--> Ako sme za pol roka vypredali developerský projekt • GoUP

Ako sme za pol roka vypredali developerský projekt

Tomáš Varga 25.10.2022 4 minútové čítanie    Kategórie: Prípadové štúdie
Ako sme za pol roka vypredali developerský projekt

V decembri 2021 nás oslovil Dušan Bajnák, marketingový projekt manažér, aby sme sa pozreli na online marketing projektu Terra Opoy, ktorého predaj už rok stagnoval. A my sme sa pozreli.

Zadanie

Developerský projekt investičnej spoločnosti HABERL vo výhradnom predaji realitnej spoločnosti CASMAR REALITY využíval ako hlavný predajný kanál Google Ads kampane vedené na web, ktorého úlohou bolo získať kontakt – konverziu – odoslaním formulára.

Aktuálne tempo získavania leadov (dopytov) za posledných 12 mesiacov však bolo minimálne a neviedlo k spokojnosti klienta.

Problém

Aby sme zistili kde je problém, urobili sme si vstupnú analýzu. Jediné čo sme mali k dispozícii bol samotný web a účet Google Ads. Auditovali sme teda:

  • PPC kampane (bežalo len Google Ads)
  • Stav organickej návštevnosti – SEO
  • Rýchla analýza použiteľnosti webstránok

Analýzu Google Ads robíme pre klientov bezplatne pred vytvorením návrhu, aby sme vedeli odhadnúť s čím dokážeme pomôcť a ako veľmi sa môže naša práca prejaviť na výsledku klienta.

Problémom v skratke bolo:

  • Prehnane komplexné, nesprávne cielené a neprehľadné kampane z ktorých fungovalo menej ako 15%
  • Pomerne silná organická návštevnosť, ktorá bola generovaná prevažne „brand keywords“ (terra opoy), ale mali tu zastúpenie aj produktové kľúčové slová (2i byt pri Trnave)
  • Jednoduchá webstránka neobsahovala takmer žiadne konverzné prvky, tzv. CTA, žiadnu motiváciu. Návštevníci prišli a odišli.

Riešenie

V spolupráci s klientovým tímom sme navrhli stratégiu pre PPC kampane, ktorá bola komplexná v stratégii aj exekúcii:

  • Nové vyhľadávanie na Google: Kompletne nanovo založené vyhľadávacie kampane vedené na produkt (byty), lokalitu, príbuzné lokality. Vďaka vynechaniu všetkých balastných výrazov a výrazov príliš vysoko vo funneli SEE-THINK-DO-CARE a neprehľadnej štruktúry kampaní sa dalo o Google Ads konečne oprieť ako o relevantný zdroj návštevnosti
  • Bannerové kampane zacielené na realitné portály ale len na tie podstránky, ktoré obsahovali ponuku bytov v relevantných lokalitách pre náš projekt
  • Komplexný remarketingový seriál, ktorý postupne pokrýval všetky výhody nášho projektu, porovnanie s ostatnými projektami až po vyvolanie pocitu nedostatku
  • Facebook kampane s 3 rôznymi komunikačnými konceptami na rôzne cieľové skupiny, ktoré sa počas behu kampaní dokonca menili
  • Remarketing na Facebooku s využitím rovnakého seriálu ako pri ostatných bannerových kampaniach

Mať premyslené a vyladené kampane je super, ale bez funkčného webu by to nemalo zmysel. V rámci nášho tímu sme pripravili zjednodušenú UX/UI analýzu, kde sme teoreticky popísali problémy, ktoré sme podložili výsledkami teplotných máp reálnych používateľov. Zistené nedostatky sme odstránili a nič nebránilo spusteniu marketingu naplno.

Výsledky

Hovoria sami za seba:

Počet konverzii v čase. (Vrátane mikrokonverzii)

Už prvé výsledky z mikro-konverzii (stiahnutie pôdorysu, interakcia s filtrom bytov, …) nám naznačili, že sme na dobrej ceste.

Výsledky sa v plnej miere dostavili už čoskoro. Prirodzene ako v každom projekte, počas prvého mesiaca sme nastavenia ladili, upravovali, testovali a znova ladili. Veľa nám pomohli výsledky teplotných máp a preto to išlo pomerne rýchlo.

V druhom mesiaci spolupráce sme dosiahli vrchol počtu dopytov (obhliadok) bytov. Predtým bol štandard 1-2 dopyty mesačne, teraz sme generovali 1-2 dopyty denne!
Na vrchole našich kampaní bol teda dopyt 30x vyšší ako počas predošlých ročných kampaní. Navyše kvalita dopytov (leadov) bola veľmi vysoká, takže klient nemal väčšie problémy ich premieňať.

Po 4. mesiaci realitná spoločnosť hlásila 50% predaných bytov. Pre nás to bol síce dôvod otvoriť šampanské, ale aj nová výzva: V aktuálnej situácii s rýchlym tempom predaja sme klientovi navrhli úpravu predajnej ceny ostávajúcich bytov v záujme zvýšenia ziskovosti projektu.
Adekvátne sme znížili aj rozpočty a tempo predaja sa síce spomalilo, no do ďalších 5 mesiacov sme predali ďalších 46% bytov a kampane mohli byť s obojstrannou spokojnosťou ukončené.

A čo na to klient?

Chcem Vám veľmi pekne poďakovať za super prácu a určite keď budeme robiť ďalší projekt by som Vás kontaktoval.

Peter Markovič, Casmar Reality

Spokojnosť klienta s perfektnými výsledkami je prvoradá. Ale aj my hodnotíme tento projekt ako fantastický, pretože nám v plnej miere umožnil využiť naše know-how, spoluprácu celého tímu a biznisového náhľadu do projektu.


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.