnému podnikaniu je dosiahnuť, aby sa o vašej spoločnosti dozvedeli tí správni ľudia. Tento cieľ najefektívnejšie dosiahnete pomocou metódy optimalizácie pre vyhľadáva [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP