--> Ako osloviť cieľové publikum pomocou YouTube • GoUP

Ako osloviť cieľové publikum pomocou YouTube

Redakcia 28.08.2019 4 minútové čítanie    Kategórie: Social Media
Ako osloviť cieľové publikum pomocou YouTube

Portál YouTube je nástrojom s mimoriadne veľkým potenciálom. Zoznámte sa so šiestimi spôsobmi, ako z neho môžete spraviť súčasť vašej celkovej online podnikateľskej a marketingovej stratégie.

1. Prezentujte výpovede zákazníkov

Ak podnikáte už dlhšiu dobu a získali ste si rešpekt mnohých verných zákazníkov či klientov, pomocou videa na YouTube môžete prezentovať vyjadrenia niektorých z týchto ľudí alebo spoločností, ktoré ďalším potenciálnym zákazníkom vašej spoločnosti poskytnú skutočné odporúčania na vaše produkty alebo služby. Jedná sa o veľmi efektívny a nízko-nákladový propagačný a predajný nástroj.

2. Prezentujte výzvu k akcii

Prostredníctvom služby YouTube máte možnosť priamo sa prihovárať svojmu cieľovému publiku a v rámci svojich videí môžete nabádať divákov k tomu, aby po jeho dopozeraní podnikli konkrétnu akciu – napríklad aby navštívili vaše webové stránky, zanechali na videu „lajk“, prihlásili sa na odber vášho YouTube kanála, zavolali na bezplatnú telefonickú linku, poslali niekomu e-mail, zdieľali vaše video so svojimi priateľmi, finančne podporili vašu spoločnosť alebo aby si kúpili váš produkt.

Ak ste predajnou spoločnosťou, jednou z potenciálnych výziev akcii je odkaz na akciovú ponuku, ktorú zverejníte v rámci videa. Môže sa jednať napríklad o hypertextový odkaz, ktorý divákov presmeruje na zľavový kupón alebo limitovaný tovar z vášho sortimentu. Ďalšie akciové ponuky môžu zahŕňať dočasnú zľavu 20% z nákupnej ceny, bezplatnú dopravu, ponuku typu 1+1 zdarma alebo iné motivačné ponuky. V rámci videa objasnite, že ide o exkluzívnu ponuku pre ľudí, ktorí toto video sledujú a špeciálnu ponuku prezentujte hneď na konci videa.

3. Vytvorte zábavné video, ale umiestnite do neho svoje produkty

Mnoho ľudí vyhľadáva YouTube kvôli zábave, keďže portál je plný najrôznejších vtipných a uletených videí. Do tohto trendu sa môžete jednoducho pridať aj vy a vytvárať tak videá, ktoré divákom zabezpečia nezáväznú zábavu, ale súčasne budú obsahovať primerané umiestňovanie vašich produktov či marketingové správy o vašej spoločnosti a jej službách. Pre tvorbu tohto typu videa je nevyhnutná kreativita, pretože vaše príspevky musia byť jedinečné, pútavé, vtipné a zábavné. Pamätajte však na to, že vaša snaha predať produkt by nemala byť kľúčovou témou videa.

4. Propagujte udalosti a zdieľajte významné momenty

Ak sa vy alebo vaša spoločnosť zúčastníte na nejakom podujatí v reálnom svete, je viac než pravdepodobné, že budete môcť interagovať so spotrebiteľmi z danej geografickej lokality. Ak však na YouTube uverejníte videá nasnímané počas tohto podujatia, máte možnosť zdieľať ich s celým svetom. Ak svojmu publiku predložíte upravenú skrátenú verziu záznamu z podujatia alebo zostrih jeho najvýznamnejších momentov, môžete tým zvýšiť záujem a účasť vašich potenciálnych zákazníkov o ďalšie podujatia podobného typu.

5. Streamujte udalosť cez YouTube

Vytvorenie záznamu, jeho editovanie a následné uverejnenie na YouTube kanáli Vašej značky však nie je jedinou možnosťou. Internet vám totiž umožňuje premietať priamy prenos (streamovať) živého videa z danej udalosti prostredníctvom služby YouTube Live, prípadne ďalších platforiem sociálnych médií, akými sú Facebook, YouNow, Twitch.TV alebo Instagram Live. Pomocou takéhoto živého vysielania budú mať vaši fanúšikovia možnosť sledovať podujatie v reálnom čase. Inými slovami, obsah videa nebudete mať možnosť dodatočne editovať či strihať a nebudete si môcť dovoliť žiadne chyby. Keď sa totiž vyskytnú nejaké prešľapy, vaše publikum ich bude sledovať naživo.

Spoločnosti môžu streamovať video z exkluzívnej udalosti, uvedenia nového produktu alebo tlačovej konferencie.

6. Plaťte za to, aby sa vaše produkty objavovali vo videách populárnych osobností na YouTube

Produkovať vlastný video obsah, propagovať ho na YouTube a budovať si publikum je pomerne časovo aj finančne náročnou záležitosťou. Čoraz populárnejšia alternatíva zahŕňa spoluprácu s etablovaným a populárnym „YouTuberom“, ktorý disponuje obrovským publikom a bude súhlasiť s umiestňovaním vášho produktu vo svojich videách. Veľmi rýchlo zistíte, že fanúšikovia úspešných osobností na YouTube sú mimoriadne lojálnym publikom. To znamená, že ak bude takýto influencer používať váš produkt, s najväčšou pravdepodobnosťou si ho budú chcieť vyskúšať aj spotrebitelia, ktorí pravidelne sledujú jeho tvorbu.

Väčšina YouTuberov sa zameriava na konkrétnu demografickú skupinu. Ak sa teda chystáte propagovať novú kolekciu rúžov alebo lakov na nechty, uzavrite spoluprácu s populárnou osobnosťou, ktorá sa venuje rovnakej téme. Umiestňovanie produktov vo videách vhodných influencerov je jednoduchým a rýchlym spôsobom propagácie vášho výrobku v rámci zacielenej skupiny užívateľov internetu.

Zdroj: MarketingHub, Teachable, Pixabay


Stay22 connected
Reklama
Najnovšie články

máme Prvý online magazín o online

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.