-->

Pracujeme s Google Analytics 2: Základné metriky, a čo je pre koho dôležité

Libor Toporcer 20.09.2016 4 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete,Web a analytika
Pracujeme s Google Analytics 2: Základné metriky, a čo je pre koho dôležité

Nebojte sa Google Analytics, sú to tie správne čísla, ktoré vám pomôžu merať, vyhodnocovať a analyzovať všetko, čo sa deje na vašej stránke. Buďte v obraze a naučte sa skrotiť čísla vo svoj prospech.

Samé čísla, grafy, tabuľky, percentá. Ja tomu nerozumiem! Alebo nechcem rozumieť?

Google Analytics je komplexný nástroj, ktorý ponúka obrovské množstvo čísel, štatistík či trendov vývoja vašej stránky. Pokúsim sa pre vás vytiahnuť a vysvetliť tie najpodstatnejšie metriky.

Vyberte si kategóriu údajov, ktorá vás zaujíma

V ľavej časti prehľadu môžete vidieť segmentáciu údajov do jednotlivých kategórií. Pre základných užívateľov sú podstatné iba posledné 4 kategórie (publikum, akvizícia, správanie a konverzie). Už táto segmentácia údajov vám veľmi pomôže sa správne orientovať. Najväčšiu pozornosť si určite zaslúži základný prehľad kategórie, ktorý sa nachádza ako prvá podskupina kategórie. Teraz sa vám pokúsim vysvetliť každú kategóriu zvlášť.

analytics

1. Publikum:

Všetko, čo potrebujete vedieť o tom, kto je na vašej stránke. Čo je dôležité vedieť o kategórií publikum? Relácie a používatelia nie sú to isté.

Relácie – predstavujú skupinu interakcií, ktoré sa odohrávajú na vašej stránke. Sú to všetky akcie, ktoré používatelia vykonajú. Medzi relácie zahŕňame:

Zobrazenie stránky

Akákoľvek udalosť (prehratie videa, kliknutie na externé odkazy, odoslanie formuláru)

Transakcia (objednávka)

Sociálna interakcia

Používatelia – predstavujú užívateľov vašej stránky, ktorí vykonali aspoň jednu reláciu. Je dôležité vedieť, že každé zariadenie a prehliadač je jedna osoba. V praxi sa môže stať, že jeden reálny človek, môže predstavovať viacero používateľov v prípade, ak navštívi stránku z rôznych zariadení alebo prehliadačov.

Miera okamžitých odchodov – je percentuálne vyjadrenie, kedy užívateľ po návšteve stránky už nevykonal inú interakciu/reláciu. V prípade tejto metriky treba zohľadniť to, že relácia končí buď uplynutím časového horizontu 30 minút, alebo reálnym odchodom užívateľa zo stránky. Predstavte si však, že užívateľ našiel všetky potrebné informácie na stránke, na ktorú sa dostal a odišiel. Takýto užívateľ splnil cieľ, no aj tak sa percentuálne zaradil medzi mieru okamžitých odchodov. Čo z toho vyplýva? Táto metrika v určitých prípadoch nie je veľmi objektívna.

Ďalšími dôležitými informáciami sú tiež tie, odkiaľ pochádzajú vaši užívatelia, aký je ich vek či pohlavie, a aké sú ich záujmy. Tieto štatistiky nájdete v podkategóriách Publika.

 

2. Akvizícia

Všetko, čo potrebujete vedieť o tom, ako alebo odkiaľ sa k vám dostali užívatelia. Čo je dôležité vedieť o kategórii Akvizícia? Štatistiky a úspešnosť/neúspešnosť marketingových kanálov.

Hlavnou úlohou tejto kategórie je zobraziť prehľady jednotlivých marketingových kanálov. Tie vám podrobne zobrazia, aký je podiel jednotlivých kanálov na všetkých reláciách, aká je miera okamžitých odchodov, ale aj počet dokončení cieľa. Mali ste silnú kampaň na Facebooku? Teraz si môžete pozrieť, aký úspech to prinieslo.

 

3. Správanie

Všetko, čo potrebujete vedieť o tom, čo robia užívatelia na vašich stránkach. Čo je dôležité vedieť o kategórií Správanie? Pozrite si úspešnosť jednotlivých podstránok vášho webu.

Kľúčový prehľad tejto kategórie je obsah webu, ku ktorému sa dostanete po kliknutí na Správanie – Obsah webu – Všetky stránky. V tomto prehľade si môžete pozrieť úspešnosť každej vašej podstránky, ktorá sa aspoň raz zobrazila. Tak a teraz môžete zistiť, čo si vlastne ľudia pozerajú, čo ich zaujíma najviac.

 

4. Konverzie

Tejto kategórii by som chcel venovať veľkú pozornosť.

Všetko, čo potrebujte vedieť o tom, či užívatelia dokončujú ciele, ktoré ste si nastavili. Čo je dôležité vedieť o kategórií Konverzie? Meranie cieľov je vec, ktorá je nevyhnutná a treba ju nastaviť ako úplne prvú.

Vo svojom predchádzajúcom článku som dôkladne opísal, prečo je veľmi dôležité nastaviť ciele, a ako ich nastaviť. Teraz si môžete pozrieť štatistiky vašich cieľov. Prečo je to tak strašne dôležité? Každá stránka, každé podnikanie má svoj cieľ, a preto je nevyhnutné merať, vyhodnocovať a analyzovať, ako sa tieto ciele plnia.

Kategóriu Konverzie môžeme rozdeliť do dvoch častí:

Ciele

Elektronický obchod

Prvou časťou sú Ciele, ktoré si viete nastaviť sami a ich štatistiky si viete pozrieť v prehľadoch cieľov. Dôležitým prehľadom je okrem iného aj prehľad zdrojov/média, ktorý zobrazuje, z ktorých marketingových kanálov prichádza k dokončeniu cieľu, a v akom počte.

Ďalším kľúčovým prehľadom je aj zobrazenie, na ktorej podstránke dochádza k splneniu cieľu. Tieto prehľady nájdete po kliknutí na Konvezie – Ciele – Prehľad. V pravej časti môžete vidieť zoznam stránok, kde k splneniu cieľa došlo. Tento prehľad je veľmi dôležitý vtedy, ak k splneniu cieľu môže dôjsť kdekoľvek. Takto uvidíte, kde sa vlastne ľudia rozhodnú splniť to, čo chcete.

K prehľadu dokončenia cieľu podľa marketingových kanálov sa dostanete po prekliknutí na odkaz s názvom Zdroj/médium, ktorý sa nachádza v ľavej časti obrazovky. Teraz si môžete pozrieť úspešnosť vašich online kampaní.

 

Druhú časť tvorí Elektronický obchod, ktorý je určený pre webové stránky, ktoré sú tzv. e-shopy (elektronický obchod) a predávajú prostredníctvom svojich stránok produkty a služby.

K spusteniu merania elektronického obchodu potrebujete kontaktovať vášho programátora, ktorý vám túto funkciu musí doprogramovať do stránky.

Ako pracovať s elektronickým obchodom, a prečo je dôležité mať to nastavené, vám rozpíšem v nasledujúcom článku.

 

Teraz by pre vás Google Analytics už nemal byť strašiak, ale váš pomocník. Ak máte ďalšie otázky ohľadom nastavenia Analytics, sme tu pre vás.

 


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy


6 minútové čítanie

Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročné príjmy v histórií. A hoci stále vynakladá veľké prostriedky do virtuálnej reality, aj v tejto oblasti sa situácia začína vyvíjať o niečo ružovejšie. Najprv k používateľom. Facebook v treťom štvrťroku navýšil počet mesačných […]

Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023


4 minútové čítanie

Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe analýzy trendov zapojenia viac ako 34 tisíc používateľov spoločnosti Sprout (v priebehu uplynulého roka). Po prvýkrát spoločnosť Sprout poskytla údaje zo služby TikTok, ktoré by mohli poskytnúť ďalšie pomocné usmernenia v širšom marketingovom procese sociálnych […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.