GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Za koľko sa oplatí predávať v e-shope

Tomáš Varga 14.08.2017    Kategórie: Ako predávať na Internete
Za koľko sa oplatí predávať v e-shope

Aká by mala byť cena vašich produktov, aby ste zarobili predajom cez e-shop? Taká, aby pokryla náklady a niečo ostalo aj vám. Ideálne čo najviac. Ale nie zas toľko, aby ste to nepredali. No je to veda.

Začnime nákladmi na online predaj

Ak chcete predávať online, potrebujete dve veci:

  1. ukázať produkty
  2. dať o nich vedieť potenciálnym zákazníkom

Produkty môžete ukázať na webe alebo e-shope – web vás bude stáť od cca 500 € ak je úplne jednoduchý, e-shop sa určite prehupne cez 1000 €. Ak ho budete chcieť spojiť so skladom, fakturačným systémom a podobnými parádičkami, ideme bez problémov cez 10 000 €.

Ak už teda máte web alebo super-trooper nabúchaný e-shop, mali by sa o ňom dozvedieť zákazníci.
Keďže v online začínate, na organické vyhľadávanie Google sa moc spoliehať nemôžete. Takisto Heuréka veľa neprinesie, pretože kým nie ste overený zákazníkmi, nedostanete sa na prémiové pozície. Fanúšikov na Facebooku asi tiež nebudú zástupy a teda neplatené šírenie príspevkov tiež nič moc.

Spustíte preto platenú reklamu

A tu už začínajú tie pravidelné náklady, ktoré si so sebou zrejme potiahnete, aj keď sa biznis rozbehne – pretože budú fungovať ešte lepšie.

Nech už predávate čokoľvek, platené média sú schopné to väčšinou predať, otázne je, koľko vás ten predaj bude stáť! A to je sakramentsky dôležitá otázka. Tak sa na to poďme pozrieť bližšie.

Ak berieme naše 9 ročné skúsenosti ako benchmark (porovnávaciu hodnotu), tak priemerná objednávka našich e-shop klientov na Slovensku je v hodnote 60 € (bez DPH). Priemerný náklad na získanie takej priemernej objednávky je 12 €. To znamená, že ak by ste predávali s maržou 20 %, dostali sme vás na nulu. A to sme nezapočítali cenu našej dobre odvedenej práce.

Zdravá marža je vysoká marža

Ak však pracujete s maržou 60 %, na jednej takejto objednávke sme vám po odrátaní nákladov zarobili 24 €. Ak týchto objednávok prinesieme 180 mesačne, celkový obrat bude 10 800 € a váš zisk po odpočítaní nákladov bude 4 320 €. A to už je celkom pekný malý e-shop.
Prirodzene, pokiaľ škálujeme, tak ideme do vyšších čísel, kľudne dvojnásobne, päťnásobne, aj desaťnásobne. Je rozdiel predávať tapety a elektrobicykle.

Čiže rátajte s tým, že:

  1. Získanie objednávky v e-shope vás bude stáť 9 – 15 € (áno, konvertujeme aj za 3,80 €, ale to je výnimka)
  2. Predávajte to, na čom zarábate

Pozn.: pre názornosť vo výpočte neuvažujeme s prevádzkovými nákladmi, personálnymi nákladmi, nákladmi na skladovacie priestory, na kancelárske priestory, počítačové vybavenie, prevádzku servera, stravné lístky, služobné vozidlo, súkromné vozidlo…

Predávajte minimálne za 50 €
s maržou minimálne 40 %.

Vo vyššie uvedenom výpočte počítame s výnosom z priamej objednávky – pokiaľ viete, že zákazník u vás nakúpi v priebehu roka ešte za ďalších 200 €, toto musíte započítať do zisku – napríklad vedeli ste, že zoot.sk na vás zarobí až pri vašej tretej objednávke? Ak teda máte investorov ako Zoot, môžete si dovoliť trošku viac minúť na získaní prvej objednávky.

Predávať sa dá aj bez nákladov

Moderno-populárne produkty prípadne služby sa dajú predávať bez webu a e-shopu, pokiaľ rozumne využijete existujúce platformy sociálnych sietí. Ako na to? Pokiaľ predávate napr. štýlové dámske oblečenie „z Talianska“, máte fajn postavu alebo kamošku s fajn postavou, stačí vám len „ajfón“, správne hashtagy a správne kamošky. A ako kulisa poslúži múr susedného činžiaku.
Ak ste barber a holíte + striháte lokálnych hipsterov, situácia je veľmi podobná. Náklady +/- nula.

Ak plánujete založiť e-shop, stretnime sa, pozrieme sa na to, a povieme vám, čo si o tom myslíme. Získate pohľad ľudí, ktorí už videli všeličo a vedia nie len ako vyzerá úspešný e-shop, ale aj čo predáva.


Najnovšie články
Za koľko sa oplatí predávať v e-shope
5 dôvodov, prečo zákazníci nečítajú vaše e-maily
Trávite hodiny vytváraním ideálneho uvádzacieho e-mailu, ktorým sa snažíte osloviť nového potenciálneho zákazníka. Do správy zahrniete niekoľko presvedčivých detailov o vašom podni [...]
Za koľko sa oplatí predávať v e-shope
Prečo je dobré mať pravidlá správania sa na sociálnych sieťach?
Pred pár rokmi si jedna spoločnosť najala nový tím predajcov. Noví zamestnanci boli mladí ľudia plní entuziazmu a s pozitívnym vzťahom k sociálnym sieťam. Prirodzene, okamžite zača [...]
Za koľko sa oplatí predávať v e-shope
Ako blogeri zvyšujú návštevnosť svojich stránok?
Vyriešte svoj SEO plán a následne uverejňujte prvotriedny obsah.  V snahe o zvyšovanie návštevnosti svojej stránky mnoho ľudí obetuje energiu na veci, ktoré majú na výsledok takme [...]
Za koľko sa oplatí predávať v e-shope
Marketing pre vyhľadávače: alchýmia súčasnosti 2/2
Aby vaša internetová stránka, alebo portál dosiahli lepšie umiestnenie medzi výsledkami vyhľadávania, mali by ste ho čo najlepšie prispôsobiť populárnym a relevantným kľúčovým slov [...]
Za koľko sa oplatí predávať v e-shope
Marketing pre vyhľadávače: alchýmia súčasnosti 1/2
Alchymisti sa kedysi snažili z bežných kovov vyrobiť zlato. Alchýmia predstavovala druh mágie, ktorá mala byť spôsobom na získanie nepredstaviteľného majetku. Nanešťastie pre jej z [...]
Za koľko sa oplatí predávať v e-shope
5 vecí ktoré ovplyvňujú dosah vašich príspevkov na Facebooku
Nadviazať kontakt s vašou cieľovou skupinou na Facebooku je každým dňom zložitejšie. Algoritmy na stránke spôsobujú, že vaše príspevky sa užívateľom nezobrazia pri každej aktualizá [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP