GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Pracujeme s Google Analytics 1: Ako nastaviť ciele a prečo sú také dôležité?

Libor Toporcer 27.07.2016    Kategórie: Google Analytics
Pracujeme s Google Analytics 1: Ako nastaviť ciele a prečo sú také dôležité?

Vyhodnocovať, vyhodnocovať, vyhodnocovať!

Nezáleží na tom, či ste malá stránka alebo veľký internetový obchod s tisíckami produktov. Základnou vecou je vyhodnocovať všetko, čo sa deje na vašich stránkach. Predtým, než začnete akékoľvek marketingové aktivity propagácie vášho podnikania, je priam nevyhnutné nastaviť si meranie cieľov vo vašom účte Google Analytics.

Prečo je to dôležité? Každá internetová stránka má svoj účel. Nebolo by super vidieť koľko ľudí si prezrelo váš cenník, vyplnili váš formulár, nakúpili tovar alebo či strávili na vašich stránkach viac ako 5 minút?  Nebolo by super vidieť odkiaľ  (z akého marketingového zdroja) sa k vám ľudia, ktorí vykonali cieľ, dostali? Takto budete vidieť, či vaše facebookové aktivity, Google reklama alebo iné marketingové aktivity, naozaj prinášajú efekt.

Čo teda môžeme nastaviť ako cieľ?

Ako cieľ je možné nastaviť všetko, čo sa udeje na vašej stránke. Ciele si môžeme rozdeliť do 5 skupín podľa charakteru cieľa:

  • Zobrazenie stránky:
    Nastavte meranie zobrazenia stránky, ktorá sa zobrazí po úspešnom vykonaní objednávky;
  • Dĺžka trvania:
    Ste spravodajský portál? Nastavte si meranie dĺžky návštevy užívateľa na vašich stránkach;
  • Počet stránok na reláciu
    Merajte užívateľov, ktorí videli napr. 5 a viac vašich stránok;
  • Udalosť
    Merajte, koľko formulárov vám prišlo, koľko ľudí sa vám zaregistrovalo na odoberanie noviniek, koľko ľudí si stiahlo vašu prípadovú štúdiu, koľko ľudí si pozrelo vaše video na stránke a kopu ďalších udalostí, ktoré prebehnú na vašich stránkach.
  • Inteligentný cieľ
    Systém Google Analytics vám sám vytvorí cieľ merania najlepších návštev. Cieľ vytvorí podľa skúmania množstva signálov z návštev vašich internetových stránok na základe strojového učenia.

No a ako teda nastavíme ciele v Google Analytics?

Prvý príklad: Cieľ po zobrazení stránky

Ako prvý príklad si môžeme uviesť úspešné odoslanie objednávky v prípade internetového obchodu. Užívateľ si prehľadáva stránky, vyberie si tovary, ktoré pridá do košíka, následne potvrdí objednávku a za tovar zaplatí. Po potvrdení platby sa užívateľovi zobrazí stránka www.vasinternetovyobchod.sk /odoslanie_objednavky_uspesne. Ide o takzvanú ďakovnú stránku.

1. V základnom nastavení vášho Google Analytics účtu kliknite na odkaz „Správca“

 

Základné nastavenie Google Analytics účtu

2. Vo vašom správcovi, konkrétne v stĺpci Zobrazenie kliknite na ,,Ciele“

stĺpec zobrazenie v správcovi Google Analytics

3. Vytvorte nový cieľ kliknutím na odkaz ,,+ Nový cieľ“.

V jednom zobrazení môžete mať vytvorených maximálne 20 cieľov

 

Vytvorenie nového cieľu v Google Analytics

 

4. Vytvorte si názov vášho cieľa

Názov sa vám bude zobrazovať v prehľadoch. Zadeľte cieľ do príslušnej skupiny cieľov a prideľte mu vlastný identifikátor cieľa. V prípade, že sa po úspešnom odoslaní objednávky zobrazí aj iná, druhá stránka, môžete vytvoriť ďalší, nový cieľ, ktorý bude mať skupinu cieľov totožnú s prvým cieľom a líšiť sa budú identifikátory cieľa.

 

Identifikátor cieľového priestoru

 

5. Vyberte príslušný typ cieľa. V našom príklade pôjde o typ ,, Cieľ“

 

Typy cieľov v Google Analytics

6. Posledný krok, najdôležitejší krok

V kroku podrobnosti cieľa nastavte ,,Cieľ“, ktorý predstavuje konkrétnu ďakovnú stránku, avšak bez domény. Ak je to možné, prideľte hodnotu cieľa. V prípade, že máte nákupný košík, je veľkou výhodou funkcia ,,Lievik“. Nastavte si jednotlivé kroky, ktorými užívateľ musí prejsť predtým, než vykoná objednávku. Takto budete môcť sledovať v prehľadoch vizualizáciu lievika, teda koľko ľudí vám odchádza v jednotlivých krokoch nákupného košíka.

 

Podrobnosti cieľa zobrazenie stránky

 

Druhý príklad: Cieľ po uskutočnení udalosti

Ako druhý príklad si môžeme ukázať, ako nasadiť meranie odosielania formulárov a teda ako merať akúkoľvek udalosť. Udalosť je typ cieľa, pri ktorom sa nezobrazí žiadna stránka, ale za cieľ sa považuje aktivita ako napríklad kliknutie, odoslanie, prípadne kliknutie, ktorým užívateľ odchádza z vašej stránky. To môže byť pokojne aj kliknutie na e-mailovú adresu, kliknutie odkazujúce na sociálne siete a pod. Jednotlivé kroky nastavenia sú totožné z krokmi v prvom príklade. Jediná vec, ktorá sa líši, sú posledné dva kroky, nastavenie typu cieľa a nastavenie podrobností cieľa. Pri nasadení merania udalostí je potrebný aj programátor, ktorý musí pridať do zdrojového kódu informácie, na základe ktorých sa prepojí skutočná udalosť s Google Analytics účtom. Ide o údaje: ,,Kategória“, ,,Akcia“, prípadne aj ,,Štítok“ a ,,Hodnota“.

 

Untitled

 

Podrobnosti cieľa udalosti

 

Dôležité je, aby ste tieto údaje udávali bez diakritiky. Následne už len stačí, aby váš programátor nasadil tieto informácie do zdrojového kódu. Opäť si dávajte veľký pozor na to, aby ste poslali programátorovi informácie v presnom znení. Pri načítaní akcie sa totiž rozlišujú aj veľké a malé písmená.

Tak a teraz hor sa vyhodnocovať výsledky cieľov v prehľadoch ,,Konverzie“ – ,,Ciele“.

Ak sa vám to zdá komplikované, neváhajte nás kontaktovať, s nastavením vám pomôžeme.


Najnovšie články
Pracujeme s Google Analytics 1: Ako nastaviť ciele a prečo sú také dôležité?
Pomôžte Vášmu podnikaniu! Bezplatnou analýzou sociálnych médií.
Sociálne médiá si vyžadujú odhodlanie a starostlivé plánovanie. Tvorba stratégie či hĺbková analýza je však možná aj bez vybielenia vášho účtu.Viete, že vaše podnikanie sa musí pre [...]
Pracujeme s Google Analytics 1: Ako nastaviť ciele a prečo sú také dôležité?
7 spôsobov, ako dosiahnuť, aby návštevníci na vašom blogu trávili viac času
Čas, ktorý strávia používatelia na vašej webstránke je dôležitou metrikou vo svete online marketingu. Spoločnosť Google síce otvorene nepriznala, že zohľadňuje tento činiteľ vo svo [...]
Pracujeme s Google Analytics 1: Ako nastaviť ciele a prečo sú také dôležité?
Aký vplyv majú sociálne médiá na návratnosť investícií do marketingu?
Či už sa jedná o reakciu na negatívnu spätnú väzbu zo strany zákazníkov alebo o ohlasovanie nových produktov, spoločnosti využívajú sociálne siete prevažne reaktívnym alebo promočn [...]
Pracujeme s Google Analytics 1: Ako nastaviť ciele a prečo sú také dôležité?
Ako sme s Chernobylwel.com ovládli svet. A prihlásili sa na Premier Partner Awards do Dublinu [Case Study]
Máme radi globálny rast a aj keď je klientov s takýmito ambíciami na Slovensku ako šafranu o to radšej sme, keď sa niečo takéto podarí. Príbeh Chernobylwel.com (The Story) Cher [...]
Pracujeme s Google Analytics 1: Ako nastaviť ciele a prečo sú také dôležité?
Vylúčte falošné správy a hoaxy zo svojej marketingovej stratégie
V súčasnosti sa často skloňujú pojmy ako falošné správy a hoaxy a médiá často nazývajú modernú éru označením doba post-faktická. Nech už použijete akýkoľvek termín, nikdy si nemôže [...]
Pracujeme s Google Analytics 1: Ako nastaviť ciele a prečo sú také dôležité?
Ako predchádzať najčastejším chybám vo video marketingu
Video marketing bol kedysi považovaný za príliš drahú a zdĺhavú stratégiu. Technologické pokroky v oblasti profesionálneho video príslušenstva a smartfónov, v kombinácii s mimoriad [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP