
Ako udeliť prístupy do Google Ads a Google Analytics?

Ešte predtým, ako začneme spoluprácu, potrebujeme vidieť stav vašich reklamných účtov a výsledkov webu, aby sme zanalyzovali problémy a nedostatky, a navrhli efektívne riešenie. Prístupy potrebujeme zvyčajne do účtov Google Ads a Google Analytics.
Neviete, ako nám tieto prístupy udeliť? Je veľa spôsobov, ale my vám ukážeme tie najjednoduchšie:
Udelenie prístupov do reklamného účtu Google Ads
Každý účet Google Ads obsahuje jedinečné desaťmiestne identifikačné číslo (ID). Identifikačné číslo nájdete priamo pri prihlásení do vášho Google Ads účtu (ads.google.com), v pravom hornom rohu.

Toto číslo skopírujete a pošlete osobe, s ktorou riešite budúcu spoluprácu v agentúre. Najčastejšie to býva account manager, prípadne priamo PPC špecialista.
Po obdržaní ID odošle PPC špecialista žiadosť o prístup do vášho Google Ads účtu, ktorá sa vám zobrazí v oznámeniach alebo vám príde upozornenie na email, pomocou ktorého ste svoj účet založili. Túto žiadosť prijmete a agentúra môže vykonať audit vášho účtu, prípadne sa už pustiť do dohodnutej práce.
Tento prístup je možné kedykoľvek zrušiť. So správcovkým prístupom agentúra môže vykonávať zmeny, no nemôže spravovať používateľov, kým jej to zvlášť nepovolíte. Nehrozí teda, že by vás „vymkla“ z vášho vlastného účtu.
V reklamnom účte sa logujú všetky vykonané zmeny a všetky sa dajú vrátiť ak by to náhodou bolo potrebné.
Udelenie prístupov do Google Analytics
Taktiež od vás budeme požadovať prístup do Google Analytics, aby sme mohli pracovať s dátami ohľadne vašich používateľov.
Na udelenie prístupov budete potrebovať len náš agentúrny email, ktorý vám zašle náš account manager. Jediné čo bude treba, je na daný mail udeliť prístupy a to nasledovne.
1. Otvoríte si váš Google Analytics →
2. Správca →

3. Správca používateľov účtov →
4. Pridať používateľov
Používateľom viete udeliť viacero druhov prístupov. Prístup, ktorý my od našich klientov potrebujeme pri audite účtu, je prístup Čítanie a analýza bez Správa Používateľov, ktorý je z hľadiska analýzy dostačujúci a neumožňuje nám vykonávať žiadne nežiaduce zmeny.
V prípade spolupráce potrebujeme prístup „Úpravy“
Pridáte emailovú adresu a odošlete prístup na mail. Následne my, ako agentúra dostaneme prístup na úrovni, ktorý ste nám umožnili.
Veríme, že pomocou týchto návodov budete vedieť úspešne udeliť prístupy do vašich účtov. Ak vám je niečo z týchto návodov nejasné, tak nás neváhajte kontaktovať, radi vám pomôžeme 🙂
Najnovšie online články o online svete


Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023
