GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Prečo na rýchlosti stránky záleží?

Redakcia 04.12.2017    Kategórie: Ako predávať na Internete
Prečo na rýchlosti stránky záleží?

Ako si predstavujete návštevníkov svojej internetovej stránky? Sú to majitelia malých podnikov? Miestni obyvatelia? Netrpezliví užívatelia internetu?

Ak sa vaši návštevníci aspoň sčasti podobajú na ostatných ľudí na internete, takmer určite patria do tretej skupiny. Sú súčasťou nedočkavého davu. Očakávajú, že vaša stránka sa na ich monitoroch načíta v zlomku sekundy. Keď sa tak nestane, odídu, možno navždy.

To neznamená, že vaši klienti sú zlí ľudia. Všetci pociťujeme frustráciu, keď načítavanie stránky trvá príliš dlho. Z toho však nevyplýva, že sme prehnane nároční. Ani to, že sme pod nadmerným stresom. Je to skrátka… prirodzené správanie.

Nedá sa poprieť, že pomalé stránky sú naozaj otravné. Nikto ich nemá rád. Keď si priemerný užívateľ internetu myslí, že nájde rýchlejšiu stránku, alebo že potrebné informácie dokáže vyhľadať rýchlejšie, preklikne z vašej stránky na nejakú vhodnejšiu. A to veľmi rýchlo.

Ale ako rýchlo? V závislosti na tom, ktorý výskum citujete, jedná sa o 2 až 3 sekundy.

Podľa analytickej platformy Kissmetrics, až 47% spotrebiteľov očakáva, že stránka sa im načíta za 2 sekundy či menej. Prieskum tiež ukazuje, že 40% spotrebiteľov stránku opustí, keď načítavanie trvá viac než 3 sekundy.

Spotrebiteľská netrpezlivosť neovplyvňuje iba to, ako rýchlo návštevníci opustia stránku, ktorá má problémy s načítavaním. Má priam ničivé účinky aj na mieru konverzie danej stránky.

Je zarážajúce, že už o sekundu pomalšie načítavanie stránky môže znížiť mieru konverzie o 7%. Amazon to zistil už pred niekoľkými rokmi. Každá sekunda načítavania navyše, stojí spoločnosť jeho rozmerov približne $1,6 miliardy (ročne). Prirodzene, v prípade bežného malého podniku nebude stratovosť taká obrovská. Ale kto by chcel stratiť 7% zo svojich potenciálnych zákazníkov, kvôli niečomu tak banálnemu a tak ľahko napraviteľnému?

Užívatelia si potrpia na rýchle stránky

A rýchlosť načítavania vo veľkej miere ovplyvňuje ich správanie v online prostredí. Nie je teda prekvapením, že tento faktor berú do úvahy aj internetové vyhľadávače. Rýchlosť načítavania stránky teda ovplyvňuje aj umiestenie stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Nejedná sa síce o najdôležitejší hodnotiaci parameter, ale jednoznačne má svoju váhu.

Napriek tomu, aká je rýchlosť načítavania dôležitá, mnoho malých podnikov si s jej zvyšovaním ťažkú hlavu nerobí. Prieskum portálu Clutch ukázal, že iba 21% malých podnikov plánuje zaviesť opatrenia, ktoré by výkonnosť ich stránok zvýšili.

Priemerného užívateľa to možno nepoteší, pre vás to však môže byť výborná správa. Máte dokonalú príležitosť získať náskok pred svojou konkurenciou.

Aký by mal byť Váš prvý krok? Zistiť, aká rýchla je vaša stránka. Google ponúka bezplatný nástroj PageSpeed Insights, ktorý Vám do minúty poskytne podrobnú analýzu. Pomocou tohto nástroja získate informácie o rýchlosti načítavania pre mobilných užívateľov, ako aj pre zákazníkov využívajúcich osobný počítač.

Nestačí vám jeden názor? Vyskúšajte aj bezplatný nástroj Pingdom. Výsledky týchto analýz sa vám na prvý pohľad môžu zdať komplikované a nezrozumiteľné. To preto, že také naozaj sú.

No aj menej technologicky zbehlí podnikatelia majú nádej. Stačí, ak to nebudú preháňať s veľkosťou uverejňovaných obrázkov. Nepochybne tiež pomôže, ak budú mať stránku zriadenú na výkonnom serveri. Dobrým nápadom je spolupráca s vývojárom alebo skúseným webovým dizajnérom, ktorí by rýchlosť stránky optimalizovali. Odborník dokáže počas niekoľkých minút zariadiť to, čo by mnohým z nás trvalo možno celé dni či týždne.

Pochybujete, či sa vám oplatí investovať do služieb profesionálneho dizajnéra?

Predstavte si, čo by pre vás znamenalo 10% zvýšenie návštevnosti vašej stránky v priebehu nasledujúceho roka. Zarobili by ste vďaka takémuto zvýšeniu viac, ako by stála práca odborníka? Ak áno, jedná sa o vhodnú investícií.

Vieme, že zvyšovanie ziskov je hlavným cieľom 45% malých podnikov. Rýchlosť vašej stránky môže byť jednou z ciest, ktorá vedie tým správnym smerom.

Na rýchlosti stránky záleží. Zvýšenie rýchlosti, ktorou sa vaša stránka načíta potenciálnemu zákazníkovi, vášmu podnikaniu výrazne prospeje. Možno si budete musieť najať programátora či dizajnéra, ale vaše peniaze sa vám pravdepodobne niekoľkonásobne vrátia. A to veľmi rýchlo.

Zdroj: Daily Blog Tips, Boostability


Najnovšie články
Prečo na rýchlosti stránky záleží?
4 netradičné stratégie, ktoré zvýšia vašu návštevnosť
Milióny nových podnikov si denne zakladajú účty na Facebooku, Twitteri a Instagrame. Mnohé ďalšie si predplácajú reklamu cez Google. Dôvod je jednoduchý. Spoločnosti sa týmto spôso [...]
Prečo na rýchlosti stránky záleží?
Ako by ste mali prezentovať výpovede svojich zákazníkov
Odporúčania vašich zákazníkov a prípadové štúdie môžu výrazne zvýšiť mieru konverzie vašej webstránky. Vášmu podniku dodajú dôveryhodnosť a pomôžu vám vytvoriť dojem stability. [...]
Prečo na rýchlosti stránky záleží?
3 typy obsahu, ktorý by ste nemali uverejňovať
Keď sa pohybujete v oblasti obsahového marketingu dostatočne dlho, zistíte, pomocou akej stratégie dokážete dosiahnuť požadované výsledky. Dôležitejšie je snáď už iba to, že zistít [...]
Prečo na rýchlosti stránky záleží?
Vizuálny marketing a budúcnosť geolokácie
Marketingové stratégie v dnešnej dobe využívajú celú škálu nástrojov, ktoré umožňujú zamerať reklamu na konkrétnu cieľovú skupinu zákazníkov. Aj napriek tomu sú mnohé marketingové [...]
Prečo na rýchlosti stránky záleží?
4 spôsoby budovania vašej osobnej značky pomocou Facebook Live
Andy Warhol v roku 1968 povedal: „Každý človek raz zažije svojich 15 minút slávy.“ Čo by si génius ako Warhol myslel o dnešnej ére sociálnych sietí? Aký by mal názor na rozhrani [...]
Prečo na rýchlosti stránky záleží?
Prečo sa veľké spoločnosti musia starať o svoju online reputáciu?
Manažment online reputácie má za cieľ zlepšiť alebo obnoviť dobré meno spoločnosti či značky. Toto sa dá dosiahnuť stratégiami, ktoré propagujú pozitívne vlastnosti značky a zárove [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP