GoUP - Reklama na Internete

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





Vyžiadajte si
NEZÁVÄZNÝ NÁVRH

5 mýtov o digitálnom marketingu

Saša Hurtová 30.08.2017    Kategórie: Reklama na Internete
5 mýtov o digitálnom marketingu

Digitálny marketing je relatívne novým spôsobom propagovania podnikateľskej činnosti. V súčasnosti sa na tento druh marketingu viaže niekoľko zavádzajúcich mýtov.

Mnohí majitelia malých podnikov si neoblomne myslia, že na týchto mýtoch musí byť aspoň štipka pravdy. Či už rozbiehate startup alebo prevádzkujete zabehnutú spoločnosť, je dôležité, aby ste v rámci digitálneho marketingu dokázali rozlíšiť medzi skutočnosťou a výmyslom. Uvádzame a vyvraciame päť najčastejších mýtov o digitálnom marketingu.

1) „Digitálny marketing je iba pre veľké spoločnosti“

Pred niekoľkými rokmi mohlo byť toto tvrdenie pravdivé. Dnes určite nie. Technológia pokročila a cena softvéru a prevádzkovania domén sa znížila. Či sa jedná o produkty alebo služby, nakupovanie cez internet pozná už takmer každý. Prirodzene, čím väčší máte rozpočet, tým rozsiahlejšiu marketingovú kampaň si môžete dovoliť. Nepredpokladajte však, že aby ste začali s digitálnym marketingom potrebujete na to tisíce. Práve naopak, aj marketingové kampane s malým rozpočtom môžu byť nadpriemerne úspešné.

2) „Výsledky sa dostavia okamžite“

Mnohí podnikatelia by mali oveľa ľahší život, keby bolo toto tvrdenie pravdivé. Avšak rovnako ako s inými druhmi marketingových kampaní, aj v digitálnom marketingu očakávajte istú čakaciu dobu medzi začiatkom kampane a objavením sa konkrétnych výsledkov. Existuje však zásadný rozdiel medzi digitálnym a tradičným marketingom. Čakacia doba v rámci digitálneho marketingu je spravidla oveľa kratšia a je oveľa jednoduchšie sledovať dosiahnuté výsledky.

3) „Vyššia návštevnosť znamená viac peňazí“ 

Vo svete prevláda názor, že čím vyššiu návštevnosť má vaša stránka, tým viac potencionálnych zákazníkov získate a tým vyššie predaje si zabezpečíte. Teoreticky to pravda je. Ale toto nie je účelom digitálneho marketingu. Cieľom digitálneho marketingu je využiť dostupnú technológiu a detailne spoznať zákazníkov vo svojej cieľovej skupine. Druhým krokom je nasmerovanie cielenej návštevnosti na vašu webstránku. Menšia a cielená návštevnosť vám zabezpečí vyššiu návratnosť investícií, ako by to bolo v prípade vyššej, ale necielenej návštevnosti.

4) „E-mailový marketing je iba spam“   

Malých podnikateľov často prekvapuje, že spomedzi všetkých online stratégií, práve e-mailový marketing vykazuje najvyššiu návratnosť investícií. Tak ako všetky stratégie, aj e-mailový marketing môže byť správne použitý, alebo nevhodne zneužitý. Nanešťastie ho mnohí zneužívajú a „spamujú“ svojich nešťastných klientov. Týmto spôsobom získava e-mailový marketing nelichotivú povesť. Keď však svoju kampaň odosielate na e-maily, ktoré ste získali pomocou hodnotného obsahu (napríklad akčné ponuky, zľavové kupóny či aktualizácie), e-mailový marketing sa môže stať nadpriemerne účinnou marketingovou stratégiou.

5) „Potrebuje obsadiť každú sociálnu sieť“

Digitálny marketing by vám mal pomôcť vo výbere cieľovej skupiny z „davu“, ktorý tvorí internet. A skupina ľudí, ktorí denne používajú LinkedIn, pravdepodobne v rovnakom rozsahu nevyužívajú Pinterest. Mali by ste svoju cieľovú skupinu spoznať a zistiť, na ktorých sieťach trávia najviac času. Následne sa zamerajte na tie stránky, kde si so svojimi potenciálnymi zákazníkmi môžete s najväčšou pravdepodobnosťou vytvoriť obchodný vzťah. Pamätajte tiež na to, že spravovať marketingovú kampaň na sociálnych sieťach môže byť časovo náročné. Je lepšie podať 100% výkon na dvoch či troch sociálnych sieťach, ako podať 50% výkon na všetkých.

Zdroj: Chron, Hootsuite Blog

 


Najnovšie články
5 mýtov o digitálnom marketingu
Aký vplyv majú sociálne médiá na návratnosť investícií do marketingu?
Či už sa jedná o reakciu na negatívnu spätnú väzbu zo strany zákazníkov alebo o ohlasovanie nových produktov, spoločnosti využívajú sociálne siete prevažne reaktívnym alebo promočn [...]
5 mýtov o digitálnom marketingu
Ako sme s Chernobylwel.com ovládli svet. A prihlásili sa na Premier Partner Awards do Dublinu [Case Study]
Máme radi globálny rast a aj keď je klientov s takýmito ambíciami na Slovensku ako šafranu o to radšej sme, keď sa niečo takéto podarí. Príbeh Chernobylwel.com (The Story) Cher [...]
5 mýtov o digitálnom marketingu
Vylúčte falošné správy a hoaxy zo svojej marketingovej stratégie
V súčasnosti sa často skloňujú pojmy ako falošné správy a hoaxy a médiá často nazývajú modernú éru označením doba post-faktická. Nech už použijete akýkoľvek termín, nikdy si nemôže [...]
5 mýtov o digitálnom marketingu
Ako predchádzať najčastejším chybám vo video marketingu
Video marketing bol kedysi považovaný za príliš drahú a zdĺhavú stratégiu. Technologické pokroky v oblasti profesionálneho video príslušenstva a smartfónov, v kombinácii s mimoriad [...]
5 mýtov o digitálnom marketingu
Prečo by ste mali maximalizovať lokálne SEO?
Zorganizovali by ste večierok bez toho, aby ste rozoslali pozvánky? Jednoznačne nie. Ale presne tak sa správate, keď ignorujete lokálne SEO. Ak však na druhej strane vhodne optimal [...]
5 mýtov o digitálnom marketingu
4 spôsoby, pomocu ktorých dosiahnete rast vašej spoločnosti
Na ceste za budovaním vašej spoločnosti by ste mali využiť niektorú z efektívnych rastových stratégií. Patrí medzi ne napríklad optimalizácia miery konverzie, vytváranie neodolateľ [...]

Novinky zo sveta online marketingu na našom GoUP blogu. Inšpirujte sa.

GoUP