--> Ako optimalizovať svoju ponuku v online prostredí • GoUP

Ako optimalizovať svoju ponuku v online prostredí

Redakcia 05.02.2019 6 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online
Ako optimalizovať svoju ponuku v online prostredí

Pravdepodobne vkladáte veľa úsilia do lákania návštevníkov a potenciálnych zákazníkov na webstránku vašej spoločnosti a vo veľkej miere tu propagujete ponuku svojich produktov a služieb. Ak však títo návštevníci odchádzajú z vašej stránky bez konverzie – nákupu alebo zápisu na newsletter – už sa pravdepodobne nikdy nevrátia.

V takomto prípade je ideálnym riešením využitie remarketingu, pomocou ktorého oslovíte používateľov internetu, ktorí sa už dostali do kontaktu s vašim webom. Ak však webstránka vašej spoločnosti nekorešponduje s jej produktom, ani v jednom zo spomenutých scenárov nedokážete konvertovať návštevníkov na zákazníkov. V takomto prípade miniete obrovský majetok na reklamu, ktorá vám nepomôže zvýšiť mieru konverzie.

Ak plánujete konzistentne zvyšovať vaše predaje, v prvom rade musíte optimalizovať svoju ponuku v online prostredí. Pýtate sa ako? Postupujte podľa nasledujúcich krokov.

Pomôžte svojim zákazníkom a oni pomôžu vám

Vaši zákazníci nebudú rozprávať o vašej spoločnosti svojmu okoliu bez toho, aby na to mali dobrý dôvod. Každý skúsený predajca však vie, že odporúčania platiacich zákazníkov sú jednou z najlepších foriem marketingu. Jedná sa o ideálny spôsob získavania nových zákazníkov a rozširovanie vplyvu na trhu.

Agentúra Crazy Egg spoločnostiam odporúča, aby ponúkali zľavy na svoje produkty všetkým zákazníkom, ktorí odporučia podnik svojím priateľom. Spoločnosti ako Optimizely a Airbnb ponúkajú svojím klientom kredity za každého nového zákazníka, ktorého odporučia spoločnosti. Platforme Optimizely sa podarilo zvýšiť angažovanosť zákazníkov až o 60% jednoducho tým, že zmenila dizajn tlačidla, pomocou ktorého zákazníci odporúčajú služby portálu svojim známym. Spoločnosť Airbnb rozbehla vernostný program, v rámci ktorého sa 2 107 účastníkov členského klubu rozrástlo o 2 161 nových členov. To znamená, že každý existujúci zákazník so sebou priviedol aspoň jedného nového.

Či už zákazníkom ponúknete hotovostnú zľavu alebo systém bodov,

odporúčania môžu zvýšiť výnosy z vášho marketingu až dvojnásobne!

odporucania od zakaznikov
odporucania od zakaznikov

Výhody, ktoré môžete poskytnúť zákazníkom, súvisia s objemom ich nákupov a výškou vašich ziskov.

Pri kontakte s návštevníkmi budujte vzťah založený na dôvere a spoľahlivosti

Prieskum realizovaný spoločnosťami McAfee a VeriSign hovorí o tom, že marketéri dokážu zvýšiť svoju dôveryhodnosť o 10 až 36 percent jednoducho tak, že na svojej webstránke uvedú meno známej a dôveryhodnej inštitúcie. Môže sa jednať o značky ako Better Business Bureau, VeriSign, PayPal či iné organizácie, ktoré sú užívateľmi internetu vo všeobecnosti uznávané.

Dajte si pozor na to, aby ste podobné údaje nezobrazovali na svojich stránkach výlučne preto, lebo môžete. Namiesto toho získajte skutočný certifikát, na základe ktorého sa budete môcť oficiálne preukázať daným logom. Rovnako môžete na svojom webe zahrnúť značky kreditných kariet, ktoré akceptujete a logá popredných značiek, ktorých výrobky predávate.

Marketingový odborník Neil Patel tiež radí, že na svojom portáli môžete uviesť významné publikácie, v ktorých sa hovorí o vašej značke, prípadne populárne ocenenia, ktoré vaša spoločnosť získala. Patel navyše uviedol, že keď zo svojej stránky odstránil všetky podobné logá, jeho miera konverzie sa prepadla až o 9,9%. Keď dokladujete, že vaše podnikanie je odobrené vplyvnou treťou stranou, okamžite sa vaša dôveryhodnosť navýši, čo v konečnom dôsledku dopomôže zvýšiť mieru konverzie.

Získajte nových zákazníkov vďaka referenciám

Recenzie a výpovede zákazníkov ďalej zvýšia vašu dôveryhodnosť. Agentúra BigCommerce uviedla, že recenzie vašich produktov majú potenciál zvýšiť mieru konverzie až o 18%. Prieskum tiež dokladuje, že až 40,9% zákazníkov považuje recenzie a výpovede za dôležitý činiteľ pri ich rozhodovaní o nákupe. Pozitívnu spätnú väzbu zo strany zákazníkov nemusíte zobrazovať výhradne na stránke s ponukou produktov. Môžete sa ňou prezentovať aj na vstupnej stránky či v rámci bočného panelu. Takýmto prístupom demonštrujete, že služby vašej spoločnosti využívajú skutoční ľudia a sú s nimi spokojní.

E-mail je mimoriadne účinným nástrojom, ktorý vám umožní získavať spätnú väzbu od vašich zákazníkov. Ak ste ešte nezažali budovať svoj mailing list, teraz na to máte dokonalú príležitosť. Následne budete schopný zasielať svojim zákazníkom prieskumy a dotazníky prostredníctvom portálov ako SurveyMonkey či GetFeedback.

Dajte si však pozor na to, aby ste túto stratégiu nezneužívali. A to obzvlášť v prípade, že svoje výrobky ponúkate prostredníctvom veľkého predajcu ako Amazon. Keď budete zákazníkom ponúkať za recenzie neprimerané odmeny, ich vyjadrenia pravdepodobne nebudú úplne nezaujaté. Namiesto toho získajte skutočné názory, názory reálnych ľudí.

Vylepšite ponuku svojich produktov

Povedzme, že predávate svoje produkty na stránke Amazon, ale popisy týchto produktov nelákajú dostatočnú pozornosť nakupujúcich. Spoločnosť Asteroid Aim tvrdí, že kľúčové slová v rámci vašej ponuky v takomto prípade nie sú optimalizované pre vyhľadávania, v ktorých by mali byť úspešné.

Ďalším častým problémom je nedostatok presvedčivosti. Vaše produkty možno propagujete slovami, ktoré v potenciálnych zákazníkoch nepodnecujú dostatočnú mieru dôvery. V tomto prípade môže byť nápomocná služba Asteroid Aim, ktorá za vás nájde tie správne kľúčové slová a zdokonalí popisy vašich produktov tak, aby ste zaznamenali vyššiu konverziu návštevníkov na zákazníkov.

Otestujte svoj dizajn

Mnohí marketéri zdôrazňujú výhody atraktívneho a kvalitného webového dizajnu. Vizuálne pútavé prvky sú ďalším faktorom, ktorý pozitívne vplýva na správanie spotrebiteľov. Jediným problémom je skutočnosť, že toto je pomerne nejednoznačné odporúčanie. Ak nebudete vedieť, ktoré prvky vašej webstránky potrebujete vylepšiť, iba ťažko sa odhodláte na konkrétny krok.

Služba Verify vám však umožňuje otestovať dizajn webstránky ešte predtým, ako ju naplno sprístupníte návštevníkom. Takto máte možnosť vytvoriť skúšobné verzie svojho portálu, zhromažďovať skutočné dáta o jeho fungovaní a následne spraviť definitívne rozhodnutie podložené hodnotnými informáciami.

Správny dizajn webstránky nepochybne pomôže zvýšiť mieru konverzie!

ako zvysit mieru konverzie

Vo väčšine prípadov sú to práve grafické detaily, ktoré ovplyvnia rozhodovanie vašich návštevníkov. Môže sa jednať o polohu konkrétneho interaktívneho tlačidla, jeho farbu, prípadne o spôsob, ktorým sa dopĺňa s ostatnými štruktúrnymi prvkami vášho webu. Spojením vhodných údajov budete schopní premeniť stránku vašej spoločnosti na generátor nových potenciálnych zákazníkov.

Zhrnutie

Pri zostavovaní marketingovej stratégie by ste mali mať na mysli jednotlivé fázy nákupnej cesty zákazníkov. Nákup totiž zďaleka nie je prvou interakciou, ktorú zažijete so svojimi zákazníkmi. Zákazníci sa na začiatku svojej nákupnej cesty snažia nachádzať riešenia na problémy, ktoré ich trápia. Keď zhromaždia dostupné informácie a zvážia všetky možnosti, pristúpia k rozhodnutiu o nákupe.

Vaším cieľom by preto nemali byť výhradne predaje produktov. Ponúknite návštevníkom miesto na vašom mailing liste, poskytnite im hodnotné informácie a vysvetlite im, ako plánujete vyriešiť ich problémy.

Keď to zvládnete, sami prejavia záujem o kúpu vašich produktov.

Zdroj: CommonPlaces, BigCommerce


Stay connected