-->

SEO a optimalizácia užívateľskej skúsenosti

Redakcia 18.12.2017 7 minútové čítanie    Kategórie: SEO
SEO a optimalizácia užívateľskej skúsenosti

Internetové vyhľadávače ako Google, Bing a dokonca aj Apple už niekoľko rokov zdokonaľujú svoje vyhľadávacie algoritmy. Takýmto spôsobom sa snažia poskytnúť čo najlepšie služby koncovým užívateľom. Ich algoritmy sú však založené na činnosti automatizovaných robotov. Jedná sa o softvér, ktorý manuálne prehľadáva stránky dostupné na internete. Preto je náročné, aby dokonale simulovali činnosť živej bytosti, ktorú predstavuje užívateľ internetu. Je pochopiteľné, že výsledky internetových vyhľadávačov teda nikdy nebudú dosahovať takú kvalitu ako v prípade, že by sa vyhľadávaniu venoval zástup ľudských zamestnancov.

Namiesto toho sa vyhľadávače začali orientovať na konkrétne ukazovatele, ktoré podla nich zodpovedajú za pozitívnu skúsenosť užívateľa pri prezeraní webstránok. Medzi zvolené kritériá patrí rýchlosť stránky, optimalizácia pre mobilné zariadenia, štruktúra stránky, obsah a ďalšie. Na základe týchto faktorov sa algoritmus rozhodne, či užívateľ získa od danej stránky presne to, čo od nej očakáva na základe svojho vyhľadávania.

Čo to znamená pre spoločnosti, marketérov a majiteľov webstránok? A ako to ovplyvní ich stratégiu v oblasti SOE marketingu?

Konečne sa dožívame toho, že všetky rady a odporúčania ohľadom SEO marketingu, ktoré kolujú na internete, sa stávajú oveľa relevantnejšími. Éra optimalizácie pre vyhľadávače vstupuje do nového veku, v rámci ktorého sa mení na optimalizáciu užívateľskej skúsenosti pri vyhľadávaní.

Je to výborná správa pre všetkých, ktorí sa SEO marketingu venujú poctivo. Obchádzať systém je čoraz náročnejšie. Rôzne skupiny využívali v rámci tohto marketingu nekalé praktiky. Nelegálne získavanie ratingu je dnes už oveľa menej efektívne.

Ako by ste mali optimalizovať svoju webstránku v období, ktoré sa zameriava na pozitívnu skúsenosť koncového užívateľa?

Pýtajte sa otázky a poskytujte odpovede

Marketéri mali kedysi plnú hlavu čísel, ktoré súviseli s analýzou kľúčových slov a budovaním spätných odkazov. Každej charakteristike svojej stránky prideľovali konkrétne hodnoty a riadili sa štatistickými údajmi. Keď mali tieto čísla zapísané v tabuľkách, všetko im to dávalo dokonalý zmysel. Ale ako môže webstránka, ktorá je postavená na štatistike a údajoch z tabuľky, osloviť ľudskú bytosť?

Práve to je problém, ktorý sa v súčasnosti snažia vyriešiť internetové vyhľadávače. A vy by ste sa mali bezpodmienečne pozrieť na to, ako k tomu pristúpili.

Mali by ste myslieť na návštevníkov vašej webstránky pri dizajnovaní každého jej prvku a rovnako pri každom kroku vašej marketingovej kampane. Dosiahnete to jednoducho – stačí, ak si pri zostavovaní marketingovej stratégie budete neustále klásť otázky a vzápätí na nich hľadať odpovede.

Povedzme, že navrhujete webstránku a chcete, aby sa medzi výsledkami vyhľadávania Google umiestnila čo najlepšie. Mali by ste si položiť otázku, čo napíše váš zákazník do vyhľadávača. Znie to banálne, ale skúste sa nad tým zamyslieť. Marketéri už v minulosti optimalizovali kľúčové slová pre pojmy ako „zimné pneumatiky“ či „prípravky na chudnutie“. Ale správanie užívateľov internetu prešlo značným vývojom a namiesto všeobecných pojmov sa pri vyhľadávaní pýtajú konkrétne otázky.

Vyhľadávanie „zimné pneumatiky“ sa teda vyvinulo na „ktoré zimné pneumatiky sú najlepšie pre Ford F150 z roku 2008“.

Rating v rámci vyhľadávania sa zvyšuje práve tým spoločnostiam, ktoré odpovedajú na otázky svojich zákazníkov. Preto prestaňte počítať to, koľkokrát na svojej stránke spomeniete zvolené kľúčové slovo. Namiesto toho sa zamerajte na to, s čím potrebujú vaši zákazníci pomôcť.

Nezabúdajte na mobilné zariadenia

Väčšina ľudí dnes pri prehliadaní internetu používa smartfóny. Pomocou mobilných zariadení sa dokonca realizuje viac vyhľadávaní, ako prostredníctvom osobných počítačov. Ak kráčate s dobou, pravdepodobne vás to neprekvapí. Je teda logické, aby ste svoju webstránku optimalizovali pre ľudí, ktorí ju budú navštevovať pomocou mobilných zariadení.

Spoločnosť Google len pre 2 rokmi zaviedla algoritmus, ktorý pri vyhľadávaní uprednostňuje stránky vhodne optimalizované pre mobilné zariadenia. Tento krok mnohí marketéri nazvali pojmom „mobilegeddon“. Nespôsobilo to síce koniec sveta, ale mnohí online marketéri zažili nepríjemný šok.

Výsledky vyhľadávania sa následkom tohto kroku poriadne zamiešali. Zarážajúce bolo, že to nepostihlo iba malé podniky. Takmer 40% najväčších amerických spoločností, ktoré figurujú v rebríčku Fortune 500, malo problémy s optimalizáciou svojich webstránok pre mobilné zariadenia. Mnohé spoločnosti ostali zaskočené. Online vplyv niektorých najväčších značiek dostal ranu pod pás.

Dostali sme tvrdú lekciu. Naučili sme sa, že pri tvorbe webstránok je nevyhnutné myslieť na potreby vlastníkov mobilných zariadení. Tí totiž nemajú rovnaké podmienky, ako užívatelia osobných počítačov. Často sú obmedzení dátovým limitom a nižšou rýchlosťou internetu. Keď sa dostanú na stránku, ktorá je plná objemných údajov a animácií, ich mobilné zariadenia ju budú načítavať donekonečna. A to zďaleka neprispieva k užívateľskej skúsenosti.

Namiesto vizuálne pútavej stránky, ktorá pre načítanie vyžaduje hviezdne výkonné internetové pripojenie, zvoľte radšej „minimalistický“ prístup.

Mitul Gandhi, ktorý je odborníkom na SEO marketing a spoluzakladateľom portálu SEOClarity, k danej problematike povedal: „Vyhľadávače nekompromisne prihliadajú na optimalizáciu pre mobilné zariadenia. Google vydal program s názvom AMP Pages, pomocou ktorého dokážu weboví dizajnéri rýchlo prispôsobiť svoje stránky rôznym formátom. Apple má obrovský podiel na trhu s mobilnými zariadeniami a buduje algoritmus, ktorý je založený na správaní užívateľov, práve týchto prístrojov.“

Nástroj AMP Pages od spoločnosti Google je výbornou pomôckou pre marketérov, ktorí nemajú titul z webového dizajnu, ale sú si vedomí toho, že za cieľom oslovenia mobilných užívateľov potrebujú výrazne zdokonaliť svoje webstránky.

Dbajte na skúsenosť užívateľa

Keď ste sa postarali o obsah svojej stránky a prístupnosť z mobilných zariadení, je načase zistiť, čo zažívajú vaši návštevníci. Mali by ste sa snažiť pochopiť, čo sa deje, keď si vašu stránku otvoria a ako s ňou zaobchádzajú. Za týmto účelom môžete použiť niektorý z nástrojov, prípadne využiť bezplatnú aplikáciu Google Analytics.

Potrebujete zistiť, či svojim návštevníkom poskytujete pozitívnu skúsenosť. Zamerajte sa na to, koľko času návštevníci strávia na stránke, koľko z nich naveky odíde, koľko stránok na vašom webe navštívia, koľkí z nich sa pravidelne vracajú a z koľkých sa nakoniec stanú aj zákazníci. Zistíte, či si návštevníci užívajú čas strávený na vašom portáli. Keď identifikujete potenciálne problémy, riešte ich pomocou A/B testovania.

Internetové prehliadače ako Google Chrome, Microsoft Edge (bývalý Internet Explorer) a Apple Safari zhromažďujú údaje o všetkých užívateľoch internetu. Nemožno s istotou tvrdiť, či tieto údaje využívajú na nejaké nekalé ciele. Je však isté, že pomocou nich posudzujú, nakoľko pozitívnu skúsenosť zažívajú užívatelia na konkrétnych internetových stránkach. Od toho sa ďalej odvíja práca internetových vyhľadávačov, ktoré pri zostavovaní výsledkov vyhľadávania prihliadajú na celkovú spokojnosť zákazníkov.

Nezabúdajte na sociálne siete

Nakoniec sa musíte uistiť, že využívate potenciál sociálnych sietí. Vaša spoločnosť je možno nudná, ale na sociálnych sieťach ju musíte prezentovať zaujímavým spôsobom. Aktívne sa zúčastňujte diania na stránkach ako Twitter, Facebook, Instagram a LinkedIn.

Možno pomocou nich nezískate zástupy nových návštevníkov. Vyhľadávače však pri posudzovaní užívateľskej skúsenosti prihliadajú aj na tento faktor.

Koniec koncov, keď sa zákazníkom niečo páči, rozprávajú o tom na sociálnych sieťach. Je teda logické, že zmienky o vašej spoločnosti na sociálnych sieťach signalizujú, že návštevníci sú s vaším webom spokojní.

Uistite sa, že v príspevkoch na sociálnych sieťach uvádzate spätné odkazy na webstránku vašej spoločnosti a neodkazujte iba na svoju domovskú stránku, ale aj na predajné podstránky a stránky, ktoré informujú o povahe vašej spoločnosti. Každá stránka na vašom webe by mala byť napojená na sociálne siete.

Presne toto je dôvod, prečo by ste mali uverejňovať aj príspevky na blogu. Okrem toho, že svojim zákazníkom poskytnete hodnotný obsah, vaše príspevky budú opakovane zdieľané a kvalita užívateľskej skúsenosti na vašom webe bude narastať.

Teraz už viete, ako sa vaša webstránka môže ocitnúť medzi prvými výsledkami internetového vyhľadávania. Zabudnite na zložité štatistiky, rafinované kľúčové slová a tajné recepty na úspech. Optimalizácia užívateľskej skúsenosti súvisí so zdravým rozumom. Keď obetujete štipku svojho času a vynaložíte potrebné úsilie, aj sami si dokážete vybudovať SEO stratégiu, ktorá vás privedie k vytúženému úspechu.

Zdroj: Huffingtonpost, CyberCite


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy


6 minútové čítanie

Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročné príjmy v histórií. A hoci stále vynakladá veľké prostriedky do virtuálnej reality, aj v tejto oblasti sa situácia začína vyvíjať o niečo ružovejšie. Najprv k používateľom. Facebook v treťom štvrťroku navýšil počet mesačných […]

Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023


4 minútové čítanie

Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe analýzy trendov zapojenia viac ako 34 tisíc používateľov spoločnosti Sprout (v priebehu uplynulého roka). Po prvýkrát spoločnosť Sprout poskytla údaje zo služby TikTok, ktoré by mohli poskytnúť ďalšie pomocné usmernenia v širšom marketingovom procese sociálnych […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.