-->

Využite Instagram pri získavaní zákazníkov a uzatváraní predajov

Redakcia 17.01.2018 5 minútové čítanie    Kategórie: Social Media
Využite Instagram pri získavaní zákazníkov a uzatváraní predajov

Instagram bol donedávna pomerne uzavretou platformou, prostredníctvom ktorej nebolo možné interagovať so zvyškom internetu. Výnimkou bol snáď hypertextový odkaz vo vašom profile. Situáciu mierne zmenili reklamy, ktoré sa na tejto sociálnej sieti začali objavovať. Naďalej je však relatívne nevyužitým prostredím. Obzvlášť v porovnaní so stránkami ako Facebook, Twitter a Pinterest.

Mnoho ľudí sa v rámci online marketingových stratégií Instagramu úplne vyhýba. To však pramení iba z nedostatočnej znalosti tejto platformy. Marketéri totiž nevedia, ako môžu využiť Instagram pri získavaní nových zákazníkov, uzatváraní predajov a hodnotení úspešnosti vlastného podnikania. Oboznámte sa s niektorými odskúšanými metódami.

1. Používajte vhodné hashtagy

Takzvané hashtagy sú slová či slovné spojenia, ktoré sa začínajú mriežkou „#”. Ich používanie sa zdá byť veľmi intuitívne, no napriek tomu má s ich efektívnym využívaním problémy mnoho užívateľov aj v dnešnej dobe. Niektorí ich nepoužívajú vôbec (nie ste Beyoncé, nemôžete si to dovoliť), alebo naopak uvádzajú pri každej fotografii minimálne 30 hashtagov.

Dôležité je pristupovať k nim ako ku kľúčovým slovám. Majte v zásobe niekoľko hashtagov a používajte ich v dostatočnej miere na to, aby ste sa zviditeľnili. Populárne hashtagy k vám prilákajú pozornosť veľkého počtu návštevníkov, ojedinelé hashtagy vás zviditeľnia v záplave rôznych príspevkov. Tieto kategórie je vhodné doplniť o hashtagy využívané s priemernou frekvenciou.

Ak svoje príspevky chcete komentovať skratkami používanými vo vašom odvetví, overte si, na čo takéto heslá odkazujú v rámci Instagramu. Niektoré skratky môžu mať viac významov a preto vopred kliknite na daný hashtag a zistite, kam odkazuje. Výbornou stratégiou je tiež prieskum hashtagov v rámci vašej sféry podnikania. Ak napríklad propagujete reštauráciu, #foodporn môže byť oveľa úspešnejší ako obyčajný #obed.

2. Uvažujte o tom, kam odkazujete návštevníkov

Mnohokrát sa stáva, že výborná príležitosť na získavanie návštevníkov je premárnená nevhodným použitím odkazov. Jedná sa predovšetkým o odkazy, ktoré figurujú vo vašom profile. Nestačí, aby ste odkázali návštevníkov na domovskú stránku vašej webstránky. Budú sa tam cítiť stratení a nič tým nedosiahnete.

Ujasnite si, k čomu ich chcete doviesť a odkážte ich na vhodnú stránku v rámci vášho portálu. Presmerujte ich na stránku ponúkajúcu informácie o vašej spoločnosti, na predajnú stránku či priamo na váš najnovší príspevok na blogu. Ak chcete naplno využiť potenciál Instagramu, vytvorte stránku, ktorá bude určená špecificky pre návštevníkov prichádzajúcich z tejto sociálnej siete. Okamžite ich tu oslovte výnimočnou ponukou či výzvou k akcii. Vhodnou stratégiou je tiež prihovárať sa návštevníkom ich jazykom a štýlom. Uistite sa, že zážitok na vašej stránke korešponduje s očakávaniami, ktoré prezentujete na sociálnej sieti.

Jedným z problémov Instagramu je to, že ak sa prostredníctvom neho návštevníci dostanú na váš portál, analytické nástroje ich zaradia medzi ostatných užívateľov, ktorí do vyhľadávača napísali priamo adresu vášho webu. Vytvorte preto špecifické URL adresy pomocou nástrojov ako Ow.ly alebo Bit.ly. Ak využívate program Google Analytics, pomôže vám služba Google URL Builder. Takýmto spôsobom presne zistíte, koľkí užívatelia sa na vašu stránku dostali pomocou tohto URL odkazu. Pokiaľ máte vytvorenú zvláštnu domovskú stránku pre návštevníkov presmerovaných z Instagramu, budete schopní vyčísliť návštevnosť, ktorú vám táto sociálna sieť zabezpečila.

3. Vyrozprávajte príbeh pomocou obrázkov

Základným stavebným kameňom Instagramu je kreatívne zdieľanie príbehov pomocou vizuálnych prvkov. Ak chcete konvertovať návštevníkov na zákazníkov, snažte sa ich osloviť pútavým príbehom týkajúcim sa vašej značky. Čo ponúkate? Akú hodnotu im prinesú vaše služby? Aký životný štýl reprezentujete? Odpoveďami na podobné otázky zaujmete nových potenciálnych zákazníkov.

Dotvárajte obraz o svojej spoločnosti pomocou každého nového príspevku. Majte na pamäti, že text je rovnako dôležitý ako vizuálny obsah. Obrázky upútajú počiatočnú pozornosť vašich návštevníkov a textová zložka ich prinúti k tomu, aby s vami zotrvali.

Na ceste za získavaním nových zákazníkov vám určite nepomôžu nepodstatné obrázky, nekonzistentný štýl a uletené filtre na fotografiách. Pútavé rozprávanie príbehov však bude návštevníkov nabádať k tomu, aby klikli na vaše odkazy.

4. Zoznámte sa s konkurenciou

Nepochybne vám pomôže, keď sa oboznámite s marketingovou stratégiou vašej konkurencie. Zistite, ktoré prístupy sa im podarilo zužitkovať a v čom naopak zlyhali. Pomocou získaných informácií vylepšite vlastnú stratégiu, prípadne na svojom webe vytvorte úplne iný užívateľský zážitok.

Analyzujte, koho sledujú vaši konkurenti na sociálnych sieťach a kto sleduje ich. Vyhľadávajte ovplyvňovateľov trhu s obrovskými základňami fanúšikov, s ktorými vaši konkurenti spolupracujú. V ďalšom kroku sa snažte kontaktovať týchto ovplyvňovateľov a získať ich na svoju stranu.

5. Nevyhýbajte sa priamym predajom

Ak chcete zvýšiť svoje predaje, nebojte sa získavať ich priamou cestou. Z času na čas uverejnite na Instagrame akciovú ponuku so zľavovým kódom. Zverejnite pútavú grafiku a ponúknite svojim fanúšikom nákup za zľavnené ceny. Nerobte to však príliš často.

Oplatí sa tiež využiť reklamy na Instagrame. Za výhodnú cenu sa pomocou nich dopracujete k výborným výsledkom. Keď poznáte svoje cieľové publikum, nemali by ste mať problém s oslovovaním ľudí s podobnými názormi a záujmami. Všetko sa odvíja od vašej schopnosti písať chytľavé heslá a ponúkať atraktívne služby.

Instagram naozaj nevyžaduje viac času či námahy ako ostatné sociálne siete. Vaša stratégia však musí byť dôsledná a dobre premyslená.

Zdroj: Chron, Hootsuite Blog


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy


6 minútové čítanie

Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročné príjmy v histórií. A hoci stále vynakladá veľké prostriedky do virtuálnej reality, aj v tejto oblasti sa situácia začína vyvíjať o niečo ružovejšie. Najprv k používateľom. Facebook v treťom štvrťroku navýšil počet mesačných […]

Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023


4 minútové čítanie

Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe analýzy trendov zapojenia viac ako 34 tisíc používateľov spoločnosti Sprout (v priebehu uplynulého roka). Po prvýkrát spoločnosť Sprout poskytla údaje zo služby TikTok, ktoré by mohli poskytnúť ďalšie pomocné usmernenia v širšom marketingovom procese sociálnych […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.