--> 5 trendov v digitálnom marketingu, ktoré by ste mali vyskúšať • GoUP

5 trendov v digitálnom marketingu, ktoré by ste mali vyskúšať

Redakcia 21.05.2020 5 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete
5 trendov v digitálnom marketingu, ktoré by ste mali vyskúšať

Spoločnosť rapídnym tempom objavuje možnosti online sveta a nezdá sa, že by sa tento trend mal spomaliť. Každým dňom sa v digitálnom priestore rodia nové hviezdy. Niektoré z nich ostávajú žiariť výrazným svetlom, zatiaľ čo iné rýchlo vyhoria a upadnú do zabudnutia.

Vezmite si napríklad minulé šialenstvo týkajúce sa hry Pokémon Go. Hra zameraná na rozšírenú realitu začala dominovať na globálnej scéne s digitálnymi aplikáciami začiatkom leta 2016. Neskôr sa síce objavili technické a bezpečnostné prekážky, ktoré spomalili jej rozvoj, napriek tomu však mnohým marketérom poskytla pohľad na potenciálne využitie rozšírenej reality v podnikaní.

Mobilná aplikácia Snapchat sa na druhej strane dlhé roky držala na vrchole už od svojho vzniku v roku 2012. Táto platforma zameraná na svet sociálnych sietí predstavila podnikateľom sféru takzvaného dočasného obsahu, ktorý ostáva aktuálnym obvykle iba veľmi obmedzený čas. Úspech tejto aplikácie dosiahol až také rozmery, že spoločnosť Facebook sa ju neúspešne pokúsila odkúpiť za pozoruhodné tri miliardy dolárov, keď sa jej to však nepodarilo, sama podobnú ponuku vytvorila.

Vzostupy a pády podobných digitálnych inovácií sú neklamným dôkazom skutočnosti, že technológie sa v súčasnosti vyvíjajú rýchlym tempom a spolu s nimi sa zásadne menia aj očakávania a potreby spotrebiteľov. Aby sa vaša spoločnosť dokázala presadiť v modernom konkurenčnom prostredí na digitálnom trhu, musíte vyvinúť marketingovú stratégiu, ktorá bude udržiavať krok s modernými technológiami. Pozrime sa na päť z najväčších trendov v rámci digitálneho marketingu, ktoré pre vás môžu byť vhodným odrazovým mostíkom.

1. Vizuálny obsah

Súčasný svet je doslova preťažený obrovským množstvom informácií a užívatelia internetu v čoraz väčšej miere preferujú vizuálny obsah. Ľudia potrebujú jasný a stručný spôsob rozširovania informácií a vizuálny obsah to zvláda dokonale. Ľudský mozog spracováva vizuálne informácie60 000-krát rýchlejšie než text a 90% informácií prenášaných do mozgu má vizuálnu povahu. To znamená, že vizuálna forma urýchľuje porozumenie obsahu a jeho zapamätávanie. Správne zvolený vizuálny obsah má navyše schopnosť podnietiť vznik pozitívnych emócií a pocitov.

Každý marketér by si mal zároveň uvedomiť, aký veľký význam má vizuálny materiál pre vytvorenie identity značky na digitálnom trhu. Efektívne logá, infografiky, fotografie, animácie a dizajn webových stránok sú kľúčovými faktormi v rámci budovania identity značky a nie je pravdepodobné, že ich hodnota sa bude v blízkej budúcnosti zmenšovať.

Napríklad táto vizuálna infografika od agentúry NatGeo umožňuje používateľom iba v priebehu niekoľkých sekúnd spoznať rýchlo sa meniacu panorámu newyorskej mestskej časti Manhattanu.

2. Interaktívny obsah

Súčasný dopyt po interaktívnom obsahu pramení z túžby nadväzovať spojenie a angažovať potenciálnych zákazníkov. Práve snaha o zvýšenie angažovanosti spotrebiteľov spôsobila, že mnohí svetoví marketéri si uvedomili nevyhnutnosť takejto formy obsahu. Interaktívny obsah si totiž vyžaduje aktívnu účasť používateľa. Takéto formy obsahu zahŕňajú kvízy a prieskumy verejnej mienky, súťaže, hlasovania, hodnotenia, recenzie, animované infografiky a ďalšie prvky.

Interaktívny obsah dodáva skúsenosti užívateľov úplne novú hĺbku. Omnoho dôležitejšou je skutočnosť, že interakcia s obsahom je pozvánkou k tomu, aby sa užívateľ stal súčasťou života danej značky. Interaktívny obsah zlepšuje konektivitu a efektívne mení jednorazových návštevníkov na lojálnych zákazníkov značky. Tento narastajúci trend bude s najväčšou pravdepodobnosť dominovať svetu marketingu aj po nasledujúce roky.

Portál BuzzFeed je známy svojimi kvízmi, ktoré sú iba jedným z mnohých spôsobov, ktoré web používa na zvýšenie návštevnosti a umocnenie interakcie s používateľmi.

3. Live video

Už v priebehu roka 2015 predstavovali online videá až 50% všetkých vyhľadávaní, prostredníctvom mobilných telefónov. Video obsah je v súčasnosti mimoriadne obľúbenou záležitosťou digitálneho priestoru. Jedná sa totiž o ďalšiu forma vizuálneho obsahu, ktorá má potenciál nadväzovať spojenie so spotrebiteľmi a iba v priebehu niekoľkých sekúnd im zdeliť množstvo informácií, pocitov, myšlienok a odpovedí.

Mnohé značky sa však snažia umocniť zážitky užívateľov, ponúknuť im intenzívnejšie emócie a nové vzrušenie, v dôsledku čoho sa vo veľkej miere zameriavanú na živé prenosy. To znamená, že spoločnosti propagujú svoje produkty a služby vopred a následne interagujú so svojimi zákazníkmi v reálnom čase, kde zhromažďujú ich názory a vnemy. Takýto prístup dáva značkám ľudskú tvár, čo im nepochybne pomôže zvyšovať pocity dôvery a čestnosti medzi spotrebiteľmi.

4. Dočasný obsah

Keď sa na internete objaví zaujímavý obsah, ku ktorému budú mať spotrebitelia prístup iba v rámci obmedzeného časového intervalu, atraktivita tohto obsahu sa okamžite zvyšuje. Podobne ako video, aj dočasný obsah je určený na výrazné zvýšenie zvedavosti zo strany užívateľov internetu. Skutočnosť, že obsah v daný moment navždy zmizne z dosahu, vytvára medzi spotrebiteľmi pocit naliehavosti. A vo svete, kde sú konektivita a informovanosť mimoriadne cenenými vlastnosťami, si skrátka nikto nemôže dovoliť nevedieť, o čom rozprávajú ostatní.

Dočasný obsah efektívne stupňuje záujem potenciálnych zákazníkov, ktorí ostávajú pripútaní na svoju obrazovku v očakávaní toho, čo bude nasledovať.

5. Aplikácie priamo v kamennom obchode

Tento trend digitálneho marketingu je založený na snahe priviesť značky k životu. Predajné spoločnosti v súčasnosti hľadajú nové spôsoby, pomocou ktorých by mohli interagovať so svojimi zákazníkmi naživo a priamo v kamenných obchodoch. Z tohto dôvodu sme preto svedkami prelínania sa hraníc medzi tradičným fyzickým marketingom a novými postupmi moderného digitálneho marketingu.

Čoraz väčšie množstvo predajcov začína využívať digitálne vysielače, ktoré majú schopnosť komunikovať priamo s mobilnými zariadeniami zákazníkov. Zákazníci pomocou nich môžu skenovať výrobky priamo v obchode a prezerať si recenzie a hodnotenia, prípadne sa informovať o skladových zásobách. Marketéri však pomocou takýchto vysielačov môžu zasielať zákazníkom aj takzvané push notifikácie, ktorými im hneď pri vstupe do predajne oznámia, na ktoré produkty sa vzťahujú mimoriadne akcie.

Tento trend digitálneho marketingu je iba jedným zo spôsobov, prostredníctvom ktorých sa reálny svet čoraz výraznejšie prelína s tým digitálnym. Výsledkom tohto prelínania bude vzájomné prepojenie všetkých oblastí ľudských životov. Vzájomná prepojenosť a plnohodnotná interakcia s užívateľom by preto mala byť základnou súčasťou každej potenciálne úspešnej marketingovej stratégie.

V konečnom dôsledku je na vás, aby ste využili možnosti moderných technológií a nadviazali pomocou nich kontakt s členmi vášho cieľového publika. Vyššie uvedených päť trendov digitálneho marketingu predstavuje skvelé miesto, kde začať.

Zdroj: Datavisitor, Poptin


Stay connected
Reklama
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

!-- FOOTER --> [if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.