--> 5 vecí ktoré ovplyvňujú dosah vašich príspevkov na Facebooku • GoUP

5 vecí ktoré ovplyvňujú dosah vašich príspevkov na Facebooku

Miška Fodorová 11.09.2017 3 minútové čítanie    Kategórie: Social Media
5 vecí ktoré ovplyvňujú dosah vašich príspevkov na Facebooku

Nadviazať kontakt s vašou cieľovou skupinou na Facebooku je každým dňom zložitejšie. Algoritmy na stránke spôsobujú, že vaše príspevky sa užívateľom nezobrazia pri každej aktualizácii. Inými slovami, zvyšovanie dosahu vašich príspevkov na Facebooku sa pomaly (ale isto) stáva zložitejším. Čo s tým?

Existuje niekoľko kľúčových zásad, ktoré vám pomôžu dosiahnuť požadovanú organickú návštevnosť vašej stránky. Možno nezaručia okamžité zvýšenie zapojenia užívateľov, avšak pomôžu vám dostať sa na správnu cestu za úspechom.

Miera zapojenia

Od roku 2013 Facebook venuje veľkú pozornosť miere zapojenia užívateľov. V rámci organického dosahu je jedným z najdôležitejších prvkov.

Dôvod je zrejmý. Čím viac ľudí sa zapojí do vášho obsahu alebo príspevku, tým väčší budete mať dosah. Algoritmus Facebooku si je toho vedomý a pri zobrazovaní noviniek uprednostňuje tie príspevky, ktoré majú najviac likeov, komentárov a zdieľaní.

Rovnaký princíp platí pre reklamu. Čím väčšie zapojenie, tým nižšia cena.

Nikdy nezabúdajte na to, že miera zapojenia má obrovskú výpovednú hodnotu aj pre ostatných užívateľov. Keď ľudia vidia, že vaše príspevky sú populárne a majú veľa zdieľaní, budú im pravdepodobne venovať oveľa viac pozornosti.

Dosah vašich príspevkov sa musí vyrovnať konkurencii

Keď sa snažíte o čo najväčší organický dosah vašich príspevkov na Facebooku, musíte počítať s tým, že aj ostatní ľudia a spoločnosti sa snažia zaplniť priestor na sociálnych sieťach, s čo najväčším množstvom svojho obsahu.

Medzi konkurenciou by ste mali vynikať. Stále sa teda uisťujte, že váš obsah je aktuálny a zodpovedá súčasným trendom.

Pýtate sa prečo?

Odpoveď je jednoduchá. Obsah s aktuálnou tematikou je podporovaný samotnými algoritmami na stránke a navyše vedie k omnoho rýchlejšiemu zapojeniu vášho publika. Oba faktory výrazne pomôžu zlepšiť dosah vašich príspevkov.

Veľkosť vašej skupiny na Facebooku

Na veľkosti naozaj nezáleží.

Pre stránky malých spoločností môže byť na Facebooku náročné dosiahnuť počet fanúšikov udávaný v tisíckach. Systém preto uprednostňuje príspevky menších stránok a sprostredkuje ich väčšiemu počtu užívateľov.

To však nie je celkom pravda pre platené reklamy. Čím väčšia je Vaša skupina na Facebooku, tým ľahšie sa uplatňuje cielená reklama a jej poplatky sú taktiež nižšie.

Kvalita a rôznorodosť obsahu

Obsah, ktorý uverejňujete, nie je iba nástrojom vášho marketingu a spôsobom, akým sa prihovárate návštevníkom. Facebooku na základe uverejneného obsahu posudzuje spoľahlivosť vašej stránky a spoločnosti.

Facebook vyhľadáva obsah, ktorý je prepojený na tzv. “clickbait“ či “rôzny hoax“ a obmedzuje jeho organický dosah. V horšom prípade môže dôjsť až k penalizácii stránky, ktorá takýto obsah uverejňuje. Práve kvôli takýmto stránkam prešiel algoritmus Facebooku už niekoľkými zmenami. Spoločnosť Facebook sa proti tzv. falošným novinkám (ang. fake news) bude v budúcnosti aj naďalej snažiť bojovať, zmenou celkového systému.

Odporúčame vám, aby ste sa nesnažili svoj dosah nasilu zvýšiť pomocou tzv. “fake news“ a podobného nepodstatného obsahu. Poškodí to vaše dobré meno a aj váš dosah.

Buďte o krok vpred

Keby existovalo zlaté pravidlo, ktoré by zaručene pomohlo zvýšiť organický dosah vašich príspevkov, znelo by približne takto:

„Sledujte predovšetkým dve veci. Trendy, ktoré vládnu v rámci vašej cieľovej skupiny a zmeny, ktoré sa dejú v systéme stránky.“

Práve vedomosti, ktoré získate sledovaním komunity na vašej stránke, spolu s informáciami o zmenách v systéme, vám pomôžu prispôsobiť vaše príspevky tak, aby mali čo najväčší organický dosah. A do celej záležitosti nemusíte investovať ani cent. Dôležitá je však vytrvalosť a dôslednosť.

Existujú ďalšie spôsoby?

Určite áno. V oblastiach online marketingu a stratégie v rámci sociálnych sietí, môže mať každá spoločnosť svoj vlastný prístup.

Zdroj: Socialmediaexaminer, Blog.hubspot.com


Stay22 connected
Aktuálne najčítanejšie
Reklama
Najnovšie články

Ako sa vyhnúť otravnému marketingu a vzbudzovať dôveru v zákazníkoch


5 minútové čítanie

Každý deň sa na internete stretávame s ponukami a marketingovými správami, ktoré využívajú naše osobné údaje a zacieľujú na nás svoje odkazy. Neustále o sebe poskytujeme informácie na základe webových stránok, ktoré navštevujeme, obsahu, ktorý čítame a hotelov, v ktorých si rezervujeme ubytovanie. Marketéri využívajú našu digitálnu stopu, aby nám cielene prezentovali svoje ponuky. Takáto […]

Ako zvýšiť efektivitu retargetingovej kampane počas nákupných sviatkov


5 minútové čítanie

Keď si predstavíte typickú nákupnú sezónu pred veľkými sviatkami, pravdepodobne sa vám vybavia davy nakupujúcich, prechádzajúcich sa krížom-krážom uličkami nákupného centra. Alebo si možno predstavujete davy na mrazivom parkovisku o tretej ráno na „Čierny piatok“, čakajúce na to, až predajca otvorí svoje dvere. To je však len polovica príbehu – v skutočnosti dokonca menej ako […]

8 modulov, ktoré nesmú chýbať na žiadnej WordPress stránke


4 minútové čítanie

Každý užívateľ WordPressu vie, že webstránka potrebuje mať určité druhy modulov, teda isté základné funkcie. Výber správnych modulov je veľmi dôležitou, ale aj náročnou úlohou. Pre tých, ktorí túto službu nepoznajú, WordPress je najvyhľadávanejším systémom na spravovanie obsahu webových stránok na trhu a takmer 27% všetkých stránok funguje práve na tejto platforme. Moduly v podstate […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.