Prejsť na obsah

Žltá Hala rastie o 51% medziročne vďaka premyslenej stratégii

Klient nás oslovil s požiadavkou na zvýšenie obratu na Slovenskom trhu pre veľmi konkurenčný a náročný segment nábytku.

Google ads Prípadové štúdie SEO Social Media

Klient

Etablovaný český predajca nábytku dosahoval na Slovenskom trhu minimálne výsledky a rozhodol sa to zmeniť s nami. Eshop predáva nábytok od európskych výrobcov, vrátane českých, slovenských, talianskych a dánskych.

  • Klient Nábytok Žltá Hala
  • Realizácia 06/2019 – 03/2025 a trvá
  • Služby Marketingová stratégia, PPC, SEO
  • Webstránka zltahala.sk

Zadanie

Nábytok patrí k produktom, ktoré majú na SK trhu extrémnu konkurenciu v podobe diskotných predajní, celosvetových sietí a v neposlednej rade aj eshopov. Žltá Hala chcela zvýšiť podiel svojho predaja zo Slovenského trhu.

Malo to však zásadný háčik: dodržať stanovené PNO na 15%.

Problém

Nízky predaj trápi každý eshop, takže sme ako prvé určili stratégiu na troch základných pilieroch:

 

  1. Definovanie predajného lievika (Sales Funnel)
  2. Škálovanie predaja (Upscale)
  3. Optimalizácia kanálov (Znižovanie PNO + zvyšovanie predaja)

 

Ako veľký problém sa ukazuje nie len cenová citlivosť zákazníka, ktorú skvelá ponuka eshopu dokázala uspokojiť, ale aj pretlak ponúk, ktoré nie je možné priamo porovnať a porovnávači typu Heureka. Toto je súčasne výhodou segmentu, pretože nedochádza k ostrým cenovým vojnám, no pre začínajúci eshop je rast problematickejší.

Riešenie – 8 kanálov na ceste k úspechu

Klient do nás vložil dôveru a zveril nám všetky online kanály, čo nám jednak umožnilo pracovať na omni-channel stratégii a druhak sa to klientovi skutočne vyplatilo.

Výber nábytku nie je krátkodobý proces. Zákazník prechádza všetkými fázami od objavovania, cez vyhodnocovanie až k samotnému zámeru a nákupu. Tento proces trvá minimálne 10 dní – ako nám potvrdili naše dáta.

Preto sme k nemu pristúpili v zjednodušenom lieviku zloženom zo všetkých dostupných online kanálov

Upper Funnel – Discovery (vrchná časť lievika)

Alebo inak povedané zákazníci, ktorí hľadajú inšpiráciu, rozhliadajú sa aké sú možnosti a cítia sa stratení v ponuke.

  • Favi – katalóg nábytku, ktorý otvára nákupnú cestu. Mylne sa zamieňa za konverzný kanál a preto sa zvykne jeho význam výrazne opomínať aj keď jeho PNO môže byť strašidelné
  • Pinterest – inšpirácia pre zákazníka, ktorý ešte nevie čo chce. Prečo by nemohol chcieť niečo, čo máme my? 900 000 aktívnych slovákov mesačne.
  • Biano – katalóg ako Favi, ale s potenciálom predaja drahších produktov, no vo výrazne menšom počte
  • Zipli – bývalé Pohodo zatiaľ ako najslabší otvárací kanál len v rámci doplnku

Middle Funnel – Evaluation (stred lievika)

Sú zákazníci, ktorí už vedia, že nový kus nábytku potrebujú, poznajú parametre, farbu, môžu mať pár vybraných favoritov v užšom výbere, stále sú otvorení zmene a sú pripravení sa finálne rozhodnúť.

  • Favi – zákazníci sa k nemu radi a často vracajú aj v tejto fáze nákupu. Extrémne dôležité tu je dostať pod kontrolu zobrazované produkty, nakoľko automatizované optimalizácie Favi nefungujú zďaleka ideálne
  • Facebook – nachádzame si podobné publiká k našim zákazníkom a ukazujeme im nové možnosti. Škálujeme a pripomíname sa
  • Google – v tejto fáze využitý ako uisťujúci kanál aby sme nestratili kontakt so zákazníkom

Lower Funnel – Intent + Purchase (spodný lievik)

Zákazník už vie čo chce, teraz hľadá od koho to objedná, zvažuje posledné parametre ako doba dodania, prípadne prevedenie nábytku ktorý si vybral

  • Google – „doklepávač“ objednávok – uzatvára väčšinu nákupných ciest, on je zodpovedný za to, že ak už chcete nakupovať, nakúpite u nás. Dosahuje vynikajúce PNO v jednotkách percent.
  • Opustený košík – Intelimail ako emailová automatizácia v spolupráci s webovým pripomienkovačom pošle email v pravý čas a zákazník s radosťou objednáva
  • Heureka – len ako kanál „ubezpečenia“, že eshop je overený zákazníkmi a spoľahlivý

Výsledky

Z tisíc-eurových mesačných obratov sme eshop Žltá Hala dostali až k miliónu eur ročne. Rastieme priemerne o 50% medziročne a to dlhodobo aj v týchto pre nábytok komplikovaných rokoch.

Za posledné 2 roky je rast v celkovej hodnote oveľa výraznejší, nakoľko pri takto vysokých obrtoch už 50% rast robí takmer pol milióna eur.

 

Aj AI nám pomáha

Pomocou AI modelov vytvárame propagačné videá a posty na sociálne siete a Pinterest. Verili by ste, že toto video je zložené z 2 fotiek a troch riadkov textu?

 

Splnili sme teda PNO?

PNO máme dlhodobo na úrovni 12%. Napriek použitiu kanálov s veľmi dynamicky sa meniacimi parametrami a výsledkami pri predaji produktov od 300€ do 4500€ sme dokázali vytvoriť, škálovať a ďalej optimalizovať marketingový omni-channel mix s kontrolovaným mierou nákladov na úrovni pod 15% mesačne.

 

Vo výnimočných mesiacoch dosiahneme dokonca 8% PNO.

 

Vďaka tomu, že poznáme skutočné prínosy kanálov v nákupnej ceste vieme pracovať so škálovaním (upscale) obratu tak, aby eshop naďalej rástol. Tešíme sa na výsledky ďalšieho úspešného roku so spokojným klientom.

Kontaktujte nás

Chcete aj vy takéto výsledky? Kontaktujte nás

Mám záujem