GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.






Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

5 vecí ktoré ovplyvňujú dosah vašich príspevkov na Facebooku

5 vecí ktoré ovplyvňujú dosah vašich príspevkov na Facebooku

Nadviazať kontakt s vašou cieľovou skupinou na Facebooku je každým dňom zložitejšie. Algoritmy na stránke spôsobujú, že vaše príspevky sa užívateľom nezobrazia pri každej aktualizácii. Inými slovami, zvyšovanie dosahu vašich príspevkov na Facebooku sa pomaly (ale isto) stáva zložitejším. Čo s tým?

Existuje niekoľko kľúčových zásad, ktoré vám pomôžu dosiahnuť požadovanú organickú návštevnosť vašej stránky. Možno nezaručia okamžité zvýšenie zapojenia užívateľov, avšak pomôžu vám dostať sa na správnu cestu za úspechom.

Miera zapojenia

Od roku 2013 Facebook venuje veľkú pozornosť miere zapojenia užívateľov. V rámci organického dosahu je jedným z najdôležitejších prvkov.

Dôvod je zrejmý. Čím viac ľudí sa zapojí do vášho obsahu alebo príspevku, tým väčší budete mať dosah. Algoritmus Facebooku si je toho vedomý a pri zobrazovaní noviniek uprednostňuje tie príspevky, ktoré majú najviac likeov, komentárov a zdieľaní.

Rovnaký princíp platí pre reklamu. Čím väčšie zapojenie, tým nižšia cena.

Nikdy nezabúdajte na to, že miera zapojenia má obrovskú výpovednú hodnotu aj pre ostatných užívateľov. Keď ľudia vidia, že vaše príspevky sú populárne a majú veľa zdieľaní, budú im pravdepodobne venovať oveľa viac pozornosti.

Dosah vašich príspevkov sa musí vyrovnať konkurencii

Keď sa snažíte o čo najväčší organický dosah vašich príspevkov na Facebooku, musíte počítať s tým, že aj ostatní ľudia a spoločnosti sa snažia zaplniť priestor na sociálnych sieťach, s čo najväčším množstvom svojho obsahu.

Medzi konkurenciou by ste mali vynikať. Stále sa teda uisťujte, že váš obsah je aktuálny a zodpovedá súčasným trendom.

Pýtate sa prečo?

Odpoveď je jednoduchá. Obsah s aktuálnou tematikou je podporovaný samotnými algoritmami na stránke a navyše vedie k omnoho rýchlejšiemu zapojeniu vášho publika. Oba faktory výrazne pomôžu zlepšiť dosah vašich príspevkov.

Veľkosť vašej skupiny na Facebooku

Na veľkosti naozaj nezáleží.

Pre stránky malých spoločností môže byť na Facebooku náročné dosiahnuť počet fanúšikov udávaný v tisíckach. Systém preto uprednostňuje príspevky menších stránok a sprostredkuje ich väčšiemu počtu užívateľov.

To však nie je celkom pravda pre platené reklamy. Čím väčšia je Vaša skupina na Facebooku, tým ľahšie sa uplatňuje cielená reklama a jej poplatky sú taktiež nižšie.

Kvalita a rôznorodosť obsahu

Obsah, ktorý uverejňujete, nie je iba nástrojom vášho marketingu a spôsobom, akým sa prihovárate návštevníkom. Facebooku na základe uverejneného obsahu posudzuje spoľahlivosť vašej stránky a spoločnosti.

Facebook vyhľadáva obsah, ktorý je prepojený na tzv. “clickbait“ či “rôzny hoax“ a obmedzuje jeho organický dosah. V horšom prípade môže dôjsť až k penalizácii stránky, ktorá takýto obsah uverejňuje. Práve kvôli takýmto stránkam prešiel algoritmus Facebooku už niekoľkými zmenami. Spoločnosť Facebook sa proti tzv. falošným novinkám (ang. fake news) bude v budúcnosti aj naďalej snažiť bojovať, zmenou celkového systému.

Odporúčame vám, aby ste sa nesnažili svoj dosah nasilu zvýšiť pomocou tzv. “fake news“ a podobného nepodstatného obsahu. Poškodí to vaše dobré meno a aj váš dosah.

Buďte o krok vpred

Keby existovalo zlaté pravidlo, ktoré by zaručene pomohlo zvýšiť organický dosah vašich príspevkov, znelo by približne takto:

„Sledujte predovšetkým dve veci. Trendy, ktoré vládnu v rámci vašej cieľovej skupiny a zmeny, ktoré sa dejú v systéme stránky.“

Práve vedomosti, ktoré získate sledovaním komunity na vašej stránke, spolu s informáciami o zmenách v systéme, vám pomôžu prispôsobiť vaše príspevky tak, aby mali čo najväčší organický dosah. A do celej záležitosti nemusíte investovať ani cent. Dôležitá je však vytrvalosť a dôslednosť.

Existujú ďalšie spôsoby?

Určite áno. V oblastiach online marketingu a stratégie v rámci sociálnych sietí, môže mať každá spoločnosť svoj vlastný prístup.

Zdroj: Socialmediaexaminer, Blog.hubspot.com


Najnovšie články
5 vecí ktoré ovplyvňujú dosah vašich príspevkov na Facebooku
5 mýtov o digitálnom marketingu
Digitálny marketing je relatívne novým spôsobom propagovania podnikateľskej činnosti. V súčasnosti sa na tento druh marketingu viaže niekoľko zavádzajúcich mýtov. Mnohí majitelia [...]
5 vecí ktoré ovplyvňujú dosah vašich príspevkov na Facebooku
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?
Vlastnú stránku môže mať na Facebooku dnes už každý. Či ide o veľké korporácie, malých podnikateľov na lokálnej úrovni alebo dokonca aj slávne osobnosti. Hoci táto forma reklamy dá [...]
5 vecí ktoré ovplyvňujú dosah vašich príspevkov na Facebooku
Za koľko sa oplatí predávať v e-shope
Aká by mala byť cena vašich produktov, aby ste zarobili predajom cez e-shop? Taká, aby pokryla náklady a niečo ostalo aj vám. Ideálne čo najviac. Ale nie zas toľko, aby ste to nepr [...]
5 vecí ktoré ovplyvňujú dosah vašich príspevkov na Facebooku
Koľko by ste mi dali za nového zákazníka?
Ak by som vám povedal, že za 26 € vám privediem nového zákazníka z internetu, vyrazíte so mnou dvere alebo mi budete ruky bozkávať? No dobre, na začiatok by asi bolo najlepšie obj [...]
5 vecí ktoré ovplyvňujú dosah vašich príspevkov na Facebooku
6 spôsobov ako zvýšiť úspešnosť SEO marketingu
Efektívne využitie SEO marketingu by vás už za 18 mesiacov malo dostať priamo ku vášmu cieľu. SEO (optimalizácia pre vyhľadávače) je pre podnikateľa nenahraditeľným nástrojom. Dá [...]
5 vecí ktoré ovplyvňujú dosah vašich príspevkov na Facebooku
Chcete vybudovať úspešný online biznis?
Ak by som chcel byť zákerný, tak by bol tento článok veľmi krátky: postavte sa do rady! Ale ja som nápomocný, preto vám prezradím tie absolútne najzákladnejšie predpoklady úspešnéh [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP