-->

Prečo sa vám nedarí dosiahnuť explozívny rast v online podnikaní

Redakcia 21.08.2019 5 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete
Prečo sa vám nedarí dosiahnuť explozívny rast v online podnikaní

Ak stojíte na čele vlastného podnikania, je veľmi pravdepodobné, že ste svoju spoločnosť začali budovať okolo konkrétnej myšlienky – mala sa stať spôsobom, ktorým by ste dokázali pomôcť vašim cieľovým zákazníkom a zabezpečiť si požadovaný príjem.

Môže sa jednať o prevádzku kamenného obchodu alebo ak ste začali podnikať pomerne nedávno, významnú úlohu vo vašom podnikateľskom pláne hrá online prostredie. V každom prípade sa nedá poprieť, že možnosti marketingu a získavania nových potenciálnych zákazníkov prostredníctvom internetu a sociálnych médií sú pre vaše podnikanie životne dôležitým faktorom. Existuje totiž priamo úmerný vzťah medzi vaším online cieľovým trhom a rastom príjmov vašej spoločnosti.

Portál Digital Commerce 360 uvádza, že tržby z online predaja už v roku 2017 dosiahli pozoruhodných 5 biliónov dolárov, pričom v tom istom roku iba spoločnosť Amazon sama o sebe vygenerovala úžasných 178 miliárd dolárov. Tieto čísla a dostupné príležitosti na internete sú skutočne ohromujúce a môžeme vám zaručiť, že od roku 2017 astronomicky narastajú – a tento trend bude čoraz výraznejší aj v priebehu roka 2019. Rozvoj vášho podnikania bude teda priamo definovaný tým, koľko úsilia investujete do zvyšovania svojho vplyvu na rôznych online platformách a budovania online marketingu. Počet potenciálnych zákazníkov vašej spoločnosti, ktorí denne využívajú internet, sa totiž v priebehu času neustále navyšuje.

Avšak aj napriek tomu, že prezentované príležitosti takmer nepoznajú hraníc, často sa stretávame s podnikateľmi, ktorí pri rozvoji svojho podnikania v online prostredí nedosahujú požadované úspechy. Dôvod je veľmi jednoduchý – nedali si záležať na budovaní svojho publika na internete a ani nemajú plán, ktorý by im v tom pomohol začať. Práve toto je prvým z hlavných dôvodov, prečo sa toľkým spoločnostiam nedarí dosahovať explozívny rast v online ekosystéme. Čo sa týka rastových stratégií, možno robíte všetko správne. Ak však nemáte publikum, chýba vám zdroj potenciálnych zákazníkov. To znamená, že nemáte možnosť zvyšovať objem predajov svojho podniku.

Jedna platforma nestačí

Možno máte krásne nadizajnovanú webovú stránku, zapájate každý dostupný softvér na optimalizáciu vašej online platformy, najlepší marketingový lievik, pôsobivý produkt alebo službu, pomocou ktorých prinášate do života zákazníkov skutočnú hodnotu, ale na dosiahnutie efektivity celej svojej kampane potrebujete publikum. Ak vám chýba táto kľúčová zložka, jednoducho nedisponujete možnosťou dopracovať sa k akejkoľvek konverzii a následnému predaju.

Keď hovoríme o „publiku“, nemáme na mysli len organické príspevky na sociálnych sieťach. Prirodzene, prostredníctvom tohto kanála máte v súčasnosti možnosť osloviť mimoriadne veľký počet ľudí, no organická konverzia je z tohto smeru pomerne nízka. Väčšina veľkých sociálnych sietí obvykle požaduje, aby ste si za svoju reklamu platili. Navyše vám neodporúčame staviť všetko na jedného koňa, čo znamená, že okrem sociálnych médií potrebujete zapojiť aj ďalšie stratégie. Keď začnete získavať členov svojho publika z rôznych zdrojov, prinesie vám dividendy v budúcnosti.

Ak máte v pláne vybudovať si publikum, ktorého členovia si budú kupovať vaše produkty či služby, spolu s prítomnosťou na sociálnych sieťach by ste mali venovať pozornosť rozširovaniu svojho mailing listu. Takýmto spôsobom budete mať možnosť prezentovať svoju spoločnosť omnoho väčšiemu počtu spotrebiteľov. Úspešná spoločnosť by sa totiž mala opierať o viacúrovňovú marketingovú stratégiu. Budovanie dokonalej webstránky v súčasnosti ani zďaleka nestačí. Mali by ste vynaložiť dvakrát toľko úsilia na to, aby ju videlo dostatočné množstvo ľudí.

Budujte a prispôsobujte

Výhodou modernej digitálnej doby je skutočnosť, že máme možnosť budovať svoje publikum viacerými spôsobmi a s omnoho väčšou ľahkosťou ako kedykoľvek v minulosti. Nevenujte priveľa energie budovaniu webstránky, produktu alebo službe na úkor toho, že nakoniec nebudete mať k dispozícií ľudí, ktorým by ste reálne predávali výsledky svojej snahy.

Skúste si vybudovať publikum vašej spoločnosti prostredníctvom rôznych komunikačných kanálov:

  • Poskytnite rozhovor v rámci podcastu – niektoré z nich majú milióny poslucháčov.
  • Vytvorte kvalitný obsah a zverejnite ho na svojej stránke – získate tak nových čitateľov, ktorí o vašej spoločnosti budú rozprávať svojim známym, čím sa bude vaše publikum exponenciálne rozširovať.
  • Publikujte obsah na populárnych webových stránkach v rámci vašej oblasti podnikania – všimnú si vás milióny návštevníkov mesačne.
  • Uplatnite princípy SEO marketingu.
  • Nadväzujte spolupráce s podnikateľmi, ktorí už majú vybudované publikum. Takto sa môžete strategicky propagovať navzájom.
  • Spolupracujte a učte sa od online podnikateľov, ktorí majú veľké skupiny na Facebooku.

Všetky tieto kanály môžete využiť pre budovanie lojálneho publika, ktorého členovia vás budú považovať za dôveryhodného podnikateľa a s ochotou si budú kupovať vaše produkty a služby. Pozitívnou správou je, že dostupných možností je dokonca ešte omnoho viac. Keď bude vaše publikum rásť a pozitívne reagovať na váš marketing, explozívny rast spoločnosti sa dostaví v tesnom závese.

Celý tento proces začína dobrou myšlienkou, na ktorej si postavíte podnikanie. Následne si vytvoríte webovú stránku a etablujete sa na sociálnych sieťach. Po zvládnutí týchto základných prvkov nastáva čas zamerať sa na budovanie skupiny ľudí, ktorí budú ochotne konzumovať to, čo im ponúknete. Najprv obsah, potom produkty a služby. Ľudia by z vašej cieľovej skupiny mali byť registrovaní na vašom mailing liste, dokonale poznať vaše webové stránky a s radosťou vás sledovať na sociálnych médiách. Iba takýmto spôsobom si v konečnom dôsledku budete schopný vypestovať publikum, ktorého členovia sa časom budú meniť na zákazníkov.

Zdroj: Computer, Medium, Pexels


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.