GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie

Redakcia 29.03.2018    Kategórie: Reklama na Google
3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie

Kľúčové slová sú esenciálnou zložkou všeobecnej optimalizácie každej webstránky. Majú obrovský význam v rámci PPC marketingu („pay-per-click“), ale aj pri zvyšovaní efektivity SEO marketingu (optimalizácia pre vyhľadávače). Internet je preplnený článkami odborníkov na marketingové stratégie. Všetci vám radia, aby ste optimalizovali vašu webstránku pre výrazy, ktoré užívatelia skutočne vyhľadávajú.Nie vždy je však jednoduché nájsť tie správne výrazy a premeniť ich na úspešné kľúčové slová.

Zostavenie zoznamu najvhodnejších kľúčových slov je procesom, ktorý si vyžaduje vysoké nasadenie a poriadny kus námahy.

Radi by sme však poukázali na to, že prieskum kľúčových slov nemusí byť náročný. A to obzvlášť v prípade, že mnohí vaši konkurenti dosahujú relatívne dobré výsledky v rámci optimalizácie pre vyhľadávače. Za takýchto okolností môžete totiž veľmi jednoducho získať kľúčové slová, ktoré vám prinesú požadované výsledky.

Ako?

Stačí, ak sa bližšie pozriete na marketing vašej konkurencie a odhalíte kľúčové slová, ktoré používa. Na nasledujúcich riadkoch sa zoznámite s praktickými nástrojmi, ktoré vám to umožnia.

Nebudete potrebovať viac ako zopár kliknutí.

Ešte predtým však musíte analyzovať, ktorým vašim konkurentom sa v oblasti SEO marketingu naozaj darí. Najjednoduchšie to zistíte obyčajným vyhľadávaním cez Google. Jednoducho zadajte vaše primárne kľúčové slovo (ak poskytujete poradenstvo v online podnikaní, vyhľadajte napríklad „poradca pre online podnikanie“) a zobrazí sa vám zoznam vašich najúspešnejších konkurentov. Z prvej strany výsledkov vyhľadávania si zvoľte aspoň päť rôznych spoločností a môžete pokračovať k ďalšiemu kroku. Za rovnakým cieľom môžete využiť aj služby SEMRush či Ahrefs.

Keď už poznáte svoju konkurenciu, pomocou nasledujúcich nástrojov môžete odhaliť jej najúspešnejšie kľúčové slová.

1. Webbee SEO Spider (bezplatné aj platené funkcie)

Webbee je najpopulárnejším vyhľadávacím robotom („pavúkom“), pomocou ktorého môžete analyzovať architektúru vašej webstránky a následne pochopiť a monitorovať faktory spojené so SEO.

Tento nástroj disponuje funkciou s názvom „Keyword Intelligence Mode“, ktorá umožňuje revíziu kľúčových slov internetovej stránky. Dovoľuje posudzovať kľúčové slová v odkazoch, názvoch a nadpisoch. Nenahraditeľnou výhodou je fakt, že pomocou tohto pavúka môžete odhaliť aj kľúčové slová konkurenčných webov. Postupujte nasledovne:

  • Stiahnite si program Webbee SEO Spider a nainštalujte ho na vašom zariadení.
  • V režime „Keyword Intelligence“ zadajte webstránku vášho konkurenta a spustite vyhľadávanie. Program začne automaticky zisťovať kľúčové slová zadanej stránky.

Keď program ukončí svoje vyhľadávanie, budete disponovať kľúčovými slovami, ktoré váš konkurent používa v rôznych prvkoch svojej webstránky. Zistite si ich popularitu prostredníctvom služby Google Keyword Planner a vyberte z nich tie, ktoré sú najrelevantnejšie pre vašu vlastnú stránku.

2. SEMRush (platený program)

SEMrush je profesionálnym nástrojom pre online marketing, pomocou ktorého budete schopní efektívne posúdiť úspešnosť SEO stratégií vašej konkurencie. Keď sa rozhodnete pre túto službu, získate prístup k plateným aj organickým kľúčovým slovám analyzovaných spoločností.

Postupujte nasledovne:

  • Navštívte portál SEMRush.com a do príkazového riadka vložte URL adresu konkurenčnej spoločnosti.
  • Výsledky môžete filtrovať pomocou tlačidla „Top Organic Keywords“. Pri každom kľúčovom slove sa následne objaví hodnota jeho ratingu.

Stiahnite si zoznam týchto kľúčových slov, vyberte tie, ktoré vám vyhovujú a použite ich pri optimalizácií stránky vášho podniku. Rovnakým procesom si môžete stiahnuť aj kľúčové slová, ktoré využívajú vaši konkurenti v rámci platenej reklamy (cez službu Google Adwords).

3. Ahrefs (platený program)

Podobne ako SEMRush, aj Ahrefs je online nástrojom, ktorý predstavuje jednoduchý spôsob odhalenia kľúčových slov konkurentov. Riaďte sa týmito krokmi:

  • Prihláste sa na portál Ahrefs.com.
  • Otvorte záložku „Site Explorer“.
  • Zadajte URL adresu Vášho konkurenta a spustite vyhľadávanie.
  • Následne kliknite na ponuku „Organic Keywords“ a zobrazia sa vám organické kľúčové slová a najnovšie údaje o ich ratingu.

Potom už iba stačí, aby ste zoznam kľúčových slov exportovali, roztriedili a vybrali si tie, ktoré sa pre vašu stránku najviac hodia.

Kombináciou troch spomenutých nástrojov budete schopní vytvoriť zoznam úspešných kľúčových slov.

Ak chcete pokryť ešte väčší objem vyhľadávaných fráz, využite služby programu Google Keyword planner. Ponúka vám totiž možnosť zvýšenia efektivity vášho existujúceho zoznamu kľúčových slov.

Získané kľúčové slová by ste mali v konečnom dôsledku použiť na optimalizáciu vašej webovej stránky. Čím vyššiu úroveň optimalizácie sa vám podarí dosiahnuť, tým lepšie sa táto stratégia odrazí na počte zobrazení vašich reklám, zvyšujúcej sa návštevnosti a rankingu v rámci výsledkov internetového vyhľadávania.

Zdroj: WordStream, Quora


Najnovšie články
3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie
6 najlepších stratégií pri bidovaní kľúčových slov
Koľko prostriedkov ste ochotní zasvätiť bidovaniu kľúčových slov v rámci služby Google AdWords? Jedná sa totiž o skutočne kľúčovú otázku. Nástroje spoločnosti Google vám našťastie [...]
3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie
Viete prečo váš online podnik nezarába? Aj tieto dôvody môžu byť príčinou
Doba, v ktorej žijeme je nesmierne zaujímavá. Na internet sa prihlásia v priemere 3 miliardy ľudí deň, čo deň. Tento počet sa každým rokom ešte zvyšuje o 8%. Na internete máte možn [...]
3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie
3 dôvody, prečo by ste mali zaviesť agilný marketing
Je agilný marketing („agile marketing“) jedným z vašich cieľov na rok 2018? Ak nie, mali by ste zvážiť svoje priority. Agentúry Workfront a MarketingProfs v roku 2016 previedli pri [...]
3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie
10 tipov, ktoré z vás spravia kráľom obsahového marketingu
Obsahový marketing je v súčasnom svete populárnou záležitosťou. Je kľúčovou zložkou online marketingu a mnohé podniky ho považujú za ideálny nástroj pri získavaní nových potenciáln [...]
3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie
5 tipov pre zlepšenie poskytovania informácií zákazníkom
Niektoré podniky neustále vybavujú telefonáty od zákazníkov, ktorí sa dožadujú informácií. Uvedomujú si, aké náročné je poskytovať zákaznícky servis 24 hodín denne, 7 dní v týždni. [...]
3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie
5 stratégií digitálnej reklamy, ktoré si môže dovoliť každý malý podnik
Malé a stredne veľké podniky čelia konkurencii omnoho väčších mien, ktoré disponujú objemnejším rozpočtom, viacerými zamestnancami a vo všeobecnosti aj širším vplyvom. Avšak moder [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP