-->

Nový web Incheba.sk – najlepšia prezentácia výstaviska v Európe?

Tomáš Varga 20.11.2019 5 minútové čítanie    Kategórie: Prípadové štúdie,Web a analytika
Nový web Incheba.sk – najlepšia prezentácia výstaviska v Európe?

Na tento projekt sme obzvlášť hrdí. Nie len preto, že sme dokázali pre top klienta nájsť riešenie, ktoré vyplynulo do obojstrannej spokojnosti, ale aj samotné technické riešenie postavené na platforme WordPress, ktoré je crème de la crème CMS systémov.

Všetko sa začalo pred dvomi rokmi, keď sme s Inchebou ako našim obľúbeným klientom, začali zvažovať potrebnosť nového webu. Začalo to microsite pre najväčšiu automobilovú show Autosalon, ktorá mala značný úspech.

Rozhoduje dizajn

Potreba aktualizovať zastaralý web bola viac ako na mieste, a preto sme začali načrtávať prvé verzie webu. Avšak ani mnohé iterácie dizajnu nás nepriblížili k toľko želanému WOW efektu v klientových očiach. Chceli sme predsa vytvoriť najlepší web – dizajnovo aj funkčne – v strednej Európe a priľahlom okolí. A tak sme si povolali na pomoc ľudí z dizajnového štúdia GoodFridays. Nezapreli svoj talent a hneď na prvýkrát vytvorili dizajnový skvost, ktorého implementáciu môžete vidieť v live verzii.

Nový dizajn webu Incheba.sk s dynamickými prvkami – počkajte si na načítanie od začiatku.

Ale dizajnom to len začalo. Nastala implementácia do WordPressu

Okrem dokonalého dizajnu bola hlavnou požiadavkou – a tentoraz úplne presne špecifikovaná funčnosť. Oproti pôvodnému riešeniu bolo potrebné zapracovať veľké množstvo dát, ktoré sú navzájom prepojené.

Tak sme sa popasovali s grafikou

Vzniklo dielo, ktoré na obrázku vyzeralo úžasne, ale my sme ho museli rozpohybovať a dostať do každého počítača, tabletu aj mobilu tak, aby stále vyzeralo úžasne, dávalo zmysel a ešte aj bolo použiteľné.

Všimnite si rozpohybované detaily – ovládací panel na ľavej strane stránky, ktorý sa pohybuje protichodne so scrollovaním webu. V každom momente tak máte možnosť prejsť na najnavštevovanejšie stránky. Určite vašej pozornosti neušli ladne poletujúce guličky vo farbách loga Incheby. Tie boli náročnejšie, pretože ich nemôže byť veľa ani málo, nesmú vyrušovať ale zaujať. A tak sme kódili, nastavovali, schvaľovali a našli sme to!

Dali sme si záležať na tom, aby tieto prvky nezaťažovali prehliadač príliš, pretože aj keď sa to nezdá, vypočítať zdanlivo náhodný pohyb dvadsiatich prvkov v troch osiach súčasne a to tak, aby si nenarušovali vzájomné kvadranty pohybu nie je zrovna triviálna úloha – ani pre developera ani pre procesor vášho počítača. Ako to dopadlo si môžete pozrieť nižšie v časti rýchlosť.

Grafika je krásna a funguje. A teraz ako tam dostať dáta?

Najprv sme dali brainstorming s klientom o tom, čo vlastne návštevníci od webu očakávájú v rôznych fázach a následne si rozanalyzovali dáta zo Search Konzoly a Analytics, aby sme zistili, ktoré podstránky používajú na vstup na web, ako sa po ňom pohybujú a kde končia. To ovplynilo finálny dizajn aj štruktúru webu.

Každá výstava alebo event môže mať až do 13 vlastností, z ktorých každá vlastnosť má prenastavené aj voliteľné parametre. To je celkom dosť dát, ktoré sa navyše používajú v ďalších častiach webu, ako napríklad blogové posty a tlačové správy môžu obsahovať priamo program výstavy, ktorej sa týkajú alebo zoznam vystavovateľov. Výstava zasa obsahuje tlačové správy, ktoré sa jej týkajú. Jednoducho premyslený pavúk dát, ktoré sa navzájom ovplyvňujú a vytvárajú bohatý obsah.

Veľa stránok na webe je dizajnovaných individuálne vzhľadom na ich funkciu, a preto bolo potrebné napojiť jednotlivé dizajny individuálne na WordPress tak, aby boli samostatne editovateľné.

A čo rýchlosť načítania? Nezabúdajme na kritické 3 sekundy

Dobre, takže web je rozsiahly a obsahuje dizajnové vychytávky, ktoré dokážu slabší mobil alebo počítač dostať do kolien. Tak ako zabezpečíme rýchlosť načítania? Kvalitným back-end developmentom!

Na prezentačný web takéhoto rozsahu sú toto fantastické výsledky.

Prvé vykreslenie (First Meaningful Paint) nastáva už za 0,6s a finálne efekty sú nahrávané po celkovom načítaní stránky už za 1,9s, kedy je stránka úplne použiteľná a nahráva už len skripty na pozadí. Veď si to pozrite sami – kompletné načítanie stránky napríklad tuto z Vancouveru prebehne už za 3,8s. Nie nadarmo sme si zaslúžili veľké A. Toto má rád nielen používateľ, ale aj Google. Pokojne na GTmetrix otestujte svoj web, mali by ste ho mať pod 5 sekúnd, menej ako 3MB a menej ako 100 dopytov na server (requests).

Koľko to celé trvalo?

Vďaka výbornej spolupráci s klientom sme nemali snáď jediný deň prieťahov a web bol pripravený za 2 mesiace od prvej prezentácie grafiky. Samozrejme sa vyskytli pripomienky a úpravy, ale s tým sme vopred počítali a 1 mesiac sme si dali na ladenie bugov a nahadzovanie obsahu. Programovanie pritom trvalo 6 týždňov čistého času a odovzdanie prebehlo na deň presne podľa prvotného plánu.

Čo na to klient?

Tvorbu nového webu sme dlho odkladali z jediného dôvodu – neboli sme stopercentne stotožnení so žiadnym riešením, ktoré nám navrhovali potenciálni dodávatelia.
Naším zámerom bolo, aby web po vizuálnej stránke odrážal našu činnosť ako výstavníckej spoločnosti, no aby v tom istom momente pôsobil príjemne, hravo a emotívne.
Chceli sme, aby nová stránka bola maximálne prehľadná a vecná, no aby zároveň obsahovala všetky potrebné informácie, ktoré návštevníci, vystavovatelia a klienti vyhľadávajú.
V GoUPe odviedli výbornú prácu ako developer projektu, konzultant aj dodávateľ kvalitných riešení. Vysoko si ceníme promptné reakcie a dodržanie termínov, ktoré sme nastavili pomerne odvážne. Na náš nový web sme patrične hrdí a veríme, že ho vysoko ocenia aj jeho návštevníci.

Mgr. Martina Macková, PR manager/hovorkyňa

Čo dotať. Snáď len to, že my toto dielo nominujeme na prestížne ocenenie Awwwards. A ak chcete niečo podobné vidieť na svojom webe, neváhajte nás kontaktovať.

Ako výkonová agentúra vytvoríme len niečo cez 20 webov ročne, no pre zaujímavý a premyslený projekt si radi vyčleníme zopár stoviek programátorských hodín. Pozrite sa aj na naše ostatné projekty.


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy


6 minútové čítanie

Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročné príjmy v histórií. A hoci stále vynakladá veľké prostriedky do virtuálnej reality, aj v tejto oblasti sa situácia začína vyvíjať o niečo ružovejšie. Najprv k používateľom. Facebook v treťom štvrťroku navýšil počet mesačných […]

Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023


4 minútové čítanie

Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe analýzy trendov zapojenia viac ako 34 tisíc používateľov spoločnosti Sprout (v priebehu uplynulého roka). Po prvýkrát spoločnosť Sprout poskytla údaje zo služby TikTok, ktoré by mohli poskytnúť ďalšie pomocné usmernenia v širšom marketingovom procese sociálnych […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.