--> Ako budovať marketingovú kampaň pomocou ovplyvňovateľov trhu? • GoUP

Ako budovať marketingovú kampaň pomocou ovplyvňovateľov trhu?

Miška Fodorová 23.06.2017 5 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online,Social Media
Ako budovať marketingovú kampaň pomocou ovplyvňovateľov trhu?

Cielený vplyv online celebrít a relatívne nízke náklady na spravovanie sociálnych sietí tvoria všemocnú marketingovú kombináciu.

Marketing založený na spolupráci s ovplyvňovateľmi trhu je v súčasnom prostredí horúcou témou. Mnohí podnikatelia ho využívajú ako súčasť svojich marketingových a PR stratégií. Využívanie ovplyvňovateľov trhu pomaly nahrádza tradičné formy reklamy. Marketéri si uvedomujú, že spoluprácou s populárnymi osobnosťami, ktoré na sociálnych sieťach sleduje obrovské množstvo fanúšikov, môžu jednoducho rozšíriť svoj vplyv na trhu.

I keď sa tento typ marketingu závratne rozrastá, viacerí podnikatelia sa stále zmietajú v neistote, ako vlastne využiť vplyv online celebrít pri rozbehnutí efektívnej marketingovej kampane. Preto vám prinášame niekoľko rád, ako pomocou ovplyvňovateľov trhu úspešne vybudovať marketingovú kampaň.

1. Stanovte si ciele

Pre rozbehnutie úspešného marketingu založeného na spolupráci s ovplyvňovateľmi trhu potrebujete:

  • Identifikovať Vašu cieľovú skupinu.
  • Ujasniť si rozpočet.
  • Určiť si kľúčové ukazovatele výkonnosti.

Ukazovatele, ktoré by ste mali zvážiť:

  •  Zásah publika.
  • Impresie.
  • Miera zhliadnutia.
  • Vtiahnutie zákazníka do podnikania.
  • Miera prekliku.
  • Nárast odberateľov.
  • Predaje.
  • Využitie chatbotov.

2. Zvoľte si tie správne sociálne siete

Výber platformy, ktorú využijete, závisí od vašich vytýčených cieľov. Rôzne platformy vám umožnia spojiť sa s rôznymi typmi publika. Výber správnej sociálnej siete vám umožní zamerať sa na vami vytipovanú skupinu zákazníkov.

Zvážiť by ste mali aj to, akým spôsobom plánujete do svojho podnikania vtiahnuť zvolenú cieľovú skupinu. Sociálne siete v tomto smere ponúkajú celú škálu možností. Marketingová kampaň, ktorú ste rozbehli na Facebooku, však nemusí byť rovnako úspešná na Twitteri, Pintereste alebo iných portáloch.

3. Nájdite správneho ovplyvňovateľa trhu

Pamätajte si, že osobnosť, ktorú oslovíte, bude reprezentovať vašu značku. Predtým, ako s niekým rozbehnete spoluprácu, položte si otázku: „Je toto človek, ktorý bude najlepšie reprezentovať moju firmu?“. Potenciálny objekt Vašej kampane by ste si mali vopred dôkladne preveriť.

Opatrenia, ktoré môžete pred kontaktovaním konkrétneho ovplyvňovateľa spraviť, zahŕňajú:

  • Prezrite si jeho profil na všetkých sociálnych sieťach.
  • Overte si, či nemá zlú povesť online alebo v médiách.
  • Uistite sa, že neprezentuje názory, ktoré by podkopali hodnotu vášho produktu alebo služby.
  • Dbajte na to, aby bol slušný, distingvovaný a uverejňoval iba informácie podložené príspevkami

Nezakladajte svoje rozhodnutie iba na počte fanúšikov svojho potenciálneho obchodného partnera. Odporúčame vám informovať sa o tzv. mikro-ovplyvňovateľoch, ktorí si za spoluprácu nebudú účtovať horibilné sumy. To vám umožní vybudovať dlhodobú kampaň, prípadne osloviť viaceré osobnosti naraz.

4. Výber ovplyvňovateľa

Názory ovplyvňovateľa ktorého si vyberiete, by sa mali zhodovať z odkazom a povahou Vašej značky. Zákazníci tak z vášho marketingu nadobudnú ten správny dojem. Pri hľadaní vhodného reprezentanta vášho podnikania môžete postupovať nasledovne:

  • Pomocou hashtagu vyhľadajte, kto o Vašej značke už hovorí.
  • Vyhľadávajte podľa kľúčových slov.
  • Využite marketingové nástroje.
  • Žiadajte odporúčania od ďalších podnikateľov.
Vyberte si toho správneho pre Vás.

Vami zvolený ovplyvňovateľ by mal:

  • Byť stotožnený s odkazom vašej značky.
  • Mať verných fanúšikov.
  • Mať pozitívne výsledky v tomto druhu marketingu.
  • Byť schopný s vami rýchlo a zrozumiteľne komunikovať.
  • Vystupovať ako odborník v danej oblasti.

Majte na pamäti, že sa nesnažíte vytvoriť reklamnú reportáž, v ktorej nejaká celebrita odporúča kúpu vášho produktu. Namiesto suchého vymenovávania výhod, ktoré zákazníci získajú nákupom vášho produktu, by mal ovplyvňovateľ uverejňovať autentické príspevky, ktoré budú mať pre spotrebiteľov skutočnú hodnotu.

5. Uvažujte o tom, kedy a ako často uverejňujete príspevky.

Aby bola Vaša kampaň úspešná, mali by ste uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach zosúladiť s ostatnými marketingovými prvkami, ako sú podujatia, nové príspevky na blogu, články v médiách a ďalšie. Budovanie marketingovej stratégie s pomocou ovplyvňovateľa trhu vám umožní nasmerovať Vašich zákazníkov do predajného lievika.

6. Obsah pred uverejnením kontrolujte.

Pred uverejnením akéhokoľvek príspevku sa uistite, že korešponduje s požiadavkami vašej kampane a marketingovými zámermi. Prirodzene, svojmu ovplyvňovateľovi potrebujete poskytnúť kreatívnu slobodu. Všetky príspevky, obrázky a videá však pred zverejnením kontrolujte.

Kontrolujte svoj obsah.

7. Optimalizujte svoj obsah.

Pre zvýšenie efektivity Vašej kampane propagujte príspevky pred aj po ich uverejnení. Požiadajte aj svojho ovplyvňovateľa, aby ich zdieľal cez svoje profily na sociálnych sieťach. Vďaka tomu budete schopní v rámci svojich príspevkov zdôrazniť výzvy k akcii a uverejňovať väčšie množstvo príspevkov relevantných pre vašu kampaň.

8. Hodnoťte svoje výsledky.

Ako pri iných marketingových krokoch, aj pri kampani za pomoci ovplyvňovateľa trhu si musíte byť istí, že vaša snaha dosahuje očakávané výsledky. Pozrite sa na ukazovatele výkonu, ktoré ste si stanovili a odpovedzte na nasledujúce otázky:

  • Dosiahli ste pokrok?
  • Čo ste sa naučili od svojich zákazníkov?
  • Ktorým príspevkom sa darí najviac?
  • Ktoré príspevky neboli úspešné?
Merajte svoje výsledky, sú taktiež dôležité!

Existuje päť nevyhnutných prvkov každej úspešnej kampane spojenej s ovplyňovateľom trhu:

  • Používanie relevantných hashtagov.
  • Rozdelenie rozpočtu, aby ste si mohli dovoliť osloviť viacerých ovplyvňovateľov.
  • Zdieľať príspevky vášho ovplyvňovateľa.
  • Stále zjednávať ocenenie jeho služieb.
  • Uistiť sa, že zmluva s ovplyvňovateľom špecifikuje, po akú dobu s vami bude spolupracovať.

Pomocou uvedených zásad budete schopní so svojimi zákazníkmi nadviazať zmysluplnejší vzťah. To zlepší viditeľnosť vašej značky a zvýši povedomie o Vašich produktoch a službách. So svojou cieľovou skupinou budete môcť komunikovať prirodzeným a efektívnym spôsobom.

Zdroj: HubSpot, Business2community


Stay22 connected
Reklama
Najnovšie články

8 modulov, ktoré nesmú chýbať na žiadnej WordPress stránke


4 minútové čítanie

Každý užívateľ WordPressu vie, že webstránka potrebuje mať určité druhy modulov, teda isté základné funkcie. Výber správnych modulov je veľmi dôležitou, ale aj náročnou úlohou. Pre tých, ktorí túto službu nepoznajú, WordPress je najvyhľadávanejším systémom na spravovanie obsahu webových stránok na trhu a takmer 27% všetkých stránok funguje práve na tejto platforme. Moduly v podstate […]

Ako osloviť cieľové publikum pomocou YouTube


4 minútové čítanie

Portál YouTube je nástrojom s mimoriadne veľkým potenciálom. Zoznámte sa so šiestimi spôsobmi, ako z neho môžete spraviť súčasť vašej celkovej online podnikateľskej a marketingovej stratégie. 1. Prezentujte výpovede zákazníkov Ak podnikáte už dlhšiu dobu a získali ste si rešpekt mnohých verných zákazníkov či klientov, pomocou videa na YouTube môžete prezentovať vyjadrenia niektorých z týchto […]

Prečo sa vám nedarí dosiahnuť explozívny rast v online podnikaní


5 minútové čítanie

Ak stojíte na čele vlastného podnikania, je veľmi pravdepodobné, že ste svoju spoločnosť začali budovať okolo konkrétnej myšlienky – mala sa stať spôsobom, ktorým by ste dokázali pomôcť vašim cieľovým zákazníkom a zabezpečiť si požadovaný príjem. Môže sa jednať o prevádzku kamenného obchodu alebo ak ste začali podnikať pomerne nedávno, významnú úlohu vo vašom podnikateľskom […]

Potrebuje sa vaša spoločnosť skutočne zamerať na SEO?


7 minútové čítanie

Mnohí ambiciózni podnikatelia si kladú otázku, či optimalizácia pre vyhľadávače („Search Engine Optimization; SEO“) je naozaj nevyhnutnou súčasťou online marketingovej stratégie ich spoločnosti. Odpoveď na túto otázku však nie je úplne jednoznačná. Začnime od začiatku a zopakujme si, čo SEO vlastne predstavuje. Viacerí podnikatelia totiž majú tendenciu príliš komplikovať túto tému. V konečnom dôsledku tak […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.