-->

Viete, kto zdedí váš Facebook účet, keď zomriete?

Barbora Jurovcová 18.02.2015 3 minútové čítanie    Kategórie: Social Media
Viete, kto zdedí váš Facebook účet, keď zomriete?

Facebook vie,

 

po ktorých uliciach ste včera zabehli 4,8 km. Že ste sa boli najesť s „Vaša Frajerka“ v „Bar XY“ a dali ste si pizzu. Podľa fotky všetci predpokladáme, že nie ste vegetariáni (klobásová). Že hudobne ste skôr na rock a referendum ste odignorovali. Podľa vášho statusu vás priateľka donútila absolvovať 50 Shades of Grey. Deň na to ste zdieľali Mladého hejtera, takže všetci vedia, že sa vám v kine „páčilo“. Pracujete pre firmu X, vyštudovali ste odbor Y, žijete v meste Z, ale pochádzate z mesta Ž. Facebook vie, kedy ste sa cítili bláznivo, milovaní, znechutení. Ale čo sa stane v prípade, keď budete MŔTVI?

 

Facebook prichádza s „posmrtnými“ nastaveniami súkromia

Facebook doteraz fungoval na princípe zmrazenia účtu zosnulej osoby. Profil zosnulého tak existuje naďalej, je však „nedotknuteľný“. Tento princíp zostáva zachovaný, ALE…

Facebook prichádza s možnosťou nastaviť tzv. „legacy contact“. Osobu, ktorá v prípade smrti „zdedí“ váš účet. Ak nechcete mať zaspamovanú nástenku príspevkami smútiacich priateľov, ktorým nedochádza, že príslušníkom vašej rodiny sa to páčiť nebude, Facebook vám ponúka aj možnosť trvalého vymazania účtu.

Ak sa svojho Facebook účtu nedokážete vzdať ani po smrti, môžete jeho spravovaním poveriť ďalšiu osobu. „Dediča“ účtu vyberáte spomedzi svojich priateľov a jeho právomoci sú obmedzené.

Ale čo ak by ste zomreli skôr, ako by ste stihli upraviť všetky posmrtné FB settings? V prvom rade vás musí niekto z priateľov označiť za zosnulého. Áno, trošku morbídnejšie, ako označiť niekoho na fotke. Kvôli tomuto článku som sa to rozhodla vyskúšať. Spomedzi priateľov som si vybrala kamošku, ktorá sa v prípade, že ju za mŕtvu naozaj označím, nenahnevá. Ale ono to také jednoduché, samozrejme, nie je.

 

Pochovanie Facebook účtu

3 bodky umiestnené na titulnej fotke osoby, ktorej účet chceme „pochovať/zvečniť“

  1. „Nahlásiť“
  2. „Pomoc s inou záležitosťou“
  3. „Prejsť do centra pomoci“
  4. „How do I report a deceased person or an account that needs to be memorialized?“

A tu sa dostávame k dvom spomínaným alternatívam. K úplnému odstráneniu účtu alebo k vytvoreniu jeho „spomienkovej“ verzie. Spomienkový účet vyžaduje vyplnenie (citujem) „Žiadosti o zvečnenie“. Tá zas vyžaduje meno zomrelého, dátum smrti a doklad o smrti. Podrobnejší popis tretej položky nás oboznamuje s tým, že môžeme priložiť link na nekrológ alebo inú dokumentáciu o smrti (v podmienkach našej krajiny pravdepodobne úmrtný list z matričného úradu…).

 

„Spomienkový“ Facebook? Čo dedič môže a čo nie!

Spomienkový Facebook predstavuje statický účet s titulkom „Remembering“ („Spomíname“) nad menom zosnulého, nezobrazujúcimi sa reklamami a možnosťou prispievania priateľov na nástenke. Niečo ako smutná fanpage zosnulého, cintorín posledných postov. Na druhej strane, kto dnes nie je na Facebooku, akoby neexistoval. Je teda na vás, či chcete na Facebooku existovať aj po smrti.

Možnosť zvoliť „dediča“ vášho digitálneho FB majetku zatiaľ na Slovensku dostupná nie je. Spustená bola minulý štvrtok v Spojených štátoch, ale postupne by mala byť rozšírená všade.

Osoba poverená správou vášho účtu môže na vašu nástenku pripnúť post, ktorý bude visieť nad všetkými ostatnými. Ako oznam o úmrtí, posledné zbohom, alebo niečo podobne nepríjemné. Môže odpovedať na žiadosti o priateľstvo (?) a meniť vašu profilovú a titulnú fotku. Pokiaľ odfajknete „Data Archiving permission“ môže stiahnuť archív všetkých vašich fotiek a postov. „Dedič“ nemôže čítať vaše správy a čokoľvek odstraňovať.

Tak čo? Už viete, kto zdedí váš Facebook účet, keď zomriete?

Zdroje:

mashable.com, forbes.com


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy


6 minútové čítanie

Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročné príjmy v histórií. A hoci stále vynakladá veľké prostriedky do virtuálnej reality, aj v tejto oblasti sa situácia začína vyvíjať o niečo ružovejšie. Najprv k používateľom. Facebook v treťom štvrťroku navýšil počet mesačných […]

Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023


4 minútové čítanie

Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe analýzy trendov zapojenia viac ako 34 tisíc používateľov spoločnosti Sprout (v priebehu uplynulého roka). Po prvýkrát spoločnosť Sprout poskytla údaje zo služby TikTok, ktoré by mohli poskytnúť ďalšie pomocné usmernenia v širšom marketingovom procese sociálnych […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.