GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

Ako písať krátke a pútavé nadpisy

Redakcia 11.01.2018    Kategórie: Copywriting
Ako písať krátke a pútavé nadpisy

Nadpis článku sa podobá názvu knihy. Úlohou oboch je upútať pozornosť čitateľa. Prvý odstavec pripomína úryvok knihy na zadnej obálke. Tento krátky text určuje tón článku, ale taktiež poskytuje dôležité informácie o tom, čo ďalšie riadky ponúkajú. Keď nadpis nie je zaujímavý či informatívny, čitatelia si jednoducho nájdu zaujímavejší článok.

Stupňujte očakávania čitateľov

Nadpisy sú obzvlášť dôležité v rámci zvyšovania návštevnosti prostredníctvom internetových vyhľadávačov. Čitatelia si rýchlo prezerajú výsledky vyhľadávania a orientujú sa na nadpisy, ktoré najlepšie vystihujú ich okruh záujmu. Aj algoritmy vyhľadávača Google kladú dôraz na vhodné nadpisy a umiestňujú ich medzi prvé výsledky vyhľadávania. Výstižné nadpisy sú kľúčovým faktorom pri zvyšovaní návštevnosti a zdieľaní obsahu na stránkach s novinkami a sociálnych sieťach.

Jedna či dve vety dokážu vzbudiť zvedavosť a rozprúdiť fantáziu čitateľa. Krátke pútavé heslá sa objavujú všade, počnúc aktuálnymi spravodajskými príspevkami, cez výsledky internetových vyhľadávačov až po príspevky na sociálnych sieťach.

Tipy a triky

Písanie chytľavých nadpisov a pútavých úvodných viet nie je samozrejmosťou ani pre najskúsenejších autorov. Nie je všeobecne známe, že ani reportéri tradičných tlačených novín si svoje nadpisy nepíšu sami. Táto úloha väčšinou spadá do kompetencií profesionálnych editorov, ktorí vymýšľajú vtipné, pútavé a zároveň informatívne nadpisy a úvodné vety článkov.

Zvládnutie písania kvalitných nadpisov si vyžaduje prax. Na vašej ceste za dokonalosťou v tejto oblasti majte na pamäti nasledujúce odporúčania.

  • Najprv dopíšte celý článok a až potom uvažujte o vhodnom nadpise či úvodnom odstavci. Po dopísaní článku budete lepšie rozumieť podstate jeho obsahu a uľahčí vám to zostavenie krátkeho zhrnutia jeho základnej myšlienky.
  • Kvôli čomu sa oplatí prečítať si tento článok? Úvod článku by mal jednoznačne poskytnúť odpoveď na túto otázku.
  • Dĺžka Vášho nadpisu sa odvíja od konkrétnej platformy, prostredníctvom ktorej uverejňujete článok. Uistite sa, že rozumiete pravidlám. Názvy v tradičnej tlači a časopisoch sú väčšinou obmedzené na 100 znakov. Twitter vám ponúkal 140 znakov, aktuálne však tweet používateľa môže obsahovať do 280 znakov, pričom Google Ads umožňuje uverejniť dva nadpisy v rozsahu 30 znakov. Vo výsledkoch vyhľadávania Google sa zobrazuje iba 55 znakov. Stránky ako WordPress tvoria z nadpisov URL adresy, príliš dlhý nadpis môže mať preto za následok neprehľadnú adresu.
  • Najdôležitejšie informácie a kľúčové slová umiestnite na začiatok. Zdôrazníte základnú myšlienku textu a navyše sa uistíte, že nebude odstrihnutá kvôli obmedzenému počtu znakov. Dajte si tiež pozor na to, aby ste v nadpise zahrnuli názov značky a kľúčový odkaz článku.
  • Je užitočné vyhľadať tému svojho článku cez Google. Dosiahnete tak hneď dve veci. Po prvé, môžete sa nechať inšpirovať ostatnými autormi píšucimi o podobnej tematike a zistíte, ako pomenovať svoj článok, aby ste sa odlíšili od konkurencie.
  • Postarajte sa o to, aby obsah článku splnil očakávania načrtnuté v nadpise a úvodnom odstavci. Kontroverzné a šokujúce nadpisy možno prilákajú návštevníkov, ale ak nekorešpondujú s obsahom príspevku, okamžite prídete o čitateľov a dlhodobú dôveryhodnosť.
  • Úvodný odstavec môže ponúknuť viac, ako sa v ňom píše. Keď do neho zahrniete otázky ako a prečo, predstavíte čitateľovi tému článku bez toho, aby ste odhalili príliš veľa z jeho obsahu. Napríklad: Ako písať krátke a pútavé nadpisy? Oboznámte sa s rôznymi postupmi v nasledujúcom článku.

Zdroj: Elegant Themes, SEO


Najnovšie články
Ako písať krátke a pútavé nadpisy
Kombinácia sociálnych sietí s e-mailom
Mnoho ľudí predpovedalo, že vzostup sociálnych sietí povedie k nevyhnutnému úpadku e-mailového marketingu. Nestalo sa tak. A veľmi pravdepodobne k tomu nedôjde ani v budúcnosti. [...]
Ako písať krátke a pútavé nadpisy
5 online prvkov, ktoré vaša firma potrebuje
Nie je tajomstvom, že internet ovládol svet. Mnohí z nás by si už bez neho nedokázali predstaviť svoj každodenný život. Na internet sa spoliehame pri vyhľadávaní odpovedí na bežné [...]
Ako písať krátke a pútavé nadpisy
3 spôsoby propagácie kvality vášho produktu v online prostredí
Spotrebitelia majú pri nakupovaní v kamennom obchode možnosť dotknúť sa materiálu oblečenia, otestovať ostrie noža či poťažkať si hlávku kapusty. Každý výrobok vnímajú viacerými rô [...]
Ako písať krátke a pútavé nadpisy
7 trendov online marketingu, ktoré budú dominovať v roku 2018
  Ak sa pohybujete v oblasti online marketingu, nepochybne ste si vedomí toho, že jednotlivé jeho prvky sa neustále menia. Menia sa však predovšetkým aj požiadavky zákazník [...]
Ako písať krátke a pútavé nadpisy
6 inteligentných investícií pre váš obmedzený marketingový rozpočet
Ak ste majiteľom malého podniku či start-upovej spoločnosti, viete že marketing máte možnosť pokryť iba obmedzeným rozpočtom. Niet pochýb o tom, že pri rozbiehaní vašej marketingov [...]
Ako písať krátke a pútavé nadpisy
4 trendy, ktoré budú formovať obsahový marketing v roku 2018
Obsahový marketing sa neustále vyvíja. V priebehu minulých rokov sa stal kľúčovou stratégiou pri zvyšovaní povedomia o jednotlivých značkách a získavaní nových zákazníkov. S veľkou [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP