GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

5 stratégií digitálnej reklamy, ktoré si môže dovoliť každý malý podnik

Redakcia 05.04.2018    Kategórie: Ako predávať na Internete
5 stratégií digitálnej reklamy, ktoré si môže dovoliť každý malý podnik

Malé a stredne veľké podniky čelia konkurencii omnoho väčších mien, ktoré disponujú objemnejším rozpočtom, viacerými zamestnancami a vo všeobecnosti aj širším vplyvom.

Avšak moderná technológia v tejto oblasti vie šance vyrovnať. Malé a stredne veľké podniky si už stihli uvedomiť, že digitálny marketing je jedným z najefektívnejších spôsobov získavania nových zákazníkov. Je však potrebné poznamenať, že stratégie online marketingu už nespočívajú výhradne v zriadení webstránky spoločnosti a nádeji, že potenciálni zákazníci sa k nej jednoducho dostanú vlastnými silami.

Spoločnosti, ktoré sa zameriavajú na dlhodobý úspech svojho podnikania, neustále nachádzajú inovatívne spôsoby prezentácie svojich produktov a služieb novému publiku. Aj v momentoch, keď sa potenciálni zákazníci nachádzajú mimo spomenutých webstránok. Medzi tieto spôsoby sa radí online reklama, marketing na sociálnych sieťach a ďalšie stratégie, ktoré fungujú v súlade s cieľmi daného podniku. Väčšina malých a stredných podnikov investuje do online marketingu omnoho väčšie sumy ako tomu bolo v priebehu minulých rokov.Ak ste majiteľom takéhoto podniku, mali by ste neustále udržiavať krok s vývojom súčasných trendov v digitálnom marketingu.

Predstavujeme vám päť stratégií, ktoré môžete aplikovať v rámci budovania značky, oslovovania väčšieho počtu online zákazníkov a v konečnom dôsledku aj pri zvyšovaní objemu predajov spoločnosti.

1. Optimalizujte skúsenosti užívateľov mobilných zariadení

Moderní spotrebitelia žijú hektickým životom a nachádzajú sa v neustálom pohybe. Tomuto životnému štýlu zodpovedá aj ich nákupné správanie. Prieskum agentúry Criteo dokladuje, že viac než 35% transakcií v rámci elektronických obchodov bolo v Spojených štátoch zrealizovaných prostredníctvom mobilných zariadení.

Vzhľadom na tento rozvíjajúci sa trend je zrejmé, že

predajcovia sa potrebujú zamerať na optimalizáciu svojich elektronických obchodov pre požiadavky užívateľov mobilných zariadení.

V opačnom prípade budú prevalcovaní konkurenciou, ktorá sa oveľa rýchlejšie prispôsobila podmienkam a inováciám na súčasnom trhu. Predstavitelia malých a stredných podnikov sa musia uistiť, že ich webstránky disponujú reaktívnym dizajnom a sú tak optimalizované pre prehliadanie obsahu, pomocou všetkých typov mobilných zariadení.

Rovnako aj reklamy zakomponované do týchto webstránok musia byť prispôsobené rôznym veľkostiam displejom, ktoré budú využívané na ich prehliadanie. Najlepšie výsledky prinesú reklamy s jednoduchým odkazom, veľavravným grafickým dizajnom a jasnou výzvou k akcii.

2. Prispôsobte sa preferenciám zákazníkov

Je dôležité uvedomiť si, že medzi mobilné zariadenia v súčasnosti už nepatria iba mobilné telefóny.

Obrovskej popularite sa totiž tešia aj tablety a ďalšie technologické inovácie.

Moderní spotrebitelia majú k dispozícii ohromný počet možností a v drvivej väčšine prípadov využívajú pri nakupovaní kombináciu viacerých zariadení. Najčastejšie sa jedná o kombináciu osobného počítača, mobilného telefónu a tabletu. Každý podnik, ktorý bude schopný využiť tento trend vo svoj prospech, sa ocitne na dobrej ceste za úspechom. Podnikatelia, ktorí dokážu zabezpečiť konzistentnú užívateľskú skúsenosť naprieč všetkými mobilnými platformami dosahujú až o 39% vyššiu mieru konverzie ako spoločnosti, ktoré nedokážu vhodne odpovedať na požiadavky moderných užívateľov internetu.

Najmä malé a stredné podniky by sa mali snažiť o to, aby dokázali osloviť svojich potenciálnych zákazníkov prostredníctvom rôznych zariadení. Ideálnou stratégiou je opätovná cielená reklama. Pomocou tohto prístupu budete schopní nadviazať kontakt so zákazníkom v ktoromkoľvek bode jeho komplexnej nákupnej cesty, čím ho efektívne usmerníte ku konverzii či dokonca konkrétnemu predaju.

3. Efektívne využívajte sociálne siete

Spolu s novými mobilnými zariadeniami sa na scéne objavili aj viaceré nové kanály digitálnej komunikácie. Spotrebitelia v súčasnosti očakávajú, že sa budú môcť interagovať so svojou obľúbenou značkou prostredníctvom kanálov, ktoré im najviac vyhovujú. Najväčšej obľube sa aktuálne tešia sociálne médiá. Až 20% celkového času, ktorý strávia užívatelia v Spojených štátoch na internete, venujú prehliadaniu platforiem sociálnych sietí.

Podniky, ktoré si chcú udržať silnú konkurencieschopnosť, si teda v žiadnom prípade nemôžu dovoliť tento trend ignorovať.

Sociálne siete sú ideálnym spôsobom propagácie vašej spoločnosti.

Okrem budovania základného profilu podniku na sociálnej sieti je aj v tomto prípade vhodné využívať opätovnú cielenú reklamu.Potenciálni zákazníci sa tak budú stretávať s vašou reklamou nie len na webstránke, kde ju pôvodne zverejníte, ale takisto aj na stránkach ich preferovaných sociálnych sietí.

4. Zhromažďujte a využívajte údaje o spotrebiteľoch

Cieľom vášho podniku by malo byť oslovovanie zákazníkov neodolateľným spôsobom. Za týmto účelom potrebujete zhromažďovať a dôsledne analyzovať, čo možno najviac údajov o povahe vašich potenciálnych zákazníkov.

To dosiahnete napríklad kombináciou údajov prvých a tretích strán s nástrojmi, ktoré vám umožňujú automatizáciu marketingu. Týmto spôsobom budete schopní individuálne osloviť každého zákazníka reklamou, ktorá je prispôsobená jeho požiadavkám. Medzi kľúčové údaje patrí história internetového prehliadania, dáta o minulých nákupoch a samozrejme základné demografické informácie o zákazníkovi.

5. Obohaťte cestu spotrebiteľa

Aj napriek obrovskému objemu dát, ktoré majú marketéri k dispozícii, sa v online prostredí objavujú aj nevhodne zvolené reklamy. Tie nijakým spôsobom neprispievajú k pozitívnej propagácii daného podniku. Práve naopak. Často sú iba rušivými elementmi v rámci nákupnej cesty zákazníka, pričom ho rozptyľujú nepodstatnými odkazmi a bezvýznamným grafickým obsahom.

71% spotrebiteľov uprednostňuje cielené a personalizované reklamy.

Marketéri by preto mali investovať do potrebných analytických nástrojov, ktoré im umožnia zacieliť reklamu na konkrétnu skupinu potenciálnych zákazníkov. Takto To zase umožní podnikom a značkám získať náskok pred konkurenciou.

Zdroj: BuildFire, TheBalance


Najnovšie články
5 stratégií digitálnej reklamy, ktoré si môže dovoliť každý malý podnik
6 najlepších stratégií pri bidovaní kľúčových slov
Koľko prostriedkov ste ochotní zasvätiť bidovaniu kľúčových slov v rámci služby Google AdWords? Jedná sa totiž o skutočne kľúčovú otázku. Nástroje spoločnosti Google vám našťastie [...]
5 stratégií digitálnej reklamy, ktoré si môže dovoliť každý malý podnik
Viete prečo váš online podnik nezarába? Aj tieto dôvody môžu byť príčinou
Doba, v ktorej žijeme je nesmierne zaujímavá. Na internet sa prihlásia v priemere 3 miliardy ľudí deň, čo deň. Tento počet sa každým rokom ešte zvyšuje o 8%. Na internete máte možn [...]
5 stratégií digitálnej reklamy, ktoré si môže dovoliť každý malý podnik
3 dôvody, prečo by ste mali zaviesť agilný marketing
Je agilný marketing („agile marketing“) jedným z vašich cieľov na rok 2018? Ak nie, mali by ste zvážiť svoje priority. Agentúry Workfront a MarketingProfs v roku 2016 previedli pri [...]
5 stratégií digitálnej reklamy, ktoré si môže dovoliť každý malý podnik
10 tipov, ktoré z vás spravia kráľom obsahového marketingu
Obsahový marketing je v súčasnom svete populárnou záležitosťou. Je kľúčovou zložkou online marketingu a mnohé podniky ho považujú za ideálny nástroj pri získavaní nových potenciáln [...]
5 stratégií digitálnej reklamy, ktoré si môže dovoliť každý malý podnik
5 tipov pre zlepšenie poskytovania informácií zákazníkom
Niektoré podniky neustále vybavujú telefonáty od zákazníkov, ktorí sa dožadujú informácií. Uvedomujú si, aké náročné je poskytovať zákaznícky servis 24 hodín denne, 7 dní v týždni. [...]
5 stratégií digitálnej reklamy, ktoré si môže dovoliť každý malý podnik
Chyby v marketingu na sociálnych sieťach, ktoré si váš podnik nemôže dovoliť
Marketing na sociálnych sieťach je stratégiou, ktorú by ste v žiadnom prípade nemali ignorovať. Je totiž jedným z najefektívnejších nástrojov pri budovaní vášho podnikania. V súčas [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP