--> 6 tipov pre marketing pomocou mikro-influencerov • GoUP

6 tipov pre marketing pomocou mikro-influencerov

Redakcia 09.06.2020 5 minútové čítanie    Kategórie: Social Media
6 tipov pre marketing pomocou mikro-influencerov

Ak ste jediným človekom, ktorý rozhoduje o budúcom smerovaní marketingovej kampane vašej spoločnosti, nachádzanie tých správnych riešení môže byť zaťažkávajúcou výzvou. Marketingová stratégia sa so zapojením influencerov v posledných rokoch stala účinným nástrojom pri akvizícií nových potenciálnych zákazníkov pre všetky start-upové spoločnosti, ktoré sa venujú vývoju a distribúcií nového softvéru, vývojárov aplikácií a ďalších podnikateľov.

Ako však už určite viete, na trhu sa pohybuje veľké množstvo rôznych influencerov. Za takzvaných mikro-influencerov sú považované osobnosti či inštitúcie, ktoré disponujú menej než jedným miliónom nasledovateľov. Títo nasledovatelia pritom môžu spadať pod sociálne médiá, blogy, YouTube či ďalšie platformy s podobným zameraním. Kľúčovou je však v tomto prípade otázka, nakoľko sú títo nasledovatelia lojálni a do akej miery sú skutočne angažovaní do činnosti konkrétneho ovplyvňovateľa trhu a následne spoločnosti, ktorá s týmto ovplyvňovateľom spolupracuje.

Agentúra Markerly v minulosti zrealizovala analýzu, v rámci ktorej posudzuje vzťah medzi popularitou influencera a výslednou angažovanosťou jeho nasledovateľov. Zároveň porovnala výkon influencerov na úrovni celebrít a menších mikro-influencerov. Výsledky tejto štúdie dokladujú, že influenceri, ktorí disponujú počtom nasledovateľov v intervale od 10 000 do 100 000, dosahujú bezkonkurenčne najväčšiu mieru angažovanosti svojho publika. Títo influenceri dosahujú angažovanosť užívateľov na úrovni 2,37%, pričom influenceri so základňou fanúšikov väčšou ako jeden milión užívateľov vykazujú angažovanosť na úrovni 1,66%.

Predstavujeme vám preto šesť efektívnych spôsobov, ktorými môžete osloviť omnoho väčší počet vašich ideálnych zákazníkov pomocou mikro-influencerov.

1. Nájdite tých správnych influencerov

Povedzme, že vaša spoločnosť sa venuje predaju formálnej dámskej módy, no vy sa rozhodnete kontaktovať zabávača z portálu YouTube, ktorého cieľové publikum tvoria chlapci, alebo muži vo veku 10 až 25 rokov. Nakoľko je takéto publikum relevantné pre vaše podnikanie?

Prirodzene, tento konkrétny influencer možno disponuje niekoľkými miliónmi sledovateľov a všetky jeho videá majú milióny videní. Návratnosť vašich investícií však bude v skutočnosti omnoho nižšia ako v prípade, že nadviažete spoluprácu s mikro-influencerom ženského pohlavia, ktorý sa zameriava na zdokonaľovanie zručností dámskych zamestnancov v rámci pracovného prostredia.

2. Zameriavajte sa na angažovanosť

Pravdou ostáva, že vysoká angažovanosť členov publika nevyhnutne vedie k rastu spoločnosti. Ešte pred uzatvorením partnerstva so zvoleným influencerom sa bezpodmienečne uistite o tom, že daná osobnosť efektívne zvyšuje angažovanosť svojich sledovateľov.

Vhodnou reprezentáciou angažovanosti sledovateľov sú príspevky, komentáre, otázky, zdieľania a ďalšie metriky v rámci sociálnych sietí. Dostatočná angažovanosť by mala byť za každých okolností vašou prioritou.

Heidi Yuová, ktorá je zakladateľkou a generálnou riaditeľkou spoločnosti Boostinsider, povedala: „Musíme mať na pamäti, že väčšina veľkých influencerov nemá možnosť dosiahnuť takú mieru angažovanosti svojich fanúšikov ako mikro-influencer. Za rovnakých podmienok je totiž omnoho jednoduchšie plnohodnotne interagovať s 10 000 ľuďmi ako s obrovskou skupinou 50 000 sledovateľov.“

3. Neobmedzujte sa na jedného influencera

Marketing so zapojením influencerov si vo všeobecnosti vyžaduje mimoriadne veľa úsilia. Mnohí ľudia majú relatívny problém s efektívnou aplikáciou tejto stratégie. Ideálnym postupom je spolupráca s viacerými podobnými.

Pre začiatok môžete osloviť jedného influencera, to vám však nebude prinášať požadované výsledky v rámci dlhodobého hľadiska. Je dôležité, aby ste si postupom času vybudovali „armádu“ pozostávajúcu z viacerých, ktorí sa budú spoločne podieľať na šírení vášho odkazu medzi členmi cieľového publika. Takýto prístup je dokonca omnoho výhodnejším aj z finančného hľadiska.

Možno ste si doteraz mysleli, že ak úspešne rozbehnete spoluprácu s influencerom, ktorý má v online prostredí tri milióny nasledovateľov, digitálna aplikácia vašej spoločnosti okamžite zaznamená tisícky stiahnutí. Koniec koncov sa jej konečne dostane toľko pozornosti, koľko si zaslúži. To však nie je pravda. Veľké publikum nie je zárukou zvýšeného počtu stiahnutí.

Victor Ricci, ktorý je zakladateľom portálu Trend Pie, uviedol: „Nie je výhodné platiť influencerovi, ktorý bude propagovať váš produkt na sociálnej sieti za cenu 3 000 eur vo forme jedného uverejneného príspevku. Namiesto toho oslovte viacerých mikro-influencerov, ktorí si za jeden propagačný príspevok na svojom profile vypýtajú napríklad 450 eur.“

Takýmto spôsobom dokážete osloviť väčší počet potenciálnych zákazníkov a ušetríte hodnotné financie.

4. Vyhľadajte sieť vzájomne prepojených mikro-ovplyvňovateľov

Kimberly Priceová, ktorá je v spoločnosti Merkley + Partners zodpovedná za stratégiu na sociálnych sieťach, vysvetlila: „Pri výkone svojej funkcie som zistila, že je omnoho výhodnejšie osloviť celú skupinu vzájomne prepojených mikro-influencerov. Majú totiž tendenciu vzájomne si pomáhať, zdieľať svoje príspevky a navzájom si ich komentovať.“

Keď užívateľ vidí, že jednu značku vyzdvihuje viacero odborníkov z daného odvetvia, dôveryhodnosť tejto značky v jeho očiach výrazne stúpne. A to povedie k potenciálnemu zvýšeniu vašich predajov.

5. Týždenne rozosielajte aktualizačné e-maily

Nemusíte sa hneď stať odborníkom na e-mailový marketing. Stačí, ak budete pracovať s tým, čo už máte. Skúste pravidelne rozosielať e-maily s aktualizáciami ponuky vašej spoločnosti a inšpirujte influencerov k lepším výkonom.

Conrad F. Smith, ktorý je riaditeľom predaja spoločnosti Offers All Day, povedal: „Svojím influencerom sme začali posielať e-maily s najpredávanejšími produktmi uplynulého týždňa, aby tak vedeli, na propagáciu ktorých výrobkov sa majú zamerať. Táto stratégia sa ukázala byť extrémne efektívnou. Objem našich predajov sa zvýšil až o 200% a ešte stále máme príležitosť ďalej ich zlepšovať.“

6. Prejavte influencerom svoju náklonnosť

Keď jednáte s influencermi, nesnažte sa ich zahŕňať nudnými a vtieravými propagačnými e-mailmi. Namiesto toho radšej venujte pozornosť oceneniu ich práce. Pochváľte ich najnovší článok, video, knihu, prezentáciu či novú webstránku.

Sarah Wareová, ktorá je generálnou riaditeľkou spoločnosti Markerly, uviedla: „Influenceri zdieľajú mnoho spoločných čŕt so samotnými spotrebiteľmi. Nechcú sa cítiť tak, že sú jednoducho ďalším cieľom vašej marketingovej kampane. Skúste im dopriať pocit, že sú skutočnou súčasťou vašej značky.“

Dbajte na to, aby ste každému ovplyvňovateľovi dali dostatočne najavo, prečo ste si zvolili práve jeho. Vysvetlite mu, prečo je jeho reputácia tým správnym prínosom pre váš marketing a vašu značku.

Zhrnutie

Kľúčovou zložkou akejkoľvek marketingovej stratégie spojenej s influencermi je poskytovanie konkrétnych hodnôt členom vášho cieľového publika. Nechcite pôsobiť dojmom, že vás zaujíma iba zvyšovanie predajov vašej spoločnosti. Možno propagujete novú mobilnú aplikáciu, alebo sa jednoducho snažíte zvýšiť všeobecné povedomie o vašej značke. Za každých okolností však pamätajte na to, že čím väčšie hodnoty poskytnete influencerom a potenciálnym zákazníkom, tým lepšiu reputáciu si bude budovať vaša značka. Kvalita totiž prekonáva kvantitu v rámci každej marketingovej stratégie.

Zdroj: Square, Medium


Stay connected
Reklama
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

!-- FOOTER --> [if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.