-->

Potrebuje sa vaša spoločnosť skutočne zamerať na SEO?

Redakcia 08.08.2019 7 minútové čítanie    Kategórie: SEO
Potrebuje sa vaša spoločnosť skutočne zamerať na SEO?

Mnohí ambiciózni podnikatelia si kladú otázku, či optimalizácia pre vyhľadávače („Search Engine Optimization; SEO“) je naozaj nevyhnutnou súčasťou online marketingovej stratégie ich spoločnosti.

Odpoveď na túto otázku však nie je úplne jednoznačná.

Začnime od začiatku a zopakujme si, čo SEO vlastne predstavuje. Viacerí podnikatelia totiž majú tendenciu príliš komplikovať túto tému. V konečnom dôsledku tak nadobúdajú mylnú predstavu o tom, že táto stratégia nevyhovuje ich podnikaniu, prípadne že nedisponujú dostatočnou odbornosťou na jej plnohodnotnú aplikáciu. Keď sa však povznesiete nad rôzne mýty, SEO je vo svojom princípe relatívne jednoduchou záležitosťou. Základný princíp tejto marketingovej stratégie tvoria dve kľúčové zložky, medzi ktoré patrí takzvaná „on-site“ stratégia (všetky zmeny, ktoré vykonávate na samotnej webstránke vášho podniku) a „off-site“ stratégia (snaha, ktorú vyvíjate mimo svojej webovej stránky).

On-site SEO zahŕňa všetky zmeny, prostredníctvom ktorých sa snažíte optimalizovať svoju webstránku pre internetové vyhľadávače. Tento prístup zahŕňa všetko od optimalizácie názvov vašich podstránok cez uverejňovanie kvalitného obsahu až po strategické spravovanie štruktúry webstránky.

Off-site SEO naproti tomu zahŕňa všetky procesy, prostredníctvom ktorých ostatné stránky v online prostredí potvrdzujú užívateľom internetu, že váš web je hodný ich pozornosti. Najlepším spôsobom budovania úspešnej off-site SEO stratégie je zhromažďovanie spätných odkazov. Jedná sa teda o odkazy, ktoré sú umiestnené na rôznych webových stránkach a užívateľov priamo odkazujú na váš portál. Je však potrebné poznamenať, že v žiadnom prípade by ste sa nemali v prehnanej miere spoliehať na takzvané „neprirodzené“ spätné odkazy. Ak totiž budete aplikovať takýto prístup, v dôsledku činnosti moderných vyhľadávacích algoritmov môže vaša webstránka utrpieť a rovnako aj reputácia vašej spoločnosti.

Ak vám takéto technické vysvetlenie nedáva zmysel, možno vám pomôže analógia so schôdzkou naslepo. Predstavte si, že sa nachádzate na svojom pracovisku a všimnete si mladého muža alebo ženu, ktorá sa vám páči. Je zrejmé, že sa osprchovala, upravila si vlasy, obliekla si atraktívne šaty a použila drahú voňavku. Výzor tejto osoby na vás okamžite zapôsobil. Inými slovami môžeme povedať, že táto osoba dokonale zvládla on-site zložku svojej SEO stratégie. To znamená, že vytvorila bezprostrednú hodnotu, ktorú môže poskytnúť človeku, s ktorým sa stretne na nadchádzajúcej schôdzke naslepo. V prostredí online marketingu by sme teda povedali, že táto osoba je pripravená predstaviť svoju hodnotu užívateľom, ktorí vyhľadávajú informácie na internete. Prirodzene, keď túto osobu zbadáte na pracovisku, veľmi rýchlo oslovíte niektorého zo svojich kolegov a opýtate sa ho, kto je vlastne táto neznáma atraktívna osoba. Takýmto spôsobom zistíte, že objekt vášho záujmu úspešne ukončil štúdium na Harvardovej univerzite, je členom lakrosového tímu a v priebehu každého leta sa zúčastňuje dobrovoľníckej činnosti v rámci miestnej charitatívnej organizácie. V tomto momente je vám jasné, že táto osoba dokonale zvládla aj off-site zložku svojej SEO stratégie. To znamená, že aj ostatní ľudia vám vyzdvihujú pozitívne vlastnosti tejto osoby a váš počiatočný názor je tak nespochybniteľne potvrdený.

Odborníci na online marketing obvykle tvrdia, že práve on-site SEO je hlavnou zložkou tejto marketingovej stratégie. Jedná sa totiž o prvky, ktoré môžete priamo ovplyvniť. A práve on-site prvky vašej SEO stratégie dávajú informácie internetovým vyhľadávačom o tom, čomu sa vaša webstránka venuje. Vyhľadávače ako Google sú na základe týchto informácií schopné priradiť vášmu webu isté postavenie v rámci výsledkov vyhľadávania.

Off-site zložka SEO stratégie by mala byť vždy na druhom mieste v rámci rebríčka vašich marketingových priorít. Disponujete úplnou kontrolou nad štruktúrou a obsahom vašej stránky, preto je omnoho jednoduchšie zabezpečiť, aby ste v prvom rade zdokonalili tieto prvky SEO stratégie. Následne by ste mali zhodnotiť výsledky vašej doterajšej snahy a až potom sa rozhodnúť o tom, koľko úsilia potrebujete venovať off-site elementom a akú hodnotu máte možnosť získať ich dolaďovaním.

Keď sa jedná o on-site časť vašej SEO stratégie, najlepšie výsledky dosiahnete optimalizáciou vášho obsahu ako pre užívateľov, tak aj pre internetové vyhľadávače.

Obsah webstránky je dôležitý hneď z niekoľkých dôvodov. Po prvé, ak nedisponujete hodnotným obsahom, nemáte čo zdieľať na sociálnych sieťach, prostredníctvom e-mailového marketingu, na vašej webstránke, v rámci reklám či na affiliate stránkach. Nemôžete teda budovať svoj marketingový lievik. Všetky z uvedených prvkov patria medzi základné komponenty online marketingu a predstavujú dostatočný dôvod na to, aby ste sa venovali vytváraniu hodnotného obsahu. Obsah prináša výhody vášmu podnikaniu na mnohých úrovniach, nie iba v oblasti SEO marketingu.

Keď uverejňujete akýkoľvek obsah, mali by ste zvoliť strategický prístup ku kľúčovým slovám, ktoré si volíte a optimalizujete pre ne svoju webstránku. Zhromažďujte informácie o výbere vhodných kľúčových slov a následne sa uistite, že prispôsobíte váš web pre tieto konkrétne kľúčové slová. Týmto spôsobom využijete plný potenciál organických výsledkov internetového vyhľadávania.

Kľúčovým problémom je však skutočnosť, že mnoho ľudí nedokáže identifikovať skutočne kvalitný obsah. Možno sa nazdávate, že medzi nich nepatríte. Opak je však pravdou a pravdepodobne by ste mali zhodnotiť obsah, ktorý uverejňujete na svojej stránke. Zahŕňa príspevky týkajúce sa produktov a služieb, ktoré ponúkate? Ak áno, vaša stratégia v rámci obsahu zrejme negeneruje takú návštevnosť, akú by ste si želali.

Predstavte si nasledujúcu situáciu. Ak vaša spoločnosť predáva okuliare, pravdepodobne na svojom blogu uverejňujete články o nových trendoch a tvaroch rámov. Takýmto prístup prilákate ľudí, ktorí sami nosia okuliare a zaujímajú sa o túto tému. Títo zákazníci totiž už poznajú problém, ktorý ich trápi a hľadajú konkrétne riešenie. Najväčšiu príležitosť pre rozvoj vášho podnikania však predstavujú ľudia, ktorí zatiaľ vôbec nevedia, že potrebujú vaše produkty. Čo by teda na internete vyhľadávali ľudia, ktorí síce potrebujú okuliare, ale zatiaľ o tom sami nevedia?

Môžu vyhľadávať otázky takéhoto typu:

  • Prečo ma v práci často bolí hlava?
  • Ako zabránim tomu, aby som musel žmúriť na monitor počítača?
  • Prečo je môj zrak rozmazaný?
  • Čo znamenajú čierne bodky, ktoré sa vyskytujú v mojom zornom poli?

Ak ste skúseným predajcom okuliarov, už ste analyzovali takzvanú persónu svojich potenciálnych zákazníkov a poznáte tieto otázky. Preto by ste mali na svojom blogu uverejňovať príspevky, ktoré ponúkajú odpovede na tieto problémy. Na začiatku nákupnej cesty vašich zákazníkov im môžete poskytnúť nasledujúce odporúčania:

  • Každých 30 minút sa postavte od svojho stola a doprajte si prechádzku.
  • Znížte jas monitora.
  • Každých 10 minút sa zadívajte na predmet v diaľke.
  • Absolvujte vyšetrenie u očného lekára a presvedčte sa o zdraví vašich očí.

Takýmto spôsobom poskytnete zákazníkovi možnosť samostatne vyriešiť svoj problém bez toho, aby ste ho príliš skoro oslovili predajnou ponukou. Keď mu nepomôže ani jedna z vašich rád a v konečnom dôsledku zistí, že sa mu kazí zrak, pravdepodobne si spomenie na vašu ochotu pomôcť mu a zakúpi si u vás nové okuliare.

Tento príklad predstavuje zrýchlenú verziu troch základných štádií nákupnej cesty zákazníka, ktorými sú uvedomenie si problému, zváženie možností a rozhodnutie o nákupe produktu či služby. Kľúčovým odkazom tejto ilustrácie je však skutočnosť, že ak zákazníkovi poskytnete skutočne hodnotný a kvalitný obsah, bude ho zdieľať na sociálnych sieťach, na vlastnom blogu a povie o ňom svojim kolegom v práci. Keď tento úspech spojíte s vhodnými kľúčovými slovami a efektívnou on-site SEO stratégiou, nadobudnete omnoho vyššiu šancu umiestniť sa na prvých pozíciách v rámci výsledkov vyhľadávania cez Google.

Nedá sa teda poprieť, že SEO marketing je mimoriadne efektívnou stratégiou najmä na vrchole predajného lievika. Na druhej strane však treba poznamenať, že sa v žiadnom prípade nejedná o najdôležitejšiu stratégiu. SEO funguje najlepšie vtedy, keď ho skombinujete so širšou stratégiou obsahového marketingu. Dajte si preto záležať na vytváraní kvalitného obsahu a vaše úsilie prinesie ovocie nielen v rámci SEO, ale aj naprieč ďalšími marketingovými aktivitami.

Zdroj: Digital Current, JeffBullas


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.