-->

11+ tipov ako komunikovať na LinkedIn ako kráľ

Redakcia 01.10.2020 6 minútové čítanie    Kategórie: Social Media
11+ tipov ako komunikovať na LinkedIn ako kráľ

Ak viete prehliadnuť niektoré nedostatky, ktoré prináša rozsiahla aktivita na sociálnej sieti LinkedIn, zistíte, že sa jedná o najväčšieho pomocníka pre každú firmu či predajcu.

Žiadne iné miesto na svete nemá takú koncentráciu dát a informácií o ľuďoch, s ktorými chcete spolupracovať alebo im niečo predať. S viac ako 590 miliónmi užívateľov je toto miesto zlatou baňou pre každého predajcu – samozrejme iba v prípade, že ho vie správne použiť. Kvôli tomuto obrovskému potenciálu vám prinášame 11 rád ako využiť LinkedIn naplno:

0) Nebojte sa urobiť prvý krok

Nebojte sa napísať komukoľvek žiadosť o prepojenie. Komukoľvek. A vždy s osobnou správou. Stačí jednoduchá:

Dobrý deň Elon,

rád by som si Vás pridal do svojej Linked-In siete. Určite tým obaja získame zaujímavý kontakt. 

Ďakujem.

Prečo je dôležitá osobná správa? Pretože váš kontakt má šancu na ňu odpovedať, pokiaľ ho vaše spojenie potešilo. A v tom momente máte rozbehnutú konverzáciu. A keď nič, no tak nič.

1) Nájdite si príležitosti

LinkedIn vám dáva veľké množstvo aktuálnych dát o potencionálnych záujemcoch. Povie vám kedy prispievajú, kedy menili prácu, kedy majú narodeniny, kedy dostali povýšenie, kedy odchádzajú z práce a mnoho iného.

Použite tieto informácie strategicky a využite vo svoj prospech okná plné príležitostí. Ak potenciálny zákazník niečo zverejnil pred 10 minútami, pravdepodobne je pri telefóne alebo počítači vo chvíľke voľného času. Perfektný čas na telefonát.

Ak dostal povýšenie alebo zmenil prácu, pošlite mu list. Ak sa mu páčil príspevok o výhre športového tímu, spomeňte to počas ďalšieho telefonátu. Hľadajte príležitosti na každom rohu.

2) Exportujte e-maily svojich kontaktov

Ak LinkedIn používate už viac rokov, máte pravdepodobne viac kontaktov ako ľudí, čo reálne poznáte. Môže to byť otravné, ale aj nápomocné.

Exportovaním kontaktov z LinkedIn môžete posielať vlastné reklamné či iné e-maily aj mimo stránky sociálnej siete. Týmto exportovaním si z virtuálnych LinkedIn kontaktov vytvoríte reálnych ľudí, čo pre vás môže byť užitočné.

3) Vypnite si aktualizáciu profilu

Nechcete predsa zaplaviť perspektívnych zákazníkov nepodstatnými novinkami, hlavne keď s nimi v skutočnosti chcete uzatvárať obchody. Namiesto toho by ste sa mali zamerať na to, aby aktualizácie vychádzajúce pod vaším menom a značkou podporovali a boli zamerané na túto značku. Pridávanie strednej školy, ktorú ste absolvovali alebo zmena vašej pracovnej pozície nie je zaujímavá pre stovky kontaktov, ktoré máte.

Práve preto je dobré byť skôr šetrný s množstvom aktualizácií, ktoré vyjdú na vašom profile.

4) Deaktivujte možnosť „ľudia, ktorých ste si pozreli“

V pravom dolnom rohu stránky LinkedIn nájdete od začiatku nastavenie, ktoré vám ukazuje podobné profily. Sú to ľudia, ktorí s vami zdieľajú viacero spoločných známych, pozerali si podobné profily, a tak tento zoznam často obsahuje vašich zamestnancov, konkurentov či zákazníkov.

Okrem predstavenia ďalších ľudí tomu, kto si pozerá váš profil, nemá toto nastavenie žiaden prínos. Deaktivujte si ho a udržte si tak pozornosť ľudí, ktorí na váš profil zavítali.

5) Hodnota vyhľadávača na LinkedIn

Či už hľadáte novú prácu alebo potenciálnych klientov, LinkedIn nie je len miesto na vytvorenie si profilu a pridávanie kontaktov. Funguje tiež ako vyhľadávač pre zamestnávateľov a ľudí, ktorí hľadajú nejaké služby. Vyhľadávač na LinkedIn funguje podobne ako Google vyhľadávanie. Aj keď vyhľadávanie nie je vašou prioritou, je dobré urobiť isté nastavenia v rámci možností vyhľadania vášho profilu.

Kompletným vyplnením vášho profilu, zadaním správnych kľúčových slov, častou aktivitou na LinkedIn a dodržaním ďalších tipov môžete z vášho profilu vytvoriť životaschopný marketingový nástroj.

6) Kontaktujte nasledovateľov a fanúšikov

Ak ste poskytli nejakú službu, alebo máte nejakú štúdiu na stránke konkrétnej firmy, choďte na jej LinkedIn profil a pozrite si jej nasledovateľov. Môže to byť skvelé miesto na hľadanie klientov, keďže ľudia na LinkedIn zväčša sledujú iba firmy, ktoré sú pre nich zaujímavé. Využitie tohto spoločného záujmu môže byť skvelým spôsobom na zoznámenie sa s novými kontaktmi.

7) Dávajte a dostávajte odporúčania

Aj keď môže niekedy vyzerať čudne, že máte milión pozitívnych hodnotení na profile od ľudí, pre ktorých ste toho veľa neurobili, malo by sa stať vašou prioritou, aby na vašom profile boli všetky vaše úspechy. Ak ste predajca pre firmy a nemáte žiadne hodnotenia na vašom profile, čo to o vás hovorí?

Ak by ste boli taký skvelý ako hovoríte, nebolo by na vašom profile milión odporúčaní od vašich spokojných zákazníkov? Uistite sa, že tú pochvalu dostanete, keď si ju zaslúžite. A čo je najlepším spôsobom na získanie odporúčaní? Dávajte ich aj vy, ale radšej súkromne – nech vaša stránka následne nie je zaplavená odozvami rôznych užívateľov.

8) Pozrite si „nedávne aktivity“ užívateľov

Máte potencionálneho zákazníka alebo vytipovaných ľudí? Pozrite sa, čo v poslednom čase robili a prejdite si ich nedávne aktivity. Čo sa im „páči“, čo pridávajú na svoj profil a čo komentujú? Čo vám ich aktivity povedia o ich osobnosti a o spôsobe života či nákupných preferenciách? Skúste tieto poznatky použiť na zlepšenie vzťahu so zákazníkmi.

9) Pridajte na svoj profil video

Každý má na profile text či obrázky, ale čo by pomohlo zatraktívniť váš profil a odlíšiť vás od konkurencie? Pridajte na profil jediné video.

Nepridávajte 20 videí a milión prezentácií a dokumentov – udržte to v norme, jasné a zreteľné. Ak sa s vami ľudia stretnú po prvýkrát, s najväčšou pravdepodobnosťou nebudú dlho vyhľadávať špecifické informácie práve na LinkedIn stránke.

Budú chcieť iba rýchle a jednoduché informácie vo vysokej kvalite o tom, čo ste zač. Vytvorte krátke video o sebe alebo o vašom produkte či firme. Sledujte marketingové trendy v rámci rôznych sociálnych sietí a získajte viac návštevníkov v kratšom čase.

10) Skryté kontakty

Zobrazenie vašich kontaktov vám neprinesie nič pozitívne. Iba to dáva možnosť konkurencii zistiť, s kým obchodujete. Nedovoľte im to – jednoducho skryte vaše kontakty.

11) Publikujte priamo na LinkedIn

Sociálna sieť LinkedIn spravila obrovské kroky k tomu, aby bola platformou na publikovanie originálneho obsahu. Práve preto by ste mali pridať LinkedIn k stránkam, kde pridávate svoj marketingový materiál.

Používajte tento portál na zverejňovanie článkov, zdieľajte príspevky z blogov a priveďte tak ľudí späť k vašej originálnej stránke. Ale buďte opatrný s tým, čo publikujete – ľudia na LinkedIn bývajú extrémne kritickí aj voči originálnym článkom.

Riaďte sa týmito tipmi a premeňte svoj LinkedIn profil na skvelý predajný nástroj.


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.