-->

5 dôvodov prečo váš e-shop nepredáva

Ivan Račko 15.11.2016 3 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online
5 dôvodov prečo váš e-shop nepredáva

Online kampaň je v plnom prúde, návštevnosť stránky trhá rekordy, no napriek tomu sa zákazníkom akosi nechce nakupovať. Prečo je to tak? V tomto článku si vysvetlíme niekoľko najčastejších dôvodov a ukážeme si pár tipov, ako túto situáciu zvrátiť.

1. Rýchlosť načítania stránky: Doba je rýchla, zákazníci netrpezliví

Štatistika je neúprosná: pokiaľ sa vaša stránka nenačíta do troch sekúnd, veľká väčšina ľudí stráca trpezlivosť a odchádza k rýchlejšej konkurencii. Faktorov ovplyvňujúcich rýchlosť je veľa – od chýb v kódovaní stránky cez veľkosť a formát obrázkov až po použitie neštandardných fontov. Ak sa vaša stránka načítava pomaly, odporúčam využiť tento šikovný nástroj: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/. Analyzuje váš web za pár sekúnd a poradí, čo treba zmeniť.

2. Kvantita ponuky vs. kvalita ponuky: Nemajte veľké oči

Čo by ste si pomysleli, keby ste vošli do potravín, v ktorých by na vás zazerali prázdne regále? Predpokladám, že by to na vás nespravilo dojem a nákup by ste si dvakrát rozmysleli. V online svete to platí dvojnásobne, nakoľko cesta od jednej stránky k druhej je predsa len kratšia, ako od jedných potravín k druhým. Častou chybou pri zakladaní e-shopov sú „veľké oči“. Začne sa veľkým množstvom kategórií, z ktorých každá vo finále obsahuje 2-3 produkty, v horšom prípade dokonca ani jeden. Ak teda nemáte kapacity na naplnenie viacerých podkategórií produktov, odporúčam kategórie radšej zlučovať. Produkty by mali obsahovať jedinečný (žiadne copy-paste), a hlavne, podrobný popis a aspoň jeden pekný obrázok. Znie to ako samozrejmosť, vôbec to však nebýva pravidlom.

3. Kvalita vs. cena: Prečo veľké ale drahé e-shopy predávajú?

Je chybou myslieť si, že k úspechu vám stačí mať najlepšie ceny na trhu. Dôkazom sú veľké e-shopy vykazujúce vysoké zisky, pričom zďaleka nie sú najlacnejšie. Čím to je? Tieto e-shopy majú niečo naviac – dobré hodnotenia zákazníkov, jednoduché používanie, vhodne radené tovary a zákazníci sa v nich nestrácajú, majú tovar, ktorý nie je inde a podobne. Pracujeme pre e-shopy, ktoré vyrástli o 300% medziročne vďaka tomu, že mali skladom tovar, ktorý mali ostatní na objednávku. No nepredával sa len tento jeden tovar, ale zákazníci k nemu „priložili“ rovno celý nákup, aj keď ostatné položky boli o málo drahšie, ako u konkurencie. Zrazu sme získali obrovské objednávky, ktoré mali jedinú spoločnú vec: PRÁVE TEN jeden tovar. Pretože je rozdiel, či si u vás zákazník kúpi len mikrovlnku za 60€ alebo celú kuchyňu za 1500€.

Vhodná reklama vám zabezpečí prílev návštevníkov stránky, pekná a funkčná stránka vám zasa dodá punc dôveryhodnosti, ktorý v množstve prípadov zaváži viac, ako cena. Zo skúseností vieme, že prostriedky investované do reklamy a webstránky sú lepšie využité, ako peniaze stratené vo forme znižovania vašej obchodnej marže kvôli udržaniu najnižších cien.

4. CTA prvky: Výzva k akcii

Call-to-action znamená presne to, čo tušíte – výzvu k akcii. Máte zaujímavú akciu, prípadne novinku? Šup s ňou do úvodného banneru, samozrejme s preklikom na daný produkt. Obracia sa na vás málo zákazníkov s otázkami? Zvýraznite na hlavnej stránke telefonický kontakt a pridajte online chat. Ľudia sú v dnešnej dobe často pohodlní – namiesto troch klikov, ktoré by ich dostali na požadovaný produkt sa radšej opýtajú, ak majú koho. Je to pre vás dokonca výhodné – v prípade, že dopytovaný produkt momentálne nemáte, môžete hneď odporučiť iný, podobný. Chýba vám online vyhľadávanie produktov? Odporúčam doplniť, najlepšie hneď do zorného poľa na hlavnej stránke

5. A na záver to najdôležitejšie:

Ani jeden z uvedených tipov vám vyšší počet zákazníkov nezaručí, pokiaľ firma nešlape ako hodinky – či už ide o rýchlosť vybavenia objednávok a reklamácií, pravidelnú aktualizáciu ponuky či kvalitu zákazníckeho servisu. Majte na pamäti, že negatívna reklama sa šíri desaťkrát rýchlejšie, ako pozitívna. Nespokojný zákazník vás všade ohovorí, zatiaľ čo spokojný vás odporučí málokedy. V online prostredí plnom diskusných fór je to zvlášť dôležité.


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy


6 minútové čítanie

Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročné príjmy v histórií. A hoci stále vynakladá veľké prostriedky do virtuálnej reality, aj v tejto oblasti sa situácia začína vyvíjať o niečo ružovejšie. Najprv k používateľom. Facebook v treťom štvrťroku navýšil počet mesačných […]

Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023


4 minútové čítanie

Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe analýzy trendov zapojenia viac ako 34 tisíc používateľov spoločnosti Sprout (v priebehu uplynulého roka). Po prvýkrát spoločnosť Sprout poskytla údaje zo služby TikTok, ktoré by mohli poskytnúť ďalšie pomocné usmernenia v širšom marketingovom procese sociálnych […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.