--> 5 dôvodov, prečo ľudia opúšťajú vašu stránku • GoUP

5 dôvodov, prečo ľudia opúšťajú vašu stránku

Miška Fodorová 19.11.2015 3 minútové čítanie    Kategórie: Web a analytika
5 dôvodov, prečo ľudia opúšťajú vašu stránku

Vysoká návštevnosť stránky, no žiadne konverzie. Návštevníci odchádzajú skôr, ako zistia potenciál vášho produktu či služby. Poznáte to? Ukážeme vám, kde je chyba.

 

1. Stránka sa pomaly načítava

Pomalé načítanie je jedným z hlavných dôvodov, prečo ľudia odchádzajú zo stránky. Môžete predávať ten najlepší produkt alebo poskytovať najlepšiu službu, ale pokiaľ sa vaša stránka načítava dlho, prídete o veľké množstvo zákazníkov. Podľa Kissmetrics47% užívateľov opustí stránku po 2 sekundách načítavania a 40% užívateľov po 3 sekundách. Vysoké čísla, však?

Rýchlosť načítania stránky ovplyvňuje napr. dátový formát obrázkov, množstvo pluginov v administračných systémoch, množstvo skriptov na stránke, či rozsiahly a neoptimalizovaný kód.

pomale-nacitanie-stranky

2. Zastaraný design a nesprávne rozloženie prvkov stránky 

V minulosti sa využívalo veľa prechodov a tieňov v snahe vytvoriť akýsi 3D efekt. Samostatnou kategóriou je flash, ktorý je v mobilných zariadeniach a často aj na desktopoch blokovaný. Ak sa návštevníkovi zobrazí stránka vo flashi, je viac než pravdepodobné, že ju ihneď opustí.

Naopak, dnes sa stal design synonymom jednoduchosti až minimalizmu. Využívajú sa tzv. hero images (obrázky na celú šírku monitora), ghost buttony, veľký medziriadkový preklad, tenké rezy písma a flat grafika. Okrem toho, že takýto design vyzerá elegantne a profesionálne, je výborným riešením aj pri tabletoch a smartfónoch.

Mať pekný design však nestačí. Mali by sme myslieť aj na použiteľnosť a rozloženie jednotlivých prvkov. Logo v ľavom hornom rohu či vertikálne menu na ľavo – znie to ako samozrejmosť, ale pokiaľ zvolíte netradičné umiestnenie takýchto prvkov, návštevník môže byť zmätený, nenájde, čo potrebuje a nakoniec odíde.

 

pomale-nacitanie-stranky-1

3. Nezaujímavý a ťažko čitateľný obsah

Celkový pozitívny pocit z designu nevyvoláva iba farba, logo či banner. Dôležitú úlohu tvorí aj samotný text. Treba si uvedomiť, že ľudia stránky nečítajú, ale prezerajú. Základom je výber fontu, ktorý bude ľahko čitateľný pre každého (aj pre ľudí s určitým zdravotným postihnutím, napr. pre dyslektikov). Dôležité informácie je dobré zvýrazniť, použiť veľké a lákavé nadpisy, odlišovať ich farbou, fontom,  využívať call-to-actions (CTA). Práve tieto prvky dokážu prilákať pozornosť a návštevník stránky je zas o kúsok bližšie k tomu, aby sa stal zákazníkom.

Po obsahovej stránke, by mali byť texty krátke a výstižné. Taktiež je dôležité texty písať tak, aby im rozumela široká verejnosť. Odborná terminológia môže vyzerať profesionálne, ale čo z toho, keď jej zákazník nebude rozumieť?

pomale-nacitanie-stranky-2

 

4. Auto-play videa

Video sa stalo veľmi obľúbeným prvkom v modernom designe. No nič nie je otravnejšie, ako keď otvoríte stránku a začne vám hrať nejaké video bez toho, aby ste ho sami spustili. Návštevníci stránok preferujú, keď si môžu sami vybrať, kedy a ako budú prijímať obsah vašej stránky. Ak na stránku umiestnite video, dovoľte im, aby sa sami rozhodli, kedy si ho chcú pozrieť.

pomale-nacitanie-stranky-4

 

5. Stránka nie je responzívna

V dnešnej dobe smartfónov a tabletov by mala byť optimalizácia stránok pre mobilné zariadenia samozrejmosťou. Nikoho predsa nebaví scrollovať zľava doprava, alebo sa niekoľko minút snažiť na malom displeji mobilu stlačiť ešte menšie tlačidlo „čítať viac“.

Taktiež po zmene Google algoritmu sa responzívne stránky zobrazujú v mobilnom vyhľadávaní vyššie ako tie, ktoré mobilný design nemajú.

 

pomale-nacitanie-stranky-5

 

V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať 🙂


Stay22 connected
Reklama
Najnovšie články

Ako sa vyhnúť otravnému marketingu a vzbudzovať dôveru v zákazníkoch


5 minútové čítanie

Každý deň sa na internete stretávame s ponukami a marketingovými správami, ktoré využívajú naše osobné údaje a zacieľujú na nás svoje odkazy. Neustále o sebe poskytujeme informácie na základe webových stránok, ktoré navštevujeme, obsahu, ktorý čítame a hotelov, v ktorých si rezervujeme ubytovanie. Marketéri využívajú našu digitálnu stopu, aby nám cielene prezentovali svoje ponuky. Takáto […]

Ako zvýšiť efektivitu retargetingovej kampane počas nákupných sviatkov


5 minútové čítanie

Keď si predstavíte typickú nákupnú sezónu pred veľkými sviatkami, pravdepodobne sa vám vybavia davy nakupujúcich, prechádzajúcich sa krížom-krážom uličkami nákupného centra. Alebo si možno predstavujete davy na mrazivom parkovisku o tretej ráno na „Čierny piatok“, čakajúce na to, až predajca otvorí svoje dvere. To je však len polovica príbehu – v skutočnosti dokonca menej ako […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.