-->

Nehádžte polená pod „nohy“ svojej SEO stratégií

Redakcia 10.05.2018 4 minútové čítanie    Kategórie: Uncategorized @sk
Nehádžte polená pod „nohy“ svojej SEO stratégií

Kľúčom k úspešnému podnikaniu je dosiahnuť, aby sa o vašej spoločnosti dozvedeli tí správni ľudia. Tento cieľ najefektívnejšie dosiahnete pomocou metódy optimalizácie pre vyhľadávače, teda SEO. Užívatelia internetu každý deň realizujú viac než 6 miliárd vyhľadávaní a takýmto spôsobom sa dostávajú k nákupnému cyklu omnoho bližšie, ako zákazníci, ktorí sa o vašej spoločnosti dozvedia inými cestami.

Je však potrebné priznať, že nie všetky SEO kampane sú rovné. Niektorí marketéri zaznamenávajú vďaka svojej kampani vysoký počet organicky získaných návštevníkov a darí sa im realizovať úspešné predaje svojich produktov. Iní sa však stretávajú iba s frustrujúcimi negatívnymi výsledkami a SEO marketing im pripadá ako strata času a investícií.

Ak sa plne sústredíte na získavanie nových návštevníkov prostredníctvom organickej optimalizácie pre vyhľadávače, no napriek tomu nezaznamenávate žiadne hmatateľné výsledky svojej práce, je možné, že

nevedome podkopávate úspešnosť vlastnej SEO marketingovej kampane.

V takom prípade by ste mali analyzovať oblasti vo vašom marketingu, ktoré môžu spôsobovať, že celá vaša snaha je v konečnom dôsledku neefektívna. V rámci vašej SEO stratégie nefunguje všetko ako má? Možno ju nevedome sabotujete práve vy sami.

Zamyslite sa nad nasledujúcimi 4 bodmi a pravdivo sa zamyslite nad skutočnosťou, či sa netýkajú práve vás.

1. Neanalyzujete správne metriky

Metriky majú v rámci SEO marketingu svoju nenahraditeľnú úlohu.

Údaje a štatistické dáta získané meraním vhodných metrík vás informujú o tom, ktoré komponenty vašej marketingovej stratégie potrebujete zmeniť či prispôsobiť. Takýmto spôsobom budete tiež schopní porovnať, ako sa darí vašej marketingovej kampani v porovnaní s vašimi očakávaniami. Musíte sa však zamerať na tie správne metriky.

Mnoho marketérov ešte aj v súčasnosti venuje pozornosť veľmi diskutabilným metrikám ako napríklad ranking webstránky či počet jej návštev. Prirodzene, aj tieto údaje sú relatívne hodnotné a dokážete na základe nich posúdiť, nakoľko sa vaša kampaň uberá tým správnym smerom. Na druhej strane by ste si však mali uvedomiť, že nie všetky metriky sa nevyhnutne odrazia na zvyšovaní objemu vašich predajov a tržieb.

Namiesto toho by ste sa mali zamerať na hmatateľné metriky, medzi ktoré patrí optimalizácia miery konverzie (CRO), celková návštevnosť a metriky zamerané na to, v ktorej časti vašej stránky trávia návštevníci najviac času. Tieto štatistiky vám pomôžu získať informácie o tom, aké kroky môžete vykonať za cieľom zvyšovania počtu potenciálnych zákazníkov a uzatvárania obchodov.

Keď sa napríklad dozviete, že na vašej stránke sa objavilo 1 000 nových návštevníkov, nemáte možnosť využiť tento údaj na dosiahnutie svojho cieľa. Ak však zistíte, prostredníctvom, ktorých kľúčových slov boli odkázaní na váš web a aké akcie na ňom vykonali predtým, ako ho opustili, môžete tomu prispôsobiť svoju budúcu stratégiu.

2. Váš obsah návštevníkov odrádza

Viacerí odborníci sa zhodli na tom, že ani vytváranie prvotriedneho obsahu často nestačí na vybudovanie úspešnej SEO kampane. Kvalitný obsah je však aj napriek tomu základným kameňom vašej SEO stratégie, jednoducho preto, že vaši návštevníci hľadajú na internete hodnotné informácie.

Práve z toho dôvodu by ste nemali uverejňovať obsah iba preto, aby ste zaplnili voľný priestor na vašej stránke. Namiesto toho sa snažte uverejňovať materiál, ktorý má potenciál skutočne obohatiť všetkých návštevníkov. Je pomerne náročné exaktne charakterizovať princípy a zásady vysoko kvalitného obsahu. Je však skutočnosťou, že poprední tvorcovia obsahu zaznamenávajú obzvlášť úspešný rast svojich podnikov.

Keď sa budete najbližšie zamýšľať nad tým, prečo sa vašej SEO kampani nedarí podľa vašich očakávaní, skúste sa bližšie prizrieť kvalite vášho obsahového marketingu.

3. Spoliehate sa na neaktuálne SEO taktiky

Nemali by ste sa donekonečna zameriavať na kvalitu a rating vašich kľúčových slov. Namiesto toho si ako prioritu určite vytváranie obsahu, ktorým reálne odmeníte vašich návštevníkov za ich čas strávený vyhľadávaním. Rozsiahla sieť spätných odkazov a vysoký rating kľúčových slov už dávno nie sú základom úspešnej SEO kampane.

Spoločnosť Google vybavila svoje rankingové algoritmy umelou inteligenciou, preto už nemá zmysel snažiť sa nejakým spôsobom obohrať systém.

Výborné výsledky v rámci internetového vyhľadávania dosiahnete jedine vynikajúcim obsahom.

Webstránky, ktoré nevenujú pozornosť tomuto faktoru, budú mať problém umiestniť sa na prvých stránkach výsledkov vyhľadávania. A nebude záležať na tom, koľko spätných odkazov na ne smeruje.

4. Cieľové publikum nie je vašou prioritou

Je pomerne jednoduché prekonať väčšinu nástrah SEO marketingu. Stačí, ak sa v plnej miere zameriate na svoje cieľové publikum. Jeff Bickley, ktorý je generálnym riaditeľom marketingovej spoločnosti Brown Box Branding, uviedol, že by ste mali zasvätiť až 30% svojho úsilia v rámci SEO spoznávaniu a porozumeniu vášho publika.

Možno sa vám to zdá priveľa, ale v tomto smere neexistujú žiadne skratky. Bickley poznamenal: „Realizovanie ankiet a prieskum demografických vlastností vášho publika by sa nemalo obmedzovať výhradne na marketing na sociálnych sieťach. Ak chcú marketéri vybudovať úspešnú SEO kampaň, jednou z mnohých taktík musí byť skúmanie potrieb ich cieľového publika. Táto snaha by mala predstavovať základy, na ktorých bude možné stavať zvyšok marketingovej kampane.“

Keď sa naučíte zameriavať svoj obsah na konkrétne publikum, zaznamenáte omnoho väčší úspech v rámci výsledkov internetového vyhľadávania.

Zdroj: CaribMedia, MediaOne


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy


6 minútové čítanie

Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročné príjmy v histórií. A hoci stále vynakladá veľké prostriedky do virtuálnej reality, aj v tejto oblasti sa situácia začína vyvíjať o niečo ružovejšie. Najprv k používateľom. Facebook v treťom štvrťroku navýšil počet mesačných […]

Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023


4 minútové čítanie

Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe analýzy trendov zapojenia viac ako 34 tisíc používateľov spoločnosti Sprout (v priebehu uplynulého roka). Po prvýkrát spoločnosť Sprout poskytla údaje zo služby TikTok, ktoré by mohli poskytnúť ďalšie pomocné usmernenia v širšom marketingovom procese sociálnych […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.