GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Ako sa ne/stať online expertom

Tomáš Varga 04.07.2017    Kategórie: Reklama na Internete
Ako sa ne/stať online expertom

Online špecialista, ktorý vie všetko, ešte len netuší, čo je to online. Alebo to zámerne ignoruje.

Nedávno som narazil na pozvánku na online seminár, kde vystupovali samí „experti“. Expert na budovanie fan page, expert na Facebook komunikáciu a ďalší traja experti, ale už si nepamätám na čo. Nemôžem si pomôcť, ale ak sa niekto označí za experta, okamžite reaguje moja amygdala a dáva mi jasne najavo, aby som sa mal na pozore. Ani nie preto, že ten človek nemusí mať dostatočné znalosti, ale práve preto, že ich tak ostentatívne prezentuje.

„Expert“ je len nedostatočne sebakritický amatér

Za svoje takmer desaťročné pôsobenie v online biznise som sa stretol s toľkými „expertmi“, ktorí boli o „lekciu popredu“, že neverím ani jednému z nich. Baví ma sledovať aj expertov, ktorí vedia, ako funguje agentúrny biznis a v živote žiadnu agentúru neviedli, nie že by ju ešte vytvorili.

 

Verte mi, som "EXPERT"!

 

Našťastie je to veľmi malé percento. Skutoční špecialisti – ktorých mená ste nikdy v živote nepočuli – vedia, že len veľa rokov skúseností ich môže doviesť k titulu EXPERT. A to sa stále za expertov nepovažujú, lebo im to rešpekt k ich práci nedovoľuje. Vedia totiž, že nie sú neomylní a napriek tisíckam hodín v tisíckach reklamných účtov si nedovolia tvrdiť opak. Týchto ľudí ja považujem za EXPERTOV.

To, čo tu bolo pred 5, 7 alebo 10 rokmi teraz už neplatí alebo sa robí úplne inak. To, s čím sme sa voľakedy hrali a dúfali v nejaký nehmatateľný výsledok teraz robí miliónové – a presne zmerané obraty našim klientom. Naša profesionalita je niekde úplne inde. A nevznikla  naštudovaním 2-3 online kurzov a uverením vo svoje schopnosti. Aj keď všetci presne takto začínali, expertov z nich spravila len skúsenosť. A tým nemyslím skúsenosť typu: urobil som 4 Adwords kampane môjmu bratancovi a hovorí, že mu to ide = som senior PPC špecialista.

Experta definujú najmä jeho neúspechy. Z nich sa každý jeden naučí najviac. Naši špecialisti robia na stovkách kampaní, ale najlepšie je ich progres vidieť, keď im niečo nevyjde. Nemusí to byť zrovna prúser za tisícky eur, stačí už len tá snaha hľadať riešenie, keď niečo nemá uspokojivý výsledok. Keď pátrajú po príčinách, vytvárajú teórie, testujú možnosti a zrazu to do seba zapadne a dostaví sa výsledok, ktorý klientovi prinesie kontinuálny rast z mesiaca na mesiac.

Funny story: ako sme na Facebooku minuli 100 x viac ako sme chceli

Alebo vtipná story nášho teraz už senior PPCčkara Libora z čias, kedy bol ešte len perspektívny Junior – mladé akčné kura s nekonečnou vervou, ktoré sme museli brzdiť v nápadoch aj v rýchlosti ich realizácie. Raz v piatok tak nastavoval rozpočty pre Facebook kampaň klienta. Nastavil mu rozpočet na týždeň povedzme vo výške 147,50 € (ilustračná suma).
Čo čert nechcel a ekonomicky vzdelaný Libor si neuvedomil, že nie je bodka ako čiarka a US systém Facebooku nejak nepozná desatinnú čiarku ako oddeľovač desatinných miest, ale ako nepodporovaný znak. A tak Libor nechtiac nastavil účet klienta na rozpočet 14 750 € za týždeň. Teda nie desaťnásobne, ale 100 násobne viac, ako sme mali od klienta uhradené. No Facebook neváhal a začal veselo zásobovať okolie Košíc našimi premrštenými reklamami. V pondelok, keď jeho supervisor kontroloval jeho prácu, takmer skolaboval. Za 3 dni Facebook minul viac ako 1 500 €…

Long story short – Klient poďakoval za výkon a Libor dostal na výber: Buď si to s Facebookom vybaví alebo bude mať najbližších 10 mesiacov krutú pripomienku na každej výplate.
A hádajte čo! On si to s Facebookom VYBAVIL! Seriózne vykomunikoval omyl s firmou, ktorá s bežnými agentúrami nekomunikuje a dokonca v plnej výške zvrátil svoj omyl. Win-Win.

Libor – a s ním celý office sa pri tomto naučil veľa:

  1. Nie je samozrejmé, že ak ty neurobíš chybu, tak sa tá chyba nestane. Dôveruj si, ale preveruj sa.
  2. Stojí za to oprieť sa do každej príležitosti, aj keď by sa zdala akokoľvek stratená.

Vráťme sa k pointe vzdelávania

Nikto učený z neba nespadol a každý si prešiel svoju cestu, ktorá nikdy nekončí. Ak aj vy raz chcete byť označovaní za experta na online, pričom sami dobre viete, že na svete existuje ešte aspoň niekto, kto toho asi vie viac, aj keď to neviete isto, začnite akokoľvek. A neprestávajte.

Napríklad tými online kurzami. A po nich si dajte niečo reálnejšie. Offline, ale s možnosťou aktívne sa pýtať. Napríklad akékoľvek IT kurzy. Keďže participujeme na tých najvyšších leveloch, môžem vám ich zodpovedne odporučiť.
A potom robte. Skúšajte, stážujte, vymýšľajte.

Online sa dá naučiť. Ak vás to úprimne baví, je to všetko, čo potrebujete.


Najnovšie články
Ako sa ne/stať online expertom
Aký vplyv majú sociálne médiá na návratnosť investícií do marketingu?
Či už sa jedná o reakciu na negatívnu spätnú väzbu zo strany zákazníkov alebo o ohlasovanie nových produktov, spoločnosti využívajú sociálne siete prevažne reaktívnym alebo promočn [...]
Ako sa ne/stať online expertom
Ako sme s Chernobylwel.com ovládli svet. A prihlásili sa na Premier Partner Awards do Dublinu [Case Study]
Máme radi globálny rast a aj keď je klientov s takýmito ambíciami na Slovensku ako šafranu o to radšej sme, keď sa niečo takéto podarí. Príbeh Chernobylwel.com (The Story) Cher [...]
Ako sa ne/stať online expertom
Vylúčte falošné správy a hoaxy zo svojej marketingovej stratégie
V súčasnosti sa často skloňujú pojmy ako falošné správy a hoaxy a médiá často nazývajú modernú éru označením doba post-faktická. Nech už použijete akýkoľvek termín, nikdy si nemôže [...]
Ako sa ne/stať online expertom
Ako predchádzať najčastejším chybám vo video marketingu
Video marketing bol kedysi považovaný za príliš drahú a zdĺhavú stratégiu. Technologické pokroky v oblasti profesionálneho video príslušenstva a smartfónov, v kombinácii s mimoriad [...]
Ako sa ne/stať online expertom
Prečo by ste mali maximalizovať lokálne SEO?
Zorganizovali by ste večierok bez toho, aby ste rozoslali pozvánky? Jednoznačne nie. Ale presne tak sa správate, keď ignorujete lokálne SEO. Ak však na druhej strane vhodne optimal [...]
Ako sa ne/stať online expertom
4 spôsoby, pomocu ktorých dosiahnete rast vašej spoločnosti
Na ceste za budovaním vašej spoločnosti by ste mali využiť niektorú z efektívnych rastových stratégií. Patrí medzi ne napríklad optimalizácia miery konverzie, vytváranie neodolateľ [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP