GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.






Ako sa ne/stať online expertom

Tomáš Varga 04.07.2017    Kategórie: Reklama na Internete
Ako sa ne/stať online expertom

Online špecialista, ktorý vie všetko, ešte len netuší, čo je to online. Alebo to zámerne ignoruje.

Nedávno som narazil na pozvánku na online seminár, kde vystupovali samí „experti“. Expert na budovanie fan page, expert na Facebook komunikáciu a ďalší traja experti, ale už si nepamätám na čo. Nemôžem si pomôcť, ale ak sa niekto označí za experta, okamžite reaguje moja amygdala a dáva mi jasne najavo, aby som sa mal na pozore. Ani nie preto, že ten človek nemusí mať dostatočné znalosti, ale práve preto, že ich tak ostentatívne prezentuje.

„Expert“ je len nedostatočne sebakritický amatér

Za svoje takmer desaťročné pôsobenie v online biznise som sa stretol s toľkými „expertmi“, ktorí boli o „lekciu popredu“, že neverím ani jednému z nich. Baví ma sledovať aj expertov, ktorí vedia, ako funguje agentúrny biznis a v živote žiadnu agentúru neviedli, nie že by ju ešte vytvorili.

 

Verte mi, som "EXPERT"!

 

Našťastie je to veľmi malé percento. Skutoční špecialisti – ktorých mená ste nikdy v živote nepočuli – vedia, že len veľa rokov skúseností ich môže doviesť k titulu EXPERT. A to sa stále za expertov nepovažujú, lebo im to rešpekt k ich práci nedovoľuje. Vedia totiž, že nie sú neomylní a napriek tisíckam hodín v tisíckach reklamných účtov si nedovolia tvrdiť opak. Týchto ľudí ja považujem za EXPERTOV.

To, čo tu bolo pred 5, 7 alebo 10 rokmi teraz už neplatí alebo sa robí úplne inak. To, s čím sme sa voľakedy hrali a dúfali v nejaký nehmatateľný výsledok teraz robí miliónové – a presne zmerané obraty našim klientom. Naša profesionalita je niekde úplne inde. A nevznikla  naštudovaním 2-3 online kurzov a uverením vo svoje schopnosti. Aj keď všetci presne takto začínali, expertov z nich spravila len skúsenosť. A tým nemyslím skúsenosť typu: urobil som 4 Adwords kampane môjmu bratancovi a hovorí, že mu to ide = som senior PPC špecialista.

Experta definujú najmä jeho neúspechy. Z nich sa každý jeden naučí najviac. Naši špecialisti robia na stovkách kampaní, ale najlepšie je ich progres vidieť, keď im niečo nevyjde. Nemusí to byť zrovna prúser za tisícky eur, stačí už len tá snaha hľadať riešenie, keď niečo nemá uspokojivý výsledok. Keď pátrajú po príčinách, vytvárajú teórie, testujú možnosti a zrazu to do seba zapadne a dostaví sa výsledok, ktorý klientovi prinesie kontinuálny rast z mesiaca na mesiac.

Funny story: ako sme na Facebooku minuli 100 x viac ako sme chceli

Alebo vtipná story nášho teraz už senior PPCčkara Libora z čias, kedy bol ešte len perspektívny Junior – mladé akčné kura s nekonečnou vervou, ktoré sme museli brzdiť v nápadoch aj v rýchlosti ich realizácie. Raz v piatok tak nastavoval rozpočty pre Facebook kampaň klienta. Nastavil mu rozpočet na týždeň povedzme vo výške 147,50 € (ilustračná suma).
Čo čert nechcel a ekonomicky vzdelaný Libor si neuvedomil, že nie je bodka ako čiarka a US systém Facebooku nejak nepozná desatinnú čiarku ako oddeľovač desatinných miest, ale ako nepodporovaný znak. A tak Libor nechtiac nastavil účet klienta na rozpočet 14 750 € za týždeň. Teda nie desaťnásobne, ale 100 násobne viac, ako sme mali od klienta uhradené. No Facebook neváhal a začal veselo zásobovať okolie Košíc našimi premrštenými reklamami. V pondelok, keď jeho supervisor kontroloval jeho prácu, takmer skolaboval. Za 3 dni Facebook minul viac ako 1 500 €…

Long story short – Klient poďakoval za výkon a Libor dostal na výber: Buď si to s Facebookom vybaví alebo bude mať najbližších 10 mesiacov krutú pripomienku na každej výplate.
A hádajte čo! On si to s Facebookom VYBAVIL! Seriózne vykomunikoval omyl s firmou, ktorá s bežnými agentúrami nekomunikuje a dokonca v plnej výške zvrátil svoj omyl. Win-Win.

Libor – a s ním celý office sa pri tomto naučil veľa:

  1. Nie je samozrejmé, že ak ty neurobíš chybu, tak sa tá chyba nestane. Dôveruj si, ale preveruj sa.
  2. Stojí za to oprieť sa do každej príležitosti, aj keď by sa zdala akokoľvek stratená.

Vráťme sa k pointe vzdelávania

Nikto učený z neba nespadol a každý si prešiel svoju cestu, ktorá nikdy nekončí. Ak aj vy raz chcete byť označovaní za experta na online, pričom sami dobre viete, že na svete existuje ešte aspoň niekto, kto toho asi vie viac, aj keď to neviete isto, začnite akokoľvek. A neprestávajte.

Napríklad tými online kurzami. A po nich si dajte niečo reálnejšie. Offline, ale s možnosťou aktívne sa pýtať. Napríklad akékoľvek IT kurzy. Keďže participujeme na tých najvyšších leveloch, môžem vám ich zodpovedne odporučiť.
A potom robte. Skúšajte, stážujte, vymýšľajte.

Online sa dá naučiť. Ak vás to úprimne baví, je to všetko, čo potrebujete.


Najnovšie články
Ako sa ne/stať online expertom
5 vecí ktoré ovplyvňujú dosah vašich príspevkov na Facebooku
Nadviazať kontakt s vašou cieľovou skupinou na Facebooku je každým dňom zložitejšie. Algoritmy na stránke spôsobujú, že vaše príspevky sa užívateľom nezobrazia pri každej aktualizá [...]
Ako sa ne/stať online expertom
5 mýtov o digitálnom marketingu
Digitálny marketing je relatívne novým spôsobom propagovania podnikateľskej činnosti. V súčasnosti sa na tento druh marketingu viaže niekoľko zavádzajúcich mýtov. Mnohí majitelia [...]
Ako sa ne/stať online expertom
Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?
Vlastnú stránku môže mať na Facebooku dnes už každý. Či ide o veľké korporácie, malých podnikateľov na lokálnej úrovni alebo dokonca aj slávne osobnosti. Hoci táto forma reklamy dá [...]
Ako sa ne/stať online expertom
Za koľko sa oplatí predávať v e-shope
Aká by mala byť cena vašich produktov, aby ste zarobili predajom cez e-shop? Taká, aby pokryla náklady a niečo ostalo aj vám. Ideálne čo najviac. Ale nie zas toľko, aby ste to nepr [...]
Ako sa ne/stať online expertom
Koľko by ste mi dali za nového zákazníka?
Ak by som vám povedal, že za 26 € vám privediem nového zákazníka z internetu, vyrazíte so mnou dvere alebo mi budete ruky bozkávať? No dobre, na začiatok by asi bolo najlepšie obj [...]
Ako sa ne/stať online expertom
6 spôsobov ako zvýšiť úspešnosť SEO marketingu
Efektívne využitie SEO marketingu by vás už za 18 mesiacov malo dostať priamo ku vášmu cieľu. SEO (optimalizácia pre vyhľadávače) je pre podnikateľa nenahraditeľným nástrojom. Dá [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP