Prejsť na obsah
14. mája 2020 2 min čitanie

Korona: Google dáva kredit na reklamu 💰

340 miliónov dolárov (z celkovej výšky 800 miliónov určených na rôzne formy pomoci) pôjde priamo ako kredit do reklamných účtov Google Ads malých a stredných biznisov postihnutých korona krízou (Covid-19). A tu sú aktuálne pravidlá.

Ste malý alebo stredný biznis

Google má tím, ktorý bude určovať, kto je malý a stredný biznis. Z našej skúsenosti je to okrem korporácii a veľkých firiem so stovkami zamestnancov prakticky každá slovenská firma. Takže 95% našich klientov. 😊

Každopádne, ak máte do +/- 50 zamestnancov a obrat maximálne pár miliónov €, mali by ste tam patriť.

Inzerovali ste minulý rok

Váš Google Ads účet musel byť aktívny minimálne v desiatich mesiacoch roka 2019. Neznamená to, že počas celých mesiacov, ale váš účet musel aspoň niečo minúť v 10 mesiacoch z 12.

Okrem toho ste museli inzerovať aj v januári alebo februári 2020.

Ak máte viac účtov, každý sa posudzuje zvlášť

Takže máte nárok na kredit od Google pre každý účet, ktorý túto podmienku splní.

Ak ste pod agentúrou, kredit dostanete tiež

Aj agentúrni klienti dostanú do svojich účtov kredit za úplne rovnakých podmienok.

Kredit dostanete len raz

Ak máte na jednom účte viacero firiem (čo by ste nemali mať, je to veľmi nepraktické), tak kredit dostanete za účet, nie za každú firmu zvlášť.

Koľko?

Diplomatická odpoveď: Podľa toho koľko ste míňali, podľa krajiny v ktorej inzerujete a dokonca podľa meny v ktorej platíte. Takže nevieme… No Google sa bude snažiť vytvoriť férový rozdeľovací kľúč. Zrejme to bude známe až po tom, čo určia presný počet účtov medzi ktoré budú kredit deliť. Ak by sme si povedali, že tých účtov bude celosvetovo tak 1 milión, tak to vychádza v priemere 340 $ na účet. No tých účtov bude možno viac…

Kedy?

Koncom mája sa to začne. Bude to proces, ktorý bude trvať mesiace. Určite sa o tom dozviete a dozvieme sa to aj my.

Kredit musíte minúť do konca roka 2020.

Zdroj: Google

Vyhľadávanie


Najlepšie články


Socializujeme sa

Ďalšie články

4. júna 2024 7 min čitanie
Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?
Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme s...
Čítať článok
22. septembra 2020 10 min čitanie
Prečo je dôvera kľúčovým prvkom vášho marketingu?
Keď sa snažíte nadviazať kontakt s novým potenciálnym zákazníkom, iba málo prvkov je skutočne hodnotnejších ako dostatočná dôvera. Práve vzájomná dôvera je toti...
Čítať článok
4. júna 2020 4 min čitanie
Networking ako dlhodobá stratégia rozvoja biznisu
My sme čistý online. Ale na vlastnú propagáciu sme už skúsili aj rádio. A stále rozmýšľame, či by sme niekam nedali 1 billboard. Ale my radi meriame. A výkon ne...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more