Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.





5 dôvodov, prečo zákazníci nečítajú vaše e-maily

Redakcia 15.11.2017    Kategórie: Ako predávať online
5 dôvodov, prečo zákazníci nečítajú vaše e-maily

Trávite hodiny vytváraním ideálneho uvádzacieho e-mailu, ktorým sa snažíte osloviť nového potenciálneho zákazníka. Do správy zahrniete niekoľko presvedčivých detailov o vašom podnikaní a výzvu k akcii, ktorá sa nedá odmietnuť. Správu odošlete. Prejde však niekoľko dní a vy sa musíte zmieriť s tým, že si ho pravdepodobne dokopy nikto neprečítal.

Skontrolovali ste predmet odosielaného e-mailu?

33% ľudí otvára e-maily na základe uvedeného predmetu. Už po prečítaní niekoľkých slov v predmete správy, 66% adresátov označuje obdržaný e-mail za spam. Ak je odozva na vaše e-maily neuspokojivá, formulovanie predmetu vašich správ pravdepodobne sabotuje celý ich obsah. Predmet e-mailu môže byť nesprávnym z niekoľkých dôvodov. Môže byť zavádzajúci, nevhodný alebo príliš nejasný. Našťastie, týchto chýb je pomerne jednoduché sa vyvarovať. Stačí sa oboznámiť s niekoľkými pravidlami písania reklamných textov. Uvádzame 5 chýb, ktoré znižujú mieru otvorení vašich e-mailov a odrádzajú vašich potenciálnych zákazníkov.

Predmet je príliš dlhý

Stručný predmet správy je viac, než len dobré štylistické rozhodnutie. Mnoho ľudí si dnes svoje e-maily prezerá na mobilných zariadeniach. Ak je predmet Vašej správy príliš dlhý, riskujete, že sa pri prehliadaní na malom displeji nezobrazí jeho celé znenie. Vezmite si napríklad iPhone 6. Keď držíte zariadenie vo vertikálnej polohe, naraz sa vám zobrazí iba 41 znakov, ktorými potrebujete osloviť svojho potenciálneho zákazníka. Keď prekročíte tento limit, adresátovi sa celá vaša myšlienka nezobrazí. E-mail ho nezaujme, v horšom prípade ho bude považovať za plytvanie svojim časom.

Predmet je zavádzajúci

Keď nadväzujete nový vzťah s potenciálnym zákazníkom, zavádzajúce informácie nie sú nikdy dobrou voľbou. Niektorí marketéri do predmetu svojich správ píšu skratku „Re:“, čo navodzuje pocit, že nadväzujú na predošlú komunikáciu. S daným zákazníkom pritom nikdy predtým nekomunikovali. Na toto sú dokonca citlivé aj filtre, ktoré správu následne zaradia do nevyžiadanej pošty. Snažte sa pochopiť rozdiel medzi zavádzaním a snahou vzbudiť záujem. Frázy typu „stav vášho účtu“ či „stretnutie, ktoré ste zmeškali“ neslúžia na vzbudenie skutočného záujmu zo strany zákazníka. Naopak, využívajú strach z imaginárnej krízovej situácie. Keď pomocou podobných trikov adresáta prinútite e-mail otvoriť a potom zistí, že ho vyzývate na 10 minútový telefonát ohľadom vašich služieb, jediným výsledkom bude jeho znechutenie.

Predmet vyzerá ako fráza vygenerovaná robotom – pripomína spam

Keď do rúk dostanete fyzický list, je jednoduché rozlíšiť medzi neosobnou ponuku z poisťovne a narodeninovým blahoželaním od starej mamy. Rovnaký efekt by ste mali dosiahnuť aj v rámci vašich e-mailov. Jedným zo spôsobov, ktorými to môžete dosiahnuť, je prispôsobenie kapitalizácie písmen v predmete vašej správy. Ak každé slovo začína veľkým písmenom, vo väčšine prípadov je adresátovi jasné, že v rukách drží nejakú predajnú ponuku alebo marketingový newsletter. Pokus so 100 000 e-mailmi ukázal, že predmety písané malými písmenami majú omnoho vyššiu mieru otvorenia. Možno preto, že pôsobia prirodzenejšie a budia dojem, že za strojom písanými slovami stojí skutočná ľudská bytosť.

Nesprávne používanie šablóny

Keď v konverzácii oslovíte svojho spoločníka menom, ľahšie si s ním vytvoríte dôverný vzťah. E-mail takto nanešťastie nefunguje. Keď v e-mailovej správe príliš často používate krstné meno svojho potenciálneho zákazníka, či názov jeho firmy (to znamená, že obe oslovenia použijete viac než raz), veľmi rýchlo vzbudíte dojem, že vaša správa je súčasťou veľkoplošnej marketingovej kampane. A to aj namiesto toho, aby ste adresáta presvedčili o tom, že sa snažíte nadviazať s ním osobný vzťah. Rovnako sa vyvarujte omylov pri používaní šablón. Nič nezmarí vašu snahu viac, ako preklep alebo nesprávne údaje, ktoré do šablóny doplníte. Je pravdou, že osobný prístup k adresátovi môže zvýšiť mieru otvorenia vašich e-mailov. Ak však chcete staviť na istotu, prehnane familiárnym frázam sa v predmete vašej správy radšej vyhnite.

Predmet obsahuje slang alebo nevhodný humor

Toto odporúčanie vám môže pripadať ako samozrejmosť. Avšak zarážajúce množstvo e-mailov obsahuje v predmete trúfalé či nevhodné jazykové prostriedky, ktoré vás majú šokovať a prinútiť danú správu otvoriť. Je to odvážna stratégia, ktorá je účinnou jedine v špecifických skupinách spotrebiteľov. Podobne ako zavádzajúce informácie, ani trúfalé oslovenie vám však zvýšenú mieru otvorenia e-mailov neprinesie. Ak samozrejme nepočítate správy, ktoré budete dostávať od pohoršených zákazníkov. Skutočnosťou však ostáva, že niektoré chyby ja najťažšie spozorovať na svojich vlastných e-mailoch. Predtým, ako kliknete na tlačidlo „Odoslať“, porovnajte predmet vašej správy s týmto článkom. Identifikovanie problémov a optimalizácia predmetu správ vám možno zo začiatku zaberie viac času. Vytrvajte a nesnažte sa zvoliť si ľahšiu cestu. Vaše úsilie bude odmenené tým, že na svoje e-maily začnete dostávať vytúžené odpovede.  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najnovšie články
5 dôvodov, prečo zákazníci nečítajú vaše e-maily
3 tipy pre optimalizáciu vašej domovskej stránky
Existuje dobrý dôvod, prečo je v slove „domovská stránka“ použité slovo „domov“. Domov je miesto, kde nemusíte priveľa rozmýšľať - iba vojdete dovnútra a všetko, čo potrebujete, ta [...]
5 dôvodov, prečo zákazníci nečítajú vaše e-maily
4 stratégie, pomocou ktorých kamenné obchody môžu nonšalantne predbehnúť online predajcov
Kamenné obchody v posledných rokoch opakovane čelia  názorom spotrebiteľskej verejnosti, ktorá sa domnieva, že nakupovanie vo fyzických predajniach neodvratne vychádza z módy. Nie [...]
5 dôvodov, prečo zákazníci nečítajú vaše e-maily
VIDEO MARKETING sa stal kráľom kontentu. How to: dobré video.
Povedzme, že si prezeráte novinky na Facebooku a zastavíte sa pohľadom na videu (alebo na ilustračnom obrázku nášho článku 😊), ktoré popisuje jednotlivé kroky pútavého a ch [...]
5 dôvodov, prečo zákazníci nečítajú vaše e-maily
Pomôžte Vášmu podnikaniu! Bezplatnou analýzou sociálnych médií.
Sociálne médiá si vyžadujú odhodlanie a starostlivé plánovanie. Tvorba stratégie či hĺbková analýza je však možná aj bez vybielenia vášho účtu.Viete, že vaše podnikanie sa musí pre [...]
5 dôvodov, prečo zákazníci nečítajú vaše e-maily
7 spôsobov, ako dosiahnuť, aby návštevníci na vašom blogu trávili viac času
Čas, ktorý strávia používatelia na vašej webstránke je dôležitou metrikou vo svete online marketingu. Spoločnosť Google síce otvorene nepriznala, že zohľadňuje tento činiteľ vo svo [...]
5 dôvodov, prečo zákazníci nečítajú vaše e-maily
Aký vplyv majú sociálne médiá na návratnosť investícií do marketingu?
Či už sa jedná o reakciu na negatívnu spätnú väzbu zo strany zákazníkov alebo o ohlasovanie nových produktov, spoločnosti využívajú sociálne siete prevažne reaktívnym alebo promočn [...]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.