GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný

06.04.2017    Kategórie: Grafika a dizajn
Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný

Nie každý má prehľad čo guerilla marketing predstavuje. Ide o výraznú formu reklamy za minimálne náklady. Je to akoby posolstvo rozširujúce sa medzi ľuďmi.

Nás zaujíma najviac jeho vtipná a nápaditá odnož, tzv. Ambient Marketing. Je to pokroková a moderná forma reklamy. Je ťažké uspieť s kvantom nápadov, ktoré sa šíria okolo nás a treba byť stále o krok vpred, byť pohotový nápaditý.

Nie je ešte u nás natoľko známa, môže pôsobiť extravagantne a výstredne. Pôsobí agresívne a drzo. Vo vás však zostane.

 

Počiatok takéhoto marketingu má dávne korene. Názov guerilla pochádza z vojenského prostredia. Guerilly boli partizánske jednotky, kde v boji bolo hlavnou úlohou prekvapiť nepriateľa. Išlo o taktiku, premyslený plán ako zaútočiť a hneď sa stiahnuť. Ten istý princíp platí pre takúto formu reklamy.

Nejde o množstvo peňazí ale o množstvo nápadov, času, energie a hlavne kreativity. Cieľom je priniesť niečo ako prvý a opakovať to by už nebolo také účinné. Niekedy môže pôsobiť skryto, kedy si zákazník ani neuvedomuje, že sa pozerá na reklamný obsah. Dôležité je udrieť na nečakanom mieste a vytipovať si cieľ. Jeho úlohou je pútať  záujem verejnosti ale i médií, aby sa o nej hovorilo i v hlavnom spravodajskom programe. Využíva originálne prvky.

Nie je jednoznačne definovaný. Prioritou je aby sa zákazník pozeral na produkt inak. Zlomiť tradičné očakávanie. Vytvoriť priam intímny vzťah, poskytnúť zážitok.

Hlavné princípy sú originalita. Zákazník si vždy všíma odlišnosť. Ďalším je prekvapivosť. Predpokladom úspechu guerilla marketingu je dokonale poznať cieľovú skupinu.  Firma zapája klienta do komunikácie a zmenšuje vzdialenosť medzi nimi.  Je finančne výhodný pričom využíva neobvyklé nástroje.  Takisto flexibilita je dôležitá. Byť vždy o krok vpred pred konkurenciou a prispôsobiť sa okolnostiam. Vychytávať momentálne kauzy, aktuálne témy.

Ambient marketing

Táto marketingová metóda je formou guerilla marketingu a využíva sa na verejných priestranstvách, kde sa vyskytuje veľa ľudí, aby sa šírila ďalej. Základným princípom je humor a zábava.

U konzervatívnejších typoch ľudí môže tento spôsob reklamy pôsobiť až drzo a nevhodne, ale zaručene si ju každý zapamätá a v dnešnej dobe byť originálnym je základom úspechu.

 


Najnovšie články
Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný
Prečo je dobré mať pravidlá správania sa na sociálnych sieťach?
Pred pár rokmi si jedna spoločnosť najala nový tím predajcov. Noví zamestnanci boli mladí ľudia plní entuziazmu a s pozitívnym vzťahom k sociálnym sieťam. Prirodzene, okamžite zača [...]
Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný
Ako blogeri zvyšujú návštevnosť svojich stránok?
Vyriešte svoj SEO plán a následne uverejňujte prvotriedny obsah.  V snahe o zvyšovanie návštevnosti svojej stránky mnoho ľudí obetuje energiu na veci, ktoré majú na výsledok takme [...]
Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný
Marketing pre vyhľadávače: alchýmia súčasnosti 2/2
Aby vaša internetová stránka, alebo portál dosiahli lepšie umiestnenie medzi výsledkami vyhľadávania, mali by ste ho čo najlepšie prispôsobiť populárnym a relevantným kľúčovým slov [...]
Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný
Marketing pre vyhľadávače: alchýmia súčasnosti 1/2
Alchymisti sa kedysi snažili z bežných kovov vyrobiť zlato. Alchýmia predstavovala druh mágie, ktorá mala byť spôsobom na získanie nepredstaviteľného majetku. Nanešťastie pre jej z [...]
Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný
5 vecí ktoré ovplyvňujú dosah vašich príspevkov na Facebooku
Nadviazať kontakt s vašou cieľovou skupinou na Facebooku je každým dňom zložitejšie. Algoritmy na stránke spôsobujú, že vaše príspevky sa užívateľom nezobrazia pri každej aktualizá [...]
Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný
5 mýtov o digitálnom marketingu
Digitálny marketing je relatívne novým spôsobom propagovania podnikateľskej činnosti. V súčasnosti sa na tento druh marketingu viaže niekoľko zavádzajúcich mýtov. Mnohí majitelia [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP