Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1 - GoUP
GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.






Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1

Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1

Môj PPC-čkár odo mňa chce aby som mu nahodil na webovú stránku Google Tag Manager (správcu značiek Google). Tento šikovný nástroj z dielne Google značne zjednoduší prácu vášmu PPC-čkárovi.

Ale pekne po poriadku. Najprv si vysvetlíme, čo je funkciou tohto šikovného nástroja, ktorý je zadarmo. Nástroj slúži na správu značiek, ktoré sa implementujú na meranie akýchkoľvek aktivít na vašej webovej stránke.

Značkou môže byť:

  • Značka Google analytics,
  • udalostí pre ich zachytávanie v Google analytics,
  • Elektronický obchod pre Google analytics,
  • Konverzná značka Google Adwords,
  • Remarketingová značka Google Adwords,
  • Značka Facebook pixel,
  • Smarlook sledovanie správania návštevníkov,
  • Hot jar pre zachytávanie heatmapov a sledovanie správania návštevníkov,
  • Iný vlastný HTML kód.

Ako začať používať tento nástroj?

V prvom kroku si na stránke https://tagmanager.google.com vytvoríme svoj vlastný účet, v ktorom vy alebo váš PPC-čkár bude môcť nastavovať značky na meranie.

Pri vytváraní účtu Vám nástroj v poslednom kroku vygeneruje kód, ktorý vám musí programátor nasadiť na všetky vaše stránky. A teraz hor sa nastavovať.

V priebehu roka 2016 Google prišiel s novinkou kódu. Po novom sa implementujú dve časti kódu. Prvá časť kódu sa implementuje do <head> (hlavička stránky) a druhá časť do <body> (tela stránky). Touto novinkou Google zabezpečil ešte viac merania a tým pádom eliminoval úniky merania na minimum.

Ako vyzerá kód Google tag manager (Správcu značiek Google)

<!– Google Tag Manager –>

<script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({‘gtm.start’:

new Date().getTime(),event:’gtm.js’});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],

j=d.createElement(s),dl=l!=’dataLayer’?’&l=’+l:“;j.async=true;j.src=

‘https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id=’+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);

})(window,document,’script’,’dataLayer’,’GTM-XXXXXX’);</script>

<!– End Google Tag Manager –>

<!– Google Tag Manager (noscript) –>

<noscript><iframe src=“https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-XXXXXX“

height=“0″ width=“0″ style=“display:none;visibility:hidden“></iframe></noscript>

<!– End Google Tag Manager (noscript) –>

Ako funguje nástroj?

Základným princípom fungovania je prepojiteľnosť toku informácií od vstupu (webová stránka) až po výstup (napr. Google Analytics)

Prepojiteľnosť toku informácií od vstupu až po výstup

Prepojiteľnosť toku informácií od vstupu až po výstup

Vstupný bod

Vstupný bod predstavuje webová stránka a  milióny udalostí, ktoré sa udejú na webovej stránke. Práve tieto informácie či udalostí sú základom merania, vyhodnocovania či sledovania.

Na samom začiatku zachytenia týchto informácií pre koncového užívateľa, čiže značka, ktorou môže byť napríklad Google Analytics, sa musíte rozhodnúť aké informácie budete posielať do neho.

Možnosti máme tri:

a) zachytávanie iba jednej informácie/ jedného druhu informácií,

b) zachytávanie okruhu viacerých informáciíí,

c) zachytávanie všetkých informácií.

Tieto informácie sa zachytávajú prostredníctvom premenných. Preto pre jednotlivé značky nastavujete spúšťač, ktorý rozpoznáva a zachytáva z milióna informácií práve tie, ktoré ste si nadefinovali.


Najnovšie články
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
Chcete vybudovať úspešný online biznis?
Ak by som chcel byť zákerný, tak by bol tento článok veľmi krátky: postavte sa do rady! Ale ja som nápomocný, preto vám prezradím tie absolútne najzákladnejšie predpoklady úspešnéh [...]
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
Cenník online reklamy #04: e-shop so zdravotníckymi pomôckami
O tom koľko nás bude stáť online reklama pre e-shop so zdravotníckymi pomôckami, čo od nej môžeme očakávať a čo s toho získame? Dajte si pokračovanie nášho seriálu cenníka online r [...]
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
Cenník online reklamy #02: e-shop s fashion oblečením
V ďalšej časti cenníku online reklamy si priblížime komplexnejšiu kampaň, ktorej výkon sa dá výborne merať. Ide o e-shop s módou pri ktorom vieme pekne hodnotiť počet a hodnotu obj [...]
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
3 tipy ako sa stať odborníkom na Pay Per Click marketing
Pay Per Click (PPC) bolo, je a takmer naisto aj bude kľúčovou súčasťou marketingovej stratégie každej značky. Online marketing je oblasťou, ktorá často čelí kritike z najrôznejšíc [...]
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
10 spôsobov, ako zvýšiť online vplyv vašej značky!?
Aby ste sa na internete stali vplyvnými, treba vydržať aj vtedy keď sa zdá, že už vám nikdy nikto nebude venovať pozornosť. Úlohou každej značky je ovplyvniť čo možno najviac spot [...]
Základy Google tag manager (Správca značiek Google): Na čo nám slúži a čo to vlastne je? #1
Ako optimalizovať svoje produkty v online svete?
Povzbuďte ľudí, aby sa zapísali na váš mailing list. Poskytnite im informácie, ktoré potrebujú. Dokážte, že vaše služby vyriešia ich problémy. Až potom im aj dajte možnosť zakúpiť [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP