--> 5 spôsobov, ako neustále rozširovať publikum vášho Youtube kanála • GoUP

5 spôsobov, ako neustále rozširovať publikum vášho Youtube kanála

Redakcia 23.04.2020 5 minútové čítanie    Kategórie: Video
5 spôsobov, ako neustále rozširovať publikum vášho Youtube kanála

Existuje mnoho spôsobov, ktoré vám pomôžu zvýšiť lojalitu divákov a odberateľov vášho obsahu na portáli YouTube. Ako si založiť svoj vlastný kanál sme vám priblížili už v našom staršom blogu. Osvojenie a aplikácia  stratégií na rozširovanie publika si bude vyžadovať čas a námahu, ale všetky z nich sú bezplatné alebo prinajmenšom veľmi lacné.

1. V názve, popise a tagoch videa použite presné a relevantné kľúčové slová

Pri nahrávaní a publikácii každého nového videa dbajte na to, aby ste pre neho vytvorili kreatívny, rafinovaný, informatívny a pútavý názov. Ten doplňte detailným popisom, ktorý však musí byť krátky, priamočiary a lákavý. Rovnako dôležité sú tagy, pomocou ktorých označíte charakter a obsah vášho videa.

Každé slovo v názve, popise či tagu videa bude totiž možné vyhľadať na základe kľúčových slov a to nielen v rámci služby YouTube, ale aj prostredníctvom vyhľadávacích nástrojov ako napríklad Google. V ideálnom prípade by ste sa mali postarať o to, že ak má užívateľ internetu záujem o tému, ktorá sa týka jedného alebo viacerých vašich videí – prípadne celého kanála na YouTube – mal by byť schopný jednoducho objaviť váš obsah zadaním vhodných kľúčových slov alebo príslušnej frázy do vyhľadávacieho riadka na YouTube alebo Google.

Budete príjemne prekvapení počtom pozretí videa, ku ktorým sa môžete dopracovať pomocou náhodných ľudí vyhľadávajúcich (pre vás) relevantné kľúčové slová. Je nevyhnutné, aby ste čo najviac kľúčových slov zahrnuli v názve a popise videa a zároveň ich začlenili aj medzi príslušné tagy. Všetko toto sa síce deje pri nahrávaní videa na YouTube, ale každý údaj môžete aktualizovať aj dodatočne pomocou správcu videí v rámci kanála na portáli YouTube. Výsledkom bude vaša schopnosť osloviť omnoho širšie publikum.

2. Využite výhody sociálnych sietí

Sociálne siete sa môžu stať silným nástrojom na propagáciu vašej spoločnosti, produktov či služieb, ako aj vášho YouTube kanála a jeho obsahu. Sociálne siete vám navyše poskytujú aj ďalší neformálny spôsob komunikácie so svojimi divákmi a odberateľmi.

V modernom svete je pre spoločnosti nevyhnutné zúčastňovať sa života na sociálnych sieťach. Dá sa to dokonca dosiahnuť úplne zadarmo. Avšak spravovanie účtov na rôznych sociálnych sieťach popri starostlivosti o váš kanál na YouTube môže byť časovo náročnou výzvou. Na jednotlivých platformách sociálnych sietí môžete navyše využiť rôzne možnosti platenej reklamy, pomocou ktorej pomerne lacno sústredíte svoju marketingovú kampaň na konkrétne cieľové publikum. Jedná sa o populárny spôsob, ktorým mnohé podniky rýchlo a efektívne rozširujú svoje publikum na portáli YouTube.

3. Komentujte videá produkované ďalšími účastníkmi trhu

Ďalším spôsobom, ako propagovať vaše videá, je vyhľadať najvplyvnejších ľudí takisto zameraných na vaše cieľové publikum a prezentovať sa na ich YouTube kanáloch, Facebookových profiloch a ďalších digitálnych platformách. Toto dosiahnete pridávaním komentárov k ich videám a zapájaním sa do online diskusií s prítomnou komunitou.

Komentáre uverejňované na videách a kanáloch populárnych influencerov môžu prispieť k zvyšovaniu vašej vlastnej obľúbenosti v online prostredí – samozrejme jedine za predpokladu, že vaše komentáre budú konštruktívne a nápadité. Keď sa vyjadrujete k obsahu iných ľudí na internete, nikdy nesmiete vystupovať negatívne, pôsobiť neprofesionálne alebo sa hrubo vyjadrovať.

4. Vysielajte živé a interaktívne video diskusie

Výborným spôsobom komunikácie s členmi vášho publika je momentálne živé video diskusie, v rámci ktorých budete aktívne a v reálnom čase interagovať so svojimi divákmi. Toto sa dá jednoducho realizovať pomocou funkcie YouTube Live, Facebook Live alebo inej služby tretej strany, medzi ktoré patria platformy ako YouNow, Twitch.tv alebo GoToMeeting. Všetky tieto služby vám umožňujú bezplatne alebo veľmi lacno streamovať váš živý obsah publiku pozostávajúcemu z niekoľkých ľudí až po tisíce divákov. Záznamy zo živého vysielania môžete následne publikovať na svojom YouTube kanáli, čím ich na požiadanie sprístupníte všetkým potenciálnym záujemcom.

Živé streamovanie videa prináša vašim divákom možnosť v reálnom čase s vami komunikovať v bezpečí online prostredia. Ak počas streamovania sprístupníte svojim divákom živý chat, budú vám môcť klásť otázky, na ktoré budete okamžite reagovať. Počas podobných streamov máte dokonca možnosť hostiť ďalších YouTuberov, pričom tento video hovor bude sprostredkovaný cez webkameru či mobilného zariadenia danej osoby – takto bude hosť vidieť a počuť vás a naopak a diváci vás oboch môžu sledovať online.

Majte na pamäti, že živé streamovanie nie je obmedzené žiadnym časovým limitom. Mali by ste však monitorovať správanie svojho publika počas vysielania v reálnom čase. Na základe toho, či vaše publikum rastie, stagnuje alebo sa v priebehu streamu zmenšuje – pretože ľudia prestávajú sledovať vaše vysielanie – spravíte rozhodnutie o trvaní vášho video streamu. Niektoré osobnosti a kanály na YouTube vopred zverejňujú harmonogram svojich živých vysielaní a ich diváci a odberatelia obsahu si tak môžu naplánovať sledovanie. Ďalší sa zase v online prenose objavujú v náhodných intervaloch, či už na základe svojho dostupného času alebo vtedy, keď majú čo povedať svojim divákom.

5. Zorganizujte svoj kanál do zoznamov a kategórií

Keď usporiadate svoje videá do relevantných skupín na základe podobného typu obsahu alebo príbuznej témy, povzbudíte divákov k tomu, aby si pri návšteve vášho kanála prezreli viacero videí aj spätne a v poradí, ktoré vyhovuje im aj vám.

V popise pod videom máte navyše možnosť propagovať URL adresy a odkazy na váš ďalší obsah, vďaka čomu môžete svojim divákom prezentovať všetko, čo ste si pre nich pripravili. Nabádajte členov vášho publika k tomu, aby si pri každej návšteve vášho kanála pozreli hneď niekoľko videí.

Zdroj: Hootsuite, Unamo, Adobe Stock


Stay connected
Reklama
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Životný cyklus online kampane pre e-shop


3 minútové čítanie

Ako onlajnová agentúra, ktorá vytvorila a úspešne aplikovala stratégie pre množstvo e-shopov môžeme povedať, že neexistuje jednotný vzorec pre trvalý úspech v maloobchode, keďže požiadavky a okolnosti každej značky sú jedinečné. Existujú typické vzorce a fázy, ktorými prechádzajú online podniky a ktoré tvoria životný cyklus elektronického obchodu. Tri typické fázy životného cyklu podnikania v elektronickom obchode […]

6 tipov pre marketing pomocou mikro-influencerov


5 minútové čítanie

Ak ste jediným človekom, ktorý rozhoduje o budúcom smerovaní marketingovej kampane vašej spoločnosti, nachádzanie tých správnych riešení môže byť zaťažkávajúcou výzvou. Marketingová stratégia sa so zapojením influencerov v posledných rokoch stala účinným nástrojom pri akvizícií nových potenciálnych zákazníkov pre všetky start-upové spoločnosti, ktoré sa venujú vývoju a distribúcií nového softvéru, vývojárov aplikácií a ďalších podnikateľov. Ako […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

!-- FOOTER --> [if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.