GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Za koľko sa oplatí predávať v e-shope

Tomáš Varga 14.08.2017    Kategórie: Ako predávať na Internete
Za koľko sa oplatí predávať v e-shope

Aká by mala byť cena vašich produktov, aby ste zarobili predajom cez e-shop? Taká, aby pokryla náklady a niečo ostalo aj vám. Ideálne čo najviac. Ale nie zas toľko, aby ste to nepredali. No je to veda.

Začnime nákladmi na online predaj

Ak chcete predávať online, potrebujete dve veci:

  1. ukázať produkty
  2. dať o nich vedieť potenciálnym zákazníkom

Produkty môžete ukázať na webe alebo e-shope – web vás bude stáť od cca 500 € ak je úplne jednoduchý, e-shop sa určite prehupne cez 1000 €. Ak ho budete chcieť spojiť so skladom, fakturačným systémom a podobnými parádičkami, ideme bez problémov cez 10 000 €.

Ak už teda máte web alebo super-trooper nabúchaný e-shop, mali by sa o ňom dozvedieť zákazníci.
Keďže v online začínate, na organické vyhľadávanie Google sa moc spoliehať nemôžete. Takisto Heuréka veľa neprinesie, pretože kým nie ste overený zákazníkmi, nedostanete sa na prémiové pozície. Fanúšikov na Facebooku asi tiež nebudú zástupy a teda neplatené šírenie príspevkov tiež nič moc.

Spustíte preto platenú reklamu

A tu už začínajú tie pravidelné náklady, ktoré si so sebou zrejme potiahnete, aj keď sa biznis rozbehne – pretože budú fungovať ešte lepšie.

Nech už predávate čokoľvek, platené média sú schopné to väčšinou predať, otázne je, koľko vás ten predaj bude stáť! A to je sakramentsky dôležitá otázka. Tak sa na to poďme pozrieť bližšie.

Ak berieme naše 9 ročné skúsenosti ako benchmark (porovnávaciu hodnotu), tak priemerná objednávka našich e-shop klientov na Slovensku je v hodnote 60 € (bez DPH). Priemerný náklad na získanie takej priemernej objednávky je 12 €. To znamená, že ak by ste predávali s maržou 20 %, dostali sme vás na nulu. A to sme nezapočítali cenu našej dobre odvedenej práce.

Zdravá marža je vysoká marža

Ak však pracujete s maržou 60 %, na jednej takejto objednávke sme vám po odrátaní nákladov zarobili 24 €. Ak týchto objednávok prinesieme 180 mesačne, celkový obrat bude 10 800 € a váš zisk po odpočítaní nákladov bude 4 320 €. A to už je celkom pekný malý e-shop.
Prirodzene, pokiaľ škálujeme, tak ideme do vyšších čísel, kľudne dvojnásobne, päťnásobne, aj desaťnásobne. Je rozdiel predávať tapety a elektrobicykle.

Čiže rátajte s tým, že:

  1. Získanie objednávky v e-shope vás bude stáť 9 – 15 € (áno, konvertujeme aj za 3,80 €, ale to je výnimka)
  2. Predávajte to, na čom zarábate

Pozn.: pre názornosť vo výpočte neuvažujeme s prevádzkovými nákladmi, personálnymi nákladmi, nákladmi na skladovacie priestory, na kancelárske priestory, počítačové vybavenie, prevádzku servera, stravné lístky, služobné vozidlo, súkromné vozidlo…

Predávajte minimálne za 50 €
s maržou minimálne 40 %.

Vo vyššie uvedenom výpočte počítame s výnosom z priamej objednávky – pokiaľ viete, že zákazník u vás nakúpi v priebehu roka ešte za ďalších 200 €, toto musíte započítať do zisku – napríklad vedeli ste, že zoot.sk na vás zarobí až pri vašej tretej objednávke? Ak teda máte investorov ako Zoot, môžete si dovoliť trošku viac minúť na získaní prvej objednávky.

Predávať sa dá aj bez nákladov

Moderno-populárne produkty prípadne služby sa dajú predávať bez webu a e-shopu, pokiaľ rozumne využijete existujúce platformy sociálnych sietí. Ako na to? Pokiaľ predávate napr. štýlové dámske oblečenie „z Talianska“, máte fajn postavu alebo kamošku s fajn postavou, stačí vám len „ajfón“, správne hashtagy a správne kamošky. A ako kulisa poslúži múr susedného činžiaku.
Ak ste barber a holíte + striháte lokálnych hipsterov, situácia je veľmi podobná. Náklady +/- nula.

Ak plánujete založiť e-shop, stretnime sa, pozrieme sa na to, a povieme vám, čo si o tom myslíme. Získate pohľad ľudí, ktorí už videli všeličo a vedia nie len ako vyzerá úspešný e-shop, ale aj čo predáva.


  • Marek Balog

    Zaujímavý článok.. na eshope máme nahoených aj pár produktov cez droppshipping, keďže to platforma, na ktorej máme eshop zastršuej ( eshop-rychlo.sk), štandardne tam je od 5-15%. Na produktoch vlastných, teda tie, ktoré máme fyzicky pracujeme s maržou od 20 do cca 60%. Takže rozdieľ je markantný a radšej by som na začiatku radil novým ehopom zainvestovať ako pracovať cez dropshipping a pod na maržách, z ktorých nič nezarobia a po čase zistia, že namjú z čoho platiť reklamu, hosting a pod.

Najnovšie články
Za koľko sa oplatí predávať v e-shope
Aký vplyv majú sociálne médiá na návratnosť investícií do marketingu?
Či už sa jedná o reakciu na negatívnu spätnú väzbu zo strany zákazníkov alebo o ohlasovanie nových produktov, spoločnosti využívajú sociálne siete prevažne reaktívnym alebo promočn [...]
Za koľko sa oplatí predávať v e-shope
Ako sme s Chernobylwel.com ovládli svet. A prihlásili sa na Premier Partner Awards do Dublinu [Case Study]
Máme radi globálny rast a aj keď je klientov s takýmito ambíciami na Slovensku ako šafranu o to radšej sme, keď sa niečo takéto podarí. Príbeh Chernobylwel.com (The Story) Cher [...]
Za koľko sa oplatí predávať v e-shope
Vylúčte falošné správy a hoaxy zo svojej marketingovej stratégie
V súčasnosti sa často skloňujú pojmy ako falošné správy a hoaxy a médiá často nazývajú modernú éru označením doba post-faktická. Nech už použijete akýkoľvek termín, nikdy si nemôže [...]
Za koľko sa oplatí predávať v e-shope
Ako predchádzať najčastejším chybám vo video marketingu
Video marketing bol kedysi považovaný za príliš drahú a zdĺhavú stratégiu. Technologické pokroky v oblasti profesionálneho video príslušenstva a smartfónov, v kombinácii s mimoriad [...]
Za koľko sa oplatí predávať v e-shope
Prečo by ste mali maximalizovať lokálne SEO?
Zorganizovali by ste večierok bez toho, aby ste rozoslali pozvánky? Jednoznačne nie. Ale presne tak sa správate, keď ignorujete lokálne SEO. Ak však na druhej strane vhodne optimal [...]
Za koľko sa oplatí predávať v e-shope
4 spôsoby, pomocu ktorých dosiahnete rast vašej spoločnosti
Na ceste za budovaním vašej spoločnosti by ste mali využiť niektorú z efektívnych rastových stratégií. Patrí medzi ne napríklad optimalizácia miery konverzie, vytváranie neodolateľ [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP