--> Viete prečo váš online podnik nezarába? Aj tieto dôvody môžu byť príčinou • GoUP

Viete prečo váš online podnik nezarába? Aj tieto dôvody môžu byť príčinou

Redakcia 16.04.2018 4 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online
Viete prečo váš online podnik nezarába? Aj tieto dôvody môžu byť príčinou

Doba, v ktorej žijeme je nesmierne zaujímavá. Na internet sa prihlásia v priemere 3 miliardy ľudí deň, čo deň. Tento počet sa každým rokom ešte zvyšuje o 8%. Na internete máte možnosť naučiť sa takmer čokoľvek. Pomôžu vám v tom najrôznejšie blogy, webstránky, podcasty a videá. Internet vám zároveň poskytuje úžasnú možnosť predstaviť svetu vašu spoločnosť a produkty a služby, ktoré ponúkate.

Napriek obrovským príležitostiam a možnostiam, ktoré nám internet ponúka sa nedarí všetkým online podnikom rovnako. Veľa z nich, aj napriek veľkej snahe musí čeliť krutej realite – nulovým ziskom. Neexistujú o tom síce konkrétne údaje, ale skúste sa porozprávať s človekom, o ktorom viete, že podniká v online prostredí. Spýtajte sa ho, či zarába peniaze. Veľmi pravdepodobne vám odpovie negatívne.

Dôvod tohto fenoménu je vo svojej podstate veľmi jednoduchý a pochádza ešte z čias dávno pred internetom.

To, čo ponúkate, musí byť praktické a ľudia musia pochopiť, akým spôsobom to zlepší ich život.

Praktické a hmatateľné

Nie je ničím výnimočným, ak niekde čítate či počujete slogany ako „Udržujte si pozitívny stav mysle“, „Objavte svoje poslanie“, „Odpovedajte na volanie vašej budúcnosti“ či „Žite život, po ktorom túžite“. Tieto frázy síce znejú jasne a motivujúco, ale vôbec takými nie sú. Práve naopak. Keď sa nad nimi zamyslíte, zistíte, že sú pomerne mätúce.

Podobné výrazy a frázy zamerané na osobný rozvoj sú často veľmi všeobecné a neurčité. Takýmto spôsobom nikoho nenaučíte, ako má pracovať na dosahovaní svojich cieľov. Spomenuté výroky majú totiž rozdielny význam pre každého človeka, ktorý sa s nimi stretne.

Spotrebitelia nie sú ochotní obetovať svoje peniaze na produkty a služby, ktorým nerozumejú.

Ak navštívia vašu webovú stránku či profil na sociálnej sieti a nepochopia, aké praktické využitie má váš výrobok, neminú naňho peniaze. Ak neporozumejú hmatateľnej výhode, ktorú získajú nákupom vašej služby, nekúpia si ju.

Praktický príklad

Pred nejakým časom sme sa stretli s človekom, ktorý mal v mysli jasný podnikateľský plán. Chcel vytvoriť webstránku a platformu pre podnikateľov, ktorí síce na prvý pokus zlyhali, ale majú ambíciu odraziť sa od dna a pokračovať v podnikaní. Keď ste sa však dostali na jeho internetovú stránku, bolo náročné porozumieť jeho vízií a nikde neposkytol žiadne konkrétne vysvetlenie služieb, ktoré vlastne ponúka. Priemerného upožívateľa internetu by nebavilo zotrvávať na tejto stránke a prácne hľadať vysvetlenie jej podstaty. A už vôbec by ho dotyčný podnikateľ neprinútil k tomu, aby si kúpil ponúkané služby.

Spomenutý podnikateľ nakoniec prehodnotil svoje stanovisko a po konzultácii s odborníkom sa zameral na oblasť, ktorú dôverne poznal a miloval: nehnuteľnosti. Následne sa odhodlal na obrovskú zmenu. V súčasnosti vlastní online podnik, pomocou ktorého každý mesiac zarába päťcifernú sumu. Prečo? Návštevníci jeho webstránky okamžite rozumejú jeho službám. Vidia jasné výhody, ktoré získajú, keď mu poskytnú svoje peniaze.

Nedokážeme posúdiť, čomu sa venujete v rámci vášho online podnikania. Ale ak navštívite vašu stránku a nezistíme aké praktické a hmatateľné výhody nám poskytnú vaše produkty či služby, garantujeme vám, že nebudeme mať záujem zapísať sa do vášho mailing listu. Ak máte pochybnosti o tom, či je vaša ponuka skutočne praktická, otestujte ju. Požiadajte niekoľko svojich známych (alebo aj cudzincov), aby navštívili váš web. Potom sa ich spýtajte, či rozumejú praktickému významu toho, čomu sa venujete. Ak je vaša webstránka posiata frázami, ktoré povzbudzujú návštevníkov k osobnému rozvoju, je načase odhodlať sa na zmenu.

Kto patrí do vášho cieľového publika?

Položte si otázku, komu a pri akej príležitosti sa vlastne snažíte pomôcť?

Netvrdíme, aby ste si vyhliadli určitú špecifickú oblasť trhu a riadili sa podľa jej požiadaviek. To môže nasledovať až po dosiahnutí vyššie uvedených kritérií. Mali by ste si však uvedomiť, kto patrí do vášho cieľového publika. Zistite, s akými problémami sa stretávajú jeho členovia a čo môžete spraviť preto, aby ste im pomohli.

Keď sa vám podarí získať odpovede na tieto otázky, váš podnik bude schopný ponúkať praktické riešenia svojim zákazníkom. Budete mať jasno v tom, akým spôsobom by ste mali propagovať vaše praktické služby a to povedie k okamžitému zvyšovaniu vašich ziskov. Časom si uvedomíte, aké praktické produkty môžete ponúkať rôznym skupinám vašich zákazníkov a tí nebudú váhať s nákupom. Konečne totiž budú vidieť, aké hmatateľné zlepšenie vaše výrobky prinesú do ich životov. Takýmto spôsobom budete môcť pracovať na budovaní online podnikania, ktoré má potenciál ďalej sa rozvíjať a zarábať vám vytúžené peniaze.

V prvom rade vám teda odporúčame, aby ste si určili jasný podnikateľský plán.

Nestačí, aby ste mu rozumeli vy sami, ale

musia ho pochopiť predovšetkým vaši zákazníci.

Nesnažte sa zlákať ich na nič nehovoriace motivačné frázy. Využite niektoré z odskúšaných marketingových postupov aj vo vašom online podnikaní a vaše šance na úspech porastú závratným tempom.

Zdroj: Smallbiztrends, Huffingtonpost


Stay connected
Aktuálne najčítanejšie
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Ako udeliť prístupy do Google Ads a Google Analytics?


2 minútové čítanie

Ešte predtým, ako začneme spoluprácu, potrebujeme vidieť stav vašich reklamných účtov a výsledkov webu, aby sme zanalyzovali problémy a nedostatky, a navrhli efektívne riešenie. Prístupy potrebujeme zvyčajne do účtov Google Ads a Google Analytics. Neviete, ako nám tieto prístupy udeliť? Je veľa spôsobov, ale my vám ukážeme tie najjednoduchšie: Udelenie prístupov do reklamného účtu Google […]

Čo sú to Rich Snippety a štrukturované dáta? Prečo ich používať?


8 minútové čítanie

Najprv si povieme, čo sú to Rich Snippety a potom si vysvetlíme, ako je ich možné na webovej stránke implementovať. Čo sú to Rich Snippety? Rich Snippety (tiež známe ako „Rich results“) sú bežné výsledky vyhľadávania Google so zobrazenými doplňujúcimi údajmi. Tieto doplňujúce údaje sa zvyčajne získavajú zo štruktúrovaných údajov, ktoré sú zapísané v HTML kóde webovej stránky. Medzi bežné […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.