--> [Case Study] Čo dokáže nový web urobiť pre vaše SEO • GoUP

[Case Study] Čo dokáže nový web urobiť pre vaše SEO

Tomáš Varga 19.05.2020 4 minútové čítanie    Kategórie: Prípadové štúdie,SEO,Web a analytika
[Case Study] Čo dokáže nový web urobiť pre vaše SEO

Alebo ako to dopadne, keď agentúre, ktorá vám robí SEO, zveríte postavenie nového webu. A bude to success-story.

Nášmu klientovi Teplozima robíme online marketing už 3 roky. Za tú dobu klienta spoznáte, taktiež urobíte všetko, čo je vo vašich možnostiach, až kým nenarazíte na obmedzenia systémov a vy viete, že musíte ísť ďalej.

Tento príbeh je o SEO

Optimalizácia pre vyhľadávače je činnosť, ktorá z veľkej miery závisí priamo na webe, ako to popisuje náš špecialista Vlado. Preto majú vždy navrch weby, ktoré sú na optimalizáciu dokonale pripravené – už len tým, že špecialistovi umožňujú upravovať ich tak, ako potrebuje. Totiž, ak nedokážete bez pomoci programátora zmeniť dôležité veci, tak idete možno na 50% svojich možností. A to nikto nechce.

Tento web bol pôvodne postavený na krabicovom riešení – to sú tie eshopy, ktorým platíte za prenájom, ale nedostanete sa k ich jadru. Napríklad taký Shoptet je skvelým riešením pre začínajúci e-shop, ktorý chce čo najskôr predávať. No po čase, ak to rozbehnete, takéto riešenie zvyčajne už nestačí.

Takto sme my pomerne rýchlo narazili na obmedzenia, ktoré z krabicového riešenia vyplývali a vedeli sme, že sa oveľa ďalej nepohneme. Klient vedel, že mu dané riešenie už nevyhovuje, tak sme sa pustili do tvorby nového webu. Samotnej realizácii predchádzala UX analýza a na mieru pripravený SEO report, ktorý zabezpečil, aby sa nový web vytvoril už technicky optimalizovaný – to, čo sa dalo globálne nastaviť, bolo proste pripravené. SEO špecialista sa môže sústrediť na individuálne zmeny a úpravy a netreba už riešiť technický audit.

Pre riešenie webu aj s eshopom sme zvolili CMS WordPress s nadstavbou WooCommerce – jednak ho veľmi dobre poznáme a tiež Google ho má veľmi rád, čo bolo našim cieľom.

Tvorba webu bola komplexná, no veľmi úspešná

Celú štruktúru webu sme postavili tak, že sme klientove požiadavky „prehnali“ cez SEO „požiadavky“ a výsledkom bola optimalizovaná štruktúra:

  • samotného webu
  • kategórii produktov
  • produktovej stránky
  • podporných stránok (obsahových)
  • kódu, meta dát, nadpisov a obsahových prvkov

Pri tvorbe dizajnu sme brali do úvahy potrebné aspekty:

  • zákazníci zmeny na veľkých weboch nevnímajú priaznivo
  • psychológiu nákupov v e-shopoch
  • škálovateľnosť produktov

A hlavne:

  • možnosť upraviť akýkoľvek parameter potrebný pre SEO bez zásahu programátora
  • plug-iny, ktoré SEO prácu zjednodušujú a výsledok sa dostaví rýchlejšie

Nové riešenie je postavené na WordPresse s použití vlastnej šablóny, aby sme mali čistý kód a mohli sme SEO špecialistov potešiť plnohodnotným priestorom na prácu.

Výsledok = odmena od Google aj návštevníkov

Organickú návštevnosť webu tohto klienta veľmi ovplyvňuje sezónnosť, takže porovnávať návštevnosť mesiace medzi sebou nemá zmysel, no návštevnosť medziročne už je výpovednejšia:

Takéto výsledky v Analytics sú snom každej firmy

Medziročný rozdiel je úžasný. Okrem toho, že sa všetky kvalitatívne metriky zlepšili – za čo môže predovšetkým nový web, vyššia návštevnosť je zásluhou SEO.

Výborné ale je, že sa nám podľa očakávaní zlepšili aj kvalitatívne metriky návštevníkov. Konkrétne Miera okamžitých odchodov je na fantastických 22%, počet stránok na reláciu a čas strávený na stránke ukazujú, že zákazníci sú na stránke radšej ako predtým a chcú si vyberať. Rast konverzii je pomyselnou čerešničkou na torte – no kvôli tejto čerešničke sme to celé robili.

Stále to však môže byť skreslený údaj – sezóna sa nedá predpovedať a proste tento rok je možno vyšší dopyt. Preto porovnáme jedinú metriku, ktorá síce nie je biznis prvoradá, no výsledky ilustruje dokonale: Priemerná pozícia kľúčových slov:

Percentuálne rozloženie pozícii v čase

Graf ukazuje, ako rástol počet kľúčových slov v prvej trojke od januára 2019. Presne za rok (ešte na pôvodnom webe) sa zvýšil ich počet z 95 na 130 (+36%). Aj to je vzhľadom na uzavreté riešenie výborný výsledok.
Následne po migrácii sa nám podarilo len za 4 mesiace dostať do Top3 organických (neplatených) výsledkov Google až 191 kľúčových slov. (+46%).

To je 4x rýchlejšie tempo rastu ako na uzavretom „krabicovom“ riešení.

Ako vidieť aj z grafu, zďaleka tento rast neskončil. Úprimne sa tešíme na vrchol sezóny, kde porovnáme aj reálny rast návštevnosti.

Keď sa stretne know-how s klientom, ktorý načúva svojej agentúre, výsledky sú ohromné.

Ak chcete zažiť rovnaký úspech aj vy, sme tu pre Vás.

Pozn.: Na žiadosť klienta neuvádzame jeho názov ani obor.


Stay22 connected
Reklama
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Spôsoby budovania silnej základne nasledovateľov na internete


6 minútové čítanie

Či už budujete novú spoločnosť alebo svoju osobnú značku, pozitívna reputácia v online prostredí je jedným z kľúčových prvkov. Mnohí marketéri sú však takmer posadnutí povrchovými záležitosťami, medzi ktoré sa nepochybne radí napríklad počet fanúšikov na Facebooku. Zároveň však zabúdajú na činitele, ktoré sú skutočne dôležité. Jedná sa o lojalitu a angažovanosť cieľového publika. Prirodzene, na veľkosti vášho publika […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.