-->

Ako vytvoriť vstupnú stránku pre zvyšovanie návštevnosti

Redakcia 02.06.2020 4 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online
Ako vytvoriť vstupnú stránku pre zvyšovanie návštevnosti

Predajné stránky či takzvané vstupné stránky generujúce predaje sú neoddeliteľnou súčasťou digitálneho marketingu. Obvykle ide o jednostránkové webové lokality určené na predaj jedného produktu – zvyčajne výrobku vhodného pre elektronický obchod, čo znamená, že zákazníci si ho môžu objednať priamo zo stránky pomocou svojej platobnej karty alebo služby PayPal.

Predstavme si princíp predajnej stránky na konkrétnom príklade. Istý podnikateľ prevádzkuje predajnú stránku, kde ponúka elektronickú knihu v cene 19 eur. Táto stránka sa mu osvedčila ako mimoriadne efektívna – keď na ňu usmerňuje návštevníkov spomedzi odoberateľov propagačných materiálov jeho spoločnosti, vstupná stránka vykazuje mieru konverzie na úrovni 32%. To znamená, že každý tretí spotrebiteľ, ktorý ju navštívi, si ponúkaný produkt zakúpi.

Jedným z účinných prvkov, ktoré môžete pridať na podobnú stránku aj v rámci vášho podnikania, je video. Vhodnými možnosťami sú krátke inštruktážne videá či vizuálne prezentácie sprevádzané výkladom odborníka. Video umiestnené na webovú stránku má potenciál zvýšiť angažovanosť návštevníkov a podporiť predaje. Keď vyššie uvedený online predajca umiestnil na svoju predajnú stránku videá relevantné pre návštevníkov, veľmi rýchlo si uvedomil, že jeho miera konverzie sa zvýšila o 10 až 15 percent.

Americký autor Mark Ford vysvetlil, že najefektívnejším princípom v rámci budovania predajnej stránky a rozvoja e-mailového marketingu je takzvaná „sila jednej myšlienky“. V podstate sa jedná o stratégiu, v rámci ktorej sa konzistentne snažíte prezentovať jedinú myšlienku, ktorá je jasne vyjadrená a podložená množstvom dôkazov. A to či už na vstupnej stránke alebo v e-mailových správach. V prípade nášho online predajcu je táto myšlienka jednoduchá – elektronickú knihu propaguje ako dokonalý produkt, ktorý je vo všeobecnosti najvýhodnejším tovarom v rámci predaja pre online prostredie. Tieto tvrdenia následne okamžite dokladuje zoznamom bodov, ktoré dokazujú, že elektronické knihy sú skutočne najlepším a najjednoduchším produktom pre internetový predaj.

Keď budujete svoj webový portál, je vhodné prezentovať sa ako dôveryhodný podnik a čo najskôr si získať dôveru návštevníkov – najlepšie hneď na prvej vstupnej stránke, s ktorou sa spotrebitelia stretávajú. Dôvod je jednoduchý. Ľudia sú odjakživa skeptickí voči reklame a keďže na internete sa v súčasnosti šíri zvýšený objem spamu a pochybných účastníkov digitálneho ekosystému, podozrievavosť spotrebiteľov neustále narastá a dávajú si veľký pozor na to, s akým obsahom v online prostredí interagujú. Reklamný text vašej vstupnej stránky preto musí hneď pri prvom kontakte vyvrátiť akékoľvek pochybnosti týkajúce sa vášho elektronického obchodu.

Jedným zo spôsobov, ako to dosiahnuť, je zabezpečiť, aby sa hneď na prvej stránke, ktorá sa návštevníkovi zobrazí, objavilo viacero prvkov podnecujúcich dôveryhodnosť vášho podniku. Ak stojíte na čele známej spoločnosti, v banneri na vstupnej stránke prezentujte logo svojho podniku a jeho názov.

Bezprostredne pod bannerom môžete následne umiestniť výpovede existujúcich zákazníkov, ktorí vo vašom obchode už nakupovali a boli s vašimi službami spokojní. Okrem toho môžete priamo pod názvom spoločnosti uviesť krátky reklamný text, v ktorom jednou vetou alebo stručnou frázou zhrniete dôvody, prečo by vám potenciálni zákazníci mali začať dôverovať.

Výpovede a odporúčania reálnych zákazníkov vašej spoločnosti budujú dôveryhodnosť a prispievajú k prekonávaniu skepticizmu. Rovnaký efekt môžete dosiahnuť aj prípadovými štúdiami a takzvanými bielymi knihami, ktoré na svojej webovej stránke zverejníte. Ak pozvete svojich zákazníkov na reálne podujatie, skúste ich požiadať, či by boli ochotní poskytnúť vám stručné svedectvo o svojej skúsenosti s vaším podnikom, ktoré si nahráte na video. Majte po ruke profesionálneho kameramana, vyžiadajte si od zákazníka písomný súhlas so zverejnením jeho odporúčania a prezentujte ho na svojej stránke vo forme streamovaného videa. Dbajte však na to, aby sa toto video nespustilo automaticky hneď v momente, keď návštevník vstúpi na váš web. Namiesto toho mu dajte možnosť kliknúť na tlačidlo a týmto spôsobom si prehrať video vtedy, keď bude chcieť.

Ak máte v pláne prezentovať sa písomnými výpoveďami zákazníkov, často vám navrhnú, aby ste sami napísali odporúčanie, ktoré chcete mať na stránke, pričom oni ho už iba schvália. V takejto situácii ich však zdvorilo požiadajte o to, aby vám predsa len poskytli svoj názor na váš produkt vlastnými slovami. Pýtate sa prečo? Formulácia ich vlastného vyjadrenia totiž s najväčšou pravdepodobnosťou bude pôsobiť špecifickejšie, dôveryhodnejšie a podrobnejšie ako verzia, ktorú vymyslíte vy sami, ktorá by navyše mohla zaváňať prehnanou chválou a pokusom o účelovú reklamu.

Nakoniec vám odporúčame venovať pozornosť názvu vašej domény. Ten by mal byť relatívne krátky a ľahko zapamätateľný. Každá z vašich predajných stránok by mala mať jedinečný názov domény, čo vám uľahčí propagáciu vašej ponuky v online prostredí, printových médiách či dokonca v rámci webinárov a seminárov, ktoré budete organizovať. Jednoduchý a pútavý názov stránky vzbudí zvedavosť vašich potenciálnych zákazníkov a je veľmi pravdepodobné, že naňho tak skoro nezabudnú.

Zdroj: UpViral, AB Tasty


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.