GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Chcete vybudovať úspešný online biznis?

Tomáš Varga 24.07.2017    Kategórie: Ako predávať na Internete
Chcete vybudovať úspešný online biznis?

Ak by som chcel byť zákerný, tak by bol tento článok veľmi krátky: postavte sa do rady! Ale ja som nápomocný, preto vám prezradím tie absolútne najzákladnejšie predpoklady úspešného online biznisu.

1. Viete, kde je sever

To je také klišé, pokiaľ ste vo svojom biznise 5-25 rokov, tak jednoznačne viete, čo robíte a kam smerujete. Aj tak sa môže stať, že považujete online marketing za niečo éterické a zázračné, čo váš biznis prenesie cez kruté obdobie. To sa ale nestane. Online nezachráni váš biznis, pokiaľ je v úpadku. Ak však prekvitá, tak online je najlepší spôsob, ako ho postaviť na nový pilier vašej budúcnosti.

2. Poznáte svojich zákazníkov

Viete, čo vaši zákazníci chcú. A nebojíte sa im to dodať. Ak prichádzate s novým produktom, ktorý nikto nepozná, musíte počítať s tým, že vytvárate trh a preto musíte investovať do publika SEE (SEE-THINK-DO-CARE zmení váš marketing). Ak máte na trhu etablovanú vec, idete rovno predávať – ale musíte dať pozor, aby ste neboli len ďalší v rade.

3. Nie ste najlacnejší

Akože čože? Môže byť najlacnejším nevýhodou? Nuž môže a nie je to preklep. Pokiaľ na cene postavíte celú svoju stratégiu, tak sa nebudete mať veľmi kam rozvíjať. Ideálne je, ak ste s konkurenciou plus/mínus vyrovnaní, pretože:

  • Ak ste výrazne drahší ako všetci ostatní, musíte dať niečo navyše. A to niečo musí mať skutočnú hodnotu, inak nepredáte.
  • Ak ste trochu drahší, ale máte výborné hodnotenie na Heuréke, tovar skladom, dopravu zadarmo, predĺženú záruku alebo ako darček dávate set kvalitného vína, zákazníci vám to odpustia.
  • Ak ste trochu lacnejší, ale hodnotenia nič moc, nemáte vybudovanú značku, dlhú dodaciu lehotu alebo tovar nie je skladom, nepredáte.
  • Ak ste výrazne lacnejší, zákazník sa má na pozore a konkurencia ešte viac. Pokiaľ vám všetko funguje, tak prosím, ale pokiaľ očakávate, že nízka cena vám urobí obrat a zisk nejak príde, bude lepšie začať počítať odznova. Dlhodobo dumpingovo nízka cena kazí trh, spôsobuje, že nič nezarábate a vaši konkurenti prídu s niečím, aby vám tento „výhodný“ biznis pokazili.

Pamätáte si rok 2010? Približne v tomto roku všetci objavili veľkosklady s parfémami. Behom 3 mesiacov vzniklo asi 20 parfumérií. Každý, kto mal obývačku s internetom mal pocit, že môže mať eshop s parfémami. Najkrajšie na tom bolo to, ako vznikli v tom istom meste – ak to predáva sused, tak môžem aj ja, veď už viem odkiaľ to berie… Ostalo ich zopár a o nich ste už určite počuli. Moja rada znie:

Neničte trh, lebo trh zničí vás.

4. Máte maržu

A nehanbíte sa ju použiť! Viete, akú maržu majú maloobchodné reťazce na každom jednom rožku, ktorý vám predajú? Áno, veľkú. Výška marže samozrejme závisí aj od priemernej ceny tovaru, ktorý predávate, ale v zásade platí, že nízkomaržové produkty môžete predávať len vo veľkom – a to nie je zrovna online priestor – minimálne tú platenú časť veľmi ťažko pokryjete. Proste, nebojte sa mať maržu 80 %, budete mať dostatočný priestor získať zákazníka.

5. Necháte si poradiť

Vy poznáte svoje produkty najlepšie. Aj svojich zákazníkov. Ale my najlepšie poznáme online prostredie. Máme za sebou históriu a know-how, na ktoré sa musíte spoľahnúť. Pokiaľ budeme pre vás len služba, neporastiete s nami a my neporastieme s vami. Ak vám povieme, že niečo nepovažujeme za dobrý nápad, máme k tomu dobrý dôvod a bez problémov si ho obhájime. Naopak vás radi vyzveme k rastu vášho biznisu hneď, ako sa naskytne príležitosť. Váš rast je našou úlohou!

6. Veríte vo vašu online budúcnosť

Ak onlinu neveríte, nebudete mu venovať ani potrebný čas a on vás nepresvedčí. Online nie je doplnok vášho biznisu, ale jeho pilier, pokiaľ ho uchopíte správne.

 

Poznámka na záver: Samozrejme, úspešný biznis môže fungovať aj bez všetkých týchto predpokladov, je to však výnimočné – je to ten prípad, o ktorom budete čítať motivačné články. Tie sa totiž nepíšu o tých tisíckach neúspešných, len o hŕstke super-úspešných.


Najnovšie články
Chcete vybudovať úspešný online biznis?
Prečo je dobré mať pravidlá správania sa na sociálnych sieťach?
Pred pár rokmi si jedna spoločnosť najala nový tím predajcov. Noví zamestnanci boli mladí ľudia plní entuziazmu a s pozitívnym vzťahom k sociálnym sieťam. Prirodzene, okamžite zača [...]
Chcete vybudovať úspešný online biznis?
Ako blogeri zvyšujú návštevnosť svojich stránok?
Vyriešte svoj SEO plán a následne uverejňujte prvotriedny obsah.  V snahe o zvyšovanie návštevnosti svojej stránky mnoho ľudí obetuje energiu na veci, ktoré majú na výsledok takme [...]
Chcete vybudovať úspešný online biznis?
Marketing pre vyhľadávače: alchýmia súčasnosti 2/2
Aby vaša internetová stránka, alebo portál dosiahli lepšie umiestnenie medzi výsledkami vyhľadávania, mali by ste ho čo najlepšie prispôsobiť populárnym a relevantným kľúčovým slov [...]
Chcete vybudovať úspešný online biznis?
Marketing pre vyhľadávače: alchýmia súčasnosti 1/2
Alchymisti sa kedysi snažili z bežných kovov vyrobiť zlato. Alchýmia predstavovala druh mágie, ktorá mala byť spôsobom na získanie nepredstaviteľného majetku. Nanešťastie pre jej z [...]
Chcete vybudovať úspešný online biznis?
5 vecí ktoré ovplyvňujú dosah vašich príspevkov na Facebooku
Nadviazať kontakt s vašou cieľovou skupinou na Facebooku je každým dňom zložitejšie. Algoritmy na stránke spôsobujú, že vaše príspevky sa užívateľom nezobrazia pri každej aktualizá [...]
Chcete vybudovať úspešný online biznis?
5 mýtov o digitálnom marketingu
Digitálny marketing je relatívne novým spôsobom propagovania podnikateľskej činnosti. V súčasnosti sa na tento druh marketingu viaže niekoľko zavádzajúcich mýtov. Mnohí majitelia [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP