--> Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný • GoUP

Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný

06.04.2017 2 minútové čítanie    Kategórie: Web a analytika
Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný

Nie každý má prehľad čo guerilla marketing predstavuje. Ide o výraznú formu reklamy za minimálne náklady. Je to akoby posolstvo rozširujúce sa medzi ľuďmi.

Nás zaujíma najviac jeho vtipná a nápaditá odnož, tzv. Ambient Marketing. Je to pokroková a moderná forma reklamy. Je ťažké uspieť s kvantom nápadov, ktoré sa šíria okolo nás a treba byť stále o krok vpred, byť pohotový nápaditý.

Nie je ešte u nás natoľko známa, môže pôsobiť extravagantne a výstredne. Pôsobí agresívne a drzo. Vo vás však zostane.

 

Počiatok takéhoto marketingu má dávne korene. Názov guerilla pochádza z vojenského prostredia. Guerilly boli partizánske jednotky, kde v boji bolo hlavnou úlohou prekvapiť nepriateľa. Išlo o taktiku, premyslený plán ako zaútočiť a hneď sa stiahnuť. Ten istý princíp platí pre takúto formu reklamy.

Nejde o množstvo peňazí ale o množstvo nápadov, času, energie a hlavne kreativity. Cieľom je priniesť niečo ako prvý a opakovať to by už nebolo také účinné. Niekedy môže pôsobiť skryto, kedy si zákazník ani neuvedomuje, že sa pozerá na reklamný obsah. Dôležité je udrieť na nečakanom mieste a vytipovať si cieľ. Jeho úlohou je pútať  záujem verejnosti ale i médií, aby sa o nej hovorilo i v hlavnom spravodajskom programe. Využíva originálne prvky.

Nie je jednoznačne definovaný. Prioritou je aby sa zákazník pozeral na produkt inak. Zlomiť tradičné očakávanie. Vytvoriť priam intímny vzťah, poskytnúť zážitok.

Hlavné princípy sú originalita. Zákazník si vždy všíma odlišnosť. Ďalším je prekvapivosť. Predpokladom úspechu guerilla marketingu je dokonale poznať cieľovú skupinu.  Firma zapája klienta do komunikácie a zmenšuje vzdialenosť medzi nimi.  Je finančne výhodný pričom využíva neobvyklé nástroje.  Takisto flexibilita je dôležitá. Byť vždy o krok vpred pred konkurenciou a prispôsobiť sa okolnostiam. Vychytávať momentálne kauzy, aktuálne témy.

Ambient marketing

Táto marketingová metóda je formou guerilla marketingu a využíva sa na verejných priestranstvách, kde sa vyskytuje veľa ľudí, aby sa šírila ďalej. Základným princípom je humor a zábava.

U konzervatívnejších typoch ľudí môže tento spôsob reklamy pôsobiť až drzo a nevhodne, ale zaručene si ju každý zapamätá a v dnešnej dobe byť originálnym je základom úspechu.

 


Stay22 connected
Reklama
Najnovšie články

8 modulov, ktoré nesmú chýbať na žiadnej WordPress stránke


4 minútové čítanie

Každý užívateľ WordPressu vie, že webstránka potrebuje mať určité druhy modulov, teda isté základné funkcie. Výber správnych modulov je veľmi dôležitou, ale aj náročnou úlohou. Pre tých, ktorí túto službu nepoznajú, WordPress je najvyhľadávanejším systémom na spravovanie obsahu webových stránok na trhu a takmer 27% všetkých stránok funguje práve na tejto platforme. Moduly v podstate […]

Ako osloviť cieľové publikum pomocou YouTube


4 minútové čítanie

Portál YouTube je nástrojom s mimoriadne veľkým potenciálom. Zoznámte sa so šiestimi spôsobmi, ako z neho môžete spraviť súčasť vašej celkovej online podnikateľskej a marketingovej stratégie. 1. Prezentujte výpovede zákazníkov Ak podnikáte už dlhšiu dobu a získali ste si rešpekt mnohých verných zákazníkov či klientov, pomocou videa na YouTube môžete prezentovať vyjadrenia niektorých z týchto […]

Prečo sa vám nedarí dosiahnuť explozívny rast v online podnikaní


5 minútové čítanie

Ak stojíte na čele vlastného podnikania, je veľmi pravdepodobné, že ste svoju spoločnosť začali budovať okolo konkrétnej myšlienky – mala sa stať spôsobom, ktorým by ste dokázali pomôcť vašim cieľovým zákazníkom a zabezpečiť si požadovaný príjem. Môže sa jednať o prevádzku kamenného obchodu alebo ak ste začali podnikať pomerne nedávno, významnú úlohu vo vašom podnikateľskom […]

Potrebuje sa vaša spoločnosť skutočne zamerať na SEO?


7 minútové čítanie

Mnohí ambiciózni podnikatelia si kladú otázku, či optimalizácia pre vyhľadávače („Search Engine Optimization; SEO“) je naozaj nevyhnutnou súčasťou online marketingovej stratégie ich spoločnosti. Odpoveď na túto otázku však nie je úplne jednoznačná. Začnime od začiatku a zopakujme si, čo SEO vlastne predstavuje. Viacerí podnikatelia totiž majú tendenciu príliš komplikovať túto tému. V konečnom dôsledku tak […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.