-->

⚡️ Google Shopping (Nákupy Google) už spustené konečne aj na Slovensku!

Tomáš Varga 30.05.2019 4 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online
⚡️ Google Shopping (Nákupy Google) už spustené konečne aj na Slovensku!

Toto je správa desaťročia! Po dlhom, predlhom otáľaní sa Google Shopping konečne spustí aj na Slovensku.

Dnes sme dostali z Google správu, že nie je potrebné prihlasovať sa viac do beta verzie. Už nejakú dobu sme mali pár neurčitých informácií, že už to nebude dlho trvať. A zrazu je to tu. Stále neoficiálny dátum by mohol byť 1.6.2019*, takže pripravte si feedy, ideme na to!

*aktualizácia 3.6.2019: Google Shopping stále nie je plošne spustený, pravdepodobne si ešte pár dní/týždňov počkáme.

*aktualizácia 4.6.2019: V Google Ads už je možné vytvoriť a zapnúť kampane. Kampane prejdú schvaľovacím procesom, no zatiaľ sa nezobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania.

*aktualizácia 5.7.2019: Už je to tu! Zaznamenali sme prvé zobrazenia.

 

Čo je to vlastne Google Merchant Centrum (Nákupy Google)?

V jednoduchosti – Google Vám priamo vo výsledkoch vyhľadávania zobrazí produkty s ich obrázkom, cenou a prípadne hodnotením. Kliknutím sa dostanete rovno do vybraného e-shopu na konkrétny produkt. Čiže Google bude tak trochu porovnávať produkty, samozrejme tie, ktorých inzerent je ochotný za to zaplatiť.

Tieto výsledky budú nad inými prirodzenými aj reklamnými výsledkami. V niektorých prípadoch sa objavia na pravej strane výsledkov – ako bola niekedy v minulosti reklama a dokonca aj v obrázkoch.

Okrem toho pribudne záložka „Nákupy“, ktorú môžete vidieť aj na obrázku nižšie.

Google Shopping (source: neilpatel.com)
Google Shopping (Zdroj: neilpatel.com)

Načo sú Google nákupy dobré pre zákazníka a pre e-shop?

Zákazníkovi ukážu priamo to, čo hľadá – vyhľadávanie sa pokúša identifikovať, že to, čo zákazník hľadá je skutočne produkt a nie napríklad návod a podobne. Proste čo najskôr ukázať to čo hľadáte.

A e-shop získa ďalší a veľmi výrazný priestor ukázať svoje produkty, čo ako vieme zo zahraničných trhov, veľmi dobre funguje. To, že zákazník vidí konkrétny produkt aj bez toho aby musel kliknúť a rovno vidí, či ide o to, čo chce a či to má cenu, ktorá mu vyhovuje, prináša výrazne lepšie konvertujúcich návštevníkov. Vďaka tomu klesajú náklady na získanie objednávky (cena konverzie).

Takže hlavné výhody:

  • Presné vyhľadávanie a cielenie konkrétne na produkt
  • Zákazník okamžite vidí cenu, dostupnosť, poštovné a hodnotenie
  • Klikne len vtedy, keď sa mu ponuka pozdáva
  • A to celé vedie k výrazne nižšej cene konverzie ako je tomu zvykom u akýchkoľvek iných formátov

Jednoducho, ak prevádzkujete e-shop s klasickými produktami, ktoré majú EAN (alebo iný globálny identifikátor), ihneď sa do toho pustite.  Niektoré e-shopy dokážu úspešne fungovať len na Google Shopping-u. Naozaj sa vám to oplatí.

Takže sa zhodneme, že Nákupy Google sú super. Ale má to háčik

Ak sa už veľmi-veľmi tešíte ako sa váš e-shop dostane na nový level výkonu, zamyslite sa nad detailami:

  1. Pokiaľ predávate produkty, ktoré nemajú jednoznačný identifikátor, EAN, SKU, GTIN alebo ISBN, teda napríklad nábytok, ručne vyrábané veci atď, nemusí párovanie produktov fungovať.
  2. Každý trh je jedinečný, tak aj Slováci môžu na Nákupy Google reagovať neočakávane. Hlavne v prvých mesiacoch, keď to bude novinka. Treba na to ísť opatrne.
  3. Zákazníci vidia cenu priamo v porovnaní s vašimi konkurentami, čo môže pre niektoré produkty vytvárať „heuréka efekt“ (boj o minimálne rozdiely v cene).

Konkrétny úspech Nákupov ukáže čas, ale my v agentúre sa tešíme ako deti pred hračkárstvom. Veď na to čakáme roky.

A takto sa Nákupy spúšťajú

Postupne doplníme celý návod, nateraz však máme plné ruky práce s nastavovaním Nákupov pre našich klientov, takže zatiaľ len v skratke:

  • Vytvorte si účet (obchod) v Google Merchant Center (https://www.google.com/retail/solutions/merchant-center/)
  • Vytvorte si XML Feed špeciálne pre Google Merchant (https://support.google.com/merchants/answer/7052112). Ak máte feed napr. pre Heuréku, dokážete ho čiastočne upraviť priamo v Merchant Center alebo v nástroji Mergado
  • Nalinkujte si do Google Merchant Centra svoj Google Ads účet
  • Overte vlastníctvo webu – nárokujte si svoj obchod.

Ak si na to netrúfate, sme tu pre vás. Máme s Google Shopping skúsenosti zo zahraničných projektov našich klientov a ovládame nástroje, pomocou ktorých vieme vytvoriť korektný feed.

Potrebujete pomôcť s nastavením Google Shopping?

Chcem Google Shopping

Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.