-->

Provízny marketing a ako speňažiť affiliate stránky

Redakcia 04.02.2018 6 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online
Provízny marketing a ako speňažiť affiliate stránky

Pojem provízny marketing pochádza z anglického termínu „affiliate marketing. Jedná sa o stratégiu, ktorá sa pri predaji výrobkov či služieb spolieha na tretiu osobu – sprostredkovateľa, takzvaného „affiliate partnera“. Do tradičného vzťahu medzi predajcom a zákazníkom teda vstupuje tretia osoba, ktorej úlohou je robiť obchodníkovi reklamu. Robí tak najčastejšie pomocou svojho profilu na sociálnej sieti či webovej stránky, ktorú nazývame ako „affiliate stránka“.

Pri budovaní úspešnej affiliate stránky nestačí napísať krátku recenziu produktu a uverejniť ju na internete. V dnešnej dobe to zďaleka nie je všetko, čo môžete urobiť.

K affiliate stránke by ste mali pristupovať ako ku každému inému podnikaniu. Potrebujete si vybudovať silnú značku a online vplyv, vhodne navrhnutú webstránku, pútavé logo a slogan, profily na sociálnych sieťach a ďalšie prvky online marketingu.

Serióznosť a dôveryhodnosť sú kľúčovými vlastnosťami pri získavaní dôvery zo strany vašich návštevníkov. Preto by ste sa vo vašom odvetví podnikania mali predovšetkým snažiť pôsobiť ako profesionáli. To by malo byť prioritou všetkých affiliate partnerov, ktorí si cenia dlhodobú hodnotu stratégií okolo provízneho marketingu. Tak čo vlastne robí z affiliate stránky výhodný prvok tejto stratégie?

1. Obsah, ktorý zvyšuje konverziu návštevníkov

Slabý a nekvalitný obsah vám nijako neprospeje. Mali by ste sa snažiť vytvárať jedinečný a hodnotný obsah a robiť všetko pre to, aby ste vyhoveli požiadavkám užívateľov. Inými slovami, uvažujte o tom, ako poskytnúť vašim návštevníkom informácie, ktoré vyhľadávajú.

Keď píšete recenziu nejakého produktu, zmieňujte jeho klady aj zápory. Neuvádzajte iba dôvody, pre ktoré by si ho mali zákazníci kúpiť. Takto si s nimi vytvoríte vzťah založený na dôvere. Informácie, ktoré uverejňujete, by mali byť presné a založené na dôveryhodných zdrojoch.

Obsah na vašej stránke by mal pomôcť vašim zákazníkom robiť výhodné rozhodnutia v rámci nákupného procesu týkajúceho sa produktu, ktorý propagujete. Keď je váš blog, recenzia či video iba úvodným predstavením produktu, mali by ste ich presmerovať na ďalší krok predajného lievika. Návštevníkov by ste sa mali snažiť konvertovať na zákazníkov pomocou e-mailovej komunikácie a ďalších nástrojov.

Mnoho začínajúcich internetových marketérov sa strmhlav vrhne do vôd affiliate marketingu kvôli províziám a ďalším ziskom, ktorí takto môžu získať. Ale tí, ktorí si dajú záležať na budovaní hodnotných affiliate stránok, veľmi rýchlo predbehnú nováčikov motivovaných jednoduchým ziskom. Ak nemáte dostatok času, nie je problém najať si človeka, ktorý pre bude vytvárať vhodný obsah za vás.

2. Dobré SEO

Dobré SEO ide väčšinou ruka v ruke s kvalitným obsahom. SEO marketing obsahuje však aj ďalšie prvky, ktoré je potrebné zvážiť.

Jedným z nich sú zdroje návštevnosti. Návštevnosť affiliate stránok je často závislá od organických výsledkov vyhľadávania. Ak vaša návštevnosť nebude prameniť z viacerých rôznych zdrojov, riskujete, že vyhľadávače a vyhľadávacie algoritmy vás potrestajú a prídete o veľkú časť vášho vplyvu.

Affiliate stránky sú často súčasťou takzvaných súkromných blogových sietí (PBN – Private Blog Networks), ktoré sa však považujú za špekulatívnu stratégiu. To v rámci výsledkov vyhľadávaní môže predstavovať isté riziko. Internetoví marketéri v súčasnosti pristupujú k PBN rôznymi sofistikovanými spôsobmi. To však neznamená, že eliminujú riziko odhalenia a penalizáciu zo strany internetových vyhľadávačov.

V ideálnom prípade sa vám podarí vytvoriť si silnú sieť spätných odkazov, prostredníctvom legitímnych a populárnych stránok. Týmto spôsobom sa do istej miery ochránite pred neustále sa meniacim systémom vyhľadávačov a algoritmov. Dobrá SEO stratégia zabezpečí dlhodobý úspech vašej affiliate stránky a bude pre vás prínosom aj v prípade, že sa svoju stránku rozhodnete časom predať.

3. Vyčlenenie sa z davu

Čo odlišuje vašu stránku od zástupu ďalších webov, ktoré podnikajú v rovnakej oblasti a predávajú rovnaké produkty? Ak neviete odpovedať na túto otázku, budovanie úspešnej affiliate stránky môže byť náročnou výzvou.

V dave sa môžete zviditeľniť viacerými spôsobmi, ale snáď najjednoduchšou a najefektívnejšou cestou je profesionálny webový dizajn. Keď však vaša stránka vyzerá rovnako ako stovky ďalších portálov a keď je vaša navigácia, rozloženie a obsah rovnaký ako pri všetkých ostatných weboch, nemáte žiadnu príležitosť byť originálni.

Pokúste sa odpovedať na nasledujúce otázky. Ako môžete poskytnúť návštevníkom lepšiu skúsenosť pri návšteve vašej stránky? Dokážete na ich otázky odpovedať lepšie ako konkurenčné portály? Môžete im poskytnúť viac výhod ako konkurenční marketéri? Môžete zlepšiť proces objednávania tovaru? Poskytuje najhodnotnejší obsah v rámci vášho odvetvia?

Snaha o zviditeľnenie v konečnom dôsledku súvisí s tým, či užívateľ pri návšteve vašej stránky zažije niečo nové. Ak áno, bude vás považovať za spôsobilého a schopného podnikateľa. Aj toto zdvihne hodnotu vášho podniku v prípade, že sa ho rozhodnete predať.

4. Výhodná a relevantná oblasť podnikania

Niektoré oblasti podnikania sú v istom čase populárne a vzápätí sa po nich nikto ani neobzrie. Keď sa ponúkaný produkt stane zastaralým a ľudia stratia záujem o dané odvetvie, zisky sa začnú prepadať nadol.

Niektoré produkty a služby sú relevantné v každom období. Samozrejme, môžu prechádzať prirodzenými cyklami stúpajúcej a klesajúcej popularity, ale z dlhodobého hľadiska vám zabezpečia zdroj stabilného a uspokojivého príjmu. V prípade, že objavíte možnosti na expanziu v rámci vášho odvetvia, nebojte sa obohatiť ponuku o nové produkty a navýšiť tak svoje zisky.

Príkladmi stále aktuálnych oblastí sú zdravie a fitness, záľuby, bohatstvo, láska a vzťahy.

V týchto oblastiach síce vládne výrazná konkurencia, ale pomocou portálu ClickBank môžete nájsť najpredávanejšie produkty a spoločnostiam, ktoré sú za ne zodpovedné, ponúknuť spoluprácu v rámci provízneho marketingu.

5. Diverzifikovaný príjem

Keď budú príjmy vašej stránky pochádzať z viacerých zdrojov, nevyhnutne zarobíte viac peňazí.

To znie jednoducho ale obnáša to niekoľko výziev. Keď na svojej affiliate stránke začnete propagovať nový produkt a zistíte, že nedokážete súčasne dostatočne popularizovať pôvodné produkty a služby, vaše príjmy sa znížia.

Vo všeobecnosti by ste sa však mali stále zameriavať na to, akým spôsobom môžete rozširovať svoje možnosti. V rámci provízneho marketingu môžete rozbehnúť viacero projektov a na svojej stránke môžete predávať miesto pre reklamu. Obzvlášť ak zaznamenávate vysokú návštevnosť.

Je dôležité, aby ste už od začiatku vyhľadávali príležitosť na expandovanie vášho podnikania. Inak sa vám môže stať, že budete dlhodobo stagnovať na jednej úrovni.

Zhrnutie

Ak sa plánujete zapojiť do affiliate marketingu, ale neviete si zvoliť vhodnú oblasť, môžete si affiliate stránku rovno kúpiť. Okamžite tak začnete podnikať v oblasti, ktorá už je úspešná a nebudete musieť realizovať prácny prieskum trhu.

Exituje mnoho činiteľov, ktoré prinesú úspech vašej affiliate stránke. Medzi najvýznamnejšie patria kvalitný obsah, dobrá SEO stratégia, snaha o zviditeľnenie sa v dave, výhodná oblasť podnikania a diverzifikované zdroje príjmov. Zvážte všetky tieto prvky a vybudujte si online vplyv, ktorý vám pomôže dosiahnuť vaše finančné ciele.

Zdroj: NicheHacks, TheBalance


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy


6 minútové čítanie

Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročné príjmy v histórií. A hoci stále vynakladá veľké prostriedky do virtuálnej reality, aj v tejto oblasti sa situácia začína vyvíjať o niečo ružovejšie. Najprv k používateľom. Facebook v treťom štvrťroku navýšil počet mesačných […]

Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023


4 minútové čítanie

Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe analýzy trendov zapojenia viac ako 34 tisíc používateľov spoločnosti Sprout (v priebehu uplynulého roka). Po prvýkrát spoločnosť Sprout poskytla údaje zo služby TikTok, ktoré by mohli poskytnúť ďalšie pomocné usmernenia v širšom marketingovom procese sociálnych […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.