GoUP - Reklama na Internete

Zaujal vás tento článok?

Takto by mohla vyzerať aj vaša CTA (Call-To-Action). Inšpirujte sa alebo nám napíšte, poradíme vám!





Zaujal vás tento článok?
Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Koľko by ste mi dali za nového zákazníka?

Tomáš Varga 07.08.2017    Kategórie: Ako predávať na Internete
Koľko by ste mi dali za nového zákazníka?

Ak by som vám povedal, že za 26 € vám privediem nového zákazníka z internetu, vyrazíte so mnou dvere alebo mi budete ruky bozkávať?

No dobre, na začiatok by asi bolo najlepšie objasniť si situáciu. Vychádzam z toho, že dodávate produkt alebo službu, na ktorej zarobíte minimálne 200 €. Nehovorím o e-shope s priemernou objednávkou 60 €. A tiež nehovorím o affiliate marketingu (pre problematiky znalých).

Hovorím o tom, že získanie zákazníka vás čosi stojí. A to čosi sa hlavne v prípade služieb veľmi zle meria. Ľudia poskytujúci služby alebo produkty na mieru veľmi často nemajú prehľad o tom, čo ich marketingová snaha vlastne prináša a odkiaľ zákazník prišiel. A to je treba zmeniť.

Merajte váš zisk tak hlboko, ako sa len dá

Pokiaľ sa vaša služba neobjednáva priamo na vašom webe vo vopred stanovenej cene, my, vaši úbohí marketéri, sme voči prinesenému zisku úplne slepí. Je tu ale jedna zásadná vec, čo spolu môžeme urobiť: Merať dopyty a vyhodnocovať ich úspešnosť.
Teda v prvom rade treba pripraviť váš web na to, aby sa zákazníci mohli hlásiť. Weby typu: „toto robíme a hore v rohu je kontakt, vy už viete, čo robiť“, to nefunguje.

Zákazníkom musíte povedať, čo od nich chcete

A to pekne priamo:

Zaujali sme vás? Výborne.
Vypýtajte si bezplatný návrh

Máme konkrétnu potrebu (záujem), jej riešenie (vypýtajte si), výsledok (návrh) a aj cenu (bezplatne). Zákazník vie presne, čo má robiť, ak skutočne zvažuje naše produkty alebo služby. Samozrejme, formulácia závisí od toho, s čím robíte, s kým robíte a A/B testovania.

Po kliknutí sa otvorí formulár, ktorý je zasa čo najstručnejší. Nepýtate sa na mesto, názov firmy, ani na číslo topánok. Jediné čo vás zaujíma je, ako váš nový „lead“ (dopyt) kontaktovať. Preto sa spýtate na meno, e-mail a tel. číslo. Teoreticky nepotrebujete aj e-mail aj telefónne číslo, ale:

  • telefónne číslo: kto vám ho nie je ochotný dať, nie je ochotný sa s vami rozprávať – nie je váš zákazník.
  • e-mail: jednak máte kam poslať ponuku, ale hlavne v prípade firemných klientov viete z e-mailu zistiť, s kým vlastne máte tú česť – a to môže určiť napríklad koľko snahy do tvorby návrhu vložíte.
  • Je fajn, keď môžete svojho budúceho zákazníka osloviť.

A takto by to malo vyzerať:

Takto by mala vyzerať aj vaša CTA

CTA – Click To Action Form

Poďme merať

No a keď už máme takúto výbornú CTA (Call-To-Action), tak ju ihneď meriame. Nastavíme si v Adwords aj v Analytics konverzný cieľ na odoslanie formulára. Vďaka tomu presne vieme, odkiaľ potenciálny zákazník prišiel.

A za jeden kvartál (3 mesiace) to môže vyzerať napríklad takto:

Zdroje Dokončených Cieľov

Zdroje Dokončených Cieľov za 1 kvartál

A teraz počítať

No a tiež vieme úplne presne, že tých 192 odoslaných dopytov z reklamy (CPC – Cost Per Click) vás stálo 2500 € (kredit kampane + správa). A teda vieme, že sme vám priviedli jeden dopyt za 13 €. Prirodzene, nie každý dopyt sa stane zákazníkom. Vy ste svedomitý obchodník a viete nám povedať, že 50 % všetkých dopytov premeníte na zákazníkov. Teda jeden zákazník vás stojí 2 dopyty = 26 €.  A v priemere vám každý zo zákazníkov zarobí 200 €.

Takže reklama vám po odrátaní nákladov zarába 16 700 € kvartálne.

Samozrejme, tieto výsledky závisia od typu vášho biznisu. Preto musíme uvažovať s tým, že váš dopyt bude 3 x drahší, ale pokiaľ vám zarobí 3 x viac, nie je to problém. Na to, aby sa výkon kampane vyladil do takýchto čísel, potrebujeme minimálne 3 mesiace. Dlhodobé kampane dosahujú stále lepšie výsledky, no počas tohto úvodného obdobia je skok vo výsledkoch najväčší.

Ak teda chcete vedieť, kam by sme mohli dostať vašu kampaň, neváhajte nás kontaktovať.


Najnovšie články
Koľko by ste mi dali za nového zákazníka?
Prečo je dobré mať pravidlá správania sa na sociálnych sieťach?
Pred pár rokmi si jedna spoločnosť najala nový tím predajcov. Noví zamestnanci boli mladí ľudia plní entuziazmu a s pozitívnym vzťahom k sociálnym sieťam. Prirodzene, okamžite zača [...]
Koľko by ste mi dali za nového zákazníka?
Ako blogeri zvyšujú návštevnosť svojich stránok?
Vyriešte svoj SEO plán a následne uverejňujte prvotriedny obsah.  V snahe o zvyšovanie návštevnosti svojej stránky mnoho ľudí obetuje energiu na veci, ktoré majú na výsledok takme [...]
Koľko by ste mi dali za nového zákazníka?
Marketing pre vyhľadávače: alchýmia súčasnosti 2/2
Aby vaša internetová stránka, alebo portál dosiahli lepšie umiestnenie medzi výsledkami vyhľadávania, mali by ste ho čo najlepšie prispôsobiť populárnym a relevantným kľúčovým slov [...]
Koľko by ste mi dali za nového zákazníka?
Marketing pre vyhľadávače: alchýmia súčasnosti 1/2
Alchymisti sa kedysi snažili z bežných kovov vyrobiť zlato. Alchýmia predstavovala druh mágie, ktorá mala byť spôsobom na získanie nepredstaviteľného majetku. Nanešťastie pre jej z [...]
Koľko by ste mi dali za nového zákazníka?
5 vecí ktoré ovplyvňujú dosah vašich príspevkov na Facebooku
Nadviazať kontakt s vašou cieľovou skupinou na Facebooku je každým dňom zložitejšie. Algoritmy na stránke spôsobujú, že vaše príspevky sa užívateľom nezobrazia pri každej aktualizá [...]
Koľko by ste mi dali za nového zákazníka?
5 mýtov o digitálnom marketingu
Digitálny marketing je relatívne novým spôsobom propagovania podnikateľskej činnosti. V súčasnosti sa na tento druh marketingu viaže niekoľko zavádzajúcich mýtov. Mnohí majitelia [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP