GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie

Redakcia 29.03.2018    Kategórie: Reklama na Google
3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie

Kľúčové slová sú esenciálnou zložkou všeobecnej optimalizácie každej webstránky. Majú obrovský význam v rámci PPC marketingu („pay-per-click“), ale aj pri zvyšovaní efektivity SEO marketingu (optimalizácia pre vyhľadávače). Internet je preplnený článkami odborníkov na marketingové stratégie. Všetci vám radia, aby ste optimalizovali vašu webstránku pre výrazy, ktoré užívatelia skutočne vyhľadávajú.Nie vždy je však jednoduché nájsť tie správne výrazy a premeniť ich na úspešné kľúčové slová.

Zostavenie zoznamu najvhodnejších kľúčových slov je procesom, ktorý si vyžaduje vysoké nasadenie a poriadny kus námahy.

Radi by sme však poukázali na to, že prieskum kľúčových slov nemusí byť náročný. A to obzvlášť v prípade, že mnohí vaši konkurenti dosahujú relatívne dobré výsledky v rámci optimalizácie pre vyhľadávače. Za takýchto okolností môžete totiž veľmi jednoducho získať kľúčové slová, ktoré vám prinesú požadované výsledky.

Ako?

Stačí, ak sa bližšie pozriete na marketing vašej konkurencie a odhalíte kľúčové slová, ktoré používa. Na nasledujúcich riadkoch sa zoznámite s praktickými nástrojmi, ktoré vám to umožnia.

Nebudete potrebovať viac ako zopár kliknutí.

Ešte predtým však musíte analyzovať, ktorým vašim konkurentom sa v oblasti SEO marketingu naozaj darí. Najjednoduchšie to zistíte obyčajným vyhľadávaním cez Google. Jednoducho zadajte vaše primárne kľúčové slovo (ak poskytujete poradenstvo v online podnikaní, vyhľadajte napríklad „poradca pre online podnikanie“) a zobrazí sa vám zoznam vašich najúspešnejších konkurentov. Z prvej strany výsledkov vyhľadávania si zvoľte aspoň päť rôznych spoločností a môžete pokračovať k ďalšiemu kroku. Za rovnakým cieľom môžete využiť aj služby SEMRush či Ahrefs.

Keď už poznáte svoju konkurenciu, pomocou nasledujúcich nástrojov môžete odhaliť jej najúspešnejšie kľúčové slová.

1. Webbee SEO Spider (bezplatné aj platené funkcie)

Webbee je najpopulárnejším vyhľadávacím robotom („pavúkom“), pomocou ktorého môžete analyzovať architektúru vašej webstránky a následne pochopiť a monitorovať faktory spojené so SEO.

Tento nástroj disponuje funkciou s názvom „Keyword Intelligence Mode“, ktorá umožňuje revíziu kľúčových slov internetovej stránky. Dovoľuje posudzovať kľúčové slová v odkazoch, názvoch a nadpisoch. Nenahraditeľnou výhodou je fakt, že pomocou tohto pavúka môžete odhaliť aj kľúčové slová konkurenčných webov. Postupujte nasledovne:

  • Stiahnite si program Webbee SEO Spider a nainštalujte ho na vašom zariadení.
  • V režime „Keyword Intelligence“ zadajte webstránku vášho konkurenta a spustite vyhľadávanie. Program začne automaticky zisťovať kľúčové slová zadanej stránky.

Keď program ukončí svoje vyhľadávanie, budete disponovať kľúčovými slovami, ktoré váš konkurent používa v rôznych prvkoch svojej webstránky. Zistite si ich popularitu prostredníctvom služby Google Keyword Planner a vyberte z nich tie, ktoré sú najrelevantnejšie pre vašu vlastnú stránku.

2. SEMRush (platený program)

SEMrush je profesionálnym nástrojom pre online marketing, pomocou ktorého budete schopní efektívne posúdiť úspešnosť SEO stratégií vašej konkurencie. Keď sa rozhodnete pre túto službu, získate prístup k plateným aj organickým kľúčovým slovám analyzovaných spoločností.

Postupujte nasledovne:

  • Navštívte portál SEMRush.com a do príkazového riadka vložte URL adresu konkurenčnej spoločnosti.
  • Výsledky môžete filtrovať pomocou tlačidla „Top Organic Keywords“. Pri každom kľúčovom slove sa následne objaví hodnota jeho ratingu.

Stiahnite si zoznam týchto kľúčových slov, vyberte tie, ktoré vám vyhovujú a použite ich pri optimalizácií stránky vášho podniku. Rovnakým procesom si môžete stiahnuť aj kľúčové slová, ktoré využívajú vaši konkurenti v rámci platenej reklamy (cez službu Google Adwords).

3. Ahrefs (platený program)

Podobne ako SEMRush, aj Ahrefs je online nástrojom, ktorý predstavuje jednoduchý spôsob odhalenia kľúčových slov konkurentov. Riaďte sa týmito krokmi:

  • Prihláste sa na portál Ahrefs.com.
  • Otvorte záložku „Site Explorer“.
  • Zadajte URL adresu Vášho konkurenta a spustite vyhľadávanie.
  • Následne kliknite na ponuku „Organic Keywords“ a zobrazia sa vám organické kľúčové slová a najnovšie údaje o ich ratingu.

Potom už iba stačí, aby ste zoznam kľúčových slov exportovali, roztriedili a vybrali si tie, ktoré sa pre vašu stránku najviac hodia.

Kombináciou troch spomenutých nástrojov budete schopní vytvoriť zoznam úspešných kľúčových slov.

Ak chcete pokryť ešte väčší objem vyhľadávaných fráz, využite služby programu Google Keyword planner. Ponúka vám totiž možnosť zvýšenia efektivity vášho existujúceho zoznamu kľúčových slov.

Získané kľúčové slová by ste mali v konečnom dôsledku použiť na optimalizáciu vašej webovej stránky. Čím vyššiu úroveň optimalizácie sa vám podarí dosiahnuť, tým lepšie sa táto stratégia odrazí na počte zobrazení vašich reklám, zvyšujúcej sa návštevnosti a rankingu v rámci výsledkov internetového vyhľadávania.

Zdroj: WordStream, Quora


Najnovšie články
3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie
Aký vplyv majú sociálne médiá na návratnosť investícií do marketingu?
Či už sa jedná o reakciu na negatívnu spätnú väzbu zo strany zákazníkov alebo o ohlasovanie nových produktov, spoločnosti využívajú sociálne siete prevažne reaktívnym alebo promočn [...]
3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie
Ako sme s Chernobylwel.com ovládli svet. A prihlásili sa na Premier Partner Awards do Dublinu [Case Study]
Máme radi globálny rast a aj keď je klientov s takýmito ambíciami na Slovensku ako šafranu o to radšej sme, keď sa niečo takéto podarí. Príbeh Chernobylwel.com (The Story) Cher [...]
3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie
Vylúčte falošné správy a hoaxy zo svojej marketingovej stratégie
V súčasnosti sa často skloňujú pojmy ako falošné správy a hoaxy a médiá často nazývajú modernú éru označením doba post-faktická. Nech už použijete akýkoľvek termín, nikdy si nemôže [...]
3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie
Ako predchádzať najčastejším chybám vo video marketingu
Video marketing bol kedysi považovaný za príliš drahú a zdĺhavú stratégiu. Technologické pokroky v oblasti profesionálneho video príslušenstva a smartfónov, v kombinácii s mimoriad [...]
3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie
Prečo by ste mali maximalizovať lokálne SEO?
Zorganizovali by ste večierok bez toho, aby ste rozoslali pozvánky? Jednoznačne nie. Ale presne tak sa správate, keď ignorujete lokálne SEO. Ak však na druhej strane vhodne optimal [...]
3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie
4 spôsoby, pomocu ktorých dosiahnete rast vašej spoločnosti
Na ceste za budovaním vašej spoločnosti by ste mali využiť niektorú z efektívnych rastových stratégií. Patrí medzi ne napríklad optimalizácia miery konverzie, vytváranie neodolateľ [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP