-->

Prečo nie sú všetky vaše marketingové kanály úspešné?

Redakcia 29.05.2020 5 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete
Prečo nie sú všetky vaše marketingové kanály úspešné?

Online marketing je rapídne narastajúcim sektorom trhu a v súčasnosti existuje mimoriadne vysoký počet stratégií, ktoré môžete pri propagácii vášho podnikania v online prostredí uplatniť. Mali by ste si však uvedomiť, že nie každý marketingový kanál prináša požadované výsledky v rámci každej spoločnosti. Skutočnosť, že jeden podnik získa vysokú návratnosť svojich investícií pomocou konkrétnej taktiky, nie je zárukou toho, že aj ďalšej spoločnosti sa bude dariť rovnako dobre. Pozrime sa teda na niekoľko dôvodov, prečo by ste sa mali zamerať na ten správny marketingový kanál.

1. Nemáte dostatok času na spravovanie a optimalizáciu viacerých kanálov

Žiadnu stratégiu v rámci online marketingu nestačí jeden krát vybudovať a potom ju nechať žiť vlastným životom. Každý prístup k tejto iniciatíve si vyžaduje neustále monitorovanie výkonu a následnú optimalizáciu. Väčšina popredných značiek buď zamestnáva veľký tím marketingových odborníkov alebo si najíma profesionálnu marketingovú agentúru. Mimoriadne úspešné spoločnosti sa chcú zviditeľniť prostredníctvom viacerých kanálov a čo je ešte dôležitejšie – majú dostatočný rozpočet na to, aby si to mohli dovoliť. Takáto stratégia je súčasťou budovania ich značky.

Avšak menšie podniky disponujú iba obmedzenými personálnymi možnosťami a samostatní podnikatelia majú na starosti všetky oblasti marketingu svojej spoločnosti. Mnohí marketéri preto jednoducho nemajú dostatok času a prostriedkov na to, aby spravovali a optimalizovali svoju marketingovú kampaň v rámci širokej škály marketingových kanálov. Títo marketéri musia nevyhnutne identifikovať jednu či dve možnosti, ktoré majú potenciál priniesť danému podniku najlepšie výsledky. Vo väčšine prípadov sú najlepšou voľbou platené reklamy na sociálnej sieti Facebook a takzvaná „pay-per-click“ (PPC; platíte za počet prekliknutí) reklamná kampaň, ktorú môžete rozbehnúť prostredníctvom služby Google AdWords. Obe tieto stratégie sú vysoko prispôsobivé a ponúkajú možnosť rozvoja celkovej marketingovej kampane.

2. Nie každé publikum má rovnaký cieľ

Existuje obrovský rozdiel medzi aktívnym vyhľadávaním a spontánnou akciou. Reklamy na Facebooku síce dokážu niektorým podnikom zabezpečiť dokonalú návratnosť investícií, ale v prvom rade musíte porozumieť tomu, akým spôsobom sú tieto reklamy zobrazované. Facebook ponúka efektívne možnosti cielenej reklamy, ale užívatelia nájdu vaše reklamy v rámci noviniek, ktoré sa zobrazujú na domovskej stránke ich profilu. To znamená, že reklamu uvidia aj napriek tomu, že aktívne váš produkt či službu nevyhľadávali.

Ak sa vaša spoločnosť venuje výrobe a predaju produktov zameraných na zdravie zákazníkov, reklamy na Facebooku môžu byť vhodným spôsobom, pomocou ktorého môžete prezentovať svoju ponuku veľkej skupine užívateľov. Je pravdou, že mnohí členovia tohto publika pravdepodobne aktívne nevyhľadávajú zdravotnícke produkty, ale s využitím vhodného typu reklamy u nich môžete podnietiť spontánne rozhodnutia a dopracovať sa k impulzívnym nákupom.

Ak je vaša reklama pútavá a inteligentne zostavená, veľmi pravdepodobne získate aspoň prekliknutie, prípadne zvýšite angažovanosť potenciálnych zákazníkov. Ak ja zároveň vaša ponuka neodolateľná, s vysokou pravdepodobnosťou sa dopracujete ku konverzii návštevníka na zákazníka. V rámci kampaní realizovaných prostredníctvom služby Google AdWords však môžete prezentovať svoju reklamu výhradne tým potenciálnym zákazníkom, ktorí prejavili záujem o vašu službu či produkt. Todd Tinker, ktorý je zakladateľom advokátskej kancelárie The Tinker Law Firm, vysvetlil: „AdWords nám dovoľuje zacieliť reklamu na potenciálnych zákazníkov, ktorí sa aktuálne snažia skontaktovať s miestnym právnikom. Keď zvolíme vhodnú kombináciu kľúčových slov a zostavíme reklamu, ktorá ponúka ľuďom riešenie na ich problémy, sme schopní získavať veľký počet potenciálnych zákazníkov a následne ich vo vysokej miere konvertovať na klientov našej spoločnosti.“

Niektoré marketingové kanály sú pre vás skrátka irelevantné. Ak prevádzkujete softvérovú B2B spoločnosť, portál LinkedIn je pre vás vhodnou voľbou. Ak sa však na tejto platforme pokúsite propagovať svoje zdravotnícke produkty, veľmi rýchlo zistíte, že iba mrháte svojím rozpočtom.

Ak niekto aktívne vyhľadáva určitý produkt či službu, je veľmi pravdepodobné, že si otvorí internetový vyhľadávač Google, zadá požadovanú frázu alebo kľúčové slovo a dúfa, že nájde presne to, čo hľadá. Dr. Ajaka, ktorý je zdravotníckym riaditeľom organizácie Cosmos Clinic, vyhlásil: „Pay-per-click reklamy nám zaručujú najvyššiu návratnosť našich investícií. Keď niekto zhromažďuje informácie o liposukcii, môžeme sa umiestniť na prvej pozícii v rámci výsledkov daného vyhľadávania. Toto nám umožňuje upútať pozornosť potenciálnych pacientov, ktorí sú pripravení navštíviť našu organizáciu za účelom počiatočnej konzultácie.“

3. Cena za akvizíciu zákazníkov sa môže zásadne líšiť

Ako by ste sa zachovali, keby sa jedna z vašich marketingových kampaní vyznačovala cenou za akvizíciu zákazníkov o hodnote 30 eur, pričom druhá stratégia by vám prinášala rovnaké výsledky, avšak v cene 2 eur za akvizíciu. Odpoveď je jednoduchá. Mali by ste pozastaviť prvú kampaň a následne usmerniť celý jej rozpočet do akvizície získavania zákazníkov za 2 eura.

Existuje veľký počet spôsobov, ktorými môžete efektívne propagovať svoju spoločnosť v online priestore. Kľúčom k úspechu je však ochota vyskúšať viacero prístupov, vyhodnotiť získané výsledky a na ich základe posúdiť, ktorá stratégia v najväčšej miere vyhovuje vášmu podniku. Nie všetky stratégie vám totiž zaručia náklady na akvizíciu zákazníkov, ktoré budú vyhovovať vašej spoločnosti z finančného hľadiska. Mali by ste venovať zvýšenú pozornosť analytickým dátam týkajúcim sa vašej marketingovej kampane a následne vykonať potrebnú optimalizáciu vášho prístupu. Rovnako dôležitým faktorom je vedieť, kedy by ste mali pozastaviť činnosť v rámci nevýhodného marketingového kanálu a sústrediť svoj čas a prostriedky na marketingové stratégie s vyšším potenciálom.

Zdroj: Scripted, Medium


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.