Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





How to: úspešný provízny „affiliate“ marketing

Redakcia 19.04.2018    Kategórie: Ako predávať online
How to: úspešný provízny „affiliate“ marketing

Existuje podnikateľský model, v rámci ktorého môžete preskočiť vývoj produktu a zamerať sa priamo na marketing a predaje? Odpoveď znie áno. Jedná sa o takzvaný provízny („affiliate“) marketing. Ako affiliate marketér získavate provízie z každého predaja, ku ktorému sa dopracujete. Výhodou tohto prístupu je skutočnosť, že sa dokonca vôbec nemusíte snažiť predávať nové a neoverené produkty. Keď si dáte záležať na vhodnom prieskume trhu, môžete vybudovať svoju affiliate webstránku okolo produktov tretích strán, ktoré sa už osvedčili v minulosti a vytvorili si na trhu pozitívnu reputáciu.

To však v žiadnom prípade neznamená, že s budovaním vášho podnikania v oblasti provízneho marketingu nie sú spojené isté riziká. Predstavujeme vám niekoľko faktorov, ktoré by ste mali brať do úvahy pri rozhodovaní v tejto oblasti:

  • Samotný affiliate program. Spolupracujete so serióznou spoločnosťou? Ako rýchlo rastie akú má šancu udržať sa na trhu? Pozrite sa napríklad na spoločnosť Amazon. S veľkou pravdepodobnosťou sa len tak nevytratí z trhu a v rámci dlhodobého časového horizontu by bolo s ňou výhodné spolupracovať, pričom by sa ukázala byť spoľahlivým partnerom. Keď plánujete spolupracovať s vybranou spoločnosťou, mali by ste si detailne overiť jej zámery a vyhliadky a posúdiť, akú životnosť dosahuje.
  • Stratégia. Máte stanovené plány a očakávania týkajúce sa toho, aký zisk chcete dosiahnuť pomocou svojej affiliate webstránky? Budovanie affiliate marketingu od základov si vyžaduje dôsledné plánovanie. V niektorých prípadoch budete možno potrebovať asistenciu externého konzultanta.
  • Propagovaný produkt. Aký dopyt existuje po produkte, ktorý sa chystáte propagovať? Ako bude vyzerať tento dopyt v budúcnosti? Niektoré produkty sú iba prechodnými trendmi a na trhu sa príliš dlho neudržia. Keď si nájdete „vždyzelený“ produkt, efektívne znížite riziko spojené so stratou vašich počiatočných investícií.
  • Podmienky zmluvy. Affiliate webstránka je hodnotným majetkom, ktorý je možné kupovať či predávať. Keď raz predáte svoje podnikanie, budete si musieť určiť, či sa budú podmienky vašej zmluvy automaticky týkať aj nového majiteľa. V opačnom prípade môže výrazne utrpieť ohodnotenie vášho podniku. Isabel Isidrová, ktorá je spoluzakladateľkou spoločnosti PowerHomeBiz tiež poznamenala, že marketéri majú moc zmeniť štruktúru províznych poplatkov. V niektorých prípadoch dokonca bez ohlásenia. Výber spoľahlivého programu by preto mal byť vašou prioritou.

SEO a budovanie odkazov

Podobne ako pri ostatných druhoch online podnikania, aj pri budovaní úspešnej affiliate webstránky má významnú úlohu SEO a sieť spätných odkazov. Mnohí majitelia stránok v rámci affiliate marketingu sa sústredia na kľúčové slová spojené s nákupným zámerom zákazníkov. Netvrdíme, že sa jedná o zlú stratégiu, no môže predstavovať isté riziká. Po prvé, rozmanitosť kľúčových slov je dôležitým faktorom. Keď sa budete vo veľkej miere spoliehať na jedno či dve kľúčové slová, internetové vyhľadávače vás nepochybne potrestajú. Keď budujete sieť spätných odkazov, dajte si záležať na variabilite samotného textu odkazu („anchor text“). Po druhé, pamätajte na to, že platené odkazy a odkazy zo súkromných blogových sietí majú nižšiu hodnotu a z dlhodobého hľadiska môžu negatívne vplývať na vašu stránku. Mali by ste tiež analyzovať, koľko námahy si vyžaduje dlhodobé udržiavanie vašej SEO kampane a budovanie siete spätných odkazov. Keď sa raz rozhodnete predať svoje podnikanie, tento faktor výrazne ovplyvní ohodnotenie vášho affiliate programu. Jedná sa však iba o jednu stránku vášho podnikania, ktorej budeme musieť pravidelne venovať zvýšenú pozornosť. Dôležitým krokom je tiež zvyšovanie rýchlosti vašej stránky, čo povedie k zvýšenej návštevnosti. Zrýchlenie načítavania môžete dosiahnuť niekoľkými spôsobmi. Patrí medzi napríklad využitie vyrovnávacej pamäte prehliadača alebo vhodná kompresia obrázkov na vašej stránke. Ak využívate publikačný systém WordPress, máte prostredníctvom neho prístup k niekoľkým pluginom, ktoré vám pomôžu dosiahnuť požadovaný cieľ. V konečnom dôsledku by ste sa mali zamerať na budovanie výlučne organickej siete spätných odkazov a prevádzkovanie kvalitnej SEO kampane. Nesnažte sa rôznymi spôsobmi oklamať Google. Vaša stránka takto dosiahne skutočne vysokú životnosť. Ak budete musieť čeliť penalizácii zo strany vyhľadávača, možno sa vám už nepodarí vrátiť sa naspäť do hry. Práve preto by ste mali budovať vašu stratégiu v súlade s dlhodobými plánmi.

Obsah

Mnohé affiliate podniky sa vo veľkej miere spoliehajú na obsah.
Obsahový marketing je dokonalým nástrojom na zvyšovanie návštevnosti, ale aj predajov.
Mal by sa preto stať jedným zo základných zložiek vašej stránky.

Mali by ste pamätať na nasledujúce faktory:

  • Vytváranie obsahu môže byť náročné na čas a finančné prostriedky. Ako budete pristupovať k vytváraniu obsahu z dlhodobého hľadiska? Najmete si človeka na voľnej nohe, externú agentúru alebo sa zmocníte tejto úlohy vlastnými silami? Mali by ste si uvedomiť, že každý z týchto prístup zahŕňa výhody aj nevýhody.
  • Váš obsah musí mať vysokú kvalitu. Keď sa obsah stane kľúčovou zložkou vašej marketingovej a predajnej stratégie, mali by ste sa uistiť, že dosahuje najvyššiu možnú kvalitu. Ak máte v pláne prirodzene prilákať nových návštevníkov na svoju stránku, váš obsah by mal byť relevantný a informatívny pre rôzne skupiny z radov vašich zákazníkov.
  • Spoliehanie sa na obsah je spojené s určitým rizikom. Internetové vyhľadávače neustále menia svoje algoritmy. Spoliehanie sa na obsah môže byť z tohto dôvodu relatívne riskantné. Na druhej strane je to zároveň podnet, ktorý by vás mal prinútiť k vytváraniu skutočne kvalitného obsahu.
  • Vaše kľúčové slová a zdroje návštevnosti by mali byť dostatočne rozmanité. Toto odporúčanie je v súlade s vyššie uvedenými faktormi v rámci vašej SEO kampane.
A aký typ obsahu by ste mali produkovať? Väčšina affiliate marketérov sa vo veľkej miere spolieha na recenzie produktov. Ak chcete napísať kvalitnú, úprimnú a transparentnú recenziu, ktorou zabezpečíte zvýšenie konverzie návštevníkov vašej stránky, mali by ste sa držať niekoľkých kľúčových stratégií. Poskytnite vyvážený pohľad na hodnotený produkt, poukážte na jeho výhody ale aj nevýhody a nesnažte sa ho umelo vychvaľovať.

Neil Patel, ktorý je odborníkom v tejto oblasti, odporúča:

  • Vybudujte si mailing list, aby ste mohli osloviť priamo potenciálnych zákazníkov
  • Organizujte webové semináre, aby ste mohli vzdelávať svoje publikum a predstavovať im obchodné ponuky
  • Využite platenú PPC reklamu

Výber správneho produktu

Ak túžite po skutočnom úspechu v oblasti provízneho marketingu, musíte dobre zvážiť produkt, ktorý sa rozhodnete propagovať. Postupujte na základe nasledujúcich krokov:
  • Analyzujte trh. O ideálnych produktoch pre vaše podnikanie sa často dozviete na stránkach ako ClickBank či ShareASale.
  • Overte popularitu zvoleného produktu. Vhodným spôsobom je pozrieť sa na obľúbenosť produktu na portáli BuzzSumo.
  • Vyhľadajte vaše kľúčové slová cez YouTube. Okamžite tak zistíte, koľko videí sa zaoberá oblasťou trhu, v rámci ktorej budete svoj produkt propagovať. Takto môžete potvrdiť alebo zavrhnúť svoj výber.

Keď sa budete riadiť vyššie uvedenými krokmi, podarí sa vám vybudovať úspešné podnikanie, ktoré sa bude neústavne rozvíjať. Keď sa ho nakoniec rozhodnete predať, obdržíte slušný zisk. Predstavili sme vám niekoľko efektívnych stratégií. Napriek tomu si však budú vyžadovať vašu dlhodobú pozornosť. V tomto smere neexistujú žiadne skratky.

Zdroj: CloudLiving, AffiliateMarketerTraining

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najnovšie články
How to: úspešný provízny „affiliate“ marketing
3 tipy pre optimalizáciu vašej domovskej stránky
Existuje dobrý dôvod, prečo je v slove „domovská stránka“ použité slovo „domov“. Domov je miesto, kde nemusíte priveľa rozmýšľať - iba vojdete dovnútra a všetko, čo potrebujete, ta [...]
How to: úspešný provízny „affiliate“ marketing
4 stratégie, pomocou ktorých kamenné obchody môžu nonšalantne predbehnúť online predajcov
Kamenné obchody v posledných rokoch opakovane čelia  názorom spotrebiteľskej verejnosti, ktorá sa domnieva, že nakupovanie vo fyzických predajniach neodvratne vychádza z módy. Nie [...]
How to: úspešný provízny „affiliate“ marketing
VIDEO MARKETING sa stal kráľom kontentu. How to: dobré video.
Povedzme, že si prezeráte novinky na Facebooku a zastavíte sa pohľadom na videu (alebo na ilustračnom obrázku nášho článku 😊), ktoré popisuje jednotlivé kroky pútavého a ch [...]
How to: úspešný provízny „affiliate“ marketing
Pomôžte Vášmu podnikaniu! Bezplatnou analýzou sociálnych médií.
Sociálne médiá si vyžadujú odhodlanie a starostlivé plánovanie. Tvorba stratégie či hĺbková analýza je však možná aj bez vybielenia vášho účtu.Viete, že vaše podnikanie sa musí pre [...]
How to: úspešný provízny „affiliate“ marketing
7 spôsobov, ako dosiahnuť, aby návštevníci na vašom blogu trávili viac času
Čas, ktorý strávia používatelia na vašej webstránke je dôležitou metrikou vo svete online marketingu. Spoločnosť Google síce otvorene nepriznala, že zohľadňuje tento činiteľ vo svo [...]
How to: úspešný provízny „affiliate“ marketing
Aký vplyv majú sociálne médiá na návratnosť investícií do marketingu?
Či už sa jedná o reakciu na negatívnu spätnú väzbu zo strany zákazníkov alebo o ohlasovanie nových produktov, spoločnosti využívajú sociálne siete prevažne reaktívnym alebo promočn [...]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.