Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný - GoUP
GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.






Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný

06.04.2017    Kategórie: Grafika a dizajn
Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný

Nie každý má prehľad čo guerilla marketing predstavuje. Ide o výraznú formu reklamy za minimálne náklady. Je to akoby posolstvo rozširujúce sa medzi ľuďmi.

Nás zaujíma najviac jeho vtipná a nápaditá odnož, tzv. Ambient Marketing. Je to pokroková a moderná forma reklamy. Je ťažké uspieť s kvantom nápadov, ktoré sa šíria okolo nás a treba byť stále o krok vpred, byť pohotový nápaditý.

Nie je ešte u nás natoľko známa, môže pôsobiť extravagantne a výstredne. Pôsobí agresívne a drzo. Vo vás však zostane.

 

Počiatok takéhoto marketingu má dávne korene. Názov guerilla pochádza z vojenského prostredia. Guerilly boli partizánske jednotky, kde v boji bolo hlavnou úlohou prekvapiť nepriateľa. Išlo o taktiku, premyslený plán ako zaútočiť a hneď sa stiahnuť. Ten istý princíp platí pre takúto formu reklamy.

Nejde o množstvo peňazí ale o množstvo nápadov, času, energie a hlavne kreativity. Cieľom je priniesť niečo ako prvý a opakovať to by už nebolo také účinné. Niekedy môže pôsobiť skryto, kedy si zákazník ani neuvedomuje, že sa pozerá na reklamný obsah. Dôležité je udrieť na nečakanom mieste a vytipovať si cieľ. Jeho úlohou je pútať  záujem verejnosti ale i médií, aby sa o nej hovorilo i v hlavnom spravodajskom programe. Využíva originálne prvky.

Nie je jednoznačne definovaný. Prioritou je aby sa zákazník pozeral na produkt inak. Zlomiť tradičné očakávanie. Vytvoriť priam intímny vzťah, poskytnúť zážitok.

Hlavné princípy sú originalita. Zákazník si vždy všíma odlišnosť. Ďalším je prekvapivosť. Predpokladom úspechu guerilla marketingu je dokonale poznať cieľovú skupinu.  Firma zapája klienta do komunikácie a zmenšuje vzdialenosť medzi nimi.  Je finančne výhodný pričom využíva neobvyklé nástroje.  Takisto flexibilita je dôležitá. Byť vždy o krok vpred pred konkurenciou a prispôsobiť sa okolnostiam. Vychytávať momentálne kauzy, aktuálne témy.

Ambient marketing

Táto marketingová metóda je formou guerilla marketingu a využíva sa na verejných priestranstvách, kde sa vyskytuje veľa ľudí, aby sa šírila ďalej. Základným princípom je humor a zábava.

U konzervatívnejších typoch ľudí môže tento spôsob reklamy pôsobiť až drzo a nevhodne, ale zaručene si ju každý zapamätá a v dnešnej dobe byť originálnym je základom úspechu.

 


Najnovšie články
Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný
Oslava, 30 rokov formátu GIF!
15. jún 2017 bol dňom, kedy sa hrdo oslavovalo už 30. výročie dodnes stále populárneho a  legendárneho formátu GIF. Tento formát priniesol do internetovej komunikácie kopec zábavy [...]
Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný
Mala by sa vaša spoločnosť sústrediť na SEO?
Je optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) v rámci vašej marketingovej stratégie naozaj dôležitá? Áno aj nie. Podnikatelia a obchodníci majú tendenciu SEO príliš komplikovať. Kvôli to [...]
Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný
Ako začať s kanálom na YouTube?
Založenie vlastného kanálu na sociálnej sieti YouTube vám zaberie iba niekoľko minút. Kanál si nasledovne prispôsobíte zmenou niekoľkých nastavení a nahráte svoju fotografiu alebo [...]
Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný
GoUP dovolenkári ⛱
Tak a je tu opäť čas last minute dovoleniek, newsfeedov preplnených párkov na pláži (rozumej fotky ženských stehien) a tak vám trošku priblížime cestovanie nášho tímu. Chcela som v [...]
Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný
Google Performance & Branding Summit 2017
29. mája 2017 sa v kine Dlabačov (ČR) uskutočnil v poradí už 7. ročník Performance & Branding Summit-u, kde zazneli tipy a triky nie len pre AdWords, rôzne prípadové štúdie a t [...]
Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný
4 zmeny, ktoré zvýšia mieru konverzie vašej stránky
Vaša stránka je základom celej vašej marketingovej činnosti. Vedeli ste však, že sa môže stať aj vašim najsilnejším nástrojom pri získavaní nových zákazníkov?   Predstavte [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP